Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот marsa » Вто Юни 09, 2009 12:20 pm

sportacus написа:
marsa написа:Е, аз бих заложил на по- голям венец и отпред, и отзад, отколкото по- малки такива, ако говорим за еднакво прдавателно число.


В този случай се налага да вложиш повече сила (енергия .... вафли, стафиди, меденки :D ....) за оборотите които ще правиш. И в крайна сметка ставите като лостове поемат целия товар.
При равно или по скоро при наклон това те разтоварва тъй като въртиш по бавно и предполагам че за мускулите това е вид почивка.
Чакай бе, мен, нали говорим за еднакво предавателно число :)

Натоварването на ставите и всичко останало по колоездача би трябвало да е еднакво при:
50-25
40-20
30-15
и т.н. нали? Това са еднакво "ежки" предавки, нали?

Но при тези комбинации натоварването върху частите на велосипеда се разпределя различно, това исках да кажа в първия пост :nuts:

П-с: За усукванията ясно, не го вземаме това предвид сега, примерно може да се ползва по- голяма касета. Говорим си замо за предавателни числа и всичко май е на теория.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Митко Ruse » Вто Юни 09, 2009 12:28 pm

Защо доиде модата на компакта.Да се намали материала за предни задни запчатки и от там теглото.Нали взеха да правят вече 11-ци и с 10 малка това покрива изискванията от предавки.Примерно с 50 на 11вчера дигнах 69км./ч и това не е на спускане а натурално яко въртене.На обиколките бият с толкова горе долу на финален спринт та за какво ми е повече нямам крака за по големи предавки.И по принцип не трябва да се хвърляме за нещо дето няма да ни трябва. Моето мнение, е че каквото е предавателното отношение това е положението.Да не се осуква веригата и да се повишава триенето.Другото е внушения-според мене.За лостовете дето се споменава съм съгласен но за дължината на курбела.Април опитах с 175мм как се качва и останах очарован.Но за това пък на критериум трагедия.Затова както е по таблица 172,5мм. освен някои италиански треньор да ме посъветва нещо друго а забравих и Бръмбара.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот todor todorov » Вто Юни 09, 2009 12:28 pm

bokichaa написа:Паничище/х.Пионерска???
Събота/Неделя???
:popcorn:

аз съм ЗА събота.

в неделя смятам да посетя вилаета на баце Бръмбар. бузлуджа, узана, шипка, тва-онова :bowdown:
todor todorov
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 8:31 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Митко Ruse » Вто Юни 09, 2009 12:35 pm

sportacus написа:
marsa написа:Е, аз бих заложил на по- голям венец и отпред, и отзад, отколкото по- малки такива, ако говорим за еднакво прдавателно число.


В този случай се налага да вложиш повече сила (енергия .... вафли, стафиди, меденки :D ....) за оборотите които ще правиш. И в крайна сметка ставите като лостове поемат целия товар. При равно или по скоро при наклон това те разтоварва тъй като въртиш по бавно и предполагам че за мускулите това е вид почивка.
И все пак теоретично "голям с голям" не е много удачно в практиката - тъй като се получава усукване. (see attached)


Уфф сори ама това е грешно, че като въртиш по-бавно се разтоварваш и тн..Всеки момент ще пуснем сайт в които мисля постепенно да кача около 1000 страници преводи на различни статии и книги по въпросите дето ни вълнуват.Филми и програми за тренировки-платени или неплатени.Вече имаме доста фаилове.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот marsa » Вто Юни 09, 2009 12:37 pm

Ами, чичо Митко, всъщност истината е, че твоето 50-11 е 1:455, което е брутално много повече от моето 53-13 (4.078). Спирам до тук с офтопика, защото отивам да си центровам най- сетне калпите, и да видим дали ще ми оправят предната спирачка, в която се счупи една джаджа на последното падане... аз съм разглобил целия Здравко, ще го обзаведа и с нови жила и най- вече... блясък (парцала ще играе) :eyebrow:

П-с: sportacus предполагам нямаше предвид че е разтоварващо да се напиняш на нисък каданс, а че надолу е разтоварващо едва да пипаш педалите на голяма предавка, защото и без това се движиш ;)
Последна промяна marsa на Вто Юни 09, 2009 12:40 pm, променена общо 1 път
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Вто Юни 09, 2009 12:38 pm

marsa написа:Чакай бе, мен, нали говорим за еднакво предавателно число :)
Натоварването на ставите и всичко останало по колоездача би трябвало да е еднакво при:
50-25
40-20
30-15
и т.н. нали? Това са еднакво "ежки" предавки, нали?
Но при тези комбинации натоварването върху частите на велосипеда се разпределя различно, това исках да кажа в първия пост :nuts:


Така, дойдохме на въпроса! Точно това е? Дали е само внушение или наистина има ралзика. В смисъл ти казваш че при еднакво предавателно число усилието е еднакво. Дали? Е това всъщност ми е въпроса! :D

marsa написа:П-с: sportacus предполагам нямаше предвид че е разтоварващо да се напиняш на нисък каданс, а че надолу е разтоварващо едва да пипаш педалите на голяма предавка, защото и без това се движиш ;)

Аз така правя на практика. И определено ми действа разтоварващо - нисък каданс на висока предавка (въпреки че влагаш повече усилие). Сигурно не е правилно. Но да въртя на 90-110 оборота - просто не мога ...... ще ми се разглобят ставите ..... :D
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот marsa » Вто Юни 09, 2009 12:43 pm

sportacus написа:
marsa написа:Чакай бе, мен, нали говорим за еднакво предавателно число :)
Натоварването на ставите и всичко останало по колоездача би трябвало да е еднакво при:
50-25
40-20
30-15
и т.н. нали? Това са еднакво "ежки" предавки, нали?
Но при тези комбинации натоварването върху частите на велосипеда се разпределя различно, това исках да кажа в първия пост :nuts:


Така, дойдохме на въпроса! Точно това е? Дали е само внушение или наистина има ралзика. В смисъл ти казваш че при еднакво предавателно число усилието е еднакво. Дали? Е това всъщност ми е въпроса! :D
Баце, аз въпроса ти го разбрах от самото начало на дискусията, ти не внимаваш обаче :lol:

С две думи какво мисля:
На теория е еднакво.
На практика бих заложил на по- големите венци в двата края на веригата. Защото ако беше възможно да се кара на предавка с три зъба отзад и 5 отпред щеше да е направено. Но уви- не е.

П-с: Баце, и аз съм фен на ниския каданс, и на големите предавки... по принцип.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот brumbar » Вто Юни 09, 2009 12:44 pm

На изкачването на Узана /ако се състои/ ще си пренаредя зъбчатките имено поради това усукване на веригата, ще си мачкама голямата плоча, пък вие правете вятър с компакта :D

Тошко - ще ти пратя PM да се разберем за неделята.

:offtopic:
Тъпото като се появи ще ни дърпа ушите че му спамихме толкова яко темата :popcorn:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Вто Юни 09, 2009 12:46 pm

Може и да не внимавам ........ :D Ма от един час се оправям да излезна за един Ярем и не мога да стана ...... от тия телефони.
Аре бегам. Нека и другите да кажат кво мислят по въпроса!
:peace:

brumbar написа: :offtopic:
Тъпото като се появи ще ни дърпа ушите че му спамихме толкова яко темата :popcorn:


Споко - ние с Росен тая тема я дъвчим от една година и не можем да излезнем на глава. Той нали е фен на 140rpm
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот BluE_Magic » Вто Юни 09, 2009 12:52 pm

Gledam che ste pisali za nqkvi kompiutarcheta posavetvaite me kakav da si vzema do 300-350 leva iskam da pokazva kadans ,puls ,naklon ,nad morska visochina i s kakva skorost karam .Sashto i da moga da si kachvam trenirovkite na PC-to.
Sry za lat . Ot tel pisha.
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Вто Юни 09, 2009 1:01 pm

BluE_Magic написа:Gledam che ste pisali za nqkvi kompiutarcheta posavetvaite me kakav da si vzema do 300-350 leva iskam da pokazva kadans ,puls ,naklon ,nad morska visochina i s kakva skorost karam .Sashto i da moga da si kachvam trenirovkite na PC-to.
Sry za lat . Ot tel pisha.


VDO
SIGMA (евтин вариант)
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот crib » Вто Юни 09, 2009 1:14 pm

sportacus написа:Ето това определено е интересна тема за размисъл. Аз си мисля че не е същото да караш на голям венец с плоча 53 зъба и малка 50 (компакт) варианта с едно и също предавателно число. Да ще кажете "ми то само 3 зъба разлика" - да де ама "не" - поне аз го усещам по различен начин. Незнам, може и да се заблуждавам но за краткото време което карах "компакт" усеащането ми беше друго. Аз мисля че не е важно САМО предавателното число само по себе си. Мисля си че на предавателно число да кажем (2,83) - няма да е едно и също да го докараш от венец 53/19 и венец 34/12. Ще ми е интересно да чуя мения по въпроса? :magnify:

Баце, не се заблуждаваш. При по-голям преден венец е по-фино превключването отзад. Пример: разликата м/у 53/18 и 53/17 е към 5.5%. Разликата при 50/17 и 50/16, които са съответстващите предавки за компакт, е 5.9%. Фактически, да караш компакт със 10-ка венци отзад е сравнимо с това да караш нормален 53/39 с 9-ка отзад.
crib
 
Мнения: 345
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 11:20 am
Местоположение: софия

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот bokicha » Вто Юни 09, 2009 2:11 pm

todor todorov написа:
bokichaa написа:Паничище/х.Пионерска???
Събота/Неделя???
:popcorn:

аз съм ЗА събота.

в неделя смятам да посетя вилаета на баце Бръмбар. бузлуджа, узана, шипка, тва-онова :bowdown:

Ми значи Събота...в 8h Бистрица....мм??
Пък за Неделя да се пазарим в Събота...
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот stilo » Вто Юни 09, 2009 2:20 pm

Всички сте прави, но за мен предавателното съотношение ако е фикснато при два различни диаметъра на зъбчатките единственото подобрение в усилието за въртенето им може да дойде от дължината на курбелите. По-дълъг курбел -> по-голямо рамо за въртящият момент на предното движение. Оттук мога да си направя извода че човек с по-малко тегло и по-голям курбел, при равно усилие на натиск върху педалите ще може да врътне по-леко и безболезнено от голям "силач" с малък курбел при равно предавателно съотношение. Друг е въпроса че големия курбел изисква и по-дълги крака :D
Иначе за мен като аматьор малките касети и предни плочи са направени с цел общо намаляване на теглото на коуеуото - да не се 'аби мат'рял.
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Grash » Вто Юни 09, 2009 3:20 pm

Абе вие къде отидохте бе :crazy: :rofl: Не е истина...
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Вто Юни 09, 2009 3:58 pm

Така: Стигнахме и до курбелите.
До колкото съм чел дължината на курбела се определя по дължината на крака от чатала.
"To know the proper size crankarm for you, you''ll need to know your inseam. As a rule of thumb, if your inseam is less than 29 inches, use 165mm crankarms; from 29 to 32 inches, use 170mm; 32 to 34, 172.5mm; anything more than 34 inches, 175mm." 1инч=2,54см


mitko написа:Април опитах с 175мм как се качва и останах очарован.Но за това пък на критериум трагедия.Затова както е по таблица 172,5мм.


Примерен въпрос:
С какво ще ми помогне по дългия курбел на един байр? Това че "лостът" е по "дълъг" и "приложената сила" е по малка?
Това ли е идеята?
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Митко Ruse » Вто Юни 09, 2009 4:29 pm

Има таблици които препоръчват с каква дължина на курбела според чатала да се кара.Като се препоръчва да се закръгля към по- късия курбел.По-дългия курбел помага за качването на баири но намалява каданса но то и така баира се кара с по нисък каданс та е приемливо/часовника също може да понесе закръгляне нагоре/. Ако ще се кара критериум/премерно/ може да се кара с по-къс курбел щото е по лесен за висок каданс.Писта се кара задължително с много по-къс курбел и затова навярно Вие направило впечатление, че големи мъже краката им се въртят като шевна машина.Имаше един клип тук които изглеждаше недеиствителен за някои хора но се постига и заради това,че се кара с курбел 170мм и по-малко.Но има още, че дължината на курбела се съобразява с центровката на седалката по хоризонтала.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Митко Ruse » Вто Юни 09, 2009 4:43 pm

Извинявам се ама зачоплихме едни теми, който много ме вълнуват.Да това е идеята , че е по-дълго рамото.Ама като излезеш от таблицата се поставят и други въпроси, който трябва да коментираме.За кръговото педалиране.За баланса м/у педалирането с ляв и десен крак.За ефективноста на педалирането.Щото като оправиш всяко едно нещо от горепосочените и ти пада пулса.Просто казано караш бързо без да си вадиш душата.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Вто Юни 09, 2009 4:52 pm

Митко Ruse написа:Извинявам се ама зачоплихме едни теми, който много ме вълнуват.Да това е идеята , че е по-дълго рамото.Ама като излезеш от таблицата се поставят и други въпроси, който трябва да коментираме.За кръговото педалиране.За баланса м/у педалирането с ляв и десен крак.За ефективноста на педалирането.Щото като оправиш всяко едно нещо от горепосочените и ти пада пулса.Просто казано караш бързо без да си вадиш душата.


Нали в крайна сметка идеята е да порасъждаваме и споделим знанията си. Смятам че това би било от полза за всички.

Ето един пример който ще дам със себе си: Аз карам доста неправилно - в смисъл винаги се товаря с тежък оборот. Пробвах компакт но това само ме забави в Гърция (Тасос) - тъй като не съм свикнал да въртя като вентилатор.
Та извода който си правя на база казаното от теб е: Че за човек като мене който кара с с тежък оборот и нисък каданс един 170мм курбел ще ме "принуди" и ще балансира "сколоността" ми да въртя бавно и тегаво? :nuts: т.е. ще вдигна принудитлено малко оборота.
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот stilo » Вто Юни 09, 2009 6:06 pm

Моите мисли идват от леката атлетика, която също не ми е първа сила, но...
конкретно стила и дисциплината при бягане се определя от специфичната мускулатура, която има всеки индивидуално. В смисъл от дължината на свиване и разпускане на двигателно ангажираните мускули се определя в кой от цикличното движение диапазон се отделя максимално полезна енергия и къде се губи такава. Дори влияе позицията и по-специално наклона на тялото, което вместо да внася тежест трябва да носи инерцията на самото движение. Предполагам че и при колоезденето е така и "шева" на краката от шевните машинки трябва да има полезен ход, съобразен с габаритите на структурата и спецификата на самата мускулатура на колоездача. Образно казано едни натискат най-ефективно вертикално надолу, а други напред и надолу и т.н.
Това е мое чисто емпиричвно съждение, което на практика няма как да реализирам, защото изисква пълен набор от плочи, курбели, номера на рамки и експериментиране с положения на седло, кормило, педали според теглото на колоездача, което пък е достатъчно "гъвкава" стойност.
Абе истината е някъде там ... ма съм все още достатъчно проЗт за да мога да правя нещо друго освен да въртя педалите. :dontknow:
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Митко Ruse » Вто Юни 09, 2009 7:50 pm

До Спартакус.Не в никакъв случаи не приминаваи на 170мм. курбел.Че караш тежко стана ясно от картинката на твоя комп..Ама доста тежко караш.Трябва да се стараеш да не е така а за това имаш комп които ти показва и ще си го следиш.Баир-70-80об/м и равно 90-100об/м е ОК.Има специална тренировка за каданс но се прави през зимата на тренажор.Дали си с компакт или с 53 кво значение има щом слагаш на тежко.Росен миналата година също караше тежко а виж го сега.За да си помогнеш за каданса можеш да си преместиш седалката напред като 1 от разграфението на седалката да е на средата на колчето/нали имаме еднакви седалки/.Покараи така и ако не получиш улеснение може да преместиш още 5мм. и не повече. Направи го и сподели след седмица две.
До Стило.Недеи писа такива неща.Има канони които трябва да се спазват.Не сме на нивото дето ще почнем да ревизираме тези неща.Няма таково нещо да се педалира
"Образно казано едни натискат най-ефективно вертикално надолу, а други напред и надолу" .Педалира се кръгово което значи това да става плавно и да натоварва повече мускули на краката а не само с четириглавия бедрен.Старите колоездачи му казват да тъпче кирпичи а аз да ритам като магаре.Ето аз като карам повече от 2-3 мин. с 400W и почвам да ритам.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот bokicha » Вто Юни 09, 2009 8:41 pm

'що не отворите отделна тема... :bigeyes:
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот todor todorov » Чет Юни 11, 2009 2:21 am

bokichaa написа:
todor todorov написа:
bokichaa написа:Паничище/х.Пионерска???
Събота/Неделя???
:popcorn:

аз съм ЗА събота.

в неделя смятам да посетя вилаета на баце Бръмбар. бузлуджа, узана, шипка, тва-онова :bowdown:

Ми значи Събота...в 8h Бистрица....мм??
Пък за Неделя да се пазарим в Събота...

имайки предвид, че трябва да се върна вкъщи най-късно в 12 и жегите напоследък аз ще карам по-рано. а може и по-малко. тоест ще се придвижа малко с кола, за да ми остане интересната част от карането.
но по принцип предпочитам посока север. но за там съм едно посочно :look:
todor todorov
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 8:31 pm

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Чет Юни 11, 2009 10:04 am

bokichaa написа:Ми значи Събота...в 8h Бистрица....мм??

Аз съм ЗА 8 ч. среща на Бистрица. Оттам -> Клисура->Паничище->х.Пионерска

Маршрут слънце! :popcorn:
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот Grash » Чет Юни 11, 2009 2:52 pm

И аз смятам да се присъединя :beer: Колко горе-доле км се връзва това маршрутче със връщането до София? От къде мислите да се връщаме?
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот bokicha » Чет Юни 11, 2009 4:54 pm

~160км, аз лично предпочитам отново да се върна по същият път, през Ярема.
Може да няма медали, но бира ще има ... :beer:
:D
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот sportacus » Чет Юни 11, 2009 5:14 pm

bokichaa написа:~160км, аз лично предпочитам отново да се върна по същият път, през Ярема.
Може да няма медали, но бира ще има ... :beer:
:D

И аз съм ЗА отиване и връщане през Ярема. :beer:
Бистрица (8ч.) -> Ярема -> Ковачевци -> Клисура -> Паничище-> х.Пионерска -> и обратно
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Юни 12, 2009 12:26 pm

Оки, 8ч. утре на Бистрица. Явката е у центъра, точно след спускането и точно преди изкачването. От десната страна. Гледано от ... абе, оправяйте се! :popcorn:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Юни 12, 2009 12:47 pm

Бацета, прочетох с голем интерес дискусията ви за предавките и прочее. Бате Любо ми е добре известно кво мисли, както и на него, кво мисла аз, но понеже от неколко дена не съм спамил, реших да си изпишем ценните мисли у интернета. Начи, за мене най-важният показател е скоростта, а вторият такъв е каданса. Ето кво имам внапредвид - както си карам с каданс 95-100, почва баир, намалявам предавката, така че да държим същия каданс и да не се морим значително. Скоростта естествено пада и продължава да го прави, докато установим макроравновесие на подходящия каданс. За качването на предавките е същия принцип, дигам само ако на компюторчето пред мене виждам, че добавям скорост и понеже съм тактик, требва да добавям поне 1,5-2км, иначе не си струва допълнителната енергия, дето я влагам. Виж, като става дума за "часовник" и големо влагане, принципът е малко по-различен, още повече че там самата позиция на телото изисква некакси повече мачкане и по-тежък оборот. Ъъъ, надявам се, че бех максимално изчерпателен. :dontknow:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Сезон 2009 - Шосейно колоездене

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Юни 12, 2009 7:35 pm

Пичове, утре ше е ветровито и уеко ладно горе (1500+ метра), така че нема да е лошо да си предвидите некви връхни дрешки, якенца, тва-онова. На връщане ше е веселба със северозападния вятър, изобщо се очертава интересен ден, а от 16,30 имаме етап от евроспорта. :popcorn:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

ПредишнаСледваща

Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта