Теглото на рамка Ram DH с амортисьор е около 4.5кг - при Factory-то това ще е около 200гр отдолу, това с уговорката, че Factory приема амортисьор с преливник (е не всеки но може) а при DH-а това е доста по-трудно.
Средното при нормална настройка без да опира никъде може да слезе до 365мм за 215мм ход. При Factory-то ако не се лъжа с уговорки може да слезе до 375мм (за новите рамки при двукоронна вилка с 180мм ход).
Центъра на тежестта при DH-a е по-ниско, но за сметка на това челният ъгъл при нормална настройка не слиза под 65.5*, но нито аз нито другите собственици на рамката не съм забелязал да имат проблеми с това.
Междуосието на DH-а при хубава настройка е около 1150мм. За Factory-то това число е под 1120мм, което по съвсем грубо тълкуване ще рече, че DH-а като по-дълъг и по-нисък ще е по-стабилен на скорост. За капак ефективната горна тръба при DH-а е около 575/580мм. При Factory-то тази стойност е около 545/550мм, което от своя страна поставя ездача по-изнесен назад и нагоре. Това при едно високо средно и къса рамка... е можете да си представите - ефекта е като да сложиш една кибритена кутийка на дългата си част и на късата си част и да видите кога е по-стабилна, и кога е по-склонна да се катурне "през кормилото". При DH-а стойката ще е по-центрирана и по-снишена => още по-стабилно.
Standover-а на Factory-то е ~810мм (може и малко по-малко с 24-ка отзад) при RAM DH това е по-малко или равно на 760мм. За уточнение това е височината от земята до ниската част на горната тръба - там където стоите когато сте паднали с 2 крака от двете страни на рамката. Не знам при останалите как е, но на мен ми е далеч по-комфортно когато това е по-ниско (за това и настоящата ми рамка е със 660мм Standover). При някой висок това няма да е от голямо значение, защото той ще има място между краката, но от друга страна някой висок на Factory изнася центъра на тежестта още по-високо и назад.
Ram DH работи при по-ниски коефициенти на окачването => по-малко натоварване и приложена сила върху амортисьора както и една идея по-ефективни настройки.
Лично аз съм виждал и от двете рамки откъртени при челото и при Chainstay-а, но моя DH не можах да му причиня такива щети (аз съм 95кг и нагоре). От друга страна някакви нищожни същества дето карат като шофьорите на 111 или 204 успяват да счупят всичко
Factory-то го видяхме откъртено и при средното (разбирасе това може да е единичен случай, но се случи). RAM DH има друго слабо място, и това са заварките под дупките на амортисьора на основната рамка - тези щети не би-трябвало да се случват при нормално настроен амортисьор но са факт.
Преди време UMF (United Merida Freeriders - марка ползуваща същия завод/продукти като RAM) направиха собствена разработка на базата на тази рамка. Продукта който се получи (
UMF Duncan ) е с по-ниско тегло на голата рамка, по-усилена при челото и на това слабо място при точката за амортисьора. Променена е и тази точка за да събере по-голям амортисьор, както и да няма проблем за амортисьори с преливник. Бонус към всичко това е работата при още по-ниски коефициенти на окачването. Ако не се лъжа и средното е слезло с 1см по-надолу. Споменавам го защото ми се искаше да видя рамка като тази от RAM, която да наследи DH-а в каталога, както и като моя рамка... но явно това не е толкова лесно, колкото си мислех.
Drag показаха нова рамка вече по-подготвена за спускане, сега очаквам поне аз наследника на DH от RAM.
Толкова от мен. Аз бях доволен от DH-а, от там на сетне човек си прави изборите
