От събота съм с безкамерни и аз.Всичко ми струваше под 40лв за направата.35лв за боза(740мм), коята май може да се вземе само от Иван Каймата в София, и още 3лв за вътрешни гуми за БМХ.По-добре е гумите да са такива на които винтила е срезба до долу отвън и има гайка за затягане към шината.За сега само задната съм направил, но беше доста лесно.Най-трудното е да изрезеш точно 20 инчовите гуми за бандаж.Аз една я хвърлих.После вече си хванах размера по ръбовете на вътрешната, които са останали от отливането на самата гума, и рязах по тях или успуредно на тях.ширината трябва да е колкото да стигне до горния вътрешен ръб на шината ти, но имай в предвид, че гумата ще се разтегне като я сложиш.Мойта я срязахме съвсем малко по-широка и стърчащото се подпъхне под ръба на шината, който държи борда на външщната гума и стана много добре.Само за да се разпъне равномерно е нужна някаква смазка като сапун или веро.
После тряваше да раздуем гумата без боза, което мислех, че ще е много трудно.Аз бях с чисто нова външна гума ма то е все едно.Но си трябва компресор.С ръчна помпа няма шанс да стане, най-много с крачна да успееш.Когата почнахме да помпаме с компресора-нищо.Само леко притиснах външната гума там където е винтила, защото отъ там излизаше много въздух и се разду на момента.Вече е реда и на бозата.По принцип трябва да извадиш част от борда, зад а я сипеш, но на нас ни беше по-лесно да я сипем през винтила, но ти трябва специална отверка за да извадиш игличката.Хубаво е и да намажеш ггумата и шината със сапунена вода, за да може да си легне точно и да се намести гумата.Сипваш около 100-200 мм боза и почваш пак с компресора като държиш гумата вертикално и винтила да е отгоре, за да е далече от бозата.Като я напомпаш ще почне много да изпуска и да излиза много боза.Хваща гумата с две ръце и почваш да я тресеш така че бозата да прилепне там където изтича въздух през бордовете и през няколко секунди завъртай гумата, защото бозата си стой долу и така въртиш докато направиш 1 оборот.Би трябвало почти веднага да се запечата.После оставяш гумата легнала върху някоя кофа най-добре като първо върху страната, която мислиш че тече повече.След 10-15 мин зимаш гумата пак тресеш по-същия и я слагаш на другата страна.Мажи си я със сапунена вода, за да видиш дали прави балончета.Може да се наложи няколко пъти да тресеш и обръщаш, на мен след първото беше готова.Когато видиш че вече няма балончета си готов.
Аз в неделя успях да я кача на Витоша и няколко пъти усетих че удрям шината, няма нищо, продължавам си някак си щастлив.Вчера за първи път усетих чувството някой друг да лепи гума а ти да седиш и да си почиваш в планината.
Единствено съм недоволен, че нещо тече доста гумата, което не знам още на какво се дължи.Или съм сложил малко боза(100 мм и доста изтече при раздуването, защото имаше малък гаф) или понеже не съм използвал сапун при раздуването на гумата и не се е наместила мнпого точно и постоянна се донамества и отваря дупки, защото особено в много натоварваш завой когато гумата се усука много се появяват течове.Но ще я оправя тия дни.
