Intense vs Evil ?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот wannabbe » Вто Авг 25, 2009 2:33 pm

did написа:Тва е като се празниш от кеф или ти течат лигите, да има откъде да се отичат.

Впрочем... доста се дзверих в рамката, посочена от GECKO и не можах да и намеря нито един недостатък. Само не знам, колко е стабилна централната става...

Да разбирам,че си намерил недостатъци в 951-цата и Evil-a? Сподели.
Аватар
wannabbe
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1079
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:33 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот did » Вто Авг 25, 2009 2:41 pm

Интенса - твърде засукано окачване, твърде подсилен на някои ненужни места, същият резултат може да се постигне с по-малко шарения и ставички.

Злата рамка си е, въпреки всички чупки и кривки, обикновено едноставно окачване с опорна точка над среното, с всички ползи и недостатъци от това. Има си и кекаво ушенце. Все пак, това е за мен по-смислената покупка.

Не се хвърляй на рамки с повече от 5 стави на задното окачване. Ако видиш такава, значи е направена не с реална полза, а за да се заобиколят някои патенти.

А, да добавя... Когато някоя фирма си прави заварките така, че да изглеждат по-свински, не си мислете, че са по-здрави. Интенса ДРАЗНИ с тия огромни напластявания там, където няма никакво напрежение. Това само говори за заваръчен PR, не за инженерно мислене.

Да добавя и за злата рамка: Ако мястото на ставата е сметнато добре, което аз няма как да преценя, малкото стави са повече предимство, отколкото недостатък.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот wannabbe » Вто Авг 25, 2009 3:00 pm

Разбирам.Значи Nicolai и този Rotec са по-добро решение?
Аватар
wannabbe
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1079
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:33 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот Jabsco » Вто Авг 25, 2009 3:06 pm

Не.Всяка една от тези рамки е добро решение.Зависи ти какво искаш.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот wannabbe » Вто Авг 25, 2009 3:09 pm

:agree:
И някой ми е плескал минуси без дори да се обоснове. :popcorn:
Аватар
wannabbe
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1079
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:33 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот lowriders » Вто Авг 25, 2009 4:09 pm

Защо пък окачването на интенс-а да е твърде засукано? :erm: Все пак това е едно от най-добрите окачвания в света.Големите заварки показават,че рамката е супер подсигурена и няма да се скърши,като повечето други.
Аватар
lowriders
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1130
Регистриран на: Чет Май 15, 2008 9:14 am
Местоположение: гр.София,кв.Надежда-2

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот veskoz » Вто Авг 25, 2009 4:14 pm

lowriders написа:...като повечето други.

Кои са повечето други? Giant, Specialized, Commencial, Lapiere, GT, Scott... а може би TREK ;)
Не съм виждал досега рамка да се сцепи от правилна екпоатация подбрана с правилните компоненти (не броим Метро & Илиенци байкс). Обосновавай толкоз силни думи.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот did » Вто Авг 25, 2009 4:18 pm

lowriders написа:Големите заварки показават,че рамката е супер подсигурена

Именно де, СУПЕР подсигурена.

Колкото до засукването... Просто физическото ми образование ме кара да се дразня на механични конструкции, които са СУПЕР подсигурени там, където не трябва и са олекотени там, където ми се струва странно да е олекотено. И... не всички 4-ставни окачвания са VPP и са еднакви, а баш това ми изглежда някак... странно.

Може и да бъркам де, не съм я карал рамката, не съм я теглил, даже не съм чел ревюта. Просто гледам снимки и ми се струва, че е лееееко дебело прасенце, като натрупаната мас е на неправилните места, с цел да се ловят балъчета с парички, които искат яки прасенца, при което ЯКОТО се вижда.

Според мен има рамки с аналогично работещо окачване на по-ниска цена и с по-ниско и по-добре разпределено тегло.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот lowriders » Вто Авг 25, 2009 4:25 pm

@veskoz Да речем giant glory dh.Веднъж в пинкбайк видях една такава снимка на едно глори със откъснато чело.Незнам точно как е станало.Глорито отпред при челото няма никаква подсилка и може би заради това е дало авария.За другите изброени марки от теб не съм виждал сцепени,но повечето от тях се правят в Тайван,а там качеството не е като в USA.Поне аз така мисля.
Последна промяна lowriders на Вто Авг 25, 2009 4:58 pm, променена общо 1 път
Аватар
lowriders
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1130
Регистриран на: Чет Май 15, 2008 9:14 am
Местоположение: гр.София,кв.Надежда-2

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот veskoz » Вто Авг 25, 2009 4:51 pm

lowriders написа:@vezkoz Да речем giant glory dh.Веднъж в пинкбайк видях една такава снимка на едно глори със откъснато чело.Незнам точно как е станало.Глорито отпред при челото няма никаква подсилка и може би заради това е дало авария.За другите изброени марки от теб не съм виждал сцепени,но повечето от тях се правят в Тайван,а там качеството не е като в USA.Поне аз така мисля.


Виждал съм сцепени от всичките ;) А състезателният елемент SHIT HAPPENDS никоя подсилка няма да го издържи. Е за т'ва говоря.
Инак вандали колко щеш, а дори и да не са пичовете чисто физически са приложили усилие по неправилен начин по тяхна или чужда вина.
E ти примери:

TREK Fuel EX 8:
Изображение
Specialized:
http://lh5.ggpht.com/_GOBzFfFPoKg/RQs8B ... ke+001.jpg

и т.н.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот mirelay » Вто Авг 25, 2009 7:29 pm

Може би има нещо в 951, което не е наред. Шон Палмър смени своя, като в едно от многото му интервюта каза, че на М6 се чувства по-стабилен. CRC се върнаха на М6 след няколко кръга от световната купа на 951.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот pyle » Вто Авг 25, 2009 8:50 pm

lowriders и аз съм гледал снимката и челото е скъсано на около 10-15 см от заварката което следва,че е имало някъв вид осукване според мене и тва,че има една скъсана рамка не променя факта,че е една от най-добрите рамки :agree:
Аватар
pyle
 
Мнения: 330
Рейтинг: 1128
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 9:28 pm
Местоположение: марс

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот wannabbe » Вто Авг 25, 2009 9:23 pm

Нищо не е вечно,колкото до рамката на 951-цата,@did,аз пък мисля,че хората там си знаят работата и ако тази рамка не е в "перфектни" пропорции и "weight/strenght/agility distribution",не биха я оставили така. ('ба си изречението) :evil:
p.s. а м6,че гази - гази
Аватар
wannabbe
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1079
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:33 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот GECKO » Вто Авг 25, 2009 9:37 pm

veskoz написа:...
Няма къде да сложиш шишето :rofl: :rofl: :beer:
...


И ся' к'во?

did написа:
lowriders написа:Големите заварки показават,че рамката е супер подсигурена

Именно де, СУПЕР подсигурена.

Колкото до засукването... Просто физическото ми образование ме кара да се дразня на механични конструкции, които са СУПЕР подсигурени там, където не трябва и са олекотени там, където ми се струва странно да е олекотено. И... не всички 4-ставни окачвания са VPP и са еднакви, а баш това ми изглежда някак... странно.

Може и да бъркам де, не съм я карал рамката, не съм я теглил, даже не съм чел ревюта. Просто гледам снимки и ми се струва, че е лееееко дебело прасенце, като натрупаната мас е на неправилните места, с цел да се ловят балъчета с парички, които искат яки прасенца, при което ЯКОТО се вижда.

Според мен има рамки с аналогично работещо окачване на по-ниска цена и с по-ниско и по-добре разпределено тегло.


Може да е по-тънкостенна (в гонитбата за тегло) и този вид да е наложен заради това - по-голяма площ за заварки разслана в дължина вместо дълбочина. Имам си един такъв домашен любимец и аз - не е красив но е приятно возило never the less, а и сравнително леко :)

Иначе споделям мнението за засуканите окачвания. Нещо по-просто може да се окаже по-добро решение ако е измислено както трябва. Толерансите, използувани при по-простите рамки са по-големи, което автоматично ги прави по-лесни/евтини за изпълнение и за капак една едноставна рамка наистина няма да има такива засукани криви на прогресията, но със своята линейност (не откъм прогресия на окачването ами от страна посоката на въздействие на силите върху подвижната точка на амортисьора) ще значи по-малко износване на втулките - практичност във финансовата криза :D

В крайна сметка мисля, че ако геометрията на една рамка адекватно адресира нуждите на карача окачването няма да му е от толкова огромно значение, колкото хората влагат в него.

Колкото за качеството на труда - дали ще е направено в Тайван, Щатите, Канадско или някоя по-европейска държавица... или пък ЮАР - качеството е такова за каквото си платиш. В тайван се прави и Ram и Santa cruz, и Evil всъщност. Дали са добри или лоши заради това... е това е въпрос на вкус. Аз вярвам, че тайванеца, на който са му минали хиляди рамки през ръцете знае по-добре да заварява от американското глезанче, не защото е по-добър или по-здоволен финансово, ами точно обратното, защото на американеца една глоба от 200 долара за неговата заплата е нищо, но на тайванеца това му е може би цялата заплата и той няма да иска да я загуби защото му е трепнала ръката.

Казвайки горното аз все пак заложих на европейското качество, макар и с азиатска цена :)

МММдамм чудесна тема за чесане на езици - смятам, че я употребих по предназначение :nuts:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот wannabbe » Вто Авг 25, 2009 9:49 pm

Сега ми цъкнИ плюс. :rofl:
Аватар
wannabbe
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1079
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:33 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот BrAn1 » Пон Сеп 07, 2009 9:35 pm

Съгласен съм с lowriders, защо да е твърде засукано и с твърде много подсилки , все пак това е една от най-добрите марки за колела , а пък и незнам да ти пре4ат 50 г. на челото ;) :beer: :beer:
Biking skills are hospital bills
Аватар
BrAn1
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Мар 09, 2009 7:54 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот flex » Вто Сеп 08, 2009 10:38 pm

Едва ли някой знае по-добре от дизайнерите защо и как помагат този тип заварки (951), няма нужда от коментари. Интересно защо никой не отбеляза факта, че тръбите при Intense са Easton ЕА6 ( а не FS RAD) , донякъде може би обяснява площта на заварките.

Имат много голяма разлика в пътя на оста, което би ги различило коренно при сгъване на окачването (газене, завои и т.н.) и изместването на центъра на тежестта напред(951) / назад(revolt), повлияно от това. Тук повече влияе личното предпочитание.

При окачване като 951 силите на спирането би трябвало да са по-изолирани от работата на окачването. Пак опира до лично предпочитание, защото претендентите за първите места винаги се стремят да натискат спирачката възможно най-малко.

За геометрия и тегло няма да коментирам и двете са на добро ниво и на висока цена. Дизайна е въпрос на компромис, а от страна на клиента е лично предпочитание.

За темата - бих избрал 951. За мен - нещо по-простичко. Варвам, че някоя добре направена за по-земни хора single pivot/4 bar рамка със задоволителна коравина и по приемлива цена би ми свършила работа и би спестила някой лев за черни дни. Gecko е прав относно страничните натоварвания в областта на втулките на шока, живота е по-лесен без него когато нямаш механик.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот wannabbe » Сря Сеп 09, 2009 8:21 pm

flex написа:Едва ли някой знае по-добре от дизайнерите защо и как помагат този тип заварки (951), няма нужда от коментари. Интересно защо никой не отбеляза факта, че тръбите при Intense са Easton ЕА6 ( а не FS RAD) , донякъде може би обяснява площта на заварките.

Имат много голяма разлика в пътя на оста, което би ги различило коренно при сгъване на окачването (газене, завои и т.н.) и изместването на центъра на тежестта напред(951) / назад(revolt), повлияно от това. Тук повече влияе личното предпочитание.

При окачване като 951 силите на спирането би трябвало да са по-изолирани от работата на окачването. Пак опира до лично предпочитание, защото претендентите за първите места винаги се стремят да натискат спирачката възможно най-малко.

За геометрия и тегло няма да коментирам и двете са на добро ниво и на висока цена. Дизайна е въпрос на компромис, а от страна на клиента е лично предпочитание.

За темата - бих избрал 951. За мен - нещо по-простичко. Варвам, че някоя добре направена за по-земни хора single pivot/4 bar рамка със задоволителна коравина и по приемлива цена би ми свършила работа и би спестила някой лев за черни дни. Gecko е прав относно страничните натоварвания в областта на втулките на шока, живота е по-лесен без него когато нямаш механик.

Nicccccccccce.
p.s. Chuck Norris lost his virginity before his father did.
Аватар
wannabbe
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1079
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:33 pm

Re: Intense vs Evil ?

Мнениеот Capoeira » Пет Сеп 11, 2009 11:17 am

GECKO написа:.................
В крайна сметка мисля, че ако геометрията на една рамка адекватно адресира нуждите на карача окачването няма да му е от толкова огромно значение, колкото хората влагат в него.
.......................

Точно извода до който и аз стигнах, след 8 меки рамки и 4 вида окачване, всичко е до това да ти е удобно, да чувстваш колелото по начин който ти позволява да го караш, а не да се возиш отгоре му.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Предишна

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


cron