Твърдак/full suspension ?

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 3:32 pm

Защо намесваш девойките? А по въпроса - според мен е по-добре твърдака с по-висок монтаж. Аз обаче също карам твърдак, тъй че може да имам пристрастия.
Последна промяна NovemberCharlie на Чет Мар 08, 2007 4:00 pm, променена общо 1 път
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот spirit » Чет Мар 08, 2007 3:44 pm

Според мен ,по-добре си вземи твърдак с хубав монтаж, защото за тези пари няма смисъл да взимаш мека рамака с гаден монтаж при положения че няма да сменяш стила.
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот lacho_m » Чет Мар 08, 2007 3:50 pm

За мен в случая, ХС2-та е по удачен вариант... компонентите са прилични, рамката е хубава, вилката също не е лоша, освен това парите за това колело са повече от добри.
В последствие стига да имаш желание може да надграждаш до колкото ти позволяват възможностите.

Само да добавя още едно нещо... рамката по принцип се води за ХС (както се съди и по името и), макар че вероятно би издържала и повече блъскане, но до колкото помня, шока, който можеш да сложиш отзад, е ограничен до макс 90мм. Ако искаш нещо повече... трябва да се насочиш към АМ модел :)

@spirit: Чак пък гаден... :dunno:
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 3:59 pm

Наистина много зависи от начина на каране.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 4:20 pm

Ми не. ХС рамката си е за ХС. НТ2 , според мен, е по-здрава рамка и ще издържи по-сериозно натоварване. За още по-агресивно, както каза lacho_m - АМ
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Чет Мар 08, 2007 4:45 pm

въпросът не е само в монтажа
а и бъдещите възможности на магаренцето
защото според мен XC колкото и да надграждаш
ще си остане едно хубаво колело за КРОС КЪНТРИ
докато твърдия куйрук, освен че е с доказана здравина /от множество наши приятели и познати и може да стане отлична АМ, че и лек ФР машинка/, ще възпита и по-добра техника
4 лапи за НТ2

edit: като прочетох мнението си, остава впечатление, че се съмнявам в здравината на XC, а това не е така
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 4:47 pm

Аnonymоus написа:
NovemberCharlie написа:Ми не. ХС рамката си е за ХС. НТ2 , според мен, е по-здрава рамка и ще издържи по-сериозно натоварване. За още по-агресивно, както каза lacho_m - АМ

Ясно. А тези впечатления за здравината на XC и HT2 на базата на наблюдения ли са ? И дали разликата е голяма ? Щото ако не е (в която от двете посоки) - то дилемата ми се свежда до "удобство за крос кънтри" Vs "качество на монтажа". Или пропускам нещо ?
Не, аз карам друго колело. Но съвсем очевидно е, че НТ2 е подсилена. Иначе дилемата ти е правилна, но...за момента. Ако твърдо ще се придържаш към ХС съвета на lacho_m е съвсем логичен. Дори и малко по-грубичко да го ползваш вероятно ще издържи. Ако обаче ще използваш по-аграрно колелото - НТ2.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот RAM-FR » Чет Мар 08, 2007 4:49 pm

kotka12 написа:докато твърдия куйрук, освен че е с доказана здравина /от множество наши приятели и познати и може да стане отлична АМ, че и лек ФР машинка/



Че даже някой съфорумници и за ДъХъ и ДРОБ го използват :D няма да споменаваме имена
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот fhristo » Чет Мар 08, 2007 4:57 pm

Аз лично за "за малко по-агресивно XC" бих си взел XC2, защото си е по-комфортно със заден амортисьор и в същото време ще издържи това, на което смяташ да го подлагаш :) Мисля че това колело си е направено точно за такъв тип каране. Иначе ако искаш по-агресивно можеш да се насочиш към RAM AM за 1700 лв - не с много повече от събраните пари, но пък вече и по-тежко, така че може да не пасва на стила ти.
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот lacho_m » Чет Мар 08, 2007 4:57 pm

Според мен като изработка рамките са еднакво здрави, поне от гледна точка на използван материал. Меката рамка има повече подвижни конструкции по нея, които може би намаляват до известна степен здравината и като цяло, но това много зависи от начина, по който бъде използвана (все пак не е рамка за прекалено аграрене, дроп и прочие, което обаче според мен важи до известна степен и за HT2).

Пак обърни внимание на шока - най-много 90мм (което си е съвсем нормално за ХС рамка), ако смяташ, че този комфорт ще ти стига всичко е ок... ако не... значи тази рамка не е за теб :beer:

За да няма грешки, предварително заявявам, че впечатленията са ми предимно от наблюдения и разкази. Не съм карал нито една от двете рамки :)
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот fhristo » Чет Мар 08, 2007 5:04 pm

В такъв случай взимай XC2 - мисля че няма да съжаляваш - дори съвсем скоро е спечелило първо място в някакъв тест в английско списание:
http://www.ram-bikes.com/main.html
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот fhristo » Чет Мар 08, 2007 5:09 pm

И аз не съм карал със 90 мм (само със 150 и си е супер), но във всички случай ми звучи доста по-добре от 0 мм :)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот fhristo » Чет Мар 08, 2007 5:11 pm

Освен това според прясно излезлия каталог на RAM Bikes XC2 е със 100 мм ход :)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот fhristo » Чет Мар 08, 2007 5:15 pm

Единствения недостатък на XC2 за 1300 лв е, че не е с дискови спирачки, но винаги можеш да надградиш впоследствие - сега не искаш да отделяш повече пари, но да кажем след 1 година може да мислиш различно и да имаш парите :)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот fhristo » Чет Мар 08, 2007 5:25 pm

За амортисьорите - едва ли има голяма разлика, но все пак можеш да видиш на сайта на Rock Shox различията между двата :)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Мар 08, 2007 5:43 pm

Ако няма да се придържаш стриктно към ХС карането, бих ти препоръчал HT2. Не само заради изтъкнатите от други съфорумци по-горе причини, но най-вече заради геометрията му, която позволява с подходяща конфигурация от кормило и лапа да стане подходящо и за "по-аграрни" неща като скокове, падове, технични спускания и т.н. Впечатленията ми от ХС2 (базирани на малко каране все пак) са за чудесен ХС байк с окачване. Безспорно може да се използва и за агресивно ХС, каквото и да значи това (в случая наблягам на ХС, а за мен това означава най-много по-бързо каране надолу и преодоляване на препятствия, нормално срещани на една пътека, но не и някакви скокове, падове или пък супер-технични стръмни терени), но само толкова. Затова ако смяташ да караш примерно на Витоша по метода качване с лифт/автобус и слизане с байк, по-скоро се насочи към твърдака.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот codename47 » Съб Мар 10, 2007 12:08 am

а защо не погледнеш това(2 пъти бързо цъкане): http://www.ridespot.net/index.php?cPath ... 40678482c3
мисля че е доста добро за парите си, визирам АМ-а де
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Мар 12, 2007 10:09 am

codename47 написа:а защо не погледнеш това(2 пъти бързо цъкане): http://www.ridespot.net/index.php?cPath ... 40678482c3
мисля че е доста добро за парите си, визирам АМ-а де
Мда, тва си заслужава. :agree:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Vimpel » Пет Мар 16, 2007 3:36 pm

Да и аз мисля така :) Много съм доволен от магаренцето :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот F1-MAN » Пет Мар 16, 2007 8:30 pm

Имам около 40-50 км на РАМ ХС2, с по-евтиния вариант от миналата година, но с Marzocchi MX Comp и мога да кажа само добри думи. Окачването си работи много добре, като най-много ми хареса как се представя по каменисти/неравни изкачвания, където въпреки лекото клатене е доста по-удобно, от колкото с твърда рамка. Самото клатене почти не се усеща, като дори тряваше да се заглеждам в амортисьора, за да видя дали се движи, но колко пречи не мога да кажа, защото въобще не бях във форма. Кобминацията от X-7 команди и SX5 сменя скоростите без проблем, въпреки че на няколко пъти ги поставях под доста голямо напрежение. V-Brake-овете на Авид, не позволяват спиране леко и точно с един пръст като дискови, но са достатъчно силни, ако се спира с два пръста, пък и имат нелоша модулация.
С изключение на дисковите спирачки ХС2 не отсъпва много като оборудване на НТ2, като даже U-Turn-а и по-големия ход на Тората на ХС2 е предимство и мисля че ХС2 ще ти свърши чудесна работа, като в последствие нищо не ти пречи да сложиш дискови спирачки и да подменяш износените части(а това износване сигурно няма да е бързо) с такива от по-висок клас.
Е, разбира се рамката сигурно няма да издържи разни скокове и големи камънаци.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта