Съвет - hardtail или full suspension???

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Съвет - hardtail или full suspension???

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 10:22 am

Проблема е там че съм висок 184см и тежа близо 90кг, затова не знам кое е по-добре за мен, тъй като както вече споменах бюджета ми е ограничен. И незнам защо ми заключихте предишната тема, тъй като в онази общата за байк до 300-400лв не пише нищо, по което човек да може да се ориентира, тъй като има прекалено голям избор и е наистина трудно, особено когато нямаш опит. Ако на това се казва помагане, евала му кажи!!!

P.S. Надявам се поне този път някой да ми помогне и да ми даде съвет преди отново модераторите да решат че проблемите ми не са важни и да заключат и тази тема :banghead:
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 12, 2006 10:32 am

Обяснявам любезно - всичко по ТОЧНО този въпрос е написано отдавна - използвай търсачката и ще намериш предостатъчно за да си съставиш мнение. Модераторите са напълно прави да ти заключват темата, защото дори не си си направил труда да потърсиш като хората. Дано под "помощ" не разбираш някой да те вземе за ръчичка и да те изпишка :)

После, когато питаш нещо толкова относително като "какъв байк да си взема" указвай за какъв точно стил искаш да го използваш и колко смяташ да го натоварваш. Иначе затрудняваш максимално даването на смислен отговор и рискуваш да попаднеш на някой "разбирач" - затова малко хора биха си губили времето да ти пишат толкова подробно, както аз правя сега.

Сега на въпроса (да не излезе, че ти чета конско) - конкретно в твоя случай аз бих си взел твърдак, защото в този ценови диапазон FS колелата обикновено са боклуци или след няколко месеца активно каране сами се превръщат в боклуци...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 12, 2006 10:45 am

Вземи си или Спринт Аполон с вилка RST T6 или Драг Онтарио.И двата са под 400 лв (хардтейл), но поискай да ти сменят поне задния дерайльор с нещо по-читаво. Приготви си и пари ПОНЕ за каска - 20-30 лв. И ако взимаш заплата и имаш възможност отделяй по 30-тина лева месечно, защото тези колела не са лоши за начало, но трябва малко да ги ъпгрейднеш. Какво точно да им ьпгрейдваш ще научиш като внимателно прочетеш форума. Прочети и статиите за поддръжка и регулиране на колелото. Прочети упътванията за поддръжка на отделните компонети - основно за вилките. Купи си читави ръкавици. И ПЪРВО ЧЕТИ, ПОСЛЕ ПИТАЙ. Като лична препоръка - обръщай най-много внимание на постовете на bikerider, did, TOYAGA,admin, Harka, ... С това списъкът на знаещите не се изчерпва, но ме мързи да изброявам всички.За сега толкова.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 12, 2006 10:50 am

@NC: Благодаря за комплимента, сър :D
Колко знам само аз си знам, ама щом си рекъл... :):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 10:52 am

Мерси за отговора. Честно казано от 2 седмици насам единственото, което правя, е да се ровя, да чета и да събирам мнения за колелета. Преровил съм доста форуми и сайтове и затова реших тук да потърся нужната ми помощ, която въобще не се изразява във водене за рачичка и изпишкване, но както и да е. Търсих из всякакви теми и постове но в абсолютно нито една тема дискутирания въпрос не се изчиства докрай - понякога потребителите започват да се карат за нещо съвсем друго и всичко отива по дяволите. Но както и да е, това е част от нашето битие и без него не може. Оценавам това че си отделил време за мен и се надявам, ако не те затруднявам много, да ми дадеш и още някой друг съвет:beer:

Та да преминем по същество - както казах съм нов в тази област и не разбирам много от тези неща. В предишната тема бях написал за какво смятам да го ползвам но явно никой не е обърнал внимание на това - смятам да карам предимно в градски условия, като смятам да имам средно около 40км пробег дневно. Освен това съм заинтригуван и от идеята да се "разхождам из планинските пътеки", не говоря за сериозно каране, спускане и така нататък, а просто да почуствам поне малка част от това, което чувстват всички в този форум. Все пак съм начинаещ и сега тепърва навлизам, не се знае, може след някоя друга година да си взема наистина качествен велосипед, с който да правя и по-щури неща, но засега смятам да се ограничавам предимно с леки разходки. Основното е че искам да бъде здрав и да може да издържа тези преходи от 40км, да е сигурен а не да ме остави на пътя.

Надявам се това обяснение да е достатъчно задоволително. Предполагам сам разбираш колко труден е избора и затова умолявам всички, които имат време, да помогнат в избора на що-годе свестно колело в ценовия диапазон от 350-400лв. Мерси предварително на всички отзовали се!!!
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 12, 2006 10:54 am

[quote="bikerider"]

@NC: Благодаря за комплимента, сър :D
Колко знам само аз си знам, ама щом си рекъл... :):beer:
[/quote]
Не е комплимент, а обоснована оценка. От теб съм научил как да си смазвам веригата,а аз мисля, че това е Урок 1 в учебника как да поддържаме велосипеда си. От теб съм научил и куп други работи.:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 12, 2006 10:54 am

:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 12, 2006 10:58 am

@manos НЕ СИ КУПУВАЙ за тези пари full suspension. Посочих ти кои колелета (в този ценови обхват) въобще стават за нещо и съм убеден, че мнозинството във форума ще ме подкрепи. Посочените колелета отговарят напълно на твоите изисквания.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 12, 2006 11:02 am

@Manos: Съжалявам, не съм чел предишната тема - извинения за шегичката :)

Аз лично на твое място бих се замислил дали да не си увелича бюджета до 600лв, така можеш да си спестиш отначало някои главоболия, например с RAM HT1. Ако тавана твърдо е 400лв, бих се насочил към колелата, които NovemberCharlie ти посочи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 11:17 am

Благодаря и на двамата за отговорите, наистина се радвам когато има отзивчиви хора, готови да помогнат! Оценявам мнението ви и затова искам да ви помоля ако няма да ви е много трудно да ми кажете примерно окомплектоване, различно от стандартното, съответно за Аполона и Онтариото. Понеже казахте че трябва да се сменят някои неща, а вие разбирате доста по-добре от мен кои, ще се радвам ако ми кажете какво по монтажа на двете колела да променя така, че хем да станат по-добри от стандартното, хем да не надвишават, или ако надвишават да не е с много 400лв. Също така искам да ви питам кое от двете е по-добре - Спринта или Драг-а? Както споменах вече в другата тема живея в Пловдив и не ми представлява проблем да отида до самия завод на Спринт, но просто незнам дали там продават надребно и дали ще могат да ми сменят някои от нещата, които аз искам. За Драговете нещата стоят по малко по-различен начин, знам че имат 2 официални дистрибутора в града но все пак е различно, при положение че Спринт ги правят тук. Освен това бях чел че за алуминиева рамка е задалжително задните уши да се сменят. Доколото разбрах това е така при Аполона но незнам за Онтариото.
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот did » Вто Сеп 12, 2006 11:36 am

Здравей, Manos.

[quote="Manos"]

... ако няма да ви е много трудно да ми кажете примерно окомплектоване, различно от стандартното, съответно за Аполона и Онтариото. Понеже казахте че трябва да се сменят някои неща, а вие разбирате доста по-добре от мен кои, ще се радвам ако ми кажете какво по монтажа на двете колела да променя така, че хем да станат по-добри от стандартното, хем да не надвишават, или ако надвишават да не е с много 400лв.[/quote]

Няма рецепта. И дете колела са горе-долу прилично балансирани, т.е. всичките им компоненти са от една ценова група. Не е ясно кое първо ще се скапе. Това зависи от твоето каране. Има хора, които си ги карат без да сменят нищо с ГОДИНИ по начина, по който ти си описал. Други на петото скачане от бордюри почват да пищат - кой за курбели, кой за вилка, кой иска други спирачки, кой по-удобна седалка, които въртят повечко пък не са доволни от дераельора и т.н. Те и със стандартния монтаж с клизми са докарани до сума от порядъка на 400 лева, с много, много компромиси. Ако тръгнеш да сменяш компоненти с наистина качествени, 400 лева просто не са сума, която позволява каквито и да са коментари. Купи ги както са от място, където ще ти уважат гаранцията, карай си колелото и ако нещо се чупи, търси си гаранцията. След година-две сам ще знаеш какво ти трябва да сменяш или да не сменяш.

Относно избора Спринт <-> Драг, при тия два модела това е религиозен спор. Най-добре иди в магазин, където се продават и двата модела (ако въобще има такъв), качи се, пробвай ги за малко и което ти е по-удобно, купи него, заедно с някаква каска!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 11:51 am

@did - мерси за отговора. Питах за друго окомплектоване, понеже NovemberCharlie ме посъветва ако взимам Аполона да е с вилка RST T6, и затова исках да разбера дали е целесъобразно да се смени и нещо друго поне на първо време. Ако някой има други предложения ще съм му благодарен да ги сподели :)
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 12, 2006 1:02 pm

Личната ми препоръка е да си вземеш Аполон (мисля, че струва 370 лева), но да се смени задния дерайльор с, да речем, Шимано Асера, като и курбелите и касетата с някакви по-читави. Предполагам, че 400 лв. ще ти стигнат. Не знам в завода дали правят отстъпки, но в магазините понякога може да се договориш за такава. Нямам впечатления от Онтариото, защото аз карам Онтарио Тиим Едишън, което е по-скъпия вариант и е с други компоненти. Приятелката ми обаче кара Аполон и да ти призная, ако колелото е добре сглобено и леко модифицирано, си е перфектно за твоите цели. Когато си купуваш колело вземи някой, който разбира, защото се случва да попаднеш и на доста лошо сглобено колело.Иначе като списък за смена на части на Аполона - ами колче, лапа, седалка, кормило,курбели, касета, и т.н. Но най-напред смени дерайльора, касетата и по възможност курбелите. Все пак моето мнение не е меродавно, така че чуи и другите какво ще ти кажатл П.П Веломания, производителя на Драгг, обикновено први сериозно намаление за Коледа. За Макском не знам. Питай пловдивчани дали знаят.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 1:18 pm

Проблема е, че няма кого да взема с мен. Затова би ли ме посъветвал за какво да гледам при избора на колело, кое е важно и кое не трябва да така при определените компоненти? И да ми препоръчаш някаква касета, дерайльор и курбели, поне като за начало, различни от стандартните?
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 12, 2006 2:06 pm

[quote="Manos"]

Проблема е, че няма кого да взема с мен. Затова би ли ме посъветвал за какво да гледам при избора на колело, кое е важно и кое не трябва да така при определените компоненти? И да ми препоръчаш някаква касета, дерайльор и курбели, поне като за начало, различни от стандартните?
[/quote]
Ами това вече е сложно, пък и не съм "капацитет", но поне огледай колелото за драскотини, явни кривини в рамката, кривина в каплите, помоли ги да ти настроят скоростите и спирачките, направи едно кръгче пред магазина(едва ли ще и позволят да го направиш без да си платил) и се ослушай за пукане, стържене, скърцане или други непривични шумове. Наскоро имаше един пример във форума с лоша сглобка на чашките + късо отрязан стержен, което си е направо опасно. А най-важното забравих - гледай рамката да ти е подходящ размер. Виж статията на Любо по въпроса.
За чаркалъците според мен минимумма е това:
http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=282
http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=918
http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=917
Разбира се можеш да вземеш и по-скъпи, но според мен е безсмислено.
При какъвто и да било проблем в гаранционния срок, веднага го носи в сервиза и искай да ти го оправят. Ако не го тормозиш много и го поддържаш като трябва колелото ще те слуша доста време.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Вто Сеп 12, 2006 2:29 pm

Manos, не може генерално да се каже кое не е наред в някое колело, след като не е ясно с какви компоненти ще ти го предложат.

Също така не може да се каже кое е слабото му място, защото не се знае как точно ще го караш и поддържаш. Тези въпроси ще получат задоволителен отговор само след като покараш малко и видиш кое ти прави проблеми, кое не ти харесва как работи.

Дори и да смениш нещо при покупката, няма да спестиш много, тъй като тези компоненти, които ще ти свалят от колелото не струват много. На практика ще трябва да си платиш голяма част от цената на новите компоненти. Нищо не ти пречи да направиш това и на по-късен етап, когато възникнат проблемите. Големи поразии могат да станат от тежък и разхлопан заден дераельор, защото може да ти счупи ушенцето, за което е закрепен и да стане каша със спици. Обаче ако не скачаш, а просто си караш както описваш, това няма да се случи.

Важни са всички компоненти. Всички! Лошо се пада при счупване на евтино кормило, лощо е като ти се скапе вилката, лошо е да са ти евтини чашките, лошо е да ти се разхлопат курбелите, лошо е да не ти работят добре спирачките... Всичко това е много лошо. Все пак, за 300-400 лева не може да няма компромиси във всеки един от тия компоненти. Компромиси има и в колелата за 1000 лева и ако беше пуснал тема за такова колело, пак щяха да се намерят хора, които да ти препоръчват да си смениш половината компоненти с по-добри. Винаги има по-добри. Въпросът е колко добри ти трябват на теб за твоето каране. Отговор на този въпро можеш да получиш само като караш, чупиш и сменяш.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Сеп 12, 2006 2:57 pm

[quote="did"]

Manos, ..... Отговор на този въпро можеш да получиш само като караш, чупиш и сменяш.
[/quote]
Мда, did е абсолютно прав:thumbu:
П.П. Между другото той ми беше личен съветник, когато избирахме колело за моята девойка.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 4:26 pm

Мерси още веднъж. Искам да попитам и още нещо - след като няма да ползвам колелото за много екстремни ситуаций не е ли донякъде оправдано да си взема някакво със пълно окачване, с цел меко возене и поемане на излишните вибрации от дупки, бордюри, стълби и т.н. В предишната тема писах за DRAG Freeborn - така като го гледам ми се вижда добро, поне на външен вид. Съгласен съм че е далече от качествените колела с двойно окачване но като за начало поне. А и като се има предвид че и на него ще му сменям части изглежда повече от приемливо. Един потребител беше написал че си е купил DRAG F4 за 400лв, а аз където и да го гледам е доста над тази сума. Освен това гледах и на сайта на Спринт доста колела с пълно окачване, които ми спират окото. В основни линии искам да ви питам следното - дали ще загубя ако си взема велосипед с пълно окачване, да речем DRAG Freeborn или F4 (наистина ако може да се намери за толкова пари много ще се замисля) и дали от това ще страда комфорта при дългото каране в градски условия? Знам че това зависи донякъде от твърдостта на задния амортисьор и затова мисля че ще може да се намери някакъв компромисен вариант. Просто съм сигурен че от време на време ще се изкуша да кажем да сляза по няколко стълби или да карам малко по-диво и се питам дали с моят ръст и килограми няма да е по-добре в такъв случай колелото да бъде full suspension за да му е по-лесно, но от друга страна незнам дали това ще ми пречи при положение че смятам да изминавам по около 40км в градски условия на ден? Надявам се да съм ви обяснил горе-долу каква ми е мисълта:look:
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот did » Вто Сеп 12, 2006 4:33 pm

добре, добре...

Явно искаш сам да се убедиш в това, което вече 100 пъти ти се каза. Явно ще продължаваш да питаш, докато не чуеш това, което искаш да чуеш, независимо дали е вярно. ОК! Аз ще ти помогна сега и ще си спестим по-нататъшното писане по темата, щото очевидно няма смисъл:

Купи си за 400 лева колело с двойно окачване, за да можеш да слизаш по стълби! Ще останеш мноооого доволен!!!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Manos » Вто Сеп 12, 2006 6:15 pm

Можеше поне да ми кажеш ако имаш впечатления от някое от колелата, за които попитах. А и явно не си ме разбрал правилно. Не казвам че ще си купя такова а просто изразих мнение, че след като няма да се ползва много за екстремно каране, или както се изрази bikerider няма да се кара активно, може би няма да му навреди да вози по-добре, но незнаех дали това ще се отрази на факта че трябва да изминава по 40км на ден в градски условия. Все още се надявам и някой друг да се включи в дискусията и да даде мнения за DRAG F4 и Freeborn или за някой негов аналог на Спринт примерно.
Manos
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 11, 2006 5:23 pm

Мнениеот Harka » Вто Сеп 12, 2006 6:42 pm

@Manos:
Бих те посъветвал първо да прочетеш правилата, преди да се жалваш.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта