Страница 1 от 1

Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Май 15, 2014 3:16 pm
от alexandrov
Здравейте,
от известно време искам да си купя велосипед. До момента не съм имал такъв, ако не се брои едно балканче, което ми откраднаха в 9-и клас :)
Първоначалното ми намерение е да го карам из София, но е възможно, ако ми хареса, да ми дойде вдъхновението да излизам и извън града.
Нямам идея какво ще ми върши работа в български градски условия - бордюри, дупки, юначни шофьори, безхаберни пешеходци и пр. Ако живеех в Германия или Холандия без колебание бих купил някой чисто градски велосипед, но за тук искам съвет за нещо, което хем да не се смаже от някоя дупка или бордюр, хем да е маневрено и удобно за градско каране. Бюджетът е около 700лв.
До момента се колебая между Cross GRX9, Cross Razor и Drag Grand Canyon. Отворен съм и за нови предложения около бюджета.
Не държа на екстри като много скорости, предни амортисьори и свръхефективни спирачки, все пак нямам екстремистки намерения. Искам колело, пригодено за каране в български условия.
Може би ще помогне да кажа, че съм висок 186см, тежа около 95кг :)

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Май 16, 2014 4:22 pm
от victortrt
Няма идеален велосипед за българските и още по-малко софийските условия. От тези посочените първият превишава бюджета ти и е с всички екстри за планински велосипед, но е малко тежък за града, а вторият никъде не може да се открие, защото хибридните модели на крос май ги има само на хартия. Третият е добър, но има различни монтажи и цени като при драг цените изпреварват нивото на монтажа. Не само заради килограмите и ръста ти обаче няма как един велосипед да изпълни всички твои условия. Здрав и маневрен ще е планински велосипед 26-ти размер, но ще ти е малък и няма да е удобен за градско каране, защото стойката при тях е приведена. Типичните градски велосипеди са удобни заради близкото разстояние между кормило и седалка и високото извито назад кормило, при което се седи изправен на седалката.
Понеже напоследък спринт имат най-адекватни на качеството си цени, според мен твоят велосипед е спринт синтеро - 28 цола гуми, амортесьорна вилка, 24 скорости, които са отделно от спирачките и регулируема лапа /това е доста голямо удобство, тъй като позволява да си настроиш кормилото така, че да ти е удобно на височина и разстояние от седалката/. Мисля, че е 655 лева в магазина в Борово, но поне може да се намери, за разлика от моделите на крос. Тънките гуми не трябва да те плашат, защото те също са здрави дори повече от планинските. Само няма да е по-маневрен от 26-цолов, но няма пълно щастие. В София е много по-важно да си бърз отколкото много маневрен, освен ако не искаш да караш по тротоара между пешеходците, което не е добра идея.
Някоя 29-ка, ако има в бюджета ти също ще свърши работа.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Май 16, 2014 7:56 pm
от alexandrov
Cross Razor го има в наличност в магазина на Крос в Младост. Но ми се стори по-тежък от Драг Гранд Каньон. Утре ще отида да видя Спринта. Като гледам няма особена разлика между трите велосипеда, но спринта е по-евтин със 100-ина лв, поне по сайтовете може да се намери за 525лв. Не знам на какво се дължи, спецификациите са оскъдни.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Май 16, 2014 8:07 pm
от Янчо
В краят на миналата година си взех Драг Гранд Каньон Про. Нямам никакви забележки за около 2500 км. минати с него. Смених му педалите, защото с тези които дойде, бяха много зле. Обърнах му и лапата, защото ми е по-удобно когато кормилото е по-ниско. Мисля, че е добър избор за колело за в града и не само.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Нед Май 18, 2014 3:18 pm
от alexandrov
Видях два велосипеда на Драг, които не знам за какво точно са предназначени, Drag Stereo (http://www.dragbicycles.com/?menu=product&id=372) и Drag One (http://www.dragbicycles.com/?menu=product&id=371). И двата приличат на шосейни, но са без скорости, а не виждам и спирачки. Някой може ли да обясни какви са?

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Нед Май 18, 2014 3:20 pm
от darki
@ alexandrov, това са fixie-та.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fixed-gear_bicycle

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Нед Май 18, 2014 3:41 pm
от dudelgrincen
Това са градски велосипеди, single speed, без свободно движение (педалите ще се въртят винаги докато колелото се движи) - сравнително леки, но по-тежки от шосеен велосипед, оптимизирани за минимум поддръжка. Карането на фикси казват, че е забавно и че е интересен опит, изисква умения. Със сигурност не е практично за по-големи разстояния, няма да е толкова ефективно колкото със свободно движение, а за каране в натоварен трафик като този в София не мисля, че е много разумен избор като се има предвид липсата на предна спирачка.
В спецификацията пише "Cassette: Sprocket 14T, Freewheel 15T", така че предполагам може да се поръча и със свободно движение. Дали може да се монтира предна спирачка на тази вилка, обаче не ми е ясно.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Май 19, 2014 10:46 am
от victortrt
Подобен модел имат и Лидер. Той с право кормило, тежи около 10 кила, но има спирачки тип шосейни и отпред и отзад и е със флип - флоп главина и задна гума, която може да се обръща - http://shop.leader96.com/product/view/3707/hero. Мисля, че и драговете са такива - две зъбни колела отзад, едното фиксирано с 14 зъба, другото със свободен ход, 15 зъба. Проблема при драговете, че са по-скъпи и че ако обърнеш главината, трябва да си купиш спирачки и да дадеш още пари.
Този тип колелета с една скорост и/или фиксирана предавка обаче изобщо не отговарят на първоначално посочените условия - не могат да минават през бордюри, гумите са много тънки и тесни и са предназначени само за асфалт /за парк/. Там обаче те се справят отлично, защото са леки и бързи. Отделно от това почти няма какво да им се счупи и разхлопа, само веригата и зъбните колела се амортизират малко по-бързо, но наличието и използването на спирачки значително ще намали тази амортизация ако се кара фиксирано. Фиксито е чудесно за тренировка или ако караш само за удоволствие уикенда в парка или по велоалеите, защото въртиш постоянно и като намаляваш или се спускаш, прилагаш сила в обратна на обичайното посока. Така с едно кратко каране се натоварват краката много повече от обикновено /никога не се кара по инерция и не можеш да си починеш на седалката, без да въртиш/.
Рейзъра в Младост по мой спомен е някакъв странен микс с механични дискове спирачки, от каквито няма нужда, но рамката определено е много хубава.
За спринта не знам къде си го видял в сайт за 525 лева, но имаше преди по стар модел с вилка zoom. Ако е такъв, по-добре го пропусни. Този от 650 лева по си ги струва, а сега е на промоция за 577 лева в електронния магазин.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Май 19, 2014 12:34 pm
от alexandrov
Добре бе, едно време всички карахме колела без скорости и с тънки гуми, и нямаше проблем, сега 11 кила велосипед без скорости и с тънки гуми не става за града... Толкова ли е невъзможна мисията? Нито един бордюр ли няма да издържи? :) Съжалявам, че няма къде да пробвам един как върви, защото много ме блазни идеята за нещо леко, просто и евтино. :)

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пон Май 19, 2014 4:36 pm
от victortrt
Нещо се сме се разбрали, става за града - за Бургас в Морската, за Севлиево и за Павликени например е перфектен. Говоря за лидера от линка. За София е по-особено заради големия трафик, но такъв велосипед може да се кара бързо по асфалта, просто не може и не трябва да се скача и качва на бордюри. И при старите беше така. Тях още ги карат на село, но като стигнат слизат и се качват пеша на бордюра, нали. Опасността при тънките гуми идва и от това, че много лесно те могат да поднесат по неравностите на тротоарите /от шахти, надигнати плочки и т.н./. Иначе при бавно слизане и качване /с вдигане на кормилото и прав на педалите с изнасяне на тежестта/ не би трябвало да има проблем.
Велосипеда на лидер е страхотен на живо, отиди в магазина им в Овча купел, виж го, прецени, може и да ти дадат да пробваш.
Проблема е в това, че производителите не правят такива велосипеди, които ще се търсят и вършат работа, а такива, които ще се продават и ще струват скъпо и това е едно от редките изключения /може би защото модела е предназначен за износ и у нас се продават малко бройки/. У нас почти не се правят и продават нормални градски колела например с различно ниво монтаж - сингълспийд с контра, три скорости, 7 скорости /вътрешни/, слагат се ненужни меки вилки и тежки неработещи по-добре от ви-брейк дискови спирачки и т.н.
Ако този модел ти харесва - вземай го и нагоди карането към него, универсално колело няма. С него няма да можеш да караш по тротоара спокойно, но и няма да те си налага, защото ще караш със скоростта на колите /освен на цариградско, но то там май е забранено/.
Мисля че има и възможност за монтаж на главина с вътрешни скорости /поне на снимката в сайта белият модел е с такива/. Ако наистина е така, след време можеш да го превърнеш в градски изтребител с 3 или 7 скорости срещу още някой лев.
Карането на фиксирана предавка обаче е доста по-особено и трябва да пробваш, макар че те предупредихме, за да не се пребиеш или сащисаш, когато на спускането от надлез надежда откриеш, че педалите сами ти въртят краката и не можеш да ги спреш или на завоите си ги удряш в асфалта. Положителното на лидера е че има фабрични спирачки и за двете гуми, което ти спестява от допълнителни разходи, тоест колелото е готово да безопасно градско каране. Трябва да имаш обаче едно наум към тези спирачки, защото те сами по себе си са предназначени за шосейни велосипеди, които са с много тесни гуми и капли и не спират толкова рязко, колкото може да очакваш /не коват/, защото ако го направят, колелата ще блокират и ще стане мазало. Така че трябва да си предвидиш по-дълъг спирачен път.
И ако си го вземеш, не се качвай или спускай по ул. Богатица с него.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Май 20, 2014 11:31 am
от alexandrov
Изображение
В крайна сметка купих Drag Grand Canyon Pro. Видя ми се най-добрия компромис между желанието ми за градско колело и българските градски условия. Вече го карах из центъра, чувствам се добре, колелото набира лесно и има много инерция. Още не се чувствам спокоен, все пак съм карал за последно балканче в 9-и клас, при това в провинцията :)
Ниско ми е кормилото обаче и не мога да открия как се вдига. :)

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Май 20, 2014 2:15 pm
от Янчо
Честито. :beer: . За кормилото, ще трябва да смениш лапата, с някоя с по-голям ъгъл, за да го вдигне леко нагоре. Аз, на моето обърнах лапата, защото съм свикнал с по-ниско кормило.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Май 20, 2014 2:15 pm
от victortrt
Честит да ти е и със здраве да го караш, вземи си сериозна заключалка обаче.
Не можеш да вдигнеш кормилото защото е право, можеш само да го извъртиш максимално нагоре ако има леко издигане.
По принцип велосипеда затова се води хибрид, тъй като съчетава амортисьорната вилка и наведената позиция на планинските велосипеди с тънките 28 цолови гуми, тоест е предвиден да се кара по наведен. Така съпротивлението е по-малко и си по-бърз, тежестта се разпределя между двете гуми, при неравности не товариш само кръста, което не е добре за него и пр. Всъщност всички варианти, харесани от теб в първоначалния въпрос са с такава позиция, защото тя е оптималната за планински и хибридни велосипеди. Балканчетата с високото извита нагоре кормило са от друг век. Май е трябвало да си вземеш beach cruizer - велосипед с високо извито назад кормило, изправена позиция на каране и дебели гуми, които са много удобни, но не са маневрени и бързи. На снимката дори кормилото е високо, нормалното е да е на нивото да седалката или малко под нея.
Вариантите са или да свикнеш, или да опиташ да вдигнеш кормилото със "спейсъри", или да го смениш с градски тип, ако се намират такива /извито нагоре и назад/, или да смениш лапата /онова което свързва кормилото с вилката/ с такава с по-голям ъгъл на издигане /и може би по-къса/ или с регулируема лапа /която ще е по-тежка, ако това има значение/.
Най добре е в магазина, от който си го купил да попиташ за варианти и да прецениш кой най-много те устройва.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Юни 17, 2014 9:57 pm
от rhyan
Здравейте,

Надявам се да нямате нищо против да открадна темата и да задам няколко въпроса точно за този модел. Купих същия преди седмица, но не можах да избера калници в магазина, а с това време са си крайна необходмост.
Въпросът ми е какви калници са удачни за този велосипед? На снимката виждам, че е оборудван с някакви, но това ли е най-удачният избор за градски велосипед?

Това, което търся искам да не дрънчи т.е. предпочитам пластмаса, да не се завърта в незнайни посоки по още по-незнайни причини и най-вече да върши работата за която е предназначено - да пази от вода.

Мисля за нещо подобно -http://bikescenter.bg/aksesoari-bg/kalnici-bg/komplekt-kalnici-simpla-raptor-sds-24-28-bg , защото виждам, че се монтира с винтове за рамката, но не знам дали е ок за 28'' гуми. Бюджетът не е определящ, стига да са отговарят на условията ми.

Благодаря предварително за съвети и предложения.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Вто Юни 17, 2014 10:32 pm
от cyclopz
аа не дочетох темата, и пиша ли, пиша безполезни съвети... честито, да си го караш с кеф!

Шосеен??

МнениеПубликувано на: Чет Юли 10, 2014 2:08 pm
от alexandrov
Такаа... след каране от месец и половина на Гранд Каньона се чудя дали не съм за чиста шосейка :D
Защо: Карам предимно по улиците, на тротоар се качвам само в краен случай. Карам с твърдо окачване, т.е. амортисьорът на вилката е заключен. Харесва ми да съм лек и маневрен. Мисля, че това са все условия, които пасват на шосейните велосипеди.
Проблемът е, че никога не съм се качвал на шосеен велосипед и имам съмнения как тънките гуми ще ме носят през ръмбавия софийски пейзаж, страх ме е от пукнатини в асфалта, дупки и бордюри. Има ли някъде в София магазин, където да дават за пробно каране велосипеди? И въобще, стават ли шосейните велосипеди за градско улично каране?
Ако да, някакви препоръки за шосеен велосипед до около 1300лв?

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 11, 2014 2:11 pm
от victortrt
Шосейка с право кормило е това, което май търсиш. Ето нещо ново от Спринт http://bikesport.bg/bg/products/2207-%D ... %BD%D0%B8_
Мисля, че е аналог, но по-изгоден на Драг Блейд /всичко по него е Кларис, дори главините, тоест цялостно е с еднакъв клас компоненти/. За асфалт стават със сигурност, но много друсат, което е логично. Но техните гуми не са слаби, както си мислят много хора, просто са по-тесни и тънки, а вибрациите се обират от колоездача. Това обаче ги прави доста по здрави.
Истинска шосейка не ти трябва, защото си много наведен на нея и няма да виждаш околната среда с нейните опасности, отделно при тях спирачките и командите са на такова място, което стига само с неудобен за града хват на кормилото.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 11, 2014 3:02 pm
от alexandrov
Да, видях го тоя линк вчера, но ме притесняват скоростите. 800лв. не е ли много за велосипед с най-ниския клас компоненти?
Обаче не съм видял подобен велосипед с право кормило и по-качествени скорости.

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 11, 2014 4:11 pm
от tbk515
Да си хвърля и аз моите 5 стинки.
Карах близо година МТВ 26" и речих, че ми трябва нещо по-бързо за града. Докато се чудих какво да бъде, ми откраднаха байка. Мислих още малко и си взех Драг Блейд с право кормило. Точно за месец и половина по пловдивските улици, каплите почнаха да се кривят, а бяха Mach1 Omega. Спрях да го карам и го разкарах.
Сега вече знам какво ми трябва за града: 26-цолов байк със сликове и твърда вилка!
Моят съвет, Авторе, е ако искаш шосейка, вземи по-добре 2 външни гуми с 10 мм по-широки от каплите и карай така из града. Ако до 1 година не си скапал каплите с по-тънките гуми, тогава се замисляй за шосейка.
Друго: гледам, че искаш по-високо кормило ... ами шосейките са с още по-ниско кормило!

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Пет Юли 11, 2014 5:08 pm
от alexandrov
Целият напън за шосейка тръгна от твърдата вилка, която се оказа задължителна за мен. Ако се получи операцията по присаждане на твърда вилка на моя гранд каньон май ще си го карам. Като гледам никой не препоръчва шосеен велосипед за града, макар че виждам все повече по улиците. А с кормилото започнах да свиквам и не ми прави впечатление. :)

Re: Избор на градски велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Юли 24, 2014 7:29 pm
от nikant
alexandrov написа:Целият напън за шосейка тръгна от твърдата вилка, която се оказа задължителна за мен. Ако се получи операцията по присаждане на твърда вилка на моя гранд каньон май ще си го карам. Като гледам никой не препоръчва шосеен велосипед за града, макар че виждам все повече по улиците. А с кормилото започнах да свиквам и не ми прави впечатление. :)


И аз съм минал по този път. Първо взех Гранд Каньон, после взех шосейка. А по въпроса за каплите, ако те са по висок клас няма проблем в града. И когато бях около 100кг пак нямаше проблем. Ама различни хора, различни идеали :)