Реших и аз да ти напиша, да не се чувстваш самотно в МТВ средите, не че имам голям опит в преходите, но все е нещо.
Силно ти препоръчвам да си намериш готов "правилен" трекинг - мислен и произведен като такъв, щото има много тънкости. Не бягай от предното окачване -ползите са повече от негативите. Гледай багажника да е не просто здрав, а солидно хванат за рамката и корав иначе като го натовариш и кривнеш в движение се лашка настрани като блондинка спътник на мотор и може да те изненада. Но не разчитай тои да носи основния товар, защото 10 кг + на колелото си е двойна негово маса и пътното му поведение се променя драстично в негативна посока относно управляемост. Трудно ще кривнеш ако видиш късно някое препятствие. ако не е стена просто газиш и напред. Палатка, стелка, спален чувал и други леки но обемисти неща са ОК за отзад но тежките са за раницата на гърба. За да не те уморява тя, е важна правилната геометрия на рамката и компоненти като ръкохватки, регулируемо (като ъгъл) кормилно колче, самото кормило и седалката. Каквото и да избереш, иди да го пробваш на живо и с пълна раница на гръб. Колкото по-абсурдно ти се види това, толкова по- задължително е да го направиш. Не си ли избереш удобно за теб колело с малки възможности за допълнителен ерго-реглаж, все едно оставяш насладата от прехода вкъщи , а парите ти ги открадват.Гледай степенката задължително да е монтирана до задната ос, а не до курбелите, че колело с багаж трудно се подпира на предна степенка, камо ли на педал или рамка. За калниците е ясно, не пречат много при стремглави спускания, но помагат да не ти пука за траекторията през локви. Ако те застигне дъжд отгоре, дали отдолу ще си сух е:dontknow:
Относно предложенията: В Европа тоя вид отдавна е на почит и може случайно да си намериш "доплувал" (метафората с холандски подтекст не е случайна) и до нас читав реномиран представител от ранга на Кога Миата, но шанса е малък. Метеора не го обсъждам щото е малко "сбирщайн", а на теб ти трябва сигурен екземпляр. Звучиш като човек който се кани да "хваща пътя" а не да обиколи квартала. Дженсън-а става за града, дори има водачи за жило отляво на долната тръба и може да му сложиш преден дерайльор + курбели с троен венец и команда. Така ще катериш баирите по-лесно, но проблема е с товара. Има уши и за багажник, но е "холандски тип" геометрия. Седалковата тръба е доста наклонена назад и седиш почти върху задната ос, а с раница и багажник центъра на тежестта "по баира"ще мине зад нея и......... Рейзъра и той не е с оригиналните си колела - иначе е "дуракоустойчив" и съм много доволен от него (личен опит). Проблема тук е че рамката ще ти е къса, тъй като за мен е добре но аз съм педя по-нисък. Полския Крос е добро оръжие, ама е "гол кат пушка". Скотовете и те като него са все "фитнес / ърбан" тип и не са с много удачна геометрия, а и като ги дооборудваш (с неясно какви компоненти), кой знае какво ще стане с цената, макар че последния съм го срещал и в трекинг версия.
Този тип велосипеди не са много популярни в БГ и малцина внасят, а тези дето произвеждат ги изнасят навън. От наще производители само Макском и Крос разбират от тоя тип байкове. Едните предложения може да видиш тук
http://bikesport.bg/bg/products/c/%D0%B ... b/all/p/24 (стр.3, 4 ,5) макар че все нещо не е в ред. Я багажника е хванат за калника, я липсва степенка , я нещо друго, а и горките си нямат своя група, а са ги "метнали" при Градски/Хибриди. Кросовете са тук
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... cking.html или на сайта им
http://www.crosscycle.com/bg/catalog/trekking-1.html Авалон-а бива, но оптимален като пари/стока е Травел-а. Разликата е 300 лева, но си струва, тъй като компонентите са далеч по-добър клас. Естествено най ми хвана окото Куеста, обаче е далеч от бюджета ти, иначе - доводи много.