Тъй както вече сте дочули, ще се формира ударна група със специално предназначение - да разбие предишния рекорд за средна скорост на трасето на пух и прах и слизане под психологическата граница от 6 часа с почивките и останалите екстри. Затова според мен е важно да определим някакви правила, които да се спазват от участниците в това специализирано ударно звено, които правила да са ясни и лесно разгадаеми за всички

Тук просто ще споделя опит и своите впечатления, натрупани от карания с професионалисти в този спорт, които са били благосклонни към мене да ме допуснат да потренирам с тях

Обикновено, когато групата е по-голяма се оформя каране по двойки, но предвид това, че нашата групичка ще е по-сплотена и малка, мисля, че трябва да обърнем по-голямо внимание на карането в редичка по един. Идеята е да се правят по-чести смени - през около 400- 500 метра. Човекът който води групата е най-важния - той е ШЕФ-ът /поне за около 40-50 секунди/ и определя скоростта на групата и избира точно от къде ще мине групата с оглед безопасността на всички. Трябва да внимава за дупки и други препядствия на пътя а не да блее замечтано, щото в момента той носи отговорността за безопасността на групата. Важно е своевременно да се показват препядствията по трасето и по възможност да се избягват резките криволичиния по пътя. Докато води ШЕФ-ът е забранено неговото изпреварване. ШЕФ-ът трябва да даде ясен и енергичен знак когато желае да направи смяната, щото човекът на 2-ра позиция да подеме плавно смяната за да стане той ШЕФ от своя страна. Обикновено преди смяната ШЕФ-ът поглежда уекинко на зад за да види дали не е нанесъл некакви поражения по цялостта на групата, осъществява визуален контакт с втория посредсдтвом периферното си зрение, дава енергичен жест с лакътя, и плавно се отбива в страни за да не секне пътя на втория.
При страничен вятър обикновенно се формира така нареченото ветрило. Ако ШЕФ-ът не може да се ориентира от къде духа вятъра, другите имат право да му крещят да се позиционира плътно в дясно при десен страничен вятър или по в ляво при ляв страничен вятър. В случай на десен вятър, смяната на ШЕФ-а се осъществява от дясно на групата, при ляв вятър от ляво на групата. Идеята както разбирате всички е да не се пресича пътя на групата, а по най-бързия начин да се изнесеш безопасно в последните редици където да отдъхнеш. При насрещен вятър обикновенно не се кара плътно в дясно по шосето, а поне 1.5 м по в ляво, за да може при смяната ШЕФ-ът да има място да се отмести плътно в дясно за да пропусне цялата колона край себе си.
Поставената граница от 400-500 метра за смяна е само индикативна и ако ШЕФ-ът прецени може да не даде смяната точно на 500-ния метър например. Може да има ситуация, която да наложи той да удължи смяната, например в случай на спускане, където скоростта е доста голяма или при голям пътен трафик, където изнасянето на некакви бивши ШЕФ-ове особено от ляво на групата не е много препоръчително. Тези, които вече не се чувстват свежи може да не вземат смени, но трябва да стоят последни в групата и всеки път да правят място на по-свежите си колеги, които ще продължат да взимат смени. Обикновено това става, като последните леко намалят и освободят пространство пред тях, където да се прибере даващия смяната колоездач.
Надявам се всичко това, което написах да не ви е било досадно. Чувствайте се свободни да дискутираме и доуточняваме детайлите.
Последните 2 седмици с баце Виолет караме точно по този начин и независимо, че бяхме само двама се налагаше да определим някакви правила. Най-често той решаваше да ми вземе смяна, без да съм му разрешил, за което го смъмрях, защото неочаквано изникваше от лявата или дясната ми страна, когато не очаквах да има човек там и можеше да стане бела. Затова и вие потренирайте каране в група
