Страница 1 от 1

Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2022 11:06 am
от vencil
Ще ми се за последно да си взема колело и да приключа веднъж за винаги с пазаруването на колела не че съм прекалявал де :D .

Принципно не ми е нито спешно нито необходимо но.... В момента притежавам 3х9 с твърда вилка и хидравлика (всичко е на Шимано) в перфектно техническо и визуално състояние нещо като gravel bike само че с право кормило. Като цяло през годините съм пробвал най-различни колела и си мисля че точно gravel bike би било перфектното за мен колело. Фактически точно такова не съм карал но сошейка с хидравлика да та за туй си мисля че нещо с подобна визия и възможности като сегашното би ми доставило още по-голямо удоволствие, не че в момента се оплаквам от нещо или пък не си го карам с удоволствие.

От години не съм следил пазара като цени и съвременни тенденции на частите та за туй реших да питам това чудо където съм си го харесал като цяло струва ли си парите. Имам определени притеснения и чуденки ама ако не си струва цената няма смисъл да ви занимавам с тях. Това е https://www.bikecenter.bg/velosipedi/sh ... lk-103704/ не че съм питал дали ще го доставят ама :D .

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Чет Мар 10, 2022 12:54 pm
от vencil
Направих допитване и от Bike Center казаха че ще имам ново колело ама друг път :dontknow: .

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Пет Мар 11, 2022 10:12 pm
от the_rookie
vencil написа:Направих допитване и от Bike Center казаха че ще имам ново колело ама друг път :dontknow: .

...ами добре са направили като са ти спестили един излишен разход, за мен колелото е много надценено!

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Съб Мар 12, 2022 6:28 pm
от vencil
the_rookie написа:
vencil написа:Направих допитване и от Bike Center казаха че ще имам ново колело ама друг път :dontknow: .

...ами добре са направили като са ти спестили един излишен разход, за мен колелото е много надценено!

В продавалниците има поне два а единият се оказа близко до мен че си забутах дупето да го видя на живо за какво иде реч, а и да преценя за размера че имах съмнения. Абсолютно си прав дори цената като за втора употреба ми се видя висока, голяма глупост щях да направя :D.

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Съб Мар 12, 2022 7:19 pm
от Alexi
имай предвид ,че велосипеда е на тази цена и в байк дискаунт което означава ,че по евтино няма да го намериш никъде :
https://www.bike-discount.de/en/cube-nuroad-race-olive-n-black
мен цената ми се вижда съвсем нормална ,предвид че групсета е 1600-1700 лв ,освен това гравелите се търсят в момента и няма промоции ( то няма и наличности много много )
https://www.bike24.com/p2342349.html

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Нед Мар 13, 2022 8:14 am
от Gworan
Надценено изглежда просто защото всички колела и части (и всичко друго) поскъпнаха с поне 20-30% за последните 1-2 години.

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2022 6:04 pm
от vencil
Не става дума дали цените са скочили или някой продава по-скъпо от реалната му стойност.

Единственото ми притеснение когато го разглеждах само по картинки и клипчета бяха спирачките, след като го видях и разгледах на живо опасенията ми се потвърдиха. За мен лично това си е сериозен конструктивен дефект при шосейните спирачки поне при Шимано, само в/у тях имам наблюдение. Предполагах че в течение на годините ще направят корекции ама поне за сега не.

За какво става дума, в стремежа си да минимизират нещата м/у накладките и диска няма почти никакво разстояние което когато си караш направо не е проблем но при спускане в завоите се усеща как диска опира в едната накладка. Фактически колкото е по-натоварено колелото толкова е по-ясно изразен този дефект. Знам това понеже мой приятел има шосейка с хидравлика и ми го и описвал този проблем а и аз съм го карал и съм го усещал. И понеже с това приятелче последните няколко години успяваме да отделим 5-7 дена товарим колелетата с дисагите и я в Родопите я в Стара Планина та тогава още по ясно се усеща този кусур. Абе не е болка за умиране ама оставаш с усещането че караш нещо не додялано като хората.

А Гравела нали за туй уж е създаден, удобен за дълги преходи туристически велосипед и в същото време да носи на товар в буквалният смисъл. Фактически самата концепция да сложиш на gravel bike шосейни спирачки (само за апаратите става дума) си е сбъркана работа, все пак при това колело не е най-важното теглото а комфорта, надеждността и здравината. Та за туй казах че това колело не си струва и половината пари, ама си спестих обяснението :D . Фактически ако вместо шосейни апарати го бяха направили с другите щеше да си е едно прекрасно колело, да ама не.

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2022 6:46 pm
от Alexi
откъде го измъдри това .. карам шосейка с дискови спирачки от 2018г ( точно като на кюба ,флат маунт само че Ултегра апарати ) - държи се точно като планинска спирачка ,при правилно позициониране на апарата няма опиране на накладките,и спирачната сила също е на ниво ( което за апаратите 400 ще е малко надолу тъй като са с по малки бутала от Ултегра ) като натоварването е голямо тъй като имаш употреба при 60-70 км/ч понякога

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2022 8:16 pm
от Harka
vencil написа:Фактически самата концепция да сложиш на gravel bike шосейни спирачки (само за апаратите става дума) си е сбъркана работа, все пак при това колело не е най-важното теглото а комфорта, надеждността и здравината. Та за туй казах че това колело не си струва и половината пари, ама си спестих обяснението :D . Фактически ако вместо шосейни апарати го бяха направили с другите щеше да си е едно прекрасно колело, да ама не.

Не знам дали си наясно, но шосейните апарати всъщност са базирани на мтб апаратите и много често единствената разлика е само в захващането (flat mount срещу post mount). Така че не знам какъв проблем е имало колелото, което си тествал, но със сигурност не е бил в това, че спирачките са шосейни.

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 3:17 pm
от madsnake
Това са опирането на диска в накладките е абсурд. Колелото, което си тествал или е било проблемно или.. е било проблемно ;)
Потретвам се с колегите по-горе ама...

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 3:30 pm
от Yash
madsnake написа:Това са опирането на диска в накладките е абсурд.

Чак пък абсурд.
Нецентрован апарат, крив диск, блокирало бутало, което не връща...

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2022 4:12 pm
от Alexi
Harka написа:
vencil написа:Фактически самата концепция да сложиш на gravel bike шосейни спирачки (само за апаратите става дума) си е сбъркана работа, все пак при това колело не е най-важното теглото а комфорта, надеждността и здравината. Та за туй казах че това колело не си струва и половината пари, ама си спестих обяснението :D . Фактически ако вместо шосейни апарати го бяха направили с другите щеше да си е едно прекрасно колело, да ама не.

Не знам дали си наясно, но шосейните апарати всъщност са базирани на мтб апаратите и много често единствената разлика е само в захващането (flat mount срещу post mount). Така че не знам какъв проблем е имало колелото, което си тествал, но със сигурност не е бил в това, че спирачките са шосейни.

да ,това също е вярно - на апарат ултегра пасва бутало от спирачка ХТ ,еднакви са ( което е логично съдейки по други съвместимости при Шимано а и спестява производствени разходи )

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Чет Мар 17, 2022 9:32 am
от madsnake
Yash написа:
madsnake написа:Това са опирането на диска в накладките е абсурд.

Чак пък абсурд.
Нецентрован апарат, крив диск, блокирало бутало, което не връща...

Именно де. Имало е проблем някакъв, това и написах :)

Re: Струва ли си като за последно колело

МнениеПубликувано на: Пет Мар 18, 2022 9:05 pm
от the_rookie
В зависимост от изместването на осите и динамичните условия, при завиване вилката се усуква обратнопропорционално на коравината която има системата '' вилка-ос на главината'',и това е една от причините за еволюцията от quick release към thru axle! Има и допълнителен натоварващ момент при спиране, така че това което е написал колегата по-горе е напълно възможно да се случи при еластична вилка с малка коравина дори при правилни настройки в покой.