Добре де, как става тоа номер?!

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Окт 03, 2008 6:49 pm

weekendwarrior написа:Много интересна тема. Само моля когато давате данни за мощност да казвате и за колко време можете да ги поддържате. Иначе няма никакъв смисъл.

Смятам че няма нужда да се депресираме от сравнения с атлети на световно равнище пък било то и жени. Но е интересно. За да елиминраме теглото нека погледнем числата в индивидуалното преследване - писта, старт от място, 3 км. За жените световно равнище е:

65 кг, 170 см, CdA = 0.197, 415 вата за 3 мин 35 сек

Това при изключително агресивна (неудобна) аеродинамична позиция на колело без скорости (т.е. без възможност да се избират обороти).

За сравнение аз съм 180 см, 78 кг и максималната ми мощност за 3.5 мин е 358 вата на шосейно колело със 100 оборота. Тренирам около 10 часа на седмица. Единственото ми утешение е че съм на 42 години и мога да си въобразявам че на 20 години, ако съм бил тренирал съм щял да правя поне 540 вата колкото правят мъжете на световно равнище за 4.5 мин.



Аз съм 174см, 82-83кг, като Белмекен го качвам за 1:45часа от Сестримо и на таа база изчислявам мощност 245 вата. Т.е. мощността ми е за час и 45мин. Вакарелските баирчета са две- първото е около 8 минути каране, второто - 4 и нещо и съответно мощността ми там е 370-380 вата. Изрично подчертавам, стойката ми е доста изправена. :dunno:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот weekendwarrior » Пет Окт 03, 2008 8:43 pm

380 вата на 83 кг прави 4.6 вата на килограм за 5 мин. Най-лесното което можеш да направиш е да смъкнеш малко килограми. Предполагам че можеш да си позволиш да смъкнеш 15 кг без да загубиш съществена мощност. Ако го направиш ще стигнеш 5.6 вата на килограм. Това не е никак лошо. Жени с такова число биха могли да се надяват да се състезават професионално в някой треторазряден отбор. Световно ниво за жени е от 6.2 нагоре. За мъже - от 7.2 нагоре.

Разбира се 5 минутната мощност не е толкова добър показател. Далеч по-добре щеше да е ако имахме числото за 20 минутна максимална мощност, а идеално - едночасова.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот старши » Пет Окт 03, 2008 10:20 pm

Навлизате в сложна материя, в която много показатели играят роля.
Не съм специалист и едва ли мога да го обясня.
W/кг е важен показател, но трябва да се види как се прави теста на ергометър.
Изображение
при стъпаловидното натоварване се почва от 100 W и всеки 3 мин. се слагат още 20W. При плавното увеличаване е 5W/10 sek.
Мерят се VO2 i лактата. 4 mmol/l е границата.
Изображение
Ето ви една графика на SRM na Vogt от TdF 2004
Изображение
Изображение
средна мощност 328 W. Червената линия е моментната стойност на мощността.
още биомертични данни ето тук
http://www.2peak.com/tools/events.php?newLanguage=en
Аватар
старши
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 7:52 pm

Мнениеот Митко Ruse » Съб Окт 04, 2008 8:35 am

Мощностите,които съм дал са извадка от изкачванията по време на състезания.Примерно от държавното първенство,което е 70км с четири еднакви изкачвания защото се правят обиколки и аз съм измерил едното.По време на състезанието се кара с различна мощност разбира се.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Мнениеот weekendwarrior » Съб Окт 04, 2008 12:02 pm

Старши, лабораторните тестове са хубаво нещо и всеки сериозен спортист трябва да ги прави поне венъж годишно, но не са толкова добри в прогнозирането на резултати. Крещящ пример е Кавендиш. По резултати от тестове не би трябвало да се класира даже да вземе участие в състезания с отбора си. Сложи му обаче финална линия отпред и ще я пресече първи. Затова за мене много по ценни са данните за мощност от тренировки и най вече от състезания.

Тоя тест с рампата го мразя. Трябва да е от най гадните неща измислени от човек. Предпочитам да измеря максималната мощност за 20 мин на състезание и от там да изчисля максималната за час. Това е и мощността при LT. За мен това е най важният показател. На втората графика това е точката от която синята линия започва да расте неудържимо, което означава, че е невъзможно съответната мощност да се поддържа за дълго време.

За теоритичните спорове по-горе имам чувството, че отдавате по-голямо значение на силата отколкото заслужава. Важна е не силата, а мощността. А при колоезденето силата не е ограничение за мощността, освен при стартиране от място с пистово колело без скорости.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот choko73 » Вто Окт 28, 2008 9:39 am

Абе, тука защо не пише нищо за бирата? :dunno:
choko
choko73
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Чет Юни 15, 2006 3:00 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот BluE_Magic » Вто Окт 28, 2008 10:18 am

защото бирата е вредна и който пие бира неможе да кара
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Мнениеот weekendwarrior » Вто Окт 28, 2008 10:25 am

В Германия, Чехия, Австрия след състезание за въстановяване пият бира размесена с фанта или кока-кола.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот outfaced » Вто Окт 28, 2008 10:50 am

weekendwarrior написа:В Германия, Чехия, Австрия след състезание за въстановяване пият бира размесена с фанта или кока-кола.


:offtopic:
RADLER му се вика ;) и е със спрайт или лимонада

Изображение
:D
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Предишна

Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта