Става ли за външни скорости

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Става ли за външни скорости

Мнениеот vencil » Вто Юни 23, 2015 12:27 pm

Искам да си преправя градският велосипед с вътрешни скорости с външни, обаче не знам дали самата рамка позволява.
Изображение
В последно време доста често започнах да си правя разходки извън града и с тези вътрешни скорости над 6% наклон направо си е кофти работа. Иначе по-просто казано колкото са приятни за града толкова са неудачни за извънградско.

Като за начало не ми е ясно какъв заден дерайльор трябва да използвам :dontknow: , http://screambikes.eu/bg/334-zadni-derajlori Аз от тези които разглеждах не ми стана ясно на тази рамка как мога да го монтирам. Давайте някакви идеи и съвети:praying: .
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Става ли за външни скорости

Мнениеот victortrt » Вто Юни 23, 2015 1:08 pm

И аз имам подобно колело с нексус 7-ца /ако не греша, но едва ли, съдейки по плетката на спиците и черната джаджа/. Та според мен не може да се сложат външни скорости, както защото рамката няма ухо за захващане на дерайльора, нито място за захващането на ухото /дори да се пили, пробива и т.н., самият дропаут не оставя място за такива неща/, така и заради по-тясната отзад рамка, която може и да се напъне, но едва ли е разумно.
Дори да може да се направи цялата тази операция, не ти я препоръчвам по ред причини, най малкото за да не останеш съвсем без колело.
Можеш да пробваш на първо място да смениш курбела с такъв с по-малка плоча и/или да сложиш по-голямо венче отзад.
Аз спокойно на 1-ва скорост изкачвам рампите на подлезите, които са около 10%, а курбелът ми е с по-голяма плоча.
Специално съм пробвал с т. нар. "Голяма монца" в южния парк и първите 2/3 от нея ги качвам на 2-ра, последната 1/3 /най-стръмната/ - на 1-ва.
Разбира се, това макар и стръмни са кратки наклони, което не е от значение, но все пак вътрешните скорости позволяват изкачване на наклони.
Отделно не съм сигурен дали 7 или 8 венеца отзад ще ти дадат повече диапазон, защото не е сигурно дали ще можеш да сложиш две или три плочи отпред.
Пък може и просто да си избираш по-равни маршрути /Ако си от София - на изток е равното Софийско поле, към Сливница и Костинброд е горе-долу равно/
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Става ли за външни скорости

Мнениеот vencil » Вто Юни 23, 2015 3:50 pm

victortrt написа:И аз имам подобно колело с нексус 7-ца /ако не греша, но едва ли.....

Изобщо не бъркаш, точно за тези скорости става дума.
Изображение

Абсолютно си прав за катеренето на наклоните в градски условия ;) . Оригинално моето движение отзад беше с 18 зъба, доста трудно обаче успях да си намеря задна зъбчатка с 22 зъба и реално от тогава в градски условия (става дума за Ст.Загора) нямам никакви кахъри. Дори смея да твърдя че за кратки разстояния (да речем една пресечка 100м.) и по-голям наклон от 10% не е проблем в Зарата поне на 2-3 места има такива и си ги катеря (на 1-ва разбира се). Забравих да спомена че курбела ми е 38 зъба, пробвах и 33 зъба скоро но загубих повече от колкото спечелих (повече загубих скорост на равното отколкото лекота на въртенето по баира) и си сложих старият.

Иначе ако мога да обобщя на кратко в градски условия като се има предвид лесното направо кефещо превключване на скоростите възможността от супер лекото педалиране и прекрасната инерция на колелото бих казал че е почти перфектното за града.

Доста често си правя разходки до Старозагорските бани това си е една отсечка от 12-13км. хълмист терен (направо си е в гората) има един баир със среден наклон 8% и дължина около 1,5км. е там е големият зор :eyebrow: . Кото цяло в мен остава едно усещане че има нещо сбъркано в тези скорости когато става дума за каране по нагънат терен. Не знам как по-точно да се изразя например: ако някъде си въртя педалите на 4-та без да се напрягам изобщо и наклонът се промени само с 1-1,5% буквално имам чувството че започвам да бутам кола.

Иначе такъв отговор очаквах, че няма да я бъде идеята ми :crap: . Хем съм доволен че няма да си развалям удобното градско колелце, хем знам че утре пак като тръгна към баните много пот ще се лее :D . Май няма пълно щастие :evil: .
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Става ли за външни скорости

Мнениеот victortrt » Вто Юни 23, 2015 4:15 pm

1. Промени си маршрута;
2. Редовни тренировки и по-висок каданс /върти по-бързо, когато ти е лесно да въртиш/. Това е нещо като оборотите на колата, ако на равно можеш да караш с 1500 на 5-та, като дойде баир ще ни е трудно да го качиш така или засилваш да вдигнеш обороти или сменяш на по-ниска предавка, но предварително.
3. Гуми. Разлика между широки и тесни и между гладки и рошави има и то най-много се усеща на баир. Вземи си тесни, гладки гуми от този тип /като пример, не като препоръка за закупуване - http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... -32-622-1/ 35 мм е максимума за ширина според мен.
4. Още нещо. Стандартен шосеен велосипед с две плочи отпред е с най-лека предавка горе долу като и то без да се взема предвид съотношението на въртене между венчето и главината. Пък и с шосейни велосипеди хората катерят баири.
За да ти е леко, ти трябват три плочи отпред, а това най-вероятно е твърде сложно.
Пък и щом караш по баира, явно го правиш, за да ти е гадно /за разходка, тренировка, да се раздвижиш и т.н./, а не за удоволствие. Ако го правиш често, ще свикнеш и ще спре да ти прави впечатление.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Става ли за външни скорости

Мнениеот vencil » Чет Юни 25, 2015 2:31 pm

Ами старая се да разнообразявам маршрута от време на време ;) , гледам всеки ден да въртя педалите по малко. Целта ми е за удоволствие, тонус и здраве както се казва.
Беше ми минала идея да сменя гумите скоро понеже още карам с оригиналните, ама има още много хляб в тях а и не успях да си харесам нищо.
Изображение
Това е шарката на гумите ми и са 26x1.75 (ама колко са дебели никога не съм ги мерил)май нещо такова пише по тях Impac Runway. Не знам дали са качествени но са много безшумни а и като цяло мисля че стабилно стои колелото с тях.

Харесал съм си това Continental Contact Reflex 26" x 1.75"
Изображение
Ама не съм сигурен дали си струват парите, на колата ми са с 20-30лв. по скъпи :evil: .
Някой ако има идея за хубави гуми 26" - 1,75 или 1,50 да каже
Абе май аз съм си мърда :dontknow: , иска повече каране и по често :D .
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Става ли за външни скорости

Мнениеот victortrt » Чет Юни 25, 2015 3:45 pm

http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... v66-40-559
Водят се евтини /не би трябвало да са повече от 20 лева на гума/.
Карал съм подобни 28 цола, сложени не от мен и като изключим, че по задната видях напуквания //нацепвания/, но все пак не знам кога са били сложени на колелото/ са леки, безшумни, с добро сцепление и като цяло много добри гуми за града и асфалта.
Балона е по-висок отколкото широк, което е добре според мен.
Вътрешни скорости, 22 зъба отзад и 26 цола май наистина водят до последния извод, който сам си направил.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 134 госта