от marsa » Вто Окт 06, 2009 9:38 pm
Конкретно за опъването, този слух иде от късото рамо. Има три варианта - късо/средно/дълго. Дължината на рамото зависи от венците, които ще се ползват, по- точно от капацитета на курбела, и на задната касета, като колкото по- голям е диапазона, толкова по- дълго рамо ще ти е необходимо, за да може да облужва двете крайности. В общи линии ако се ползват три плочи оптред със сигурност ще ти трябва поне средно рамо, дори може би дълго.
Шосейните велосипеди почти винаги имат само две плочи отпред, както и доста "тесен" диапазон отзад (с изключения разбира се), това е и причината да се ползват основно дерайльори с късо рамо.
Ясно е, че колкото по- късо е рамото - толкова по- голям ще е опъна на веригата, ако приемем че пружината е с еднаква твърдост.
П-с: Важно нещо, което забравих - имай предвид, че колкото по- дълга част от веригата е обтегната от дерайльора, толкова по- лесно ще счупиш него или ухото при люлеене от неравности! В някои случаи е по- добре да оставяш дерайльора да играе повечко, а да контролираш самата верига чрез водач, или успокоител, зависи от случая. Мисля, че за да получиш добър конкретен съвет ще трябва да кажеш и с какви скорости ще караш.
Кучетата си

, колелото си

.