Безкамерни гуми-направата им в "домашни" условия?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Безкамерни гуми-направата им в "домашни" условия?

Мнениеот crazybiker » Нед Авг 03, 2008 10:54 pm

Значи решил съм да си направя гумите безкамерни,НО имам доста спънки по пътя към успеха!Първо това че съм от ловеч доста ограничава избора на материали и искам да попитам от къде да се сдобия с материали за направата на безкамерна гума.Две колко горе долу ще ми костват материалите и ще мога ли да си я направя сам без чужда помощ.Трето чатох една тема във форума в който беше даден линк( www.notubes.com ) и в него има съпорт как да си направим безкамерни гуми,но ми трябват материалите преди да почна да я права.
Моля кажете ми от къде да набавя тези материали и ако има някой по добър начин за правене на безкамерни гуми може да го споделите

ПП:Четох че и с боза ставало но оставям на вас да ми обясните :beer:
Благодаря предварително :beer: :agree:
Нов профил:GHOSTRIDER
Аватар
crazybiker
 
Мнения: 267
Рейтинг: 896
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 7:52 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Ozzie » Пон Авг 04, 2008 4:56 pm

Няма какво да се обяснява повече от това което е писано десетки пъти досега.
Виж в ЧЗВ-то, опитай да се пребориш с търсачката и действай.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Jabsco » Пон Авг 25, 2008 7:45 pm

От събота съм с безкамерни и аз.Всичко ми струваше под 40лв за направата.35лв за боза(740мм), коята май може да се вземе само от Иван Каймата в София, и още 3лв за вътрешни гуми за БМХ.По-добре е гумите да са такива на които винтила е срезба до долу отвън и има гайка за затягане към шината.За сега само задната съм направил, но беше доста лесно.Най-трудното е да изрезеш точно 20 инчовите гуми за бандаж.Аз една я хвърлих.После вече си хванах размера по ръбовете на вътрешната, които са останали от отливането на самата гума, и рязах по тях или успуредно на тях.ширината трябва да е колкото да стигне до горния вътрешен ръб на шината ти, но имай в предвид, че гумата ще се разтегне като я сложиш.Мойта я срязахме съвсем малко по-широка и стърчащото се подпъхне под ръба на шината, който държи борда на външщната гума и стана много добре.Само за да се разпъне равномерно е нужна някаква смазка като сапун или веро.
После тряваше да раздуем гумата без боза, което мислех, че ще е много трудно.Аз бях с чисто нова външна гума ма то е все едно.Но си трябва компресор.С ръчна помпа няма шанс да стане, най-много с крачна да успееш.Когата почнахме да помпаме с компресора-нищо.Само леко притиснах външната гума там където е винтила, защото отъ там излизаше много въздух и се разду на момента.Вече е реда и на бозата.По принцип трябва да извадиш част от борда, зад а я сипеш, но на нас ни беше по-лесно да я сипем през винтила, но ти трябва специална отверка за да извадиш игличката.Хубаво е и да намажеш ггумата и шината със сапунена вода, за да може да си легне точно и да се намести гумата.Сипваш около 100-200 мм боза и почваш пак с компресора като държиш гумата вертикално и винтила да е отгоре, за да е далече от бозата.Като я напомпаш ще почне много да изпуска и да излиза много боза.Хваща гумата с две ръце и почваш да я тресеш така че бозата да прилепне там където изтича въздух през бордовете и през няколко секунди завъртай гумата, защото бозата си стой долу и така въртиш докато направиш 1 оборот.Би трябвало почти веднага да се запечата.После оставяш гумата легнала върху някоя кофа най-добре като първо върху страната, която мислиш че тече повече.След 10-15 мин зимаш гумата пак тресеш по-същия и я слагаш на другата страна.Мажи си я със сапунена вода, за да видиш дали прави балончета.Може да се наложи няколко пъти да тресеш и обръщаш, на мен след първото беше готова.Когато видиш че вече няма балончета си готов.
Аз в неделя успях да я кача на Витоша и няколко пъти усетих че удрям шината, няма нищо, продължавам си някак си щастлив.Вчера за първи път усетих чувството някой друг да лепи гума а ти да седиш и да си почиваш в планината. :)
Единствено съм недоволен, че нещо тече доста гумата, което не знам още на какво се дължи.Или съм сложил малко боза(100 мм и доста изтече при раздуването, защото имаше малък гаф) или понеже не съм използвал сапун при раздуването на гумата и не се е наместила мнпого точно и постоянна се донамества и отваря дупки, защото особено в много натоварваш завой когато гумата се усука много се появяват течове.Но ще я оправя тия дни. :)
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Пон Авг 25, 2008 8:47 pm

100-200 мл. е ужасно разтегливо като количество.
120 мл. е максимума при правене на гума, ако си говорим за "бозата на Стан". Просто трябва да се гледа какво пише на етикета.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Jabsco » Пон Авг 25, 2008 8:49 pm

Е аз по етикета се водех и затова сложих 100, но просто в един магазин един пич ми обясняваше как се правело уж и каза 200мм.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Авг 25, 2008 10:26 pm

Jabsco написа:Единствено съм недоволен, че нещо тече доста гумата, което не знам още на какво се дължи.


Откъде тече?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jabsco » Пон Авг 25, 2008 10:36 pm

Между шината и гумата на няколко места по цялата окръжност.Бордовете все едно не са уплътнени добре.И то усетих че наистина когато много напънеш гумата накриво в завой тогава почва да тече.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Авг 26, 2008 6:27 am

Тясна ти е лентата или някъде има кривина. Аз ги режа по следния начин - слагам я да легне на каплата както е цяла гума, "разтварям" и после режа отвън по борда на каплата. Така като легне вътре стига чак до канта на борда отвътре и затваря хубаво профила на гумата.

Ако просто искаше уплътнение, щеше само да изпуска въздух.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stan40 » Вто Авг 26, 2008 9:17 am

Искам да ви попитам по-лесен ли е монтажа когато каплите ми са UST има ли го този проблем с течовете и упътняването?
stan40
 
Мнения: 89
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 9:27 am

Мнениеот bikerider » Вто Авг 26, 2008 9:18 am

Зависи от гумата. Ако и гумата е UST не би трябвало да ти трябва боза за уплътнение, само против спукване. Ако не е UST гумата, обаче, ще ти трябва и боза за уплътнение.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jabsco » Сря Авг 27, 2008 9:19 pm

bikerider написа:Тясна ти е лентата или някъде има кривина. Аз ги режа по следния начин - слагам я да легне на каплата както е цяла гума, "разтварям" и после режа отвън по борда на каплата. Така като легне вътре стига чак до канта на борда отвътре и затваря хубаво профила на гумата.

Ако просто искаше уплътнение, щеше само да изпуска въздух.

Благодаря.Ще я видя тия дни сигурно, ако спадне.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Авг 27, 2008 11:13 pm

bikerider написа:Зависи от гумата. Ако и гумата е UST не би трябвало да ти трябва боза за уплътнение, само против спукване. Ако не е UST гумата, обаче, ще ти трябва и боза за уплътнение.


При комбинация от УСТ шина и НЕ-УСТ външна гума... може да се ползва грунд за латекс; струва 5-6-7 лв литъра и върши доста добра работа за цената.
Незнам колко ще помогне срещу спукване, но при прясно сипан грунд, успя да запуши 2-3 дупки от пирон.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта