Да споделя мнението си за твоя случай, тъй като имам донякъде сходен опит. Аз започнах преди 3 години да ходя на работа и често да пътувам из София с един байк Драг Гризли. Тогава струваше 318 лв. нов. По принцип си имах и по онова време една стара шосейка, но си взех за градско каране байка. Нямам опит с каране на колело във Варна, но специално в София в центъра, където минават повечето ми маршрути, байкът е идеален. Това е поради лошото състояние на улиците. Не че пердаша направо през дупки, но често теренът е почти пресечен

Понякога ми се налага и да мина по някой тротоар, да скоча върху или от него. Често се пресичат трамвайни линии (поне това във Варна го няма) или ако карам по тях, трябва много да се внимава да не ти влезе някое колело в тях, което с дебелите гуми е много по-лесно. Има и немалко павирани улици, по които с шосейка никак не е приятно. Но основната причина според мен байкът да е по-добър за градско каране е правото кормило. През цялото време в града човек трябва да е пределно концентриран и готов да набие аварийно спирачки всяка секунда. Писнало ми е от блеещи пешеходци, пресичащи когато и както им падне, без да се огледат или смятащи,че аз по някакъв магичен начин ще закова на място, защото тях ги мързи да ме изчакат. За шофьорите изобщо да не говорим, някои от тях явно си мислят, че винаги имат предимство пред колоездачите - някакви нещастници, дето не са могли като тях да се качат на коли. Та значи в града трябва трябва постоянно да си готов да реагираш. С правото кормило имаш по-изправена стойка - значи по-добра видимост, и можеш мигновено да натиснеш спирачката. А с шосейката, за да си държиш ръцете на спирачките, трябва да стоиш приведен силно напред, което понякога е адски неудобно. Но дори и така рязкото спиране през 20 метра не е много лесно.
Темата за скоростта на колелата ми е малко смешна. Когато карам с байка в града, и няма задръстване, един път един мой познат беше с колата си, и на всеки следващ светофар аз го настигах. Ако пък има задръстване, предимството ми пред колите става огромно. На спускане съм вдигал до 60 км/ч. Каква по-голяма скорост да ми трябва? "Бързо" колело? Колко бързо? За София специално мога да ти кажа, че 90% от маршрутите ги взимам по-бързо отколкото с каквото и да е друго. На ден минавам спокойно между 10 и 30км. С шосейка би ми било приятно в някакви кратки периоди от по 1 минута, освен в някои определени часове, дни и маршрути.
Сега си купих шосейка, но я ползвам само за дълги извънградски карания. Тогава тя наистина има предимство, но и байкът спокойно може да се ползва до 100-на километра.
Така че дали не е по-добре за теб да си купиш за начало хибрид или байк, а като покараш година-две, натрупаш тренировка и свалиш тегло, може да почнеш и с шосейка?
Както вече ти казаха, защо не отидеш в добър магазин, където да те посъветват? Моят съвет е да си купиш нещо качествено, т.е. не вземай най-евтиното, щом смяташ да караш редовно и да трупаш километри. Най-скъпите варианти май също не са за теб. Значи – нещо по средата
