Проблемът на карбоновите колчета,лапи и кормила не е,че няма да издържат на нормално натоварване.Има писано по темата просто трябва да се почете малко.
За кормилото:
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... QS#ques_42
За колчето на седалката:
http://www.lhthomson.com/carbon_seatpost.htm
Моето кормило е такова:
http://www.competitivecyclist.com/road- ... _TRUE.html
Колчето ми е такова:
http://www.lhthomson.com/masterpiece_features.htm
Прочети им инфото и ще добиеш представа колко си струва карбона и за какви цели.Особено инфото за кормилото е доста красноречиво.
Като тегло са малко по-тежки от топ моделите от карбон,но са многократно по-надеждни.При едно евентуално падане ако случайно карбоновото ти кормило е останало здраво,то трябва да се смени веднага ако не искаш по-късно изненадващо пребиване.Това е описано подробно в един от горните линкове.Ето доста красноречив цитат:
"If you're trying to build a tricked-out, superlight bike are carbon bars appropriate? Yes indeed. But ask yourself something: Why is it when you watch the video of the Tour de France you don't see a single rider with carbon handlebars? The answer is rather easy: Pro mechanics are big believers in due diligence. They know that if one of their riders crashes (and they all do), or if they accidentally drop or tip over a bike when loading it or unloading it, the handlebar takes the brunt of the force. In either situation prudence requires at the very least that you unwrap the bars, remove the STI or Ergo, and remove the stem to closely inspect the bar to ensure that no micro-cracking occurred as a result of the mishap. Such due diligence, of course, is an enormous pain in the ass, and sticking with an alloy bar that weighs in at 20g heavier is the sensible solution."
И всичко това важи ако сравняваме моите компоненти с топ карбонови модели,за ниския клас карбонови компоненти,които понякога са по-тежки и от алуминиеви изобщо не говоря.Те си имат клиентелата от невежи балъци,за който само думата "карбон" означава най-доброто и лекото на пазара.
Прочети и статията на Thomson,защо не правят карбонови колчета,доста ясно е обяснено.Просто техните компоненти са истински,качествени и произведени в щатите а не в Тайван.Колчетата им от серията Masterpiece са едни от най-леките и същевременно най-здравите.Изчислени са така,че дори и при голямо натоварване да поддадат плавно и да се огънат.Докато карбона се чупи мигновенно и катастрофолано.Всичко това е описано в статията от страницата на Thomson към която съм дал линк.
В момента си зглобявам леко градско колело,нещо като XC колело с твърда вилка.Пресметнал съм го да тежи много малко над 7кг и дори на него ще сложа леко кормило от скандий и колче Thomson Masterpiece.Мога да спестя още няколко грамата и да сложа ултра леки карбонови чашки но аз ще използвам Chris King,явно съм старомоден,но според мен на някои места е по добре да се жертват 20гр за сметка на дългогодишна надеждност.И пак повтарям,че в сравненията си говоря за топ моделите от карбон,за евтиниите- примамки за балъци не става дума изобщо.Дано остана разбран от някои старомодни хорица като мен,любители на евтинки метални компонентчета.
А за колелата след като разгледах страницата на Campagnolo си оставам на стария вариант :
"шини Open Pro,спици DT revolution отпред 24 2х , отзад 28 3х,алуминиеви нипли pro lock и главини DT Swiss 240s.В тази окомплектовка колелата ще тежат 1420гр"
От към съотношение цена-тегло нямат конкуренция сред фабричните.Ако не говорим за колела с карбонови компоненти,от към тегло моя вариант отстъпва само на нещо подобно но с главини Tune,Extralite и т.н.Но там вече говорим за други цени и по-ниска надеждност.Резервни компоненти за моя вариант могат да се намерят в пъти по-лесно и евтино в сравнение с тези на Campagnolo.Ако някой може да си намери втора употреба колела Campagnolo на ниска цена е друг въпрос,тогава ми се виждат малко по-оправдани за нашите условия.Това,че някой малко по-тежък фабричен модел може да е малко по-твърд и аеродинамичен не ме интересува,карам предимно разтоварващо и не гоня спортни постижения.А и по принцип предпочитам колкото е възможно повече компоненти да са избрани от мен а не готови фабрични сглобки.