todor todorov написа: Браво на момчето.Разбира ги нещата.И аз съм против спиранията.При положение,че има кола предпочитам да си вземам вода и храна при нужда но да не спирам.Главно заради това да не ми истинат краката /говоря за този оптимална температура,която организма подържа при високи натоварвания/.Пък и то така се практикува.Тръгваш-караш-стигаш.
Понеже започна да се обсъжда как точно постигаме организацията аз ще кажа идеалния вариант, който ми е по сърце:
Аз предпочитам да има някой, на когото му е платено да върши определена работа, за да няма недоразумения, грешни очаквания, конфликти, чувство за прецаканост и прочее присъщи за човешката душевност неща. Дали ще трябва да съберем по 10-15 лв или по 100-150 зависи от много неща - какво искаме и колко хора сме. Нещото, което аз намирам за задължително е:
- кола, която да е с нас през цялото време (не е задължително да кара нон стоп с нас, но трябва да е на разположение)
- в колата да има достатъчно храна, вода, резервни гуми, резервни дрехи, ако има и капли би било перфектно...
- колата да може да снове между различните групи. Тоест аз си представям, че сме повече хора, например 10 и караме с различно темпо. Важното е след това да се събираме на по бира с еднакво темпо
Всичко това е защото си представям, че огромната част от маршрута се кара без спиране, с прилично темпо, а не е просто разходка с безкрайни спирания за снимки, пийване, хапване и т.н. Представям си, че правим така, че ни остава достатъчно време извън карането да се разходим там където спим, запознаваме се с местните пияници и местните момичета
Освен тези неща аз съм склонен да си платя и за някакви други екстри, които мога и да пренебрегна, ако излизат извън общото ни разбиране за приличен бюджет. Без горните обаче не виждам смисъл да организираме такова каране защото могат да се случат много неща, които без въпросната сервизна кола да ни лишат от доброто прекарване.
Сега конструктивно - виждам два начина да продължим:
начин едно: всеки да каже какъв е общия му бюджет (на ден или за събитието), да видим какво отива за спане, храна и какво би останало за екстри
начин две: да поискаме оферта за всичко, която да е разбита по пера, за да можем да решим какво искаме, колко ни струва и от какво бихме могли да спестим.
Нещо, което според мен върши работа е:
- всеки да каже колко дни може да отдели
- избираме начин едно или начин две
- ако изберем начин едно - всеки да каже какъв бюджет може да отдели (тук не върши работа "колкото може по-евтино" защото е адски неконкретно)
- ако изберем начин две - изброяваме пълния списък с неща, от които можем да имаме нужда и всеки казва дали може да намери някаква оферта. След което сравняваме офертите
За да дам пример - аз мога да отделя не повече от седмица, предпочитам да съберем оферти и от тях да избираме, не мисля, че имам бюджетни ограничения за подобно събитие, стига да не купуваме хотелите, в които спим и съпровждащата кола да не я кара Брунил. Склонен съм и към спартанско прекарване, както казах аз имам комби и мога да си спя и в него. Но от сървиз, който ще ми позволи да се изкефя на карането и да се напъвам яко - не бих се отказал на никаква цена.[/quote]
Зафащам си зе Туше, тъй като практически е дал рамката, която имаме да обсъждаме. Начи, основните неща за мене са следните:
1. За да нема празни очаквания, предлагам ние да си свършим целата работа, която може да си свършим. Тука имам внапредвид резервация на нощувки (за мене тавана е 15 кинта, щото не отивам на море или курорт, а просто требва да преспъ некъде и на другия ден пак да тръгна. Не, че и повече нема да дам ако се наложи, но ше ми е некомфортно карането след тва), манджа (аз даже обмислям варианта за хладилна чанта, пълна с варено бело месо от пиле, макарони и овесени ядки) - резерв може да е евентуалното готвино по хижите или населените места в близост до местото за нощуване. Не, че не съм параноик, но предпочитам сам да си избирам храната, дори да ми се наложи да карам 20-25км допълнително за таа цел. Единственото нещо, в/у което тотално немам контрол и ми требва съдействие е пренасянето на багажа (дрехи, гуми, шини, манджа заизпът, водица, тауринче за секи случей) и за таа цел сметам, че е редно освен покриване на транспорта, да поемем нощувките, дневните и манджата на човека, който ше кара колата. Не настоявам колата да снове или да кара зад нас, просто може да кара известно време до нас, колкото да ни снима в движение, зад нас, колското да ни снима в движение, пред нас, колкото да ни снима в движение и да ни изчаква на некои места по трасето, колкото да ни снима статично, както и да снесе малко манджа на бедстващите.
2. Не виждам смисъл да казвам бюджета си за храна, щото може да изплаша некоя малка африканска държава и да предизвикам размирици и бунтове сред насемелинето й. Сички сме различни, секи има различни предпочитания относно храната, така че бюджетирането би требвало да вкл. само общите за сички разходи (колата, разфърляна поравно за секи и нощувките).
3. Мога да отбеля м/у 1 седмица и 3 месеца за това начинание, стига да се проведе след края на Обиколката на Тасос. Категорично съм против провеждане през април, тва искам да го подчертая отново! Нищо не ни гарантира, че и юни нема да ни вали или да са лайняни пътищата, но нека поне намалим статистическата вероятност от теа събития!
4. Нашата обиколка ше е около 1000км некъде. Тва прави около 1500км за колата, което от своя страна са около 200 кинта за тунджа. Имаме шофьор-оператор с надница 25 кинта (примерно), което пак са около 200 кинта. Нощувки, манджа за същия - още 200-300 кинта, грубо сичк8о да са към 6-700. Начи, делиме теа кинти на броя на участниците и почваме да сметаме нататъка:
1. Кола - 700/10 (примерно) - 70 (на човек)
2. Нощувки - 8х15=120
Общо - около 200 кинта задължителни разходи за секи. Нататъка кой кво ше харчи, да си прави отделно сметката! Ъъъ, тва се сетих засега.
