Правила за каране в група

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Правила за каране в група

Мнениеот brumbar » Вто Сеп 22, 2009 6:30 pm

Тук приятели предлагам да споделим мисли относно предстоящото каране, което ще се състои на 26.09.2009 г. в Сливен и което ако е рекъл господ трябва да остане в аналите на рандоньорството в България като класически пример за неразбиране принципите на бревета и неговия характер.
Тъй както вече сте дочули, ще се формира ударна група със специално предназначение - да разбие предишния рекорд за средна скорост на трасето на пух и прах и слизане под психологическата граница от 6 часа с почивките и останалите екстри. Затова според мен е важно да определим някакви правила, които да се спазват от участниците в това специализирано ударно звено, които правила да са ясни и лесно разгадаеми за всички :agree:
Тук просто ще споделя опит и своите впечатления, натрупани от карания с професионалисти в този спорт, които са били благосклонни към мене да ме допуснат да потренирам с тях :eyebrow:
Обикновено, когато групата е по-голяма се оформя каране по двойки, но предвид това, че нашата групичка ще е по-сплотена и малка, мисля, че трябва да обърнем по-голямо внимание на карането в редичка по един. Идеята е да се правят по-чести смени - през около 400- 500 метра. Човекът който води групата е най-важния - той е ШЕФ-ът /поне за около 40-50 секунди/ и определя скоростта на групата и избира точно от къде ще мине групата с оглед безопасността на всички. Трябва да внимава за дупки и други препядствия на пътя а не да блее замечтано, щото в момента той носи отговорността за безопасността на групата. Важно е своевременно да се показват препядствията по трасето и по възможност да се избягват резките криволичиния по пътя. Докато води ШЕФ-ът е забранено неговото изпреварване. ШЕФ-ът трябва да даде ясен и енергичен знак когато желае да направи смяната, щото човекът на 2-ра позиция да подеме плавно смяната за да стане той ШЕФ от своя страна. Обикновено преди смяната ШЕФ-ът поглежда уекинко на зад за да види дали не е нанесъл некакви поражения по цялостта на групата, осъществява визуален контакт с втория посредсдтвом периферното си зрение, дава енергичен жест с лакътя, и плавно се отбива в страни за да не секне пътя на втория.
При страничен вятър обикновенно се формира така нареченото ветрило. Ако ШЕФ-ът не може да се ориентира от къде духа вятъра, другите имат право да му крещят да се позиционира плътно в дясно при десен страничен вятър или по в ляво при ляв страничен вятър. В случай на десен вятър, смяната на ШЕФ-а се осъществява от дясно на групата, при ляв вятър от ляво на групата. Идеята както разбирате всички е да не се пресича пътя на групата, а по най-бързия начин да се изнесеш безопасно в последните редици където да отдъхнеш. При насрещен вятър обикновенно не се кара плътно в дясно по шосето, а поне 1.5 м по в ляво, за да може при смяната ШЕФ-ът да има място да се отмести плътно в дясно за да пропусне цялата колона край себе си.
Поставената граница от 400-500 метра за смяна е само индикативна и ако ШЕФ-ът прецени може да не даде смяната точно на 500-ния метър например. Може да има ситуация, която да наложи той да удължи смяната, например в случай на спускане, където скоростта е доста голяма или при голям пътен трафик, където изнасянето на некакви бивши ШЕФ-ове особено от ляво на групата не е много препоръчително. Тези, които вече не се чувстват свежи може да не вземат смени, но трябва да стоят последни в групата и всеки път да правят място на по-свежите си колеги, които ще продължат да взимат смени. Обикновено това става, като последните леко намалят и освободят пространство пред тях, където да се прибере даващия смяната колоездач.

Надявам се всичко това, което написах да не ви е било досадно. Чувствайте се свободни да дискутираме и доуточняваме детайлите.
Последните 2 седмици с баце Виолет караме точно по този начин и независимо, че бяхме само двама се налагаше да определим някакви правила. Най-често той решаваше да ми вземе смяна, без да съм му разрешил, за което го смъмрях, защото неочаквано изникваше от лявата или дясната ми страна, когато не очаквах да има човек там и можеше да стане бела. Затова и вие потренирайте каране в група :agree:
Последна промяна brumbar на Вто Сеп 22, 2009 6:39 pm, променена общо 1 път
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Правила за каране в група

Мнениеот DstupidBastarD » Вто Сеп 22, 2009 6:39 pm

И аз съм си ги мислел част от теа неща, баце, ма за разлика от тебе, не съм имал достъп но състезателчета, понееже в Софиято имаме сичко на сичко двама, единя е Габровски, а него колко пъти съм го виждал, е профучавал покрай мене, карайки зад некво мепесе и един пич от Цар Симеон, който е студент в несеато и нещо не ще да кара с наща вече не толкова малка и се така сплотена педалираща дрлужинка. Та в тоа ред на мисли, ше разучаваме детайлите практически в движение, щото предполагам, че нема да дойдеш да спиш с нас у Омега петък вечер, та да направим подробен брифинг и малко теоретично каране преди сън. :sleeping:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Правила за каране в група

Мнениеот brumbar » Вто Сеп 22, 2009 6:48 pm

Смятам да дойда в петък, за вечерята, затова че на масата мъжете ще наредят чашите с алкохола в редичка, ние с тебе ще участваме с бутилките с минерална вода и ще направим демонстрацията :popcorn:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Правила за каране в група

Мнениеот sam_u_rai » Вто Сеп 22, 2009 7:05 pm

Ще се намеся или наместя както искате го изтълкувайте, но ето малка добавка. Наскоро карах и аз като Бръмчо с колега но за разлика от него ние си наблюдавахме скоростта и когато "Шефа" намали скоростта с 1-2км от километража веднага му се взимаше смяната. Смятам че ще е улеснение за всички това, дори и "Шефа" като забележи падане на скоростта да мине леко встрани което означава освобождаване на водещето място, ако не хае му се отнема. Така ще се подържа винаги и по всяко време подходящата скорост и всеки ще има стремежа да гони. Ако някой нехае :smash: по канчето. :rofl:
Последна промяна sam_u_rai на Вто Сеп 22, 2009 7:06 pm, променена общо 1 път
Аватар
sam_u_rai
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 8:13 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот BluE_Magic » Вто Сеп 22, 2009 7:06 pm

Я обясни как се върти двойно втрило според мен това е най-добрия начин който може да карат над 5 човека.

И на мен ми се иска да дойда на бревета ама не ми се дават пари че искам да си купя маратонки и очила . Росене вие на ход ли ще ходите ?
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: Правила за каране в група

Мнениеот DstupidBastarD » Вто Сеп 22, 2009 7:09 pm

Относно карането у Сливен, категорично настоявам смени да се дават, а не да се зимат. На меесто ше уточниме с ква скорост ше качваме баиирите, за да не се разкъсваме. :smash:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Правила за каране в група

Мнениеот brumbar » Вто Сеп 22, 2009 7:13 pm

Баце магьосник, няма ли да дойдете от Пловдив -що не избъзикате треньора да ви качи на микробуса да си направите 200 км здрава тренировчица :eyebrow:
За карането по двойки сега ме мързи да пиша, ама тебе ако не те мързи може да обясниш на простолюдието каква е далаверата :agree:
@Самурая
Колега, предполагам, че сте правили смените през по-голяма дистанция. Тук говорим за смени на 400 метра, които траят 30-40 секунди :agree:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Правила за каране в група

Мнениеот DstupidBastarD » Вто Сеп 22, 2009 7:15 pm

BluE_Magic написа:Я обясни как се върти двойно втрило според мен това е най-добрия начин който може да карат над 5 човека.

И на мен ми се иска да дойда на бревета ама не ми се дават пари че искам да си купя маратонки и очила . Росене вие на ход ли ще ходите ?



С коли ше сме, баце, но не знам дали ше има место, иначе бих ти предложил. Аз съм багаж, баце, мене ако не ме закарат, ше си останем у Софето и рекорда може да е още по-силен. :nono:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Правила за каране в група

Мнениеот sam_u_rai » Вто Сеп 22, 2009 7:19 pm

brumbar написа:Баце магьосник, няма ли да дойдете от Пловдив -що не избъзикате треньора да ви качи на микробуса да си направите 200 км здрава тренировчица :eyebrow:
За карането по двойки сега ме мързи да пиша, ама тебе ако не те мързи може да обясниш на простолюдието каква е далаверата :agree:
@Самурая

Петстотин метра хич не са малко да се поддържа определена скорост както го мислите.

Колега, предполагам, че сте правили смените през по-голяма дистанция. Тук говорим за смени на 400 метра, които траят 30-40 секунди :agree:
Аватар
sam_u_rai
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 8:13 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот DstupidBastarD » Вто Сеп 22, 2009 7:22 pm

sam_u_rai написа:
brumbar написа:Баце магьосник, няма ли да дойдете от Пловдив -що не избъзикате треньора да ви качи на микробуса да си направите 200 км здрава тренировчица :eyebrow:
За карането по двойки сега ме мързи да пиша, ама тебе ако не те мързи може да обясниш на простолюдието каква е далаверата :agree:
@Самурая

Петстотин метра хич не са малко да се поддържа определена скорост както го мислите.

Колега, предполагам, че сте правили смените през по-голяма дистанция. Тук говорим за смени на 400 метра, които траят 30-40 секунди :agree:



На равно и безветрие 400-500м са си доста подходяща дистанция за смени, щото немаме отработена техника в тва упражнение и при по-чести смени ше стават проблемации и нема да добавяме скорост. Ако духа отсреща, може да намалим смените на 300-350, споредзависи от случая. :boggled:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Правила за каране в група

Мнениеот Митко Ruse » Вто Сеп 22, 2009 7:37 pm

Малко се изненадах от това, че Бръмбара и Виолет чак сега са опитват да уточнят карането в група.То по принцип няма кво да се уточнява, щото правилата са еднакви по целия колоездачен свят.Както знаете имам опит в това.Няма да се занимаваме с по-сложните начини на смени/примерно въртележка, която тренирахме в събота/, а както правилно избра Бръмбара, колонка по един със забележка без да е отцепено движението на автомобили.При десен вятър Шефа застава плътно в дясно и останалите правят ветрило, ама не знам до колко ще Ви стигне смелоста да заемете частта от платното, но примерно три колелета е добре.Останалите може да направят втора редица след първите трима.При ляв вятър същата работа, като Шефа застава по-навътре по платното, като оставя място за трима/примерно/ от вътрешната страна.Смените стават като Шефа се отклони 30-40 см към вятъра и леко започва да изостава, докато заеме последното място в групата.Принципа е той да си предостави мястото, а не да бъде изпреварван.При насрещен или попътен вятър добре би било смяната да става наляво, като Шефа се оглежда наляво да не би да минава автомобил и чак след това си отстъпва мястото.Новия Шеф като поеме смяната в никакъв случаи не трябва да повишава скороста/най-честата грешка/ докато не се увери че сменения не е заел мястото си накрая на групата.Понеже Шефа е отговорен за безопасноста на групата, той трябва да показва/профитата на Тура също показват/.Препятствия-като дупки, коли и др. с жест по посока на препятствието.Като трябва да се заобиколи нещо с жест зад гърба с посока обратна на препятствието.По принцип използването на спирачки е забранено в групата, но ако трябва да се намали скороста се дава знак с разперена длан отстрани на колоездача и достатъчно енергично.Като се тренира постоянно карането в група никак не е трудно и не изисква някакво вторачване в гумата на предния.Когато си придобил усета можеш да се наслаждаваш на гледки и пеизажи а защо не и някое прекрасно създание от нежния пол, което ти се радва как шарено си се облякал по шосейски.
P.S. На шефа му казват Лидер на групата.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот sam_u_rai » Вто Сеп 22, 2009 7:47 pm

Малко допълнениенце само да вкарам.
Като се оглежда лидеру па да и пооглежда да не се изгуби и някой по пътя или да се е вкачил на някоя плодовита гроздовица. :D
Аватар
sam_u_rai
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 8:13 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот todor todorov » Вто Сеп 22, 2009 8:49 pm

Аз след всичко казано от БръмбарЪТ и Митко само мога да кажа :bowdown:

Според мен е важно да НЕ ОБСЪЖДАМЕ предложението на гореспоменатите господа. Щото ако почне обсъждане все ще се появи някой неразбрал (Бокич - теб те поглеждам строго в тоз момент, баце :beer: ).

Относно тактиката колко дълго ШефЪТ да води (КОЕТО Е РАЗЛИЧНО ОТ ПРАВИЛАТА СЪС СИЛАТА НА СТРАШЕН ЗАКОН) сметам, че тя ще бъде определена от това колко голяма е групичката. Ключът от бараката е не колко се води, а колко се почива. Ще има едни 20-ина километра напасване и говорене. Мен това, което много пъти ме е морило е при смяната бившия Втори и настоящ Шеф да ускори понежекато види свободен път се държи като бик на червено (сега пък поглеждам пронизващо баце ТК :magnify: ).

А ако от горе не е станало ясно - вече съм собственик на НЯКОЛКО комплекта парчета за Лук Кео. Което ще рече - участник в събота. ВЗЕМЕТЕ СИ ДЪЖДОБРАНИ :rofl:
todor todorov
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 8:31 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот brumbar » Вто Сеп 22, 2009 8:50 pm

Митко Ruse написа:Малко се изненадах от това, че Бръмбара и Виолет чак сега са опитват да уточнят карането в група.


Митак, като сме двама, през 50-60 % от времето си цъкаме един до друг като караме, за да си бъбрим, защото целта не е да чупиме рекорди, а да разпускаме. Като правило когато караме един зад друг, по-силния в такива случаи си води отпреде и не се извършват много чести смени. Но виж, като започнахме да се въртим с баце Виолет за да тренираме за бревета и на едно трасе с дължина 160 км да се правят по 350- 400 смени за едно каране, се оказа, че това със смените е проблем и е необходимо да се разберем кой какво трябва да прави :agree: . Като съм карал с някой ми се е случвало 20-30 км да не дам смяна, така съм си свикнал по принцип да карам.
За справка и Т.К май има същия проблем :dontknow:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Правила за каране в група

Мнениеот brumbar » Вто Сеп 22, 2009 8:51 pm

todor todorov написа:
А ако от горе не е станало ясно - вече съм собственик на НЯКОЛКО комплекта парчета за Лук Кео. Което ще рече - участник в събота. ВЗЕМЕТЕ СИ ДЪЖДОБРАНИ :rofl:


Веднага разбарах, че си си намерил парчета за педалите, във вечерния блок на новините по Канал 1 го дадоха за събота дъжд и гръмотевици :banghead:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Правила за каране в група

Мнениеот sam_u_rai » Вто Сеп 22, 2009 8:58 pm

Както разбирам ще вали. БРАВО. А само да попитам- САПУНЧЕ ще носи? :rofl:
Аватар
sam_u_rai
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 8:13 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот BluE_Magic » Вто Сеп 22, 2009 9:05 pm

brumbar написа:
Веднага разбарах, че си си намерил парчета за педалите, във вечерния блок на новините по Канал 1 го дадоха за събота дъжд и гръмотевици :banghead:




А и къф вятър ще има :banghead: :banghead:
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: Правила за каране в група

Мнениеот Митко Ruse » Вто Сеп 22, 2009 9:14 pm

brumbar написа:
todor todorov написа:
А ако от горе не е станало ясно - вече съм собственик на НЯКОЛКО комплекта парчета за Лук Кео. Което ще рече - участник в събота. ВЗЕМЕТЕ СИ ДЪЖДОБРАНИ :rofl:


Веднага разбарах, че си си намерил парчета за педалите, във вечерния блок на новините по Канал 1 го дадоха за събота дъжд и гръмотевици :banghead:

Още в темата за педалите изразих бурния си интерес как точно ще стане тая работа/и неверието, че може да стане за три дни/.Ади Тоше обясни.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот todor todorov » Вто Сеп 22, 2009 9:23 pm

Митко Ruse написа:
brumbar написа:
todor todorov написа:
А ако от горе не е станало ясно - вече съм собственик на НЯКОЛКО комплекта парчета за Лук Кео. Което ще рече - участник в събота. ВЗЕМЕТЕ СИ ДЪЖДОБРАНИ :rofl:


Веднага разбарах, че си си намерил парчета за педалите, във вечерния блок на новините по Канал 1 го дадоха за събота дъжд и гръмотевици :banghead:

Още в темата за педалите изразих бурния си интерес как точно ще стане тая работа/и неверието, че може да стане за три дни/.Ади Тоше обясни.

:offtopic: Решението е просто - отиваш до Виена. Там има. Чиста работа.
todor todorov
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 8:31 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот sam_u_rai » Вто Сеп 22, 2009 9:28 pm

С парче или без ще вали.ВЗЕМЕТЕ СИ САПУН. на ухо-до тогава никакво къпане :bawling: :rofl:
Аватар
sam_u_rai
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 8:13 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот Митко Ruse » Вто Сеп 22, 2009 9:35 pm

Ами да щом е Виена.Офффф Българиоооо.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот DstupidBastarD » Сря Сеп 23, 2009 6:56 am

todor todorov написа:Аз след всичко казано от БръмбарЪТ и Митко само мога да кажа :bowdown:

Според мен е важно да НЕ ОБСЪЖДАМЕ предложението на гореспоменатите господа. Щото ако почне обсъждане все ще се появи някой неразбрал (Бокич - теб те поглеждам строго в тоз момент, баце :beer: ).

Относно тактиката колко дълго ШефЪТ да води (КОЕТО Е РАЗЛИЧНО ОТ ПРАВИЛАТА СЪС СИЛАТА НА СТРАШЕН ЗАКОН) сметам, че тя ще бъде определена от това колко голяма е групичката. Ключът от бараката е не колко се води, а колко се почива. Ще има едни 20-ина километра напасване и говорене. Мен това, което много пъти ме е морило е при смяната бившия Втори и настоящ Шеф да ускори понежекато види свободен път се държи като бик на червено (сега пък поглеждам пронизващо баце ТК :magnify: ).

А ако от горе не е станало ясно - вече съм собственик на НЯКОЛКО комплекта парчета за Лук Кео. Което ще рече - участник в събота. ВЗЕМЕТЕ СИ ДЪЖДОБРАНИ :rofl:



Е тва вече е приказка, баце! Идвай, па ако ще да падат камъни, ше го трошим тоа рекорд! :smash:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: Правила за каране в група

Мнениеот brumbar » Чет Сеп 24, 2009 4:07 pm

Ще вали или няма да вали. Няма да ви кажа къв кеф е да караш плътно зад някой в дъжд - тъй хубаво се умиват очите - ще имаме нужда от събуждане заради ранния старт.
Днеска тренирах сам каране в група - не можах да се разбера никак сам със себе си. Митко да не се учудва, че чак сега съм започнал да си говоря сам :popcorn:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Правила за каране в група

Мнениеот Митко Ruse » Чет Сеп 24, 2009 4:18 pm

brumbar написа:Ще вали или няма да вали. Няма да ви кажа къв кеф е да караш плътно зад някой в дъжд - тъй хубаво се умиват очите - ще имаме нужда от събуждане заради ранния старт.
Днеска тренирах сам каране в група - не можах да се разбера никак сам със себе си. Митко да не се учудва, че чак сега съм започнал да си говоря сам :popcorn:

Това не е важно приятелю.Важно е да се разбираш сам със себе си интимно.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: Правила за каране в група

Мнениеот Grash » Чет Сеп 24, 2009 4:31 pm

brumbar написа:Няма да ви кажа къв кеф е да караш плътно зад някой в дъжд - тъй хубаво се умиват очите - ще имаме нужда от събуждане заради ранния старт.

Баце, ние много добре си знаеме колко е готино, имахме удоволствието да го изпитаме на връщане към София, след тридневния трип :D
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта