Stancho написа:Това за удобството много зависи от стила на каране и най - добре се преценява с усъвършенстване на една рамка или комбиниране на 2-3 в едно... Просто тук е повече вариянта проба - грешка. Основните предпочитания за определените стилове всеки ги знае, така че без готов продукт или план няка как да се каже какво може да се промени към по - удобно. Така че автора може да даде един план и ще си говорим всички тогава.

Идеята е рамката да се изработи от карбон, за да е максимално лека. Ако е карбонова, с познатите засега технологии трудно би била дастатъчно здрава, за да конкурира алумиева DH рамка. С това искам да кажа, че каквото и да измисля, едва ли към момента с познатите ни технологии бих бил способен да сътворя нещо, което да е еднакво добро са ХС и DH. Ако пък е за АМ, пак няма да е сред топ-образците в последните 2 дисциплини.
Чудех се обаче дали няма да се хареса рамка, която да има възможност за реглаж на разтоянието между челната тръба и седалковата тръба, т.е. да се елиминира нуждата от производство на различни размери рамки. Чисто и просто рамката да се изработи така, че да се разтяга на дължина, без да се променят ъглите от геметрията и. 2-те носещи тръби, свързващи челото и седалковата тръба да се направят като бутала, които да се разтягат и да се свързват преди челото в шарнирна сглобка, която ще помогне ъгъла при челото да се запази, независимо колко голяма е рамката. Ако говорим за DH байк, то той е добре да е chopper like - дългоходова вилка, високо, но не прекалено и дръпнато назад кормило, дръпната назад и ниска седалка, за да се изнася центъра на тежестта при нужда още по назад. Седалковата тръба също може да се направи подвижна във вертикална посока, а защо не и в хоризонтална(между другото има такива рамки и в момента).Лапата... не ви ли се е искало понякога да имате лапа, която да може да променя дължината си?! Или с това да променя и височината на кормилото без нужда от кълцане на стержена/смяна на вилката и спейсъри?
Другото за което си мисля, след консултация с bikerider, е умората предизвикана в коленете от смяната на позицията на седалката. Там май има какво да се оптимизира.
Колкото до забележката на колегата рс, за рамките RAM, те са си удобни, стига да си избереш подходящия размер. Никой не може да ти помогне, ако качиш някой лунгур на 17" с къса лапа или пък някой рапончо на 19 инча с 6см лапа...
Люлеенето на рамките се минимализира с шок с платформа, макар че има рамки с толкова лоша геометрия, че и това при тях не помага. Пример - RAM AM 2005 с настройка за максимален ход на кобилицата - въпреки шока с платформа, те такова люлеене на друг байк няма!
Скоростите - ами доста непрактично си е наличието на толкова много открити венци, висящ отзад обтегач, който може да бъде прекършен в някой камък. И за в бъдеще вероятно образците подобни на Drag G9 ще бъдат по-скоро масови, отколкото единични и екзотични бройки.
Ride_or_Die, да те питам, за каква функционалност говорим, ако след каране те боли зверски гърбът или коленете?! Не мислиш ли, че удобството и функционалността са брънки на 1 верига?