Тест - спирачки в сп. Bike 2/2007

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Тест - спирачки в сп. Bike 2/2007

Мнениеот did » Нед Яну 14, 2007 2:52 pm

Намери се свободно време и посканирах малко от брой втори за 2007 на сп. BIKE.

Ако се намери още време, ще посканирам още. Има разни интересни материали.

В едно PDF файлче събрах резултатите от лабораторни тестове и оценките на солидно количество популярни дискови спирачки. Наместени са произволно в четирите страници на файла, за да мога да орежа рекламите, които се мотаят в оригиналната статия.

Особено интересни са хистерезисните криви, които показват как спирачната сила (ординатна ос) зависи от силата, с която пръстите притискат лостчето (абсцисата) на сухо (червена линия) и мокро (синя линия).

-------------------------------------------------
ЦЪК към PDF файлчето
-------------------------------------------------
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Нед Яну 14, 2007 3:48 pm

А превод, бе? Щом не даваш превод си баси капута! :)

Още оня ден ми направи впечатление, че "кодираният заключващ механизъм" се справя точно толкова добре със 185 мм ротор, колкото два пъти по-евтиния и със 100 грама по-лек LX със 180 мм. И че "ултиматумът" е гола вода за цената си...

Тва на база обективно измерими стойности - другите бла-бла на Bike сме ги коментирали преди...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Нед Яну 14, 2007 3:51 pm

TOYAGA написа:А превод, бе? Щом не даваш превод си баси капута! :)

:nono: :D

Превел съм достатъчно.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Нед Яну 14, 2007 6:10 pm

Никога не е достатъчно - требе да го сдъвчеш и да го налееш с фуния! Капут! :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Нед Яну 14, 2007 6:37 pm

TOYAGA написа:Никога не е достатъчно - требе да го сдъвчеш и да го налееш с фуния! Капут! :D


Я да пробвам с фунията:

Резултатите на LX-а определено са интересни. Двете хистерезисни криви за мокро и сухо почти напълно съвпадат, нямат "плоски" участъци, гладки са, максималната спирачна сила гони тази на XTR и линейно зависи от размера на диска...

Това Tektro Augira Comp също стои много стабилно в теста на фона на 5-6 пъти по-скъпи от него конкуренти. Пък за Formula Bianco какво да кажем... Когато числата говорят, най-добре е коментаторите да замълчат.

Капут!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Нед Яну 14, 2007 8:44 pm

Нема значение! ТакЪви работи вече никого не интИрИсуват тука! Виксер! :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Нед Яну 14, 2007 9:05 pm

Оппааа... Исках да кажа Миксер... :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Пон Яну 15, 2007 12:12 am

Я виж ти и старите хора си мерят...... цък

Grumpy old men!

А смята ли се по-леката CL главина?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Пон Яну 15, 2007 11:33 am

Честна дума, мен Code не ме впечатлява толкова като спирачна сила (ако исках САМО спирачна сила, щях да си купя Hope M6 или GustavМ).
Впечатлява ме като възможности за реглаж - поправете ме, но друга такава екстремна спирачка не съм виждал - мога да я ползвам за даунхил, където ми трябва голяма спирачна сила, мога да я ползвам и за много стръмен и техничен склон, където ми трябва по-малко спирачна сила и повече модулация.

Code далеч, ама далеч не е перфектна (има поне 3 компромиса в нея), но за момента поне за мен и моите изисквания отговаря най-пълно. Шимано имат пълните ми уважения - спирачките им са ужасно добри, но както SRAM дерайльорите не ме кефят заради липсата на монтаж на задната ос, така Шиманските спирачки не ме кефят заради липсата на "оня" реглаж, въпреки че като цяло имам много, ама много високо мнение за спирачките на Шимано. Бих си взел Шимано, но за нещастие те оставиха Avid да ги изпреварят с този реглаж и това поставя точка поне пред моя избор - аз не държа на имена, държа на функционалност.

В "графични" термини - respect към Шимано, но шифъра позволява да се регулира наклона на кривата, тоест първата производна, тоест позволява ми да регулирам промяната на спирачната сила спрямо промяната в приложената сила.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 15, 2007 11:41 am

... не държа на имена, държа на функционалност


Така и трябва. :agree: :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пон Яну 15, 2007 11:45 am

@bikerider: Ами точно това, което казваш, го твърдят и в теста. В крайна сметка точно заради възможностите за настройки и лекотата в поддръжката Avid-а печели по-високи оценки като цялостно представяне. Като здравина, стабилност и спирачна сила, показателите не се различават особено от шиманските.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Harka » Пон Яну 15, 2007 12:03 pm

Аз пък смятам да заложа на Formula за новия сезон.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Яну 15, 2007 12:17 pm

did написа:@bikerider: Ами точно това, което казваш, го твърдят и в теста. В крайна сметка точно заради възможностите за настройки и лекотата в поддръжката Avid-а печели по-високи оценки като цялостно представяне. Като здравина, стабилност и спирачна сила, показателите не се различават особено от шиманските.


Еми нормално... само се чудя как може в тест, в който има графа "Dosierbarkeit" да се твърди, че и Code, и Juicy имат статична "Dosierbarkeit" (и то зависеща от големината на ротора), след като точно това ги отличава - променливата "Dosierbarkeit" зависи от реглажа. Поне да бяха споменали на каква позиция е била Avid врътката, когато са тествали (аз поне не видях такова нещо).

Абе... капути :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пон Яну 15, 2007 12:25 pm

bikerider написа:Поне да бяха споменали на каква позиция е била Avid врътката, когато са тествали (аз поне не видях такова нещо).
Абе... капути :D

Може и да са споменали. Към теста има и бая текст (над 3 страници), който не съм сканирал, а и сега списанието не е до мен, за да се опитам да разгадая с отчайващия си немски дали такива детайли са е посочени или не.

Може, ако все пак на някого ще му е интересно, утре да сканирам и текста с обясненията и коментарите.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TheUndertaker » Пон Яну 15, 2007 12:28 pm

Harka написа:Аз пък смятам да заложа на Formula за новия сезон.


с 220 диск :)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Harka » Пон Яну 15, 2007 12:36 pm

TheUndertaker написа:
Harka написа:Аз пък смятам да заложа на Formula за новия сезон.


с 220 диск :)

Не. :)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 15, 2007 12:53 pm

Аз па сметам да се изтупам с един XTR. Отгоре-додоле. Пък! :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Пон Яну 15, 2007 1:02 pm

TOYAGA написа:Аз па сметам да се изтупам с един XTR. Отгоре-додоле. Пък! :D

Абе... мноо сечен тоя XTR, бе.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Brave » Пон Яну 15, 2007 1:04 pm

Байкрайдър, настройката на Code, не е ли само за контактната точка на накладките, не за модулация, като на El Camino? Може аз да не разбирам правилно, единственото ми инфо е от сайта на СРАМ, и доколкото го схващам, врътката регулира, само откъде в хода на лостчето, да започне спирането. Сиреч, не променя въобще кривата.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот marshall__ » Пон Яну 15, 2007 3:28 pm

bikerider написа:.. ако исках САМО спирачна сила, щях да си купя Hope M6

.. хохоо, щеше да сбъркаш :D
.. или GustavМ..

.. единствената :)
.. Code.. мога да я ползвам и за много стръмен и техничен склон, където ми трябва по-малко спирачна сила и повече модулация.

Мм, Марто, твърдиш, че густава няма модулация ли? Защото съм напълно несъгласен.
Code далеч, ама далеч не е перфектна

.. и всъщност, единственият кусур на густавите, който обаче определено не отсъства и в кодираните, е теглото. Аз обаче, въпреки желанието за максимално лек велосипед, от спирачки (може би се намират и още 1-2 компонента) не бих пестил грамаж. Като гледам и ти не държиш спирачките ти взети заедно да тежат по-малко от ръкавиците ти, така че в случаят бих те посъветвал... да ми пробваш спирачките при първия удобен случай :D
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот CSI » Пон Яну 15, 2007 3:51 pm

Защо в тестовете няма Hayes?


******Code******
**** :bowdown:****

Колко струва Code в българия?Има ли с 160 ротор?
Success is ALWAYS bringing enemies!!!!
Аватар
CSI
 
Мнения: 340
Рейтинг: 1312
Регистриран на: Сря Юли 06, 2005 7:52 pm
Местоположение: Без установено местожителство

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 15, 2007 7:53 pm

Harka написа:Абе... мноо сечен тоя XTR, бе.

Къв? :eek3:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот flex » Пон Яну 15, 2007 9:50 pm

bikerider написа:
Code далеч, ама далеч не е перфектна (има поне 3 компромиса в нея), но за момента поне за мен и моите изисквания отговаря най-пълно. Шимано имат пълните ми уважения - спирачките им са ужасно добри, но както SRAM дерайльорите не ме кефят заради липсата на монтаж на задната ос, така Шиманските спирачки не ме кефят заради липсата на "оня" реглаж, въпреки че като цяло имам много, ама много високо мнение за спирачките на Шимано. Бих си взел Шимано, но за нещастие те оставиха Avid да ги изпреварят с този реглаж и това поставя точка поне пред моя избор - аз не държа на имена, държа на функционалност.



Изниква въпроса дали ако СРАМ направят RD фиксиран на оста както и Шимано въпросната врътка дали едните няма да кажат на другите 'Не това го измислихме патентовахме и трябва сега да ни платите за да го произвеждате". Не съм наясно кое е патентовано и кое не е но за друга евентуална причина не се сещам.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот C_Mo » Пон Яну 15, 2007 11:10 pm

flex написа:
bikerider написа:
Code далеч, ама далеч не е перфектна (има поне 3 компромиса в нея), но за момента поне за мен и моите изисквания отговаря най-пълно. Шимано имат пълните ми уважения - спирачките им са ужасно добри, но както SRAM дерайльорите не ме кефят заради липсата на монтаж на задната ос, така Шиманските спирачки не ме кефят заради липсата на "оня" реглаж, въпреки че като цяло имам много, ама много високо мнение за спирачките на Шимано. Бих си взел Шимано, но за нещастие те оставиха Avid да ги изпреварят с този реглаж и това поставя точка поне пред моя избор - аз не държа на имена, държа на функционалност.



Изниква въпроса дали ако СРАМ направят RD фиксиран на оста както и Шимано въпросната врътка дали едните няма да кажат на другите 'Не това го измислихме патентовахме и трябва сега да ни платите за да го произвеждате". Не съм наясно кое е патентовано и кое не е но за друга евентуална причина не се сещам.


Идеята на Shimano не е от вчера и, разбира се, е патентована. Който го интересува повече да чете - 6293883, 5919106.

Тегава работа са подобрения или интерпретации на съществуващи продукти защитени с патенти. Повече ресурси май се отделят за проверка и последвали промени ако нещо се припокрива - отколкото реално за разработване на нещо почти ново и (надявам се) по-добро.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 16, 2007 10:54 am

flex написа:Изниква въпроса дали ако СРАМ направят RD фиксиран на оста както и Шимано въпросната врътка дали едните няма да кажат на другите 'Не това го измислихме патентовахме и трябва сега да ни платите за да го произвеждате". Не съм наясно кое е патентовано и кое не е но за друга евентуална причина не се сещам.


@flex: C_Mo каза за Шиманското захващане - патентовано е, точно това имах предвид. Същото е и с врътката за contact point-a на SRAM/Avid, затова казвам че SRAM изпревариха Шимано.

@marshall: не искам да кажа, че GustavM няма модулация - искам да кажа, че не може да се променя. Убеден съм, че GustavM има прекрасна модулация като за >>DH<< спирачка, но за моя вкус е прекалено специализирана.

@Brave: То е същото, ти го каза - променяш крайната точка на хода на лоста. Тоест променяш ъгъла на лоста в момента на контакта с диска, което променя модулацията. На обикновените спирачки можеш да местиш само reach-a, което мести целия интервал на хода на лостчето, тоест променя и модулацията, но с цената на прецакан reach.
Няма разлика между El Camino и Juicy/Code като възможности за реглаж на крайната точка, разликата е единствено в метода - при Hayes-a се променя механично самия лост (щото е от две части), при Juicy/Code се променят параметрите на хидравликата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Harka » Вто Яну 16, 2007 11:08 am

bikerider написа:Няма разлика между El Camino и Juicy/Code като възможности за реглаж на крайната точка, разликата е единствено в метода - при Hayes-a се променя механично самия лост (щото е от две части), при Juicy/Code се променят параметрите на хидравликата.

На Juicy системата работи по-добре.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Вто Яну 16, 2007 11:24 am

Добре, а нали и Formula имат една такава врътка, която доколкото съм разбрал работи като при Juicy, т.е. променя контактната точка. Ако Sram са го патентовали тяхното, значи Formula са намерили начин да го заобиколят, т.е. да го направят по трети, различен от Hayes и Avid начин, така ли?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 16, 2007 11:28 am

Harka написа:На Juicy системата работи по-добре.


:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Яну 16, 2007 11:34 am

Admin написа:значи Formula са намерили начин да го заобиколят, т.е. да го направят по трети, различен от Hayes и Avid начин, така ли?


Не мога да говоря за formula защото не съм в час, нека някой друг да каже. Всеки случай има толкова начини да се заобиколи един патент без реална промяна, че... ти като юрист определено знаеш по-добре от мен. :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Harka » Сря Яну 17, 2007 12:13 am

TOYAGA написа:
Harka написа:Абе... мноо сечен тоя XTR, бе.

Къв? :eek3:

:offtopic:
DC-a ми прилича на част от RC модел.
:offtopic:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта