Избор на дамско колело

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Избор на дамско колело

Мнениеот ana » Вто Май 10, 2016 7:48 pm

Здравейте!

Какво колело бихте ми препоръчали - максимално леко, при възможност дори под 12 кг, дамска рамка, парково каране, 174 см/78 см и каква височина на рамка, съобразена с геометрията на конкретния модел? Прилагам някои примерни линкове:

http://shockblaze.com/bg/bikes/CROXER-C ... re-Bg.html - 48 см
http://shockblaze.com/bg/bikes/CLASSIC- ... 13-Bg.html - 48 см?

Благодаря!
ana
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 6:33 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот 2WBGST » Сря Май 11, 2016 12:36 pm

Таблица с размери: http://www.k2-bike.hu/how-to-choose/bic ... tion/print
Видеоклип за правилен избор на велосипед: https://www.youtube.com/watch?v=mKXEpoB7mEE
Croxer Cross Leady Deore 2015 e правилният избор! 9-speed е OK. Окомплектовката е качествена и много добре балансирана. Цената е ТРЕПАЧ! 13,6 kg при качествени заварки гарантира и по-здрава рамка, спрямо 12 кг.
Видео-тест на рамки от немски шлосер! https://www.youtube.com/watch?v=nvk63bmVpck
ОСНОВИТЕ РАЗМЕРИ при ИЗБОРА НА ВЕЛОСИПЕДА са:
А) ДЪЛЖИНА, която зависи от:
- TopTube(real) – не се променя(константа) за съответен № рамка.
- TopTube(Horizontal/effective/) – променя се чрез повдигане или сваляне на колчето на седалката
- STEM (ЛАПА) – 90 mm; 100mm; 110mm. 90 или 100 е оптимално, не е добре да е по-дълга(влошава маневреността)
Б) ВИСОЧИНА, която - зависи от:
- SH (Standover Height) - разстоянието от земята до повърхността на горната тръба(TopTube). Като горна точка(на измерването) до TopTube е между 1/3 от седалковата(Seat Tube) и 2/3 от челната тръба(Head Tube).
SH e най-важния и комплексен параметър. Тази надкрачна височина определя, дали ще опира горната тръба в „чатала“ на карача или не(особено при мъжки тип рамки). Посочен е без никакви стойности само от фирмата DRAG останалите БГ-производители не го споменават включително и Shokblaze.
- Дължината на челната тръба – варира от 13,5 до 17,5 см
- Диаметъра на гумите на колелото 26“, 27,5“, 28“ или 29“.
- Дължина на седалковата тръба (Seat tube)
- Височина до централното движение (Bottom bracket height) обикновено е константа(не се променя при разлини № рамки) защото определя центъра на тежестта.
Когато рамката е ЖЕНСКА, по-важно е да се види дължината на велосипеда! Най-добре е да се измери и да се пробва на място.
Височината е второстепенен проблем поради липса на горна тръба.
При ръст на карача 174 сm съотвестват рамки с дължини на седалковата тръба от № 46 cm до 48 cm. При оптимални анатомични пропорции Croxer Cross Leady Deore №48 cm трябва да пасне по ДЪЛЖИНА за ръст на колоездачка 174 cm. Добре е да се измери дължината от лапата до колчето на седалката (при минмално свалено и максимално удължено положение).
Трябва да се има предвид ПРОПОРЦИИТЕ НА ТЯЛОТО
а) дълги крака - къс труп или къси кръка, но удължен труп;
б) нормален труп с по-дълги ръце, но по-къси крака (или обратно)
в) пропорционални(оптимални) дължини на краката, трупа и ръцете
ВСИЧКИ РАЗМЕРИ НА ВЕЛОСИПЕДА СА ПОСОЧЕНИ НАПРИМЕР ТУК http://www.stevensbikes.de/2016/index.p ... lang=en_US
P.S. С Croxer Cross Leady Deore 2015 можеш спокойно да караш от София до Бургас без проблеми! :beer:
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот ana » Сря Май 11, 2016 8:09 pm

Много благодаря за изчерпателното описание!
ana
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 6:33 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот victortrt » Чет Май 12, 2016 11:43 am

И аз съм за първия шокблейз. Освен по-добрите компоненти той има и още едно предимство - по-лесно може да се пренася на автомобилен багажник. Типично дамските рамки създават затруднения в тази насока при багажници, които се закрепват отзад на колата.
Сега може да не е актуално, но не се знае след време.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот hatamoto » Чет Май 12, 2016 1:01 pm

Ако ще караш в парка и градско, Шокблейз Кроксер е много, много добър избор.

Други варианти:
1. http://bikesport.bg/bg/products/2366-sp ... %B4%D0%B8_
Или
2. http://bikesport.bg/bg/products/2219-%D ... %B4%D0%B8_

Но и двата не могат да се сравнят с цитирания от теб Шокблейз. При вариант 1 - доста по - ниско ниво на компоненти, при Вариант 2 - доста по - висока цена, без компонентите да са на нивото на Шокблейза.

Най-добре е колелото да се пробва.

Поздрави и успех!
hatamoto
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 08, 2013 11:45 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот 2WBGST » Чет Май 12, 2016 1:32 pm

ЕДНО УТОЧНЕНИЕ
Понеже велосипеда е тип хибрид, обикновено рамките при еднакъв № с МТБ, са малко по-къси от МТБ.
По таблицата(за хибриди) на ръст 170-175 см, съответства рамка №50-№52. Значи при ръст 174 см по-добре(или малко по-дълга) ще е 52 см.
Разликата в дължините при Shockblaze между Top tube horizontal №48 и №52 e 610 mm - 580 mm = 30 mm, т.е. само 3 см.
№48 ще е малко по-късичка.
Трябва да се премери на място, като за предпочитане е малко по-дълга, отколкото малко по-къса рамка.
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот ana » Чет Май 12, 2016 8:54 pm

victortrt написа:И аз съм за първия шокблейз. Освен по-добрите компоненти той има и още едно предимство - по-лесно може да се пренася на автомобилен багажник. Типично дамските рамки създават затруднения в тази насока при багажници, които се закрепват отзад на колата.
Сега може да не е актуално, но не се знае след време.


Благодаря! Не бях се замисляла за това, но много навременно подсещане. Визуално аз харесвам първия шокблейз. Сравнено с други модели, да кажем Гранд каньона на Драг, като че ли е по-добро предложение?
ana
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 6:33 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот ana » Чет Май 12, 2016 8:58 pm

hatamoto написа:Ако ще караш в парка и градско, Шокблейз Кроксер е много, много добър избор.

Други варианти:
1. http://bikesport.bg/bg/products/2366-sp ... %B4%D0%B8_
Или
2. http://bikesport.bg/bg/products/2219-%D ... %B4%D0%B8_

Но и двата не могат да се сравнят с цитирания от теб Шокблейз. При вариант 1 - доста по - ниско ниво на компоненти, при Вариант 2 - доста по - висока цена, без компонентите да са на нивото на Шокблейза.

Най-добре е колелото да се пробва.

Поздрави и успех!


Благодаря! Също се колебаех между предложеното дамско Синтеро и този шокблейз и се радвам, че не бъркам в преценката. Колкото до пробването, трудна работа откъм наличност на различни рамки.
ana
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 6:33 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот ana » Чет Май 12, 2016 9:08 pm

2WBGST написа:ЕДНО УТОЧНЕНИЕ
Понеже велосипеда е тип хибрид, обикновено рамките при еднакъв № с МТБ, са малко по-къси от МТБ.
По таблицата(за хибриди) на ръст 170-175 см, съответства рамка №50-№52. Значи при ръст 174 см по-добре(или малко по-дълга) ще е 52 см.
Разликата в дължините при Shockblaze между Top tube horizontal №48 и №52 e 610 mm - 580 mm = 30 mm, т.е. само 3 см.
№48 ще е малко по-късичка.
Трябва да се премери на място, като за предпочитане е малко по-дълга, отколкото малко по-къса рамка.


Благодаря! На наскорешния тест райд на пловдивските колелата за съжаление не бях донесли въпросния хибрид, та мерих колело на спринт, което според консултантите е с рамка, подобна на този шокблейз. Според тях 48 см за мен е ок. Но за съжаление, нямаше и друг размер за сравнение.
ana
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 6:33 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот hatamoto » Чет Май 12, 2016 11:56 pm

По-дългата рамка предполага по-спортна позиция "ездача", по-късата е за по-изправена стойка. За градско каране с развлекателна цел бих избрал по-малкият размер, и бих си поиграл с лапа с променлив ъгъл, както и с кормилото. Велосипедите са стандартизирани от производителите, а всеки "донаглася" колелото след това с цел комфорт, удобство и практическо приложение.

Лично мнение, не е препоръка.
hatamoto
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 08, 2013 11:45 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот 2WBGST » Пет Май 13, 2016 9:58 am

СЪПОСТАВКА ОТ КАТАЛОГА НА СПРИНТ SINTERO MAN ЗА РАМКА №48 cm
Seat tube – 48 cm; Top tube horizontal – 565 mm; Chain stays – 446 mm; Seat tube angle – 73 degrees; Head tube – 120 mm; Head tube angle – 71 degrees; Bottom bracket drop: -60 mm.
От тези данни е видно, че при Frame size 48 cm, малко по-дългата рамка е:
1) top tube horizontal е по-дълга при Shockblaze 580 mm – 565 mm = 15 mm = 1,5 cm
2) chain stays са по-дълги при Shockblaze 450 mm – 446 mm = 4 mm = 0,4 cm
3) head tube angle e по-голям при Sprint 71 градуса – 70,5 градуса = 0,5 градуса. По-големия ъгъл води до по-висока кормилна тръба, по-малка колесна база, велосипеда по-лесно влиза в завои и стила на каране е по-кросов. С нарастване на размера(№) на рамката при хибридите, този ъгъл леко нараства. При по-малък ъгъл устойчивостта и безопасността са по-добри.
За височината на рамката Head tube е по-дълга при Shockblaze 135 mm – 120 mm = 15 mm = 1,5 cm. Понеже това е хибрид, а не МТБ по-добре е по-дълга челна тръба.
В крайна сметка Shockblaze №48 e с по-дълга рамка (около 2 см) и незначително по-ниска спрямо Sprint. Може би №48 ще ти пасне добре по дължина. Много важно е да няма изгърбена стойка и силно присвити в лактите ръце – т.е. доста малка дължина на рамката!
Можеш да провериш и да премериш (ако си от Пловдив) и Sprint Sintero man №53(мъжкия вариант, понеже няма дамски), чиято дължина на top tube horizontal е 590 mm, а при Shokblaze е 610 mm. Въпреки, че Спринта е по-висок (№53 cm) от Shokblaze(№52 cm) той е по-къс с цели 2 cm!
P.S. Това колело е толкова кросов и спортен модел, че парковете и градинките ще са извънредно тесни за да удържат буйният нрав на такова добро съчетание от компоненти и възможности на Croxer Cross Leady Deore! :)
2-Wheels-BG-STreet
2WBGST
 
Мнения: 273
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот hatamoto » Пет Май 13, 2016 12:19 pm

То е ясно, че CROXER Cross Lady Deore 2015 е велосипеда, събрал най - много гласове, но съветвам автора на темата на темата да го пробва.

Поне ще открие какво и харесва и какво не - в крайна сметка лапа, кормило, педали, седалка, позиция на кормило и т. н. са все неща, които са много индивидуални. Ако там има възможност да се пипа - значи всичко е наред.
Относно компонентите - ясно е, че са на много добро ниво за тази цена.

Продължавам да считам, че дължината на горната тръба на велосипеда може да се компенсира с правилното кормило и лапа.
Нещо като това: http://www.bikecenter.bg/product/zoom-razdvizhena_lapa

Поздрави,
hatamoto
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Юли 08, 2013 11:45 am

Re: Избор на дамско колело

Мнениеот ana » Пет Май 13, 2016 10:09 pm

Благодаря на всички за подробните отговори! Явно това е колелото, ще меря и ще споделя впечатления.

Поздрави!
ana
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 6:33 am


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 40 госта


cron