Въпрос за евтини спирачки

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 5:05 pm

А опита ли с почистване/смазване?
Последна промяна NovemberCharlie на Чет Мар 08, 2007 5:08 pm, променена общо 2 пъти
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Чет Мар 08, 2007 5:07 pm

ramam написа:Да ама напоследък май на 2 месеца стана с Шимано бях и нещо силата ми се поизгуби


Що не пробваш да настроиш спирачките? :popcorn:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ramam » Чет Мар 08, 2007 5:09 pm

NovemberCharlie написа:
ramam написа:Ъ? :bigeyes:

Сменяш брони и жила на 3 месеца? Правилно ли съм разбрал?


Да ама напоследък май на 2 месеца стана с Шимано бях и нещо силата ми се поизгуби и айде на твоят избор :)[/quote]
А опита ли с почистване/смазване?[/quote]
Да ама как да ти кажа то бронята беше проблема - иначе вече писах смазване - ама то това е всеки месец но като не помогна на 3-тия - то пак ме смъква от седалката то Кулстоп и СД7 но все пак не е същото а аз ако не е перфектно значи не е добре :)
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 5:09 pm

Хъммм
Последна промяна NovemberCharlie на Чет Мар 08, 2007 5:11 pm, променена общо 1 път
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 5:10 pm

Ааааа! Сега загрях. Силата МУ се е поизгубила. Съвет: яж повече!
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 5:14 pm

Да ама как да ти кажа то бронята беше проблема - иначе вече писах смазване - ама то това е всеки месец но като не помогна на 3-тия - то пак ме смъква от седалката то Кулстоп и СД7 но все пак не е същото а аз ако не е перфектно значи не е добре :)
Ти си знаеш.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот ramam » Чет Мар 08, 2007 5:14 pm

did написа:
ramam написа:Да ама напоследък май на 2 месеца стана с Шимано бях и нещо силата ми се поизгуби


Що не пробваш да настроиш спирачките? :popcorn:


:) това при споменатите спирачки и Кулстоп не е нужно въпреки че и това го направих - така де опитах и после и един добър майстор ама то после се видя че бронята се беше "разпрела" стърчеше от нея едни от "телчетата" просто има им нещо на Шиманските брони или пък прекалено много съм спирал и са просто за смена - ама мен не ме мислете то аз въртя много и ми е нормално това да сменям много.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот copland » Чет Мар 08, 2007 9:03 pm

@ramam, благодаря за съветите! :beer:

Имам обаче няколко въпроса: не е ли глупаво да слагам спирачка за около 30 евро отпред и отзад да стои някаква за 5-6? Освен това щом ще слагам такава спирачка, непременно ще трябва да сменя и лостчетата. Сегашните са творение на великата и позната навсякъде по света марка Artek Vigorous. Не се гънат, но винтовете, с които се стяга спирачката като се отвъртат вече сдадоха багажа. Та добавяме и лостчета за около 20 евро. И накрая ще трябва да сложа и Авид отзад (предполагам че е глупаво да слагам различни марки отпред и отзад?). Със СД5 станаха общо повече от 70 евро. Без да броим жилата и накладките. Сигурен съм, че това ще е супер спирачен комплект, но не съм убеден, че това е комплекта, който търся. Тоест нещо, което хем да е по-добро от сегашното, хем да не е толкова скъпо.

Ще обмисля предложението ти пак, но някак съм предубеден. Най-вече заради цената. Срещу качеството не бих си позволил да говоря!

Днес попитах в един магазин един продавач-консултант (както обичат тук да им викат) за разликите между М510 и ЛХ М580. Той заяви, че разлика в спирачните качества няма, единствено в теглото.

Общо взето явно ще трябва още да помисля. Добре поне, че за накладките и жилата сте единодушни! ;) :agree: :beer:
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот ramam » Пет Мар 09, 2007 11:25 am

@copland

Не мисля че е глупаво да имаш отпред добре спираща спирачка а от зад евтина - примери:
Състезателни коли и дори просто бързи коли навремето пък и сега се срещат с:
предна дискова и задна барабанна - последната почти никаде няма да я видиш на нов автомобил.
Едва ли има голям смисъл задната да е най добрата защото както ти обясних а и май го имаше някъде като статия :

Предната спирачка спира


Задната не спира тя блокира задното колело и то се влачи


- щото няма ABS - анти блокиране на колелата както е при повечето автомобили.
Просто задната спирачка има за цел да направи така че да не се отлепи от земята защото ще направиш едно предно кълбо като в цирка. А това задната спирачка го прави просто като забавя задното колело се създава триене и се пренасочва вектора на движение на задната гума така че да не се вдигне от земята.


Почти цялото натоварване отива в предната спирачка -


други примери :
Предна дискова с дупки по диска - вентилирана - задна най простата даже в България има много хора които спускат с предна дискова с най големия ротор 203 или дори 210 а задната е най обикновенна може да е дискова може дори и Вибрейк - виждал съм какво ли не.
Виж обратното е голяма грешка да сложиш отпред евтина а отзад от скъпите - тогава само ще блокираш задната и като това стане нямаш контрол над цялото колело не само на задната гума.

Съветите на хора в магазините са най лошото нещо което можеш да послушаш те са продавачи тех не ги е грижа за теб а за техната стока - ако имат най големия боклук примерно китайски спирачки но имат само такива ще ти кажат че спират перфектно въпреки че не стават за нищо - само за да ги разкарат от магазина - никаква вяра на магазинери, нямат срам те - но това което онзи ти е казал е донякаде вярно - да по леките са по скъпи ама и поради друг начин на изработка са и по добре спиращи.
Все пак аз ти казвам от опит какво да си сложиш и не ти искам пари нито пък продавам нещо докато онзи магазинер изобщо може да не се е качвал на колело - не бих се учудил.

Avid SD5 са доста добри спирачки няма да съжаляваш но пак ще е по добре да си сложиш отпред СД7 щото тя е още по подсилена и не се огъват - огъването е трудно да го видиш но се усеща - ама ако нямаш един вид усет с едните и другите спирачки ще ти се сторят еднакви СД5 и СД7 - накладките с които идват тези спирачки са различни и тези по евтините свършват по бързо дори и Шиманските - но за разлика от тях си спират по добре - но и двете накладки не могат да се сравняват с Кулстоп - затова ти го препоръчах.

Само да отбележа за тези които са в България че има Кулстоп и могат да си купят такива както аз направих и някои мои приатели - а цените: примерно на Eagle 2 са 25 лева предполагам в Германия може да има по евтино нямам идея а и незнам немски че да разбера от онези магазини дето са споменати тук.
Първото нещо което трябва да направиш е да установиш че тези накладки Кулстоп са просто много добре спиращи после решавай какви спирачки да сложиш и лостчета.
Най важното е да смениш освен накладките, но и броните и жилата и даже дай да го направят в сервиза/магазина че да си сигурен че са настроени добре.
Самите болчета на спирачките може да се заменят и предполагам че в един голям магазин в Германия ще имат такива със сигурност там са заредени не е като в България да няма никакви малки части.

За лостчета добър вариянт е Avid FR5 или Avid SD7 но ако имаш някакви алумиеви можеш да опиташ с тех може да спират добре.


Специално за :

ще трябва да сменя и лостчетата. Сегашните са творение на великата и позната навсякъде по света марка Artek Vigorous. Не се гънат, но винтовете, с които се стяга спирачката като се отвъртат вече сдадоха багажа.

Тези "винтове" се сменят има такива даже и в България и смяната им е елементарна като слемиш жилата и броните искай и тех да ги сменят освен ако вече си решил да смениш направо и лостчетата.
Ето програма максимум:
2 Лостчета Avid SD7
2 спирачки Avid SD7
2 чифта Кулстоп (почти е без значение какви са стига да са Кулстоп) Tectonic
2 жила и необхидимия размер и брой на броните - предполагам са прекъснати на някои места където са покрай рамката без брони жилата - Jagwire.
Това ще ти излезе към 200-250 лева - най вече заради високите цени на спирачките и накладките.
Затова ти бях предложил само предната да замениш.
ето я статията:
http://mtb-bg.com/articles/ar020.htm
От нея:
И така, мислейки за положението на накладките виждаме (аз поне видях) че за задните всичко е точно, няма проблеми и изобщо още изрази от този порядък - те не си спират така или иначе
Последна промяна ramam на Пет Мар 09, 2007 12:19 pm, променена общо 1 път
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Мар 09, 2007 12:01 pm

ramam написа:@copland
.....
Задната не спира тя блокира задното колело и то се влачи

Просто задната спирачка има за цел да направи така че да не се отлепи от земята защото ще направиш едно предно кълбо като в цирка. А това задната спирачка го прави просто като забавя задното колело се създава триене и се пренасочва жектора на движение на задната гума така че да не се вдигне от земята....

Я пак, с чертеж ако може, че нещо не те разбрах?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот copland » Пет Мар 09, 2007 1:11 pm

ramam написа:Ето програма максимум:
2 Лостчета Avid SD7
2 спирачки Avid SD7

2 чифта Кулстоп (почти е без значение какви са стига да са Кулстоп) Tectonic
2 жила и необхидимия размер и брой на броните - предполагам са прекъснати на някои места където са покрай рамката без брони жилата - Jagwire.


Тази част от програмата максимум е вече в процес на изпълнение. Убедиха ме потребителските мнения от линка, който пусна. После вече беше въпрос на ровене, ровене и пак ровене. Намерих ги в eBay за 47 евро - предна и задна спирачка СД7 и лостове СД7. Това определено не са евтини спирачки, но се надявам да докажат, че си заслужават цената.

За Kool_Stop се навих още в самото начало.

Довечера ще се поогледам за жила и ще пиша пак. Още един идиотски въпрос: в момента жилата по рамката ми на места с броня, на места без. Това значи, че не мога да си взема жило, което е по цялото си дължина с броня, така ли? И ако да (тоест - не мога), трябва да търся жило без броня и бронята отделно да я купувам, така ли?
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот halcor » Пет Мар 09, 2007 2:00 pm

Можеш да закрепиш непрекъсната броня със свински опашки към рамката, така има и много по-малък шанс да влезе мръсотия. Важно е бронята да е отрязана качествено (3 пъти мери, един път режи) и да си има капачки по краищата да не се разплита.
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот tanya » Съб Мар 10, 2007 11:04 pm

Препоръчвам ти лостчетата Shimano LX. Аз карам с такива от две години и съм изключително доволна. Имат допълнителни възможности за настройка на силата, с която стискаш (има три положения на рамото H, L и средно). Освен това жилото се закрепва почти в края на лостчето и се увеличава спирачната сила. Плюс е и че в комплекта има включени жила и брони.
Аватар
tanya
 
Мнения: 625
Рейтинг: 1913
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 1:18 pm
Местоположение: Търговище

Мнениеот copland » Съб Мар 10, 2007 11:30 pm

@Таня, мерси за включването!

Все пак вече поръчах пълен комплект АВИД (спирачки и лостове). Днес подсигурих и накладките. Сега остават само жилата.
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот copland » Пон Мар 12, 2007 5:33 pm

Сигурно ще ви убия с идиотските си вспроси, но все пак...

Мога ли докато дойде АВИДа да сложа новите накладки (Kool_Stop) на скапаните си стари спирачки? В смисъл - може ли това по някакъв начин да навреди на накладките или да намали КПД-то им за после?

И 2рото въпросче - като дойде АВИД-а да слагам ли директно Kool_Stop-а или първо да изтъркам оригиналните?

Извинявам се за главоболието породено от тъпите ми въпроси както и за мускулната треска на коремната преса, на онези, които са получили спаЗми от смях! :rofl:
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот bikerider » Пон Мар 12, 2007 5:53 pm

copland написа:В смисъл - може ли това по някакъв начин да навреди на накладките или да намали КПД-то им за после?


Едва ли, спирачните повърхности ще са същите, само ще смениш рамената. Това ще промени характеристиките на спирането, но не виждам причина да намали КПД-то на калодките, ако разбира се реглажа е коректен.

copland написа:И 2рото въпросче - като дойде АВИД-а да слагам ли директно Kool_Stop-а или първо да изтъркам оригиналните?

Ако сложиш KoolStop преди да си монтирал спирачките, може би е по-разумно да ги оставиш да се изтъркат докрай, тоест да си оставиш оригиналните за резерв, например в раницата.

copland написа:Извинявам се за главоболието породено от тъпите ми въпроси както и за мускулната треска на коремната преса, на онези, които са получили спаЗми от смях! :rofl:


Ами аз не съм се смял, но с това определено ме развесели :lol::agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот ramam » Пон Мар 12, 2007 6:35 pm

За прекъснатата броня :
Тя по принцип е хубаво нещо защото иамш по малко броня която да се компресира и да се губи спирачна сила (спирачна сила за нея разправях по едно време по горе)
така един вид там където няма броня няма какво да се свива.
От друга страна пък имаш повече места (повече парчета броня) и съответно при дъждове ще влиза вода и кал - водата ще измива греста/смазката и ще кородира жилата но е спорно дали същото не е и при непрекъсната броня.
Заради рязането на бронята и слагане на капачки и гресировката е по добре това да го оставиш на някой добър сервиз да го направи - ако може да гледаш как го правят да се научиш, предполагам не си го правил и едва ли ще е лесно да се обясни.
Ако не се бъркам имаше статия на сайта за тези неща прочети я а най добре е прочети всичките които те интересуват така и ще спестиш доста от въпросите.

За Кулстоп накладки - слагай не се притеснявай - и тук важи същото за жилата ако не се слагал прочети статията (има такава но нямам време да я търся) или в сервиз и се научи - лесно е и приятел ако може и той да помогне още по добре.
Лошо монтирани накладки няма да спират добре а може да спират/опират в гумата/шината/борда и да е трудно да се върти.

Подкрепям bikerider но ако искаш да видиш как ще спират Кулстоп сложи ги те трудно се изтъркват и тогава ще имаш за резерв Авид.
Както решиш по принцип е добре да свикнеш с по добре спиращи накладки/спирачки но как ще свикваш - първо с накладките после с спирачките си е твое решение аз бих сложил Кулстоп щото вече съм свикнал да ми са по мощни спирачките но за теб незнам.
Предполагам че ако ти спираха добре нямаше да пускаш темата затова ето един вариянт:
1. Сложи на твоите стари спирачки Кулстоп
2. след това покарай с Авид и неговите си накладки - да свикнеш един вид - разбирам и лосчетата са Авид така че ще ти е малко по различно и усещането и на пръстите усещането за лостчето.
3. По някое време след като свикнеш с Авид спирачките сложи Кулстоп накладките - и пак имай едно на ум - спира се леко и внимателно - никога резко особено като е ново. Може това време да е след като изтъркаш накладките Авид ама не е задължително ти решаваш.

Е ако те сърбят ръцете за нещо коренно различно остави ги тези 3 точки горе и направо на последното
4. Авид от горе до долу с Кулстоп накладки - но пак едно наум че разликата ще е не потресаваща а "потрошваща" - :)
Настройването дори на кофти спирачка може да я съживи и да спира добре.
Също виж дали при дърпане на лосчето дали вилката/рамката се "разширяват" след като накладките опрат в шината - ако е така ти трябва:
Брейк Бустър
Това е едно подковообразно парче алуминий което се монтира на рамка/вилка и те спират да се огъват а тази сила която ги е огъвала отива за спиране - затова и така е името.
Последното за разширяването се получава често когато се слагат такива мощни спирачки на стари колела но пък една такава "подкова" в е България към 10 лева затова не е проблем да си я сложиш ако имаш нужда. Ако няма нужда не е особено смислено да се слага.
Провери за този проблем задължително след точка 4. че да няма счупено нещо по колелото.

Повтарям:

Провери за този проблем задължително след точка 4. че да няма счупено нещо по колелото.


И пак повтарям:

Провери за този проблем задължително след точка 4. че да няма счупено нещо по колелото.

Може да има и другаде счупено и за него помисли :)
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот klmn » Пон Мар 12, 2007 9:09 pm

Накладките на Ritchey много добре се държат на мокро също така.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот copland » Сря Мар 14, 2007 8:45 pm

Снощи реших да се поупражнявам със смяната на жилата преди да дойдат новите спирачки. Резултатът е потресаващ!!! Бяхте не просто прави, а изключително супер мега хипер ултра прави!!!!! :bowdown:
При това жилото е от Шимано и струваше 5 евро или нещо подобно. Преди да го монтирам го извадих цялото от бронята и го смазах с някакво "висококачествено графитирано" (Hochleistungsoel graphitiert) масло. После го върнах обратно в бронята и й сложих капачка на края откъм спирачката, където такава липсваше. Нарочно го оставих предкалено дълго за да мога да режа от него като дойдат новите спирачки.
Резултатът дотук е меко казано очарователен! Спирачките работят добре като никога. Лостовете се дърпат по-леко от всякога, буквално усещам движението на рамената на спирачката под пръстите си. Наистина страхотно!

А днес куриерът ме изненада рано сутринта! Авид-ите дойдоха и първото впечатление от външния им вид е много по-добро отколкото на снимка. На всички снимки ми изглеждаха едни кичозно златисто блестящи. На живо са със страхотен матов отенък. Не съм сигурен дали е защото знам колко струват, но дори само като ги гледам имам чувстото, че това са много добри спирачки!

Отново идва ред на малоумните ми въпроси:

В инструкциите за монтирането пише, че трябва да сложа грес на болтовете, които захващат рамента на спирачките за рамката. Задължително ли е да е грес или може да е и гореспоменатото масло?

Трябва да смажа и тези части от лостовете, за които се захваща жилото. В инструкциите пише "light weight oil", също "leichtoel". Въпрос: това горното "графитираното" достатъчно леко ли е? И ако не, по какво да рабера в магазина кое е леко и кое - тежко?

Към всички болтове е дадена стойност в Nm (in lb). Аз си имам само прости отвертки и ключове. Трябва ми някакъв специален уред, с който да измервам налягането, с което затегнат болта или?

ramam написа:Също виж дали при дърпане на лосчето дали вилката/рамката се "разширяват" след като накладките опрат в шината - ако е така ти трябва:
Брейк Бустър
Това е едно подковообразно парче алуминий което се монтира на рамка/вилка и те спират да се огъват а тази сила която ги е огъвала отива за спиране - затова и така е името.
Последното за разширяването се получава често когато се слагат такива мощни спирачки на стари колела но пък една такава "подкова" в е България към 10 лева затова не е проблем да си я сложиш ако имаш нужда. Ако няма нужда не е особено смислено да се слага.
Провери за този проблем задължително след точка 4. че да няма счупено нещо по колелото.


Ще погледна, обещавам. Въпреки, че мойта рамка е стоманена и сигурно тежи повече от приятелката ми, та не съм убеден, че въобще нещо или някой (освен мен и моите ~95 кг) може да я огъне/счупи.
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот Admin » Сря Мар 14, 2007 11:40 pm

copland написа:Отново идва ред на малоумните ми въпроси:

В инструкциите за монтирането пише, че трябва да сложа грес на болтовете, които захващат рамента на спирачките за рамката. Задължително ли е да е грес или може да е и гореспоменатото масло?

Трябва да смажа и тези части от лостовете, за които се захваща жилото. В инструкциите пише "light weight oil", също "leichtoel". Въпрос: това горното "графитираното" достатъчно леко ли е? И ако не, по какво да рабера в магазина кое е леко и кое - тежко?

Към всички болтове е дадена стойност в Nm (in lb). Аз си имам само прости отвертки и ключове. Трябва ми някакъв специален уред, с който да измервам налягането, с което затегнат болта или?


За болтовете е по-добре грес, маслото няма да може да се задържи достатъчно дълго. Но в краен случай и то няма да навреди. Хубаво е да се намажат тънко с грес и самите рогца на вилката/рамката, на които се нанизват рамената на спирачката.

Под леко масло се има предвид такова като WD-40, масло за шевни машини, оръжейно масло - все са леки и подходящи за целта. За твоето не знам, трудно ми е да кажа, като не съм виждал такова.

В конкретния случай липсата на динамометричен ключ едва ли е фатална. Затегни болтовете, както и този за стягане на жилото добре, но не прекалено. Малко е трудно така да се каже кое е добре, затова са и динамометричните ключове. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Мар 14, 2007 11:55 pm

Admin написа: Малко е трудно така да се каже кое е добре, затова са и динамометричните ключове. ;)


А, не е трудно... Напиняш доде се скине и после връщаш полвин оборот. :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Мар 15, 2007 12:51 am

@TOYAGA
Нещо такова :D

@copland
за да намалиш риска от скъсване, използвай инструменти с по-късо рамо, с тях го затегни силно, но без да прекаляваш. То се усеща, когато е стегнато добре. Разбира се, идеалният вариант е с динамометричен ключ, ама са скъпи пущините :V:
Последна промяна Admin на Чет Мар 15, 2007 8:18 am, променена общо 1 път
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот copland » Чет Мар 15, 2007 2:17 am

TOYAGA написа:
Admin написа: Малко е трудно така да се каже кое е добре, затова са и динамометричните ключове. ;)


А, не е трудно... Напиняш доде се скине и после връщаш полвин оборот. :)


@TOYAGA, това някакъв баварски диалект ли беше, 'щото не схванах за какво иде реч? ;)

@Админ, данке! :agree:
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот ramam » Чет Мар 15, 2007 12:10 pm

@copland

Е щом е стоманена рамката предполаам няма да се огъва но не пречи да провериш а и за вилката също че то всяко нещо се износва и металите остаряват губят свойствата си и не се знае дали ще има огъване.
Също провери за огъване след като покараш няколко дни и усетиш леко омекване на спирачките - то се получава от компресирането на броните тогава по принцип е възможно да се получи повече спирачна сила особено ако корегираш проблем с омекването.
Внимавай и в дъжд като караш тогава може да ти поднесе някоя от гумите обикновенно задната и трябва по внимателно да се дърпат лостчетата.
Ще трябва да свикнеш няма как но и ти ще си много доволен.
Добре дошъл в семейството Кулстоп , СД7 :)
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Предишна

Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта