did написа:Имат си контра и нямат НИЩО ОБЩО с пистовите велосипеди.
Грешиш,нямат си контра както и нямат свободно движение.Спират като си спрат краката в определена позиция.Дори бях видял на един сайт как да си пресметнеш в зависимост какъв е броя на зъбите на предния и задния венец колко са възможните места,на които се търка гумата като си спираш краката в една и съща позиция.Това са пистови велосипеди просто на някои са сложили прави кормила.Иначе ако на пистово колело с предавка подходяща за каране на писта за разлика от тези направени за градско каране ако си спреш рязко краката докато караш или ти се развива задния венец,или педалите те "ритат" няколко пъти докато се усетиш и почнеш пак да въртиш, или ако караш достатачно бързо и рязко си спреш краката както правят вело куриерите по клипчетата правиш тройно салто мортале през кормилото

.И трите ги знам от личен опит.Иначе и аз бях показал тук едно две клипчета на вело куриерите как си правят състезания по улиците на Ню Йорк.При тях е доста модерно да се карат пистови велосипеди,защото са максимално опростени откъм части(няма какво да им се открадне като ги заключат),дори нямат нужда от спирачки,защото са усвоили доста добре спирането с крака.Както и има доста запалени младежи по fixed gear колелата с които правят разни номера благодарение на липсата на свободно движение.В София само веднъж съм виждал човек да кара такова колело по улиците,не ми приличаше на българин

.
Ето една забавна реклама на норвежката фирма
Alta,която произвежда само един модел колело fixed gear за градско каране.
