Избор на вилка

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Избор на вилка

Мнениеот hitar_potar » Вто Окт 27, 2009 8:40 pm

:offtopic: а драгомир фактори дх със сънтър дуро брои ли се за идиотщина? само нз дали имам снимка да покажа. :rofl:
онтопик към автора на темата
не я знам тая скот волтидж 35 кво представлява точно, нито колко ще да е здрава. дано не ме оплюят съфорумниците, но ще ти предложа да се огледаш за рок шокс домейн, било то с 160мм или 180мм ход. да го сложиш на твърдака и докато си е така, да внимаваш и да не издевателстваш над байка, един вид "якото ДХ" да почака малко. да сбереш пари за рамка и да се огледаш за 1 рам фр или нещо подобно - пак ще става за спускания. така като гледам темата, оставам с впечатлението, че DHX ще ти е тежък и няма да можеш да го юркаш на 100 процента. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Вто Окт 27, 2009 9:51 pm

PRobably написа:Като си купиш DHX постни една снимка да го видиме как е с 160 вилка,че до сега не съм виждал такава идиотщина...


Не знам за кои път вече казвам,че след като купя мека рамка ще си взема и двукоронна вилка :irked: (без такива заядливи постове повече моля :smash: )

А иначе Митак,аз екипировка си имам (ризница и fullface) само едни наколенки трябва си взема ама като си харесам.А пък за това,че някои части няма да станат на новата рамка винаги си слагам 150-200 лева отгоре за всеки случаи в бюджета :D .Аз сега ще взема такава вилка,защото не мога да карам с тая и да чакам да събера пари...пък после ще я продам. Не е казано,че рамката ще е задължително Ram DHX :nono: просто казах,че нея съм си харесал (дори не знам дали ще е подходяща :dontknow: ),но за рамка ще поискам съвет по късно,така че нека да не коментираме рамката тук ,темата е за вилка.А аз мисля че вилката е ясна вече.БЛАГОДАРЯ за помоща и темата е за триене :popcorn:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот Mi7aKa » Вто Окт 27, 2009 11:54 pm

Ами, това е супер, че си имаш екипировка, пожелавам ти само успехчета и се похвали, да видим покупката! :popcorn: :peace: :peace:
Аватар
Mi7aKa
 
Мнения: 218
Рейтинг: 1167
Регистриран на: Чет Юли 02, 2009 11:52 pm
Местоположение: Добрич, България

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Сря Окт 28, 2009 5:35 pm

download/file.php?id=2929 коментираите моля :confused: ето Ви линк към темата ако Ви е интересно viewtopic.php?f=31&t=62221 . И собственика каза,че колелото му е на 2 сезона и си го кара без проблеми на всякъде - " DHmarzocchi написа:Мерси много ...! Относно многото ход ... да съгалсен съм с теб .. надвишавам доста допостимите от рамката ... но ,за моя защита :D ... мога да кажа ,че го карам така вече втори сезон . колелото е посещавало Сопот ..витоша многократно ии не сам имал проблеми .. :D " :dontknow: А моя скотт ще се цепне за 2-3-4 месеца ли ? :dontknow: тва направо ме срази :eek3:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Сря Окт 28, 2009 7:11 pm

YouAreDeaD написа:http://www.mtb-bg.com/forum/download/file.php?id=2929 коментираите моля :confused: ето Ви линк към темата ако Ви е интересно viewtopic.php?f=31&t=62221 . И собственика каза,че колелото му е на 2 сезона и си го кара без проблеми на всякъде - " DHmarzocchi написа:Мерси много ...! Относно многото ход ... да съгалсен съм с теб .. надвишавам доста допостимите от рамката ... но ,за моя защита :D ... мога да кажа ,че го карам така вече втори сезон . колелото е посещавало Сопот ..витоша многократно ии не сам имал проблеми .. :D " :dontknow: А моя скот ще се цепне за 2 месеца ли ? :dontknow: тва направо ме срази :eek3:



Знам че рамката ще се сцепне рано или късно ,но ако някои има опит с мойта рамка би ли ми казал колко време ще издържи 2 седмици 2 месеца 2 години :dontknow: защото мене ми трябва тая рамка още 1-2 години и я сменям такаче ако ще се цепне след 2 години тва не ме бърка и ще й сложа двукоронна :crazy2:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот jayblack » Сря Окт 28, 2009 7:32 pm

2 секунди може би! :idea:
Във форума не са гадатели и врачки.Може и ден,може и година,ако искаш да си спокоен,не си прави експерименти със здравето ти.
За пореден път,тези цифрички в ръководствата не са написани,просто ей така.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Сря Окт 28, 2009 7:40 pm

jayblack написа:2 секунди може би! :idea:
Във форума не са гадатели и врачки.Може и ден,може и година,ако искаш да си спокоен,не си прави експерименти със здравето ти.
За пореден път,тези цифрички в ръководствата не са написани,просто ей така.


Ясно.Начи си остаа старото положение 140-160 то си е и най-добре.Но този пич с тоя Climer с двукоронна вилка цепи мрака :bigeyes: :fight:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот PRobably » Сря Окт 28, 2009 8:58 pm

Абе,що не си сложиш и ти една двукоронна,да цепиш мрака и ти.Като искаш слагай бе нали си е твоето колело,твоята глава...Тука ти казват,че не е препоръчително,ама ти си знаеш твоето.За пореден път се убеждавам,че докато не ти се случи няма да ти дойде ъкъла.За да си спокоен е добре да е нещо с по-малко ход.Примерно един Пайк,това ми е вилка мечта.Супер работа 140 ход 20мм ос.Какво повече ти трябва за един твърдак.Ако ти харесва двукоронна вилка сложи си и внимавай повече,ама то така се обезмисля цялата работа не мислиш ли?
"Don't let your mind bully your body into believing it must carry the burden of its worries."
Аватар
PRobably
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 1657
Регистриран на: Пет Юли 03, 2009 11:37 am

Re: Избор на вилка

Мнениеот dudelgrincen » Чет Окт 29, 2009 6:51 pm

скот волтаж е по-скъпа рамка от клаймъра,но клаймъра е значително по здрав (колкото и невероятно да е това)-не се лъжи
може и да издържи един боксер (ама само на шосето) :popcorn: -ако смяташ да го караш така купувай
въпреки че има много страхотни еднокоронни вилки с ход до 160мм
има модели които са примерно могат да се регулират от 120мм до 180мм заход
Rock Shox pike е страхотна,но май си се засилил към нещо по скъпо :)
избирай-твоя си работа
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Избор на вилка

Мнениеот DTD » Чет Окт 29, 2009 7:40 pm

dudelgrincen написа:скот волтаж е по-скъпа рамка от клаймъра,но клаймъра е значително по здрав (колкото и невероятно да е това)-не се лъжи
може и да издържи един боксер (ама само на шосето) :popcorn: -ако смяташ да го караш така купувай
въпреки че има много страхотни еднокоронни вилки с ход до 160мм
има модели които са примерно могат да се регулират от 120мм до 180мм заход


:rofl:

Първо: Волтаж-а е по-здрав! Рамката е съвсем друг клас.
Второ: Един клаймър пред очите ми беше каран 2-3 месеца с боксер и то човека се спускаше с него, не го жалеше.Клаймъра си остана НАПЪЛНО здрав, не мисля, че волтаж-а ще му се случи нещо.Друг е въпроса дали вилката ще работи както трябва с такъв челен ъгъл, а и наблюденията ми са от 3- месечно каране, за повече време... не се знае докъде ще стигне здравината на челото.Също , че средното ти движение се вдига с тоя челен ъгъл и ставаш нестабилен в завои, защото центъра на тежестта се измества високо.
Трето: не заход, не вхот, не вхоД, ами ход!ХОД! :)


YouAreDeaD написа:Ок колебая се между Rock Shox pike и Marzzochi all mountain 3 (предпочитам да са 2006-2007). Може ли да ми кажете 2-ра ръка колко въврви тоя Rock Shox pike :confused: За Marzzochi знам че е 400-500 кинта :)


И пайка е някъде там. Зависи от състоянието.Ако не се лъжа в пазара имаше 1-2 пайка.
Последна промяна DTD на Чет Окт 29, 2009 7:46 pm, променена общо 1 път
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Чет Окт 29, 2009 7:44 pm

Ок колебая се между Rock Shox pike и Marzzochi 55 (предпочитам да са 2007-2008). Може ли да ми кажете 2-ра ръка колко въврви тоя Rock Shox pike :confused: За Marzzochi знам че е 400-500 кинта :)
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот dudelgrincen » Пет Окт 30, 2009 10:57 am

не искам да се заяждам-и "заход" и "ход" са технически правилни-очевидно пъвото се използва по рядко (може би защото думата е по дълга :dontknow: )-но това не означава че е неправилна
"хот"-си е лексикална грешка-така че няма какво да обсъждаме
И ако някой случайно надникне в сайта на скот за волтаж 35-ще намери че е предназначен за "dirt&street" -не Downhill или Freeride.
Освен това клаймъра може да изглежда хилав-но името му въобще не е случайно-сигурно това е една от най-евтините рамки употребявана сравнително масово с двукоронни вилки и въобще вилки с голям ход :wavey:

55 ETA и TST работят страхотно (за разлика от 55 ATA-не взимай такава),
PIKE работи почти толкова добре колкото 55 ETA ,но е доста по лек-иначе е на същата цена май :)
Ако обаче купуваш нещо на старо се замисли дали ще взимаш марзочи-защото не са толкова здрави колкото пайка (който е известен именно със здравина и качество).Ако все пак го направиш искай вилката с гаранция.
Успех :D
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Избор на вилка

Мнениеот DTD » Пет Окт 30, 2009 11:08 am

dudelgrincen написа:И ако някой случайно надникне в сайта на скот за волтаж 35-ще намери че е предназначен за "dirt&street" -не Downhill или Freeride.
Освен това клаймъра може да изглежда хилав-но името му въобще не е случайно-сигурно това е една от най-евтините рамки употребявана сравнително масово с двукоронни вилки и въобще вилки с голям ход :wavey:


От това ти изказване излиза, че клаймъра е за Downhill/Freeride? Защото казваш, че скота е за dirt&street, а не за DH/FR , а клаймъра видиш ли бил супер, мега, гига здрав.Клаймъра го водят "универсален".
Не може да се определи за какво става, защото е пробван във всичко и май... никъде не се вписва :D .НО това не значи "Айде да му тУрнем един боксер и да се спускаме" ... По вниманетлно с изказванията от типа "Клаймъра масово се кара с двукоронни/дългоходови вилки".Това, че си видял 3-4 клаймъра така не го прави масово. :)
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Избор на вилка

Мнениеот dudelgrincen » Пет Окт 30, 2009 11:11 am

прав си какво да кажа-не е супер мега здрав,но все пак е здрав :)
и както казваш и той не би могъл да попадне в класа DH или FR

"сравнително масово"-защото не са ми известни много други модели подлагани на подобни извращения ;)
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Избор на вилка

Мнениеот Amanite » Съб Окт 31, 2009 10:10 am

Не знам, най-грозното извращение което съм виждал аз, беше една HT2-ка със Boxxer. :bigeyes: Е тогава просто се очудих от това как българина използва всичко по предназначение, а после тоя сигурно се е карал 1 седмица с продавачите, като си е счупил рамката... :rofl:
Сакам да съм змия, ем да си вървим, ем да си лежим! :D
Аватар
Amanite
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1138
Регистриран на: Сря Окт 15, 2008 2:36 pm
Местоположение: София, Лозенец

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Нед Ное 01, 2009 1:42 pm

Каква е разликата между Marzocchi 55 ETA и 55 TST :confused:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот Capoeira » Пон Ное 02, 2009 5:56 pm

YouAreDeaD написа:Каква е разликата между Marzocchi 55 ETA и 55 TST :confused:

Принципно marzochi си имат сайт и на него е качена такава информация, така че направи си труда преди да пишеш, а не очаквай някой друг да се труди вместо тебе!
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Избор на вилка

Мнениеот veskoz » Пон Ное 02, 2009 5:59 pm

YouAreDeaD написа:Каква е разликата между Marzocchi 55 ETA и 55 TST :confused:

Принципно огромна. :D Аз бих взел хардуерната пружина :D :D :D ...ама си е кютук...
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Сря Ное 04, 2009 8:53 pm

Capoeira написа:
YouAreDeaD написа:Каква е разликата между Marzocchi 55 ETA и 55 TST :confused:

Принципно marzochi си имат сайт и на него е качена такава информация, така че направи си труда преди да пишеш, а не очаквай някой друг да се труди вместо тебе!



Ами в сайта не мога да намера информацията която ми трябва... (явно не съм достатъчно добър с компютрите :D ) и не виждам какво толкова ще коства на някои,които знае разликата между ETA и TST да драсне 2 реда :dontknow: Не мисля,че е нещо колко трудно... благодаря предварително :peace:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот SeSSion » Сря Ное 04, 2009 9:10 pm

ETA (Extension Travel Adjustment)- Външна настройка на хода.
TST- Това е заключване.


П.П. Някой може ли да каже коя илка е по- хубава Rock Shox Domain 302 coil или Marzocchi Z1 Sport 160 mm.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Избор на вилка

Мнениеот hitar_potar » Чет Ное 05, 2009 2:52 pm

SeSSion написа:ETA (Extension Travel Adjustment)- Външна настройка на хода.
TST- Това е заключване.
...

така обяснено, пак нищо няма да се изясни на човек, който не е наясно с тези системи. общо взето, TST наистина е почти пълно заключване на вилката чрез компресия - би могла да бъде сгъната 1-2 см при много яко блъскане. ЕТА - така обяснено, @SeSSion, съвпада напълно с АТА. всъщност когато включиш тази система, натисваш вилката 1 път и тя си остава свита колкото си успял да я натиснеш. остават едни 2-3 см активен ход с цел обиране на дребни неравности. на практика вилката може да е висока колкото вилка с 10см ход, но пак ще си има само 2-3 активни, а може и да я свиеш почти напълно, стеншъна да се подава само колкото за този активен ход. така доста се смъква предниццата и е идеално за връткане нагоре примерно. :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Пет Ное 06, 2009 11:53 am

hitar_potar написа:
SeSSion написа:ETA (Extension Travel Adjustment)- Външна настройка на хода.
TST- Това е заключване.
...

така обяснено, пак нищо няма да се изясни на човек, който не е наясно с тези системи. общо взето, TST наистина е почти пълно заключване на вилката чрез компресия - би могла да бъде сгъната 1-2 см при много яко блъскане. ЕТА - така обяснено, @SeSSion, съвпада напълно с АТА. всъщност когато включиш тази система, натисваш вилката 1 път и тя си остава свита колкото си успял да я натиснеш. остават едни 2-3 см активен ход с цел обиране на дребни неравности. на практика вилката може да е висока колкото вилка с 10см ход, но пак ще си има само 2-3 активни, а може и да я свиеш почти напълно, стеншъна да се подава само колкото за този активен ход. така доста се смъква предниццата и е идеално за връткане нагоре примерно. :beer:


Тоест коя система е по-добра за спускане,че нещо пак не се сетих :D ЕТА или TST ? :banghead:
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот hitar_potar » Пет Ное 06, 2009 1:03 pm

и двете не стават за спускане. :D не вярвам надолу по пътеката да искаш да си заключиш вилката или да смъкнеш предницата и да останеш с 2-3см ход. те са направени за удобство при изкачването или при връткане на равно. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Избор на вилка

Мнениеот Capoeira » Пет Ное 06, 2009 6:03 pm

Офф точно тст няма нищо общо с заключването, най-общо това е позиционирана настройка на компресията, във варианта тст2(в едно от двете хода е ограничен) има две положения Climbing и Descending, в варианта тст5 има 5 положения, а в тст микро има не знам колко положения не съм имал възможноста да ги броя.

TST (Terrain Selection Technology)
TST - Right leg
By turning the knob, you can adjust the compression damping and
obtain the best setting according to the type of trail.
DS Recommended setting for downhill ,
AM , Recommended setting for all mountain all mountain.
CL Best setting for climbing, locked fork
AIR
CL + AM - DS


ETA (Extension Travel Adjustment)
ETA - Left leg (Only for version with + ETA option)
By turning the knob clockwise, you activate the ETA cartridge function.
By turning the knob counter-clockwise, you reset the suspension’s
normal function
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Избор на вилка

Мнениеот YouAreDeaD » Пет Ное 06, 2009 7:32 pm

Ок значи ако ще е стара ще е ЕТА или TST,а пък ако е нова ще е 55 MICRO TI (нея си харесах най-много) мерси за помоща много :clap: Сега остана да бръкна в портмунето и да вида кв'о има и какво ще се взима :D
Който кара велосипед, бибека му стърчи напред !
YouAreDeaD
 
Мнения: 129
Рейтинг: 982
Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:45 pm

Re: Избор на вилка

Мнениеот hitar_potar » Пет Ное 06, 2009 9:41 pm

Capoeira написа:...

моя грешка, не съм запознат добре с различните версии на тст - 2-ка и 5-ца. доколкото знам, най-опростената версия си играе с компресията, като резултата е доста твърда вилка. иначе евала за инфото и мерси за поправката, capoeira. :agree:
в този дух да попитам - при вилки с ета и тст, когато се включи ета-та и се смъкне вилката, ако тст-то се сложи на режим да втвърди вилката (което и да е тст), елиминират ли се останалите активни 2-3см ход? :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Предишна

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


cron