каквъв велосипед да изберем и защо

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

каквъв велосипед да изберем и защо

Мнениеот stormtrooper » Пон Юли 21, 2008 7:23 pm

Здравейте,

От скоро се запалих по карането на колело, а това стана повод да попадна в този чудесен форум - поздравления и на списващите, и на поддържащите го. Прочетох много теми и научих куп интересни и полезни неща, надявам се да науча още много. Въпросът ми е персонален, но бих искал да е в помощ и на други любители а именно:

До колко е възможен компромис в избора на модел велосипед, т.е. има ли стандартен вариант на колело, който да съчетава няколко вида преходи (напр. да караш в града за кеф, да ходиш до работа по павираните улици, да караш по шосе, да караш по неасфалтов път, да катериш, да се спускш и т.н.)

Ако пък се запалиш повечко (подобно на мен) - стават ли задължителни основните версии на тип колела, които човек трябва да има за да ги ползва при различен тип преход - напр. колело за градско, колело за шосе, колело за планинско и т.н.

Защото в един момент се оказва следното поне при мен - при лично тегло 110 кг. си казах - я колко яко ще ми дойде за града велосипед, като този http://www.onyourbike.co.uk/product_inf ... ts_id=1064 , и той наистина се държи много добре в града, но в момента в които се пробвах с приятели на шосе се почувствах като залепен за асфалта.

Сега, означава ли, че мога да компенсирам спецификата на този велосипед с някакви промени по него в зависимост от прехода или човек трябва да е наясно за какво ТОЧНО ще ползва колелото и да си вземе модел ТОЧНО за тези нужди.

В този ред на мисли, наистина ли ще почувствам голяма разликата от споменатия по-горе модел до специфично конструирана за каране по гладко шосе машина. И нещо персонално - не трябва ли първо да сваля още килограми преди изобчо да си мисля да се качвам на шосеен велосипед.

Благодаря предварително за отговори по темата!
stormtrooper
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:06 pm

Мнениеот ivailo91 » Пон Юли 21, 2008 7:28 pm

1. Наистина няма да е зле да свалиш малко от теглото - без да те обиждам, доста по-лесно ще ти е да свалиш килограми от себе си, отколкото от колелото.
2. Ако караш с хора, които карат шосейни велосипеди и не те чакат, с MTB ще ти е доста трудно.
3. Доста голяма разлика идва от гумите - твърдост на каучука, грайфери и т.н.
4. Да - колкото повече напредваш, толкова повече ще ти бъде неудобен велосипед "за всичко". Аз съм подходил така - един що-годе твърдак с нормално тегло (RAM HT2) с гладки гуми за шосе и такива с грайфер за планинско до агресивно ХС - оттам съм с RAM AM докъдето му стигнат силите и моята аграрщина...
ivailo91
 
Мнения: 109
Рейтинг: 1085
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 10:23 pm

Мнениеот stormtrooper » Пон Юли 21, 2008 7:42 pm

ivailo91 написа:1. Наистина няма да е зле да свалиш малко от теглото - без да те обиждам, доста по-лесно ще ти е да свалиш килограми от себе си, отколкото от колелото.
2. Ако караш с хора, които карат шосейни велосипеди и не те чакат, с MTB ще ти е доста трудно.
3. Доста голяма разлика идва от гумите - твърдост на каучука, грайфери и т.н.
4. Да - колкото повече напредваш, толкова повече ще ти бъде неудобен велосипед "за всичко". Аз съм подходил така - един що-годе твърдак с нормално тегло (RAM HT2) с гладки гуми за шосе и такива с грайфер за планинско до агресивно ХС - оттам съм с RAM AM докъдето му стигнат силите и моята аграрщина...


T.e. ако съм разбрал - препоръчваш първо да е наясно човек за какво точно ще го ползва и тогава да купува. Проблемът при мен освен от килограмите идва и от височината - 190 см - не се виждам как горила като мен ще яхне шосеен велосипед - имам чувството че само ще потроша машината. На този етап ми остава да следвам съвета ти и чат-пат да сменям гумите в зависимост от прехода - ако съм разбрал правилно... Поздрави!
stormtrooper
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:06 pm

Мнениеот ivailo91 » Пон Юли 21, 2008 8:02 pm

Сменяй гумите докато траеш и междувременно сваляй килограми. Освен това, мисля че ще се побереш на най-големите шосейни рамки. С една дума - сваляй кг и сменяй гуми докато траеш - после купуваш каквото ти харесва - шосе, ХС, DH....
ivailo91
 
Мнения: 109
Рейтинг: 1085
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 10:23 pm

Мнениеот Митко Ruse » Пон Юли 21, 2008 8:16 pm

Нямаш проблеми с височината.Има доста професионалисти в шосейното колоездене с твоята височина.Сега на Тура има един 197см..Което ме навява на мисълта, че най-добре е да се насочиш към шосето.Голям мъж като тебе едва ли ще се чуства удобно през насечена местност, горички и храсталаци.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Мнениеот bokicha » Пон Юли 21, 2008 9:20 pm

Привет, като за начало започни да караш.
Хем така ще свалиш все пак някое кило/ако има накъде с оглед на ръста ти/, хем така ще разбереш какво точно ти се кара/ без каране няма как да разбереш/. Факт е - не случайно има толкова видове колела/както са споменали по горе/. Но колелото което си посочил ще ти свърши идеална работа. Започни от някъде пък натам вече сам ще знаеш на къде да тръгнеш. Сега кавото и да ти пишем няма да можеш да разбереш разликата между MTB и шосейка. Доста хора притежават и двете /а и градски колела/, но това изисква повече ресурс. Аз самият живот и здраве след някоя друга година ще си взема и шосейка. Но и вариантът с гумите/както е споменал колегата/ е решение, аз съм си спретнал втори комплект колелета със сликове и си шпоркам по хасфалта. Далеч съм от мисълта, че се доближавам и на сантиметър до шосейно колело, но пък това не ми намалява удоволствието/ аи с това разполагам към момента/, ходя си до Малъовица и обратно и кефа е голям/ средната скорост може и да не ми е голяма /23км/, но пък и не замръквам по баирите. Та мисълта ми е , че с подобно колело можеш да пробваш и двата вида колоездене/с смяна на подходящи гуми/, а може и из града да си го караш.
Та така...успех.
:beer:
А запалиш ли се сам ще си отговориш на много въпроси, и внимавай, че е голяма краста.
.. :thumb:
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Мнениеот stormtrooper » Пон Юли 21, 2008 10:54 pm

Впечатлен съм от отзивчивостта ви хора, помагате ми много с тези мнения, а по този начин надявам се и на други, които четат съветите ви.

Може ли да насочите мен и други начинаещи относно това как подобен клас велосипед като този които съм посочил може да се оптимизира за шосе. ivailo91 казва - сменяй гуми - въпросът ми е - наистина ли е толкова важен типът гуми?

Ориентирайте ме какво се предлага на пазара - има ли значение например шарката на гумите, материалът от които са изработени, марката, цената?

Също така амортисьорът отпред вози много благо по дупки и павета из града, но желателно ли е да се ползва такъв със заключване при преход или изкачване по шосе?

Извинявайте ако звуча дилетантски, но защо разликата в цената на едно колело, което е някакъв тип може да варира от 200 до 10 000 лева.

Напр. аз мисля така - и Табант, и Смарт Мерцедес са един тип коли, но разликата м/у двете е огромна - значи ли, че същият пример може да даде и за евтини и скъпи велосипеди.

Благодаря ви предварително за мненията. Желая на всички успех!
stormtrooper
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:06 pm

Мнениеот ivailo91 » Пон Юли 21, 2008 11:35 pm

Така...
1. Да - типът гуми има огромно значение. С едно и също колело с различни гуми можеш да усетиш разлика от залепване за асвалта до ниско летене, поне аз така го усещам.
2. Особено при педалиране една вилка с ход над 80мм почва доста да ти пречи, ако не е със заключване.
3. За гумите - отиваш в някой от по-големите магазини - БАС, Веломания, Байк Центъра и ги разпитваш на широко. За шосе - сликове (не мога да ти препоръчам). За смесено - аз карам Maxxis High Roller / Maxxis Larsen TT. За офроуд - също не мога, аз карам Maxxis Advantage.
4. Разликата от цената идва от качеството на компонентите и рамката:
- Качество на изработката
- Материали - съотношение тегло/здравина - съответно по-леки и по-здрави.
- Самата работа - по-скъпите са по-добре измислени, пипнати - работят много по добре.
- Аз преди време бях карал само вилки Zoom. После си взех RAM HT2 с Dart 3 - бааааси вилката. Не мислех, че може да има по-хубава вилка просто... И като си взех RockShox Lyric Coil 160mm просто все едно си на вълшебно килимче...
ivailo91
 
Мнения: 109
Рейтинг: 1085
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 10:23 pm

Мнениеот bokicha » Вто Юли 22, 2008 12:03 am

Освен чрез гумите трудно можеш да оптимизираш МТВ за шосе.Но това си е компромисен вариант, все едно да искаш джип да върви като порше.
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Мнениеот Ozzie » Вто Юли 22, 2008 10:00 am

bokichaa написа:...все едно да искаш джип да върви като порше.

Porsche Cayenne?
:D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bokicha » Вто Юли 22, 2008 10:06 am

:D :lolup: 911
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта