RAM XC1 vs XC2.1 Помогнете да избера

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

RAM XC1 vs XC2.1 Помогнете да избера

Мнениеот Valld » Нед Апр 08, 2007 11:40 pm

Първо като нов тук да поздравя с празника всички админи, модератори и читатели на форума. Много полезно местенце, дано помогне и на мен.

Поста ми ще бъде малко дълъг, дано не ви отегчи, ще гледам да не се отплесвам много. Малко за мен, малко предистория и после задавам въпросите.

На 36 съм, 185см, 85 кг. Живея от 2-3 години в Зимбабве – държава в Южната част на Африка, преди да дойда тук и аз не знаех къде е . Тук е голяма скука, затова си купих един Giant Warp DS3 2004 втора ръка и карам здраво вече няколко месеца. Колелото се води entry level full suspension и не е нищо особено. Здраво, но тежко, нисък клас SRAM компоненти, боклук вилка и амортисьор. Много тежи -16 кг, а го ползвам за леко XC – повече асфалт, малко черни пътища, горски пътеки, камънак, катерене, спускане. Нищо екстремно. Реших да му направя един стабилен upgrade Май месец като се прибера в БГ за ваканция. Почнах да ровя из родните сайтове за части и много бързо списъка набъбна до сериозната сума от 2500 лв. По някое време реших да видя готовите колела и се оказа, че са много по изгодни от частите. Спрях се на два модела, които искам да коментирам с вас:

1. RAM XC1 http://www.ridespot.net/product_info.php?cPath=35_44_58&products_id=891&osCsid=4948455456b11e2aa2a3f5dc7e11bcf7
2. RAM XC2.1 http://www.ridespot.net/product_info.php?cPath=35_44_58&products_id=895&osCsid=ccb97008f9acdfc0758f7eabdeb8c81a

Двете колела струват еднакво – 2300 лв. и са с почти еднакви компоненти.

Въпросите ми са следните:

1. Какви са предимствата и недостатъците на двете колела. Някои казват, че качиш ли се веднъж на full suspension, забравяш за твърдака. Заслужава ли си XC2.1 модела, при положение, че е почти 2 кила по тежък.

2. Здрава ли е достатъчно рамката на XC1 за мъж 85 кила? Изглежда ми малко нежна и крехка, тръбата на седалката е с по малък диаметър, челото също, нека горди собственици споделят впечатления.

3. Винаги съм имал проблеми със средното движение и курбелите. Заслужава ли си да взема по яки от тези в конфигурацията (TruVativ FIREX 3.1 44AL-32-22 w/ GXP)?

4. Добра идея ли е да сменя Avid Juicy 5 s Avid Ball Bearing 7 (а дори и 5) като поръчвам колелото – вторите са: 1. по леки, 2. по ефтини, 3. Имат по лесна поддръжка и 4. доколкото съм чел не спират по зле?? Парите не са проблем, просто питам има ли смисъл от хидравликата за сметка на теглото?

5. Може ли да ми дадете директен контакт с търговски представител на RAM на който да поръчам (e-mail най-добре) колелото с промените, за да е готово като се прибера в БГ в края на Април?

Ако някой има по добри предложения – отворен съм за тях. Имайте предвид, че в Зимбабве не мога да разчитам на никаква поддръжка , така че искам да купя здраво и надеждно колело, което същевременно да е максимално леко.

Благодаря на всички, които четоха дотук търпеливо и ще помогнат за окончателния ми избор.
Valld
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 3:55 pm

Мнениеот mitakaman » Пон Апр 09, 2007 10:34 am

Незнам дали вече не си видял но погледни в секцията статии: "Ram bikes част 1" там има писано за 2та модела
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Valld » Пон Апр 09, 2007 11:50 am

Да, mitakaman, разбира се, че съм видял статията, само че тя не отговаря по никакъв начин на въпросите ми, но не ти се сърдя, че не си ги прочел, доста съм се престарал с текста........ Все пак, надявам се някой да прочете всичко и да даде мнение.
Valld
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 3:55 pm

Мнениеот Isidor » Пон Апр 09, 2007 11:57 am

Механиката в Зимбабве(BalBearing 7), ще ти е по-удобна, защото ще трябва само жило и накладки да сменяш. И при мен се получава такова и затова искам да си махна хидравликите ;) :agree: .
ББ7 наистина спират :D
Можеш да ги питаш каквото те интересува на [email protected] :beer:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Zink » Пон Апр 09, 2007 12:27 pm

За твоето каране може би по-подходящ ще е XC 1- за асфалт не ти трябва full suspension.
С тези курбели няма да имаш проблеми, а за спирачките вече ти си решаваш дали искаш хидравлика или механика. Не е лошо и да си вземеш някакви инструменти и консумативи за Зимбабве като шестограни, ключ за верига, накладки, лепенки за гума и др.
True Riders Team
Zink
 
Мнения: 696
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 10:37 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Valld » Сря Апр 11, 2007 4:24 pm

Ей момчета, размърдайте се, какво става? Никой нищо не казва за тая рамка (XC1) , бива ли я, не я ли бива?? По добра ли е, по лоша ли е от XC2??? Колко сте счупили от тях? Голямо Мерси на всички, които отговориха, почти съм решил, но искам да чуя някое и друго мнение за тази рамка. Като гледам на много по скучни теми има по 2-3-5 страници разискваня. Айде, нека се включат 'мозъците', пък ще почерпя после :beer:
Valld
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 3:55 pm

Мнениеот demony » Сря Апр 11, 2007 5:07 pm

Ами лично на мен RAM XC2.1 по ми допада като визия а и както ти сам каза че компонентите са почти идентични.RAM XC2.1 ми се стори леко по здрав особено отпред в челото!Личи само като гледаш снимките :) А и едно full suspension колело винаги може да го направиш твърдак като му сложиш някой шок с по твърда пружина ;) при инвестиция от толкова пари аз лично бих взел XC2.1!Най малкото че като гледам какъв ти е стила на каране с този шок и тази рамка това колело ще ти пасне идеално и самата возия ще бъде значително по комфортна от тази на XC1!RAM XC1 е повече ориентиран към каране по асвалт и полегати пътечки и така нататък и дори най малкото камъче ще ти се струва толямо препятствие :D карал съм твърдак ии някакси не ми е комфортно на него :dunno: за асвалт няма грешка но с тези дупки по пътищата поне тук трябва да караш такова колело само прав ако искаш да останеш с поколение :bowdown:
Спирачките особено хидравликата няма какво да се лъжем трудна е за подръжка но пък чуството в лочстчето при натискане е несравнимо ;) все пак течност се движи по "тръбичката" не жило.... триенето е мноого по малко !На май за теб наистина е по добре да си вземеш някоя механика освен ако не възнамеряваш оттук да помъкнеш резервни части за жулито, защото всичко се случва а при хидравликата импровизация почти е невъможна! Avid BB7 е идеално решение за теб но вземи с 185 или 160 ротори защото в противен случай може да имаш проблеми с вилката...поне така се говори де :dunno: аз си карам с 203 отпред и измислено Suntour ама това е друга тема.... :popcorn:
За мен RAM XC2.1 е колелото!Ако искаш с твърда рамка има значително по евтини инвестиции и може да погледнеш колелата на Drag
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mitakaman » Сря Апр 11, 2007 5:13 pm

Е тука малко преувеличи с тези изказвания аз карам hardtail и има друсане но не чак от най-малкото камъче освен това има чар в това ;)
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот demony » Сря Апр 11, 2007 5:17 pm

mitakaman написа:Е тука малко преувеличи с тези изказвания аз карам hardtail и има друсане но не чак от най-малкото камъче освен това има чар в това ;)


Прав си има!Но каквото и да си говорим меката рамка(говоря за хубава мека рамка) е много по комфортна при колоездене специално по неравен терен!Ако ще караш по алей като тези в САЩ кадето асфалта е по гладък от паркета в нас и аз бих си взел твърдак :beer: Но при положение че и двете колелета са на еднаква цена(а попринцип меките рамки са по скъпи от твърдите като изключим карбоновите) ми се струва че RAM XC2.1 е по добра инвестиция ;)
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот fhristo » Сря Апр 11, 2007 5:22 pm

Според мен RAM XC2.1 е правилния избор за теб - малко по-тежък е, но като цяло колелото е достатъчно леко, така че и така е добре, а пък надолу ще ти е по-добре с мека рамка. Ако искаш може да смениш само спирачките с механика, щом в Зимбабве няма сервизи.

А за това че щом веднъж се качиш на full suspension забравяш за твърдака - незнам, мисля че е индивидуално, но за мен поне е така - след като си взех RAM AM и го покарах известно време, веднъж ми се наложи да изляза със стария твърдак и ми се стори яко друсане дори в града от дупките по асфалта, най-малките неравности и от бордюри. Може би просто вече съм свикнал да си седя на седалката, незнам. Но ако в бъдеще си взема колело за XC, то пак ще гледам да е със заден амортисьор, нещо от сорта на RAM XC3, което и така е супер леко :) Така че всъщност ако парите не са проблем бих ти препоръчал XC3 щото хем е full suspension, хем е леко :)
Аватар
fhristo
 
Мнения: 486
Рейтинг: 1905
Регистриран на: Вто Мар 01, 2005 1:23 pm
Местоположение: София

Мнениеот Black cat » Сря Апр 11, 2007 6:11 pm

fhristo написа:Според мен RAM XC2.1 е правилния избор за теб - малко по-тежък е, но като цяло колелото е достатъчно леко, така че и така е добре, а пък надолу ще ти е по-добре с мека рамка.


:agree: Съгласен съм
Аватар
Black cat
 
Мнения: 838
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 3:53 pm

Мнениеот Admin » Чет Апр 12, 2007 10:10 am

Аз пък мисля, че ако карането по асфалт е половината или повече от цялото ти каране, по-добре ще е XC1. Виж, ако все пак преобладава пресечения терен, с окачване отзад ще ти е по-комфортно, безспорно е.

Относно спирачките бих си взел механичните, освен ако там, където пребиваваш в Зимбабве няма веломагазини, които да предлагат дискови спирачки от съответната марка. Т.е. откъм резервни части механичните са по-добре, можеш да им сложиш и по-обикновено лостче, може и по-обикновено жило/броня, освен това няма да се налага да търсиш спирачна течност, уплътнения (не дай Боже) или друго. Разбира се, сигурно си се досетил, че е добре да си купиш и по един чифт резервни накладки за отпред и отзад.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Апр 12, 2007 11:08 am

Admin написа:Аз пък мисля, че ако карането по асфалт е половината или повече от цялото ти каране, по-добре ще е XC1.

:agree:

... а и при липса на сервизи наоколо, липсата на шок е по-скоро предимство. Дори и най-качествените компоненти се нуждаят от профилактика и поддръжка, за шоковете това е още по-вярно. Нека хората, които препоръчват меката рамка да помислят, че ако нещо стане с този шок (което винаги е възможно!) няма да има възможност за сервизиране и може цялото колело да стане напълно неизползваемо.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ramam » Чет Апр 12, 2007 6:14 pm

XC1 е най добре защото:
Липсата на заден амортисиьор е предимство - вече е ясно защо
Също е по добре да си с Ви-брейк защото едвали в Зимбабве ще има на всякъде накладки за дискови спирачки - то и тук са проблем.
А импровизация на тема накладки не е желателна.
А ако стане проблем и примерно се разлее масло на диска или накладките оставаш без спирачки. А ако няма накладки за дискови?
Затова по добре спирачките да са Ви-брейк - колкото и да се струва на хората от форума като изостанала технология.

Бях писал да не се повтарям много но все пак замени спирачките с Ви-брейк - Avid Single Digit 7 или 5 по добре 7.
Пак спират добре и за тех накладки се намират по лесно и мозе да се сложат например за кантилевър или за бегач - не го препоръчвам но е решение дори и временно на проблема с накладките.
Добре е вилката да е с пружини а не с въздух - заради уплътненията които са консуматив и се повреждат/износват.
Затова е по добре да не е тази вилка а друга с пружини - не казвам че тази е лоша за това колело - да не почнат спорове.
Предполагам Тора ще стане но е тежка , нека по запознатите с вилките на Рок Шокс да дадат идея.
Предполагам че нито един от двата няма уши за Ви-брейк - няма данни и не се вижда от снимките.
Също може максималния ход на вилката за тези рамки да е към 100мм - пак няма данни.
Може в крайна сметка да си вземеш HT 2 с Ви-брейк който ще е достатъчно здрав, но ако е HT 2 гледай вилката да е лека и с пружини и Дарт вилките са малко тегави не работят много добре затова пак някоя от Тора нагоре. Може и Марцоки вилка да ти сложат ако искаш.

Ако предпочетеш HT 2 може да го оборудваш като тези двата и спирачките които ти казах, и с главини на капсуловани лагери - тогава ще имаш по малко грижи защото те просто не се поддържат докато не се счупят един вид по малко поддръжка която в Зимбабве може да е проблем и то голям.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот Brave » Чет Апр 12, 2007 7:02 pm

ramam написа:XC1 е най добре...
Също е по добре да си с Ви-брейк защото...


А как точно ще сложи V-Break на ХС1? :dunno:
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот demony » Чет Апр 12, 2007 7:35 pm

ramam написа:XC1 е най добре защото:
Липсата на заден амортисиьор е предимство - вече е ясно защо
Също е по добре да си с Ви-брейк защото едвали в Зимбабве ще има на всякъде накладки за дискови спирачки - то и тук са проблем.
А импровизация на тема накладки не е желателна.
А ако стане проблем и примерно се разлее масло на диска или накладките оставаш без спирачки. А ако няма накладки за дискови?
Затова по добре спирачките да са Ви-брейк - колкото и да се струва на хората от форума като изостанала технология.

Бях писал да не се повтарям много но все пак замени спирачките с Ви-брейк - Avid Single Digit 7 или 5 по добре 7.
Пак спират добре и за тех накладки се намират по лесно и мозе да се сложат например за кантилевър или за бегач - не го препоръчвам но е решение дори и временно на проблема с накладките.
Добре е вилката да е с пружини а не с въздух - заради уплътненията които са консуматив и се повреждат/износват.
Затова е по добре да не е тази вилка а друга с пружини - не казвам че тази е лоша за това колело - да не почнат спорове.
Предполагам Тора ще стане но е тежка , нека по запознатите с вилките на Рок Шокс да дадат идея.
Предполагам че нито един от двата няма уши за Ви-брейк - няма данни и не се вижда от снимките.
Също може максималния ход на вилката за тези рамки да е към 100мм - пак няма данни.
Може в крайна сметка да си вземеш HT 2 с Ви-брейк който ще е достатъчно здрав, но ако е HT 2 гледай вилката да е лека и с пружини и Дарт вилките са малко тегави не работят много добре затова пак някоя от Тора нагоре. Може и Марцоки вилка да ти сложат ако искаш.

Ако предпочетеш HT 2 може да го оборудваш като тези двата и спирачките които ти казах, и с главини на капсуловани лагери - тогава ще имаш по малко грижи защото те просто не се поддържат докато не се счупят един вид по малко поддръжка която в Зимбабве може да е проблем и то голям.


съмнявам се че когато ще дава такава сума за колело ще му е проблем на момчето да си купи два комплекта накладки и едни препарат меглио чиято обща стойност не надвишава 50лв :popcorn: колкото до това дали да е с мека или твърда рамка аз лично съм за меката макар че шока изисква подръжка ;) а да но говорим че доста шокове които са по елементарнички не изискват кой знае какви знания за да им направиш профилактика ;) визирам някой от моделите на X-Fusion :)

поздрави!
Аватар
demony
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 13, 2005 7:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Апр 13, 2007 9:44 am

@ramam
Каква вилка с пружини, бре, човек?! Бъди по внимателен с такива съвети, че ще го хвърлиш в заблуда!
Ако неси забелязал, в последните години почти няма хубава ХС вилка, която да е с метални пружини. Сега не ми се рови, за да го твърдя със сигурност, но общата картинка е такава. Та по твойта логика той ще трябва да се "набута" с някаква по-евтина, по-тежка и в крайна сметка по-некачествена вилка, само за да е сигурен, че нищо няма да й се случи в Африка. За разлика от спирачките, които са отвън и са изложени на какво ли не, вътрешностите на вилката са сравнително добре защитени, така че не ми се вярва да им се случи нещо неприятно, ако велосипедът се кара по предназначение.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот ramam » Пет Апр 13, 2007 11:48 am

Съдейки от "постоянното" и "редовното" доставяне на резервни части в България по -скоро няма да се набута.
На човека му трябва машина на която да разчита и да знае че ако има проблем да не стои решението на този проблем на няколко хиляди километри от него.
Все пак колко са хората в Зимбабве които са виждали колело с дискови спирачки?
Аз дори се съмнявам да имат Ви-брейк те даже и за европа и америка са новост - много от колелата които се карат като пазарска чанта из градове и села не само в африка но и в други по развити държави са още с онези кантарчета за спирачки и какви ли не антики.
А още един съвет:
Ако все пак си вземеш амортисьор с въздушна пружина - а и двете са такива то ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си купи хубава метална помпа за амортисиори - например Скот.
Колело без спирачки или амортисьори не е по добро от такова което аз му написах? - нали
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот Valld » Пет Апр 13, 2007 3:42 pm

Момчета, момчета, моля ви, нека внеса малко яснота в обстановката, че се разгоря хубав спор, но в неправилната посока. Предполагам, сте забелязали в първия ми пост, че си купих оттук един Giant DS3. Може да не е върха на сладоледа, но колелото си е наред. Винаги мога да ползвам от него вилка, рамка, седалка, кормило, предно, задно колело и още неща. Така, че не става въпрос за военно положение, при което отивам на майната си, и ако нещо се счупи, дебелея до другата година, докато се прибера в БГ и си купя резервната част. Освен това тук има едни бели (рядкост общо взето, щото 99,9% са негра), които имат добър магазин за Giant. В него никога няма каквото ти трябва, но с поръчка ще го доставят, South Africa е съседна държава все пак. Така че имам резервни варианти, ако нещо се счупи.

Да не забравя да благодаря на всички, които се вкючихте с мнения! Благодарение на вас, везните съвсем се наклониха в полза на XC1 с механични BB7 (за които спирачки подкрепата беше почти единодушна) и някои други малки промени.

Можеш да ги питаш каквото те интересува на [email protected] icon_beer.gif


Мерси, Isidor, направихме връзката с Георги от RAM-Bikes, много бързо и точно отговориха с цени и възможности.

Не е лошо и да си вземеш някакви инструменти и консумативи за Зимбабве като шестограни, ключ за верига, накладки, лепенки за гума и др.


Zink, мерси за съвета, помислил съм за тези неща, просто няма как, тук една помпа, която в БГ е 5 лв. струва 20 долара...... Мисля да взема един от тези комплекти, дето са по 115 кинта, изглежда има всичко в тях, както и всякакви консумативи.

Всички, които 'гласуваха' за XC2 са абсолютно прави, ако нямах Giant-a, щях със сигурност да взема него, но сега, ако купя XC1, и нещо не ми хареса как вози, просто ще прехвърля цялата карантия на Giant-a и ще имам full suspension (рамката на Giant DS3 Warp не е хич за изхвърляне).

Така че реших да бъде XC1. Имам още 2 седмици за мислене, ако през това време се намери някой, който има личен опит с рамката на XC1, нека пише. Засега никой нищо не каза за нея и това е единственото ми притеснение, но предполагам, че просто е скъпичка и много малко хора са се спрели точно на това решение. Не можах и да намеря из нета никакво инфо за този материал - XTROLITE , само пише, че е супер здрав и супер лек и че е нова технология.... дано да е така... кило и 250 грама си е една много лека рамка.
Valld
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 3:55 pm

Мнениеот ramam » Пон Апр 16, 2007 2:22 pm

помпа за амортисиори - не го забравяй това.

REBA SL DualAir 100mm w/ PopLock

CrankBros Smarty
А това са педали с автомати трябват ти и обувки освен ако не решиш да не караш с автомати а да смениш педалите с платформени.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот ramam » Вто Апр 17, 2007 5:33 pm

Сега се сетих.
Нямам идея какви уши за заден дерайльор може да ти доставят при теб но определено е добра идея да си вземеш 2 или 3 като може като дойдеш или да си вземеш фрезовани или оригинални, фрезовани твърдят че са по здрави но азз още си имам едно на ум за това дали е добра идея.
Мисля че точно тези уши може да се окаже частта която няма да може да си намериш от онзи магазин на Giant.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm


Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 79 госта