Sheldon Brown: Спиране и завиване

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Sheldon Brown: Спиране и завиване

Мнениеот Antares » Вто Дек 11, 2007 12:10 am

Разглеждайки сайта на Sheldon Brown (линк), попаднах на една статия, която ми стана интересна и реших да я преведа.

Заглавието подксазва за какво иде реч. Статията е писана предимно за шосейни велосипеди, както и имайки предвид технологиите на спирачките може би е и леко морално остаряла. Но смятам, че теорията би могла да помогне на по-начинаещите.

Edit: Ако статията все още представлява някакъв интерес за някого - мога да му я дам...
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

с

Мнениеот UVEX » Вто Дек 11, 2007 1:06 am

:bowdown: браво за трудът , който си положил , да я преведеш :agree:
For every day you don`t train there is somebody who trains to become better than you...
Аватар
UVEX
 
Мнения: 382
Рейтинг: 965
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 8:38 pm

Мнениеот Antares » Вто Дек 11, 2007 2:03 am

http://sheldonbrown.com/ е сайта, от който е взет оригиналът. Видях, че в заглавния си пост не съм форматирал текста "(линк)" като хиперлинк.
Ако на някой модератор му се занимава - ще съм благодарен ако го направи (и изтрие настоящото ми мнение).
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Вто Дек 11, 2007 10:19 am

Поздравления за труда :beer:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот $cHeLSeA$ » Вто Дек 11, 2007 10:27 am

Много мерси че споделяш труда си с нас ;) :bowdown: :bowdown:
$cHeLSeA$
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 2:39 pm

Мнениеот I need money » Вто Дек 11, 2007 12:30 pm

Браво :beer: :beer: :beer:
I need money
 
Мнения: 1107
Рейтинг: 1741
Регистриран на: Вто Авг 30, 2005 6:52 pm
Местоположение: 5то весело

Мнениеот Reactor » Вто Дек 11, 2007 1:05 pm

Трудът който си положил,не е бил лесен,но си заслужава :beer: Благодаря и аз :)
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот Nymphetamine » Вто Дек 11, 2007 4:33 pm

Браво, чудесна работа... и ми беше наистина от полза да го прочета.
Admin, ако няма нищо против, може да го добави в сайта като допълнителна информация по техниките не ЕздИне. :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Reactor » Вто Дек 11, 2007 5:12 pm

Nymphetamine написа:Браво, чудесна работа... и ми беше наистина от полза да го прочета.
Admin, ако няма нищо против, може да го добави в сайта като допълнителна информация по техниките не ЕздИне. :)

Присъединявам се към идеята,материала да се добави тук в сайта,разбира се ако Admin прецени,че е правилно.
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот snappy » Вто Дек 11, 2007 7:12 pm

ето идея за усъвършенстване на превода линк
Не съм поправяла нищо в "наклон в завои", защото не съм толкова добра в областта.

А не знам дали не е по-добре използването на безлична форма на изказ (или както там му се вика на : "Върху по-тежък неравен терен, съществува възможност колелото да подскочи. При такава опасност не трябва да се използва предната спирачка"
и личната форма:
"Върху по-тежък неравен терен, съществува възможност колелото ви да подскочи. При такава опасност не трябва да използваТЕ предната спирачка"
поне учитилката ми по литература винаги ми се е карала, когато идползвам второто в есета и т.н.)

А попринцип в този сайт има доста хубави и подробни статии за спирането и завиването и там още няколко теми. И те повечето а предназначени за начинаещи. Та не знам дали ми се струва, но нещата малко се повтарят.
"Less is more"
Аватар
snappy
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1247
Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 6:48 pm

Мнениеот Admin » Вто Дек 11, 2007 7:29 pm

Reactor написа:
Nymphetamine написа:Браво, чудесна работа... и ми беше наистина от полза да го прочета.
Admin, ако няма нищо против, може да го добави в сайта като допълнителна информация по техниките не ЕздИне. :)

Присъединявам се към идеята,материала да се добави тук в сайта,разбира се ако Admin прецени,че е правилно.


Разбира се, че не е правилно ;) Шелдън Браун си има авторски права върху статията и не мога току-така да публикувам нейни преводи в сайта.

Antares, браво за доброто дело, сядам да я чета :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Antares » Вто Дек 11, 2007 7:44 pm

Хах, някой ми се отблагодарява, дебнейки ме, за да ми смъква рейтинга :)
Благодаря и аз. Може би наистина не трябва да си давам зор с тия преводи...

Все пак, много благодаря на Alpina и Snappy, че ми обърнаха внимание на няколко доста глупави грешки.

Иначе днес, при сутрешния скреж, си доказах, че не е толкова вярно твърдението, че изнесения крак при завой е излишен... Минавайки по заскрежена настилка, правейки ляв завой предната гума рязко ми поднесе, но успях да направя няколко комични "крачки" с изнесения ми ляв крак, при което запазих баланс... В завоя не ми беше изнесено ни коляно, ни крак, че чичо Шелдън да се оправдае с това. Истината е, че статията е за шосейно колоездене. В планината не знам колко работа ще свършат дадените съвети...


Редакция: Demo9 напълно съм съгласен, че само с теория нищо не се постига, и докато не придобиеш усет - ефект нулев. Но теоритичната обосновка може да ти спести време. А не да стигнеш до топлата вода с блъскане на главата в стената...
Последна промяна Antares на Вто Дек 11, 2007 8:00 pm, променена общо 2 пъти
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Demo 9 » Вто Дек 11, 2007 7:44 pm

Само аз ли не видях нищо полезно в тази статия.. :dunno:
някак си ако не си ги усетиш сам тия неща не вярвам, че някаква статия (особено по този начин написана) ще ти помогне особено.. :popcorn:
знам си знам си айде давайте - :D
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот RAM-FR » Вто Дек 11, 2007 8:09 pm

1-во браво за превода ... че си се постарал ....
ноо... сега започвам
По-опитните велосипедисти използват само предната спирачка в около 95% от случаите

ебати аматьора съъъм :bawling:

На добра, суха настилка, като цяло е невъзможно да се плъзне предната гума при оказване на спирачен натиск.
Са ще се надлъгваме или ?
Ако предната ви гума гръмне....Ако окажете спирачна сила върху колело със силно спаднала гума може да доведе до отделянето на гумата от шината
Мисля че още при гръмването ще е излезнала от шината као не и по-рано( и това да е причината). Второ ако ти гръмне гумата, хубаво, звучно мислиш ли че ще мислиш с коя спирачка да спираш или ще се чудиш какво е станало ?
Скъсано жило на предна спирачка
Винаги съм си мечтаел, да скъсам жило на предна спирачка и да спра с нея.... ама щом казвате ще използвам задната :(
Като цяло, автора на статията не препоръчва използването и на двете спирачки едновременно
Авторът кара ФТ велосипеднали ?
а определена скорост и радиус на кривата на завоя, центъра на тежестта на велосипеда/велосипедиста трябва да е изместен на определено разстояние встрани от велосипеда (по посока към центъра на окръжността, която описва завоя), или велосипеда ще загуби баланс.
:crazy:
Рязко накланяне на велосипеда, докъто горната част на тялото стои изправена
Бих добавил и натискане на педалите за по-голяма стабилност.....

Хмм..
Само аз ли не видях нищо полезно в тази статия..
+1
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Дек 11, 2007 8:18 pm

А може би полезността на статията се крие просто в наличието на още една гледна точка, доста различна от тази на планинските колоездачи, поради което е и в съответния форум ;)
Не прибързвайте с "осъдителните" оценки, аз поне нямам опит с шосейни и подобни на тях велосипеди, така че ми е трудно да преценя категорично съдържанието на статията, но във всеки случай ми бе интересно да я прочета.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Дек 11, 2007 8:22 pm

@Antares: кога е писана тази статия? :)

@Admin: прав си, разбира се, статията е полезна. Въпроса е за кого :)
Последна промяна bikerider на Вто Дек 11, 2007 8:23 pm, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Дек 11, 2007 8:22 pm

Admin написа:... аз поне нямам опит с шосейни и подобни на тях велосипеди...


А с кви велосипеди имаш опит? :eek3:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта