carmo написа:То само първото е трекинг, но имат доста други модели -всеки достатъчно добър за класа си. Последното е хибрид, а там спрямо миналата колекция моделите са редуцирани, за сметка на ърбъните, където е настъпил истински бум като асортимент и компоненти.
Зависи от офертите на производителя и от предпочитанията и целите на потребителя(в частност питащия за "ТРЕКИНГ") колело. Дали да е с динамо или обикновена предна главина, дали да е с твърда вилка, дали да е с тънки гуми или пък с по-дебели, дали да е с 32 или с 36 спици и капли(17, 19 или 21 mm), дали да е по-спортно или пък да е по-туристическо, дали да е по-късо или по дълго спрямо SH, да има или да няма багажник, дисаги, калници, фарове, стопове и пр. аксесоари.
За някои велопътешественици V-brake е по-ремонтопригоден, евтин и удобен от Disc-brake. Други изискват твърда лапа за кормилото, пред регулируема. Дилема при дълги и кални преходи са също така жила(спирачни маркучи), дали да са по горната тръба или по долната, дали в рамката или извън нея......
Общо взето всеки сам си избира стила на каране и дестинациите и си решава.
От CUBE за 2017, пък и преди това са обединили тези 4-ри разновидности под названието TREKING:
https://www.cube.eu/en/2017/trekking/.
За Stevens пълният твърдак е кросов трекинг
http://www.stevensbikes.de/2017/index.p ... lang=en_US.
Все пак ако някой преви дълги преходи(например като Пламен Петков - обиколката на България), с колело с динамо главина, багажници и пр. нека сподели своя опит и впечатления.