victortrt написа:И аз имам подобно колело с нексус 7-ца /ако не греша, но едва ли.....
Изобщо не бъркаш, точно за тези скорости става дума.
Абсолютно си прав за катеренето на наклоните в градски условия
. Оригинално моето движение отзад беше с 18 зъба, доста трудно обаче успях да си намеря задна зъбчатка с 22 зъба и реално от тогава в градски условия (става дума за Ст.Загора) нямам никакви кахъри. Дори смея да твърдя че за кратки разстояния (да речем една пресечка 100м.) и по-голям наклон от 10% не е проблем в Зарата поне на 2-3 места има такива и си ги катеря (на 1-ва разбира се). Забравих да спомена че курбела ми е 38 зъба, пробвах и 33 зъба скоро но загубих повече от колкото спечелих (повече загубих скорост на равното отколкото лекота на въртенето по баира) и си сложих старият.
Иначе ако мога да обобщя на кратко в градски условия като се има предвид лесното направо кефещо превключване на скоростите възможността от супер лекото педалиране и прекрасната инерция на колелото бих казал че е почти перфектното за града.
Доста често си правя разходки до Старозагорските бани това си е една отсечка от 12-13км. хълмист терен (направо си е в гората) има един баир със среден наклон 8% и дължина около 1,5км. е там е големият зор
. Кото цяло в мен остава едно усещане че има нещо сбъркано в тези скорости когато става дума за каране по нагънат терен. Не знам как по-точно да се изразя например: ако някъде си въртя педалите на 4-та без да се напрягам изобщо и наклонът се промени само с 1-1,5% буквално имам чувството че започвам да бутам кола.
Иначе такъв отговор очаквах, че няма да я бъде идеята ми
. Хем съм доволен че няма да си развалям удобното градско колелце, хем знам че утре пак като тръгна към баните много пот ще се лее
. Май няма пълно щастие
.