Банален въпрос - избор на байк за тежък човек.

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Банален въпрос - избор на байк за тежък човек.

Мнениеот StefanR » Пет Фев 23, 2007 5:18 pm

Здравейте. Чисто нов съм във форума, извинявам се за съвсем ламерските въпроси. Уверявам, че изчетох доста преди да питам , обаче не мога да преценя какво точно ми трябва.
Причината да пусна нова тема е нуждата да съобразя избора , със сравнително високото си тегло.
Висок 188 см,тежък около 100 кг. По лек от 95 надали ще стана , масивна ми е структурата. Преди години карах шосеен бегач , Фишер,и се чувствах доста комфортно с него. Обаче миналото лято , като го подкарах след 3-4 години пауза и 25 кг лично тегло отгоре започнаха проблемите. Капли на няколо пъти , средно движение , курбели абе с две думи вече не е за мен.

Та сега по същество, трябва ми колело за градско каране и един два пъти месечно черен път.Да не се притеснявам за бордюри и да слизам спокойно по стълби. Държа да е сравнително леко (под 14 кг) и да има голям преден венец(поне 32 зъба).Здрави капли:-)Предпочитам вариант с добре балансиран като окомплектовка велосипед, не да ъпгрейдвам след кратко време.Твърдо окачване отзад.Моля, да се има предвид и височината от 188 см.

Бюджет в рамките 300-500 лева. Може и надсkачане със стотина лева , особено ако някъде продават и на лизинг.
Евентуално подлежащи на покупка.
Спринт Аполон
Драг Онтарио
Драг Зх5
Трек 4300
РАМ ТН 1
Всичко което предложите.

Благодаря предварително на всички отговорили.
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот Kitolino » Пет Фев 23, 2007 5:44 pm

Здравей, Онтарио 19" със предна спирачка Avid BB5, и колче Truvativ Single(Double е за предпочитане) Clamp 350mm е около 600лв.
С твоето телосложение съм и колелото ми е много удобно, каплите са здрави, но е наложително да се смени предната спирачка, понеже Тектро IO не може да спре масата от 100кг.
Колчето също трябва да го смениш с такова от 350мм ( Стандартното има голяма вероятност да го изкривиш, но и няма да ти е удобно въртенето с него понеже е около 200мм)
Това е от мен, успех ;)

Ето ти и една подобна дилема на колега във форума http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=20920 --> темата е съвсем от скоро, затова ще ти е полезна :agree:
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот sto100jan » Пет Фев 23, 2007 6:13 pm

Аз лично от 1300 км карам Спринт Аполон 28 цолов със сити окомплектовка - калници , багажник , фар , даже и едно тояга-динамо има за съвсем аграрен вид . Висок съм 185 см/115кг , може би 1/3 от изминатото е по черен път . Проблеми - хапсолютно никакви , даже джанти не съм изкривявал , а правих истински даунхил през лятото от връх Алаборун(Пъстрец) до Кресна . Приятелчето с мене караше МТБ сбирщайн от хубави , но стари компоненти , той имаше проблеми , аз - не . С бордюрите проблем няма да имаш , за стълби не знам :dunno: С три думи , колелото ми харесва . :^:
Аватар
sto100jan
 
Мнения: 534
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пон Юли 17, 2006 10:25 pm
Местоположение: Йотеборь

Мнениеот Blood&Honour » Пет Фев 23, 2007 6:52 pm

http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=789

На лизик нз, но аз си взех същия с 200 лв отгоре само че с по-добро окачване, преден заден диск и 24 скорости, аз съм 95 кила и няма проблем, баща ми който е 120 също много му се накефи, вози си не мисля че ще има проблем от тежест. :idea:

edit: Направо отиди във магазина на Веломания, аз от там си го взех, тоест може и да си го поръчаш от сайта, но или щи го доставят в кашон или пак ще те накарат да отидеш до Веломания да си го вземеш зглобен. А дори и да не ти хареса там има доста добър избор, като ходих последния път.
Blood&Honour
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 6:10 pm

Мнениеот klmn » Пет Фев 23, 2007 6:56 pm

Аполонеца е здраво говедце като рамка.По-читавия вариант с вилка RST е за предпочитане,мисля че беше към 340 лв.Шините са двустенни и няма да ги изкривиш лесно,както описваш че караш.Както се каза вече-ново 350мм колче за седалка,не е лошо и кормилото да смениш-Truvativ XR примерно,двете излизат 70-80 лв нови.И едни педали VP от 15 лв,щот тия с които го продават ще ти изкарат месец най-много.Аз съм към 90 кг и с такива компоненти нямам ядове.Впоследствие ще смениш вилката,курбелите,спирачките...,Добре дошъл! :) :agree:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот vitorino » Пет Фев 23, 2007 10:45 pm

За това, което търсиш ЗХ5 е подходящ. За повече асфалт само трябва да сложиш подходящи гуми т.е. клонящи към сликове. Успех! :agree:
vitorino
 
Мнения: 204
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Чет Окт 19, 2006 3:20 pm

Мнениеот kpax » Съб Фев 24, 2007 9:01 am

Аз съм 187см/92кг. и карам HT2 21" -без забележки. При твоя ръст е желателно рамката да е с размер над 20", така че от първоначалния ти избор бих оставил само Trek 4300 22.5" - ако го има в наличност разбира се. Освен HT1 която стига до 20"останалите рамки не се предлагат в големи размери.
Гледай също курбелите да са с дължина 175mm. Apolon, ZX5 и Онтарио стандартно се продават със 170mm.
Аватар
kpax
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1655
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:37 pm
Местоположение: Ботевград

Мнениеот StefanR » Съб Фев 24, 2007 10:00 am

Благодаря на всички отговорили. Да споделя малко впечатления. Вчера ходих в магазина на "Вашингтон" и успях да разгледам DRAG-овете.
1-во и най важно, рамката ми е ниска. Въпреки уверенията на продавача ,че това се коригира със седалката, тялото ми не е съгласно. При вдигане на колчето кормилото ми идва твърде ниско и което е по-лошо много е близо до седалката. Нямам нищо против залягането над колелото , но вслучай е за сметка на изгърбване. Трябва да търся "по-дълъг" байк , и със сигурност такъв на който се дига кормилото. Всчики "DRAG" ли са с фиксирана височина на кормилото ?
2-ро. Готов съм да се разделя с предният амортисьор , или поне задължително трябва да е със заключване. Убеден съм в предимствата му при спускане обаче на мен ми е много "мек" Ще потърся и във форума да разбера с времето по-мек ли става или по-твърд, но ако някой отговори на прима виста-благодаря. Устройва ме най-вече някаква твърда стоманена пружина която работи само при тежък удар, не искам да плувам по асфалта :-)
3-то. Дисковата спирачка ми хареса. Ако колелото което ще вземам няма такава , бих искал да има опция за добавяне.
4-то. Скорости. Не държа на голям брои, по скоро да има една достатъчно бърза. 93-та година карах един сезон някакъв китайски баик и с изключение едно качване до Черни връх не съм ползвал повече от 4 от тях.
Хвърлих и поглед на някакъв модел Маратон, обаче дори за неопитното ми око , спирачките изглежаха много дървени. Сега малко съжалявам , че не огледах по-добре. Рамката същият размер ли е като на другите драгове или е различен модел ? Ако е различна , съвместима ли е с норамлният размер байкови джанти , ако потроша тези от окомплектовката ?
Приемам всякакви съвети , мнения и лични впечатления.
Благодаря предварително.
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Съб Фев 24, 2007 10:12 am

ами мойте размери са в подписа и на 21' рамка не ми е зле, пробвал съм и 22' на трек ама те на дължина са същите, сега няма да можеш да постигнеш същата стойка като на шосейка ама пък за спускане ше ти е по удобен, дори мисля че 21' RAM ще ти е голям, виж 20' HT1, btw колко ти излиза размера на рамката по формулата на Toyaga??
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот sto100jan » Съб Фев 24, 2007 12:33 pm

Маратона - бива :agree: По-скъпия вариант е с алуминиева рамка , и тя е по-голяма , защото и джантите са по-големи - 28" (няма лесно да ги счупиш).Спирачката си е съвсем нормална , нищо че не е дискова ,аз поне не знам шосейно колело с дискова спирачка( не му трябва ;) ) Това колело е проектирано да се кара без ,,изгърбване ". скоростите са сносни , без да са върха на ножа , но такива са достатъчни за това което смяташ да караш . :)
Аватар
sto100jan
 
Мнения: 534
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пон Юли 17, 2006 10:25 pm
Местоположение: Йотеборь

Мнениеот bluskanie » Съб Фев 24, 2007 1:44 pm

StefanR написа:Благодаря на всички отговорили. Да споделя малко впечатления. Вчера ходих в магазина на "Вашингтон" и успях да разгледам DRAG-овете.
1-во и най важно, рамката ми е ниска. Въпреки уверенията на продавача ,че това се коригира със седалката, тялото ми не е съгласно. При вдигане на колчето кормилото ми идва твърде ниско и което е по-лошо много е близо до седалката. Нямам нищо против залягането над колелото , но вслучай е за сметка на изгърбване. Трябва да търся "по-дълъг" байк , и със сигурност такъв на който се дига кормилото. Всчики "DRAG" ли са с фиксирана височина на кормилото ?
2-ро. Готов съм да се разделя с предният амортисьор , или поне задължително трябва да е със заключване. Убеден съм в предимствата му при спускане обаче на мен ми е много "мек" Ще потърся и във форума да разбера с времето по-мек ли става или по-твърд, но ако някой отговори на прима виста-благодаря. Устройва ме най-вече някаква твърда стоманена пружина която работи само при тежък удар, не искам да плувам по асфалта :-)
3-то. Дисковата спирачка ми хареса. Ако колелото което ще вземам няма такава , бих искал да има опция за добавяне.
4-то. Скорости. Не държа на голям брои, по скоро да има една достатъчно бърза. 93-та година карах един сезон някакъв китайски баик и с изключение едно качване до Черни връх не съм ползвал повече от 4 от тях.
Хвърлих и поглед на някакъв модел Маратон, обаче дори за неопитното ми око , спирачките изглежаха много дървени. Сега малко съжалявам , че не огледах по-добре. Рамката същият размер ли е като на другите драгове или е различен модел ? Ако е различна , съвместима ли е с норамлният размер байкови джанти , ако потроша тези от окомплектовката ?
Приемам всякакви съвети , мнения и лични впечатления.
Благодаря предварително.

1. А, ти какъв размер рамка пробва? 19/20/21 инчова рамка ще ти е добре. Височината на кормилото зависи от няколко неща. Зависи колко е висока вилката (axle to crown), също има едни спейсъри/втулки, които могат да се нанижат на тръбата на вилката под лапата, за да се повдигне малко височината, но повече от 3см едва ли. Също самата лапа може да е с повече или по-малко издигане според нуждите ти.
2. Просто казваш на продавача да си сметне конфигурацията с вилка, която се заключва (Suntour имаха за 150лв такава май). Може и твърда вилка, ама ...
3. Тази дискова, която предполагам си опитал не е кой знае колко мощна и би се "провалила" при повече нужда от нея, при твоите килограми. Препоръчвам ти хубави V-brakes, като си оставяш опция за ъпгрейд някога, тоест главините да са за дискови спирачки.
4. 24 е нормално...

Най-добре е да идеш в някой магазин и да кажеш на продавача всичките си изисквания, които споделяш тук, и да го помолиш да ти конфигурира нещо до определената сума. После иди и направи същото и в друг магазин. После разкажи тук какво е станало и ще стане работата :)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот StefanR » Съб Фев 24, 2007 6:07 pm

Така. Днес ходих до кварталният магазин , така да се каже. На Летоструй , веслосипеди и сервиз -Дани. С помоща на въпросният , както и на някакъв пич , мотаещ се там, сведох избора до два варианта.
1 РАМ ХТ 1. 20 " (нужният ми размер) стандартен монтаж за 600 лева. За съжаление сумата ми е висока за плащане кеш.
2 Драг Хакер 20 " стомамнена рамка. Сменени кормило , лапа, спирачки , скорости(май само управлението и може би задните венци) седалка педали и средно движение. Остава си предната вилка без амортисьори.
Цена 300-350 лева. Мога да я преживея абсолютно безболезнено, дори и да се окаже,че всъщност вече съм стар и не ми се кара колело :-)))) Колелото има големият плюс да изглежда евтино и да не привлича много крадци.
Ако се спра на този вариант какво да искам за ъпгрейд.
Каплите да ги оставя ли тези на хакера ? Предната вилка да се сменява ли с друга твърда ? Май е това засега.
Отново благодаря на помагащите :-)
EDIT : Дали е вариант да си поръчам само рамка ХТ 1 и да ми направи човека окомплектовка . С твърда предна вилка и по евтини кормило и скорости може би ще падна под 400 лева ?
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот bluskanie » Съб Фев 24, 2007 6:27 pm

Бе Hacker го водят CITY bike. Взех на девойката такъв. Екстра си е колелото, като изключим спирачки, скорости, кормило, лапа и ище 2-3 неща :) Проблема му е, че е normal size чело и не съм сигурен, че има over size от този модел, което би те спънало при евентуален ъпгрейд на вилка. И общо взето си си тежичък за това колелце според мен.
Виж Граг Онтарио или дори ГРИЗЛИ

Успех
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот StefanR » Съб Фев 24, 2007 6:43 pm

Ами според продавача, собственик също така, е oversize. Пак според него рамката е доста здравам макар и тежка. За каплите не сме обсъждали повече , може би да искам поне задното колело да се смени . Ако ще е това колелото де.
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Нед Фев 25, 2007 7:38 am

Хакера със стандартния монтаж е 180 лв май,не знам какво му е сменено за да стане 350.Овърсайз е,тежи доста.На твое място бих се разходил до Байкцентъра на "Каймакчалан" и "Ситняково",има Аполон за 340,с по-добрия монтаж.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот StefanR » Нед Фев 25, 2007 1:31 pm

Мисля, че най накрая реших. РАМ ХТ 1. В крайна сметка стана така , както и предполагах. Харесах си нещо още на хартия , после се въртях , въртях и най-накрая пак се върнах в началото.
Дано няма някакви проблеми с големината на рамката.
Дали има смисъл да се изчаква една-две седмици или да поръчвам още утре ?
За съжаление темата отворена от мен не се оказва полезна и за други юзери за което се извинявам.
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот bluskanie » Нед Фев 25, 2007 9:18 pm

StefanR написа:Мисля, че най накрая реших. РАМ ХТ 1. В крайна сметка стана така , както и предполагах. Харесах си нещо още на хартия , после се въртях , въртях и най-накрая пак се върнах в началото.
Дано няма някакви проблеми с големината на рамката.

Добър избор :agree:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот StefanR » Пон Фев 26, 2007 9:33 pm

bluskanie написа:Добър избор :agree:

Благодаря. Днес го капарирах. Поръчах обаче със следващия клас вилка- дарт 2 което трябва да е нещо като j2. Да се надявам, че не съм сбъркал , обаче ми трябва това заключване, а и гледам, че евтиният хт2 е с нея.
Ако някой се сети още нещо за ъпгреидване -да казва. То се видя че ще се харчи повече от предвиденото :-)
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот chrome » Пон Фев 26, 2007 10:09 pm

отпусни още малко финанси за курбели, za BLAZE примерно, и за платформени педали.
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот FireFoXa » Вто Фев 27, 2007 12:23 pm

За информация, Дарт 2 е наследник на j3, поне така пише тук:
http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... 704401c870
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

za pomosht

Мнениеот darkrider_fr » Вто Фев 27, 2007 8:34 pm

klmn написа:Аполонеца е здраво говедце като рамка.По-читавия вариант с вилка RST е за предпочитане,мисля че беше към 340 лв.Шините са двустенни и няма да ги изкривиш лесно,както описваш че караш.Както се каза вече-ново 350мм колче за седалка,не е лошо и кормилото да смениш-Truvativ XR примерно,двете излизат 70-80 лв нови.И едни педали VP от 15 лв,щот тия с които го продават ще ти изкарат месец най-много.Аз съм към 90 кг и с такива компоненти нямам ядове.Впоследствие ще смениш вилката,курбелите,спирачките...,Добре дошъл! :) :agree:


Да прав си толкова е здраво че като скочих няколко дърта се сцепи при седалката а при дропове не коментирам но мойто мнение е като човек който кара по много агресивен начин ако питаш мен си вземи нещо меко като драг дъ бомб но ако искаш нещо твърдо си вземи рам-хт1,аз карам със такава и мога да кажа че за мен Рам са си най-хубавите български колела .АЗ съм със:Ram ht1-16",вилкаmanitou-sherman-700лв.,code-160mm-хидравлична задна-190$,и т.н. но мисълта ми е вземи си Ram ht1-.Не ги слушаи тези ,спринт не са здрави колела освен спринт-FX-team.
Аватар
darkrider_fr
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 4:10 pm
Местоположение: Борисовата градина

Мнениеот kotka12 » Вто Фев 27, 2007 9:35 pm

@StefanR
честито
добре дошъл:))
със здраве да си караш магаренцето
изборът ти е добър
:beer:
аз съм 190 см / 102 кг и съм минал по този път:)
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Re: za pomosht

Мнениеот Kitolino » Вто Фев 27, 2007 10:07 pm

darkrider_fr написа:Да прав си толкова е здраво че като скочих няколко дърта се сцепи при седалката а при дропове не коментирам но мойто мнение е като човек който кара по много агресивен начин ако питаш мен си вземи нещо меко като драг дъ бомб но ако искаш нещо твърдо си вземи рам-хт1,аз карам със такава и мога да кажа че за мен Рам са си най-хубавите български колела .АЗ съм със:Ram ht1-16",вилкаmanitou-sherman-700лв.,code-160mm-хидравлична задна-190$,и т.н. но мисълта ми е вземи си Ram ht1-.Не ги слушаи тези ,спринт не са здрави колела освен спринт-FX-team.

Я си помисли дали тази рамка е за твоят стил(от кога XC означава дъртове и прозиводните му), че да съдиш за нейната здравина.
Това че ти си от хората, който само пишат без да четат не те прави голям разбирач(капацитет :nono: ). Човека в началото си е казал че ще кара градско( от вкъщи до работа и от сорта), а не да подскача и да ДропИ.
Рамката на Аполона е толкова добра колкото тези от този начален клас, забележки ако се заявят към нейна страна е редно поне хората да са я карали по предназначение.
За Рам --> Честито на новият собственик, добър избор е направил и добре дошъл отново в Клуба. :)
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот StefanR » Сря Фев 28, 2007 11:52 am

Благодаря за посрещането.
Все още обмислям ъпгреида при вземането от магазина. Chrome ,ще огледам педалите, за курбелите няма да мога да преценя, но педалите вероятно ще ги сменя.Мисля да сменя и задната гума с някакъв по здрав модел, стандартно е с maxxis hard drive, мисля, ще се съветвам със собственика за друга. Обмислям и задната спирачака, поне калотките да се сменят.Всякакъв съвет е добре дошъл. По-добре сега да доплатя , отколкото после да купувам на ново а сегашният чарк да си седи в шкафа.
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Фев 28, 2007 12:03 pm

StefanR написа:Мисля да сменя и задната гума с някакъв по здрав модел, стандартно е с maxxis hard drive, мисля, ще се съветвам със собственика за друга.


Не я пипай. Гумата е чудесна за това, за което смяташ да използваш колелото.

StefanR написа:Обмислям и задната спирачака, поне калотките да се сменят.


Щом ще си с V-brake, хубави калодки със сменяеми вложки са силно препоръчителни.

За курбелите не сепритеснявай. Хората, които си имат проблеми с курбелите, по правило не карат, а скачат. Ако просто мислиш да въртиш без отлепяне от земята, оригиналните ще са ти тамън.

Педалите... Ако наистина не ти харесват - смени ги, сега е момента.

Другото, което е добре да огледаш и прецениш е колчето и седалката. Сменят се лесно при покупката, но ако после се окаже, че седалката ти е неудобна или колчето - късо, ще си имаш сувенири :)

Преди да дадеш парите, помоли за "едно кръгче" с колелото пред магазина. Повечето проблеми не се диагностицират с "едно кръгче", но за някои то е напълно достатъчно.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chrome » Сря Фев 28, 2007 11:28 pm

did написа:
За курбелите не сепритеснявай. Хората, които си имат проблеми с курбелите, по правило не карат, а скачат. Ако просто мислиш да въртиш без отлепяне от земята, оригиналните ще са ти тамън.



според мен голям процент от каращите имат грижи с курбели...
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот StefanR » Пет Мар 02, 2007 12:05 pm

Последен UP на темата. Днес го вземам и сега е последният момент за ъпгреиди. За сега сменени :
Вилка с дарт 2 , спирачки със сингъл дижит 7 (дали и други калодки?), скорости с есрам 4.0., колче с по заздравено и някаква по хай-тек седалка. Педалите ги гледах и ми се сториха ок, ама днес като покарам ще преценявам пак. По съвет на пича който продава,- гуми ранчеро.
Приятен ден на всички.
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот ramam » Пет Мар 02, 2007 7:28 pm

За курбелите е по добре да си покараш с тези на колелото - защото РАМ са за кроскънтри което означава по здрави части от тези на градските колела.
Но предполагам че височината на кормилото ще е малка и това ще е един добър ъпгрейд - все пак си 188 ако не се бъркам.
Кормилото на Рам ХТ1 е добро и здраво но е ниско и доста от тежеста ще ти е върху ръцете а до колкото прочетох не си карал от много време и мисля че ръчете ще са ти слаби - а може и да имаш болки по дланите.
Помисли за по високо кормило.
Педалите е добре да са платформени че с това тегло да не те болят пък краката и най вече стъпалата. Има едни на VP които за цената си от 17 лева просто са безценни.
Може ако искаш калници да си сложиш като за градско колело е добре да са онези алуминиевите с светоотражател отзад но са към 20 лева затожа пък са супер за из града.
Успех и да си го караш с кеф.

PS: вземи си грес за вилки и/или силиконово масло Мотип ако вилката е малко по втвърдена да я смазваш грес за еластомери/вилки е към 15 лева а Мотипа е 5 от Метро има го и по автомагазините и железариите.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот StefanR » Пет Мар 02, 2007 8:23 pm

@ramam
Оставиха ми вилката без да я подрязват по рамката.Сега между рама и волана има 6 (шест)спейсера. Та е добре , обаче ми е широко, ще го мисля по-нататък.
Гаранцията от РАМ е вече 2 години. Да знаят хората. Аз махнах всички възможни лепенки, и вероятно ще има някакъв проблем ако се стигне до там , ама беше много шарено. Сега,след като го боядиса черно , с графитен надпис РАМ (почти черен) колелото стана доста по изчистено, че червените ROCKSHOX надписи....
Даже и от каплите лепенките махнах :-))
StefanR
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 23, 2007 4:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Мар 02, 2007 8:27 pm

StefanR написа:@ramam
Оставиха ми вилката без да я подрязват по рамката.Сега между рама и волана има 6 (шест)спейсера. Та е добре , обаче ми е широко, ще го мисля по-нататък.
Гаранцията от РАМ е вече 2 години. Да знаят хората. Аз махнах всички възможни лепенки, и вероятно ще има някакъв проблем ако се стигне до там , ама беше много шарено. Сега,след като го боядиса черно , с графитен надпис РАМ (почти черен) колелото стана доста по изчистено, че червените ROCKSHOX надписи....
Даже и от каплите лепенките махнах :-))


Рязането на кормилото не е проблем - винаги можеш да го клъцнеш или да го смениш за по-късо.

Това с лепенките и пребоядисването обаче... не го разбрах. Ако има фирма в България, която дава възможност за избор в цветово отношение, това е РАМ. Да купиш от тях ново колело и веднага да си хвърлиш гаранцията в кошчето... това наистина ми е непонятно :dunno:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 72 госта