КРАТКО ОБОБЩЕНИЕ
Какво да се изисква при избор на фитнес-туър велосипед [без значение дали е на български (масов или касов) производител, или пък внесен от българин (която и да е марка), сглобяван от българин или пък препродаван от нашенец – няма лошо]:
1) Кормилото да позволява лесен и удобен монтаж на огледала за контрол на пътя зад велосипедиста (тоест осморки, извити кормила и всякакви причудливи форми да не се допускат).
2) Рамката [здрава (Alu 7005), надеждна, ако може с по-ярък цвят] да е пригодна (да има нужните отвори) за монтаж на багажник. Освен това алуминиевата рамка не кородира. Тя е относително по-здрава, а и по-евтина. За предпочитане е челната тръба да е с по-голям диаметър за да се монтира по-качествена вилка.
3) Средните венци трябва да са задължително Triple Crank Set, с минимум 48-38-28 зъба, а най-добре 52-42-30 (например:
http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 7179226329).
Когато плочите на кранксета са три, спускането по умерен (неголям) наклон е с по-висока скорост. Тоест няма да въртите на празен ход и да се ускорявате единствено от тоталната маса /човек, колело, багаж/, както е при плочата с 42 зъба (42-32-22) и 7 задни зъбчатки.
Понеже (за разлика от бегача), тук се пренася и товар, плочите трябва да са три за да се преодоляват с по-малко усилия по-стръмните наклоните при продължителни изкачвания.
4) Задните венци да са осем. 24-speed, много добре се справят при спускане по неголеми наклони за разлика от 21-speed.
5) Шините трябва да са качествени и за 36 спици. Ако броят на спиците е по-малко не купувайте велосипеда! Все пак се пренася багаж, товари, кара се по пресечени местности, колоездачът може да увеличи теглото си след време и пр..
6) Прилична амортисорна вилка (кара се и по пресечени местности), но който много държи може да кара и с твърда вилка.
7) Надеждни главини, които да понесат тежест, дълги растояния и сътресения при каране по пресечен терен.
