Ох като видя такива теми и нещо отвътре ми трепва.......
За да стане ясно веднъж завинаги, зада ти доставя удоволствие една мека рамка и въобще едно коелело има няколко първостепенни неща:
1-во Размера и геометрията. Размера трябва да отговаря на твойте габарити, колкото и да не ми се иска да признавам и аз обичам да карам по-малки рамки, но в крайна сметка няма да е срамно да си призная, че точния размер винаги е по-удобен.
Геометрията трабва да е точно предназначена за това което искаш да караш, не става да си вземеш street рамка и да я караш DH, резултата от такива мелези винаги е "чалга" и абселютна мизерия. Вида на окачването при нормално направените меки рамки е въпрос на лично предпочитание, но винаги е валиден случая в който, ако можеш да караш, то можеш да караш всичко независимо от вида на окачването.
2-ро Вилка. .
Религиозните спорове RS vs MZ vs FOX нямат никакво значение. Просто за бога прочетете преди да купите една вилка за какво е предназначена. Хората не се трошат да предлагат по 15 модела в зависимост от употребата,
няма универсална вилка. Нямате си представа до какви детаили са изпиапни повечето вилки само и само да отговарят на изискванията за стила за който е предназначена, не насилвайте даден продукт извън предназначението му, това винаги води до проблеми.
3-то Шок. .
От доста отдавна гледам някой изключително грешни представи сред повечето хора, че шока е едва ли не една пружина която само трябва да се свива. Разликата в работата на една рамка в зависимост от шока е потресаваща. Ако имате съмнения затова какъв шок е най-добре на определена рамка не се ограничавайте до това съответния прозводител с какъв сглабя велосипеда, в повечето случай това е продиктувано само от финансови причини. Пример Commencal Supreme DH с Rocco R

, Giant Glory 0 с Rocco R

.
Всички останали части не се никак за пренебрегване, но имат доста по-малко значение за цялостното впечатление което ти прави дадено колело докато го карате, по скоро ви правят някакво впечатление чак когато се счупят. Курбелите се изисква да са, първо здрави и второ леки. Главините по същия критерии, като за препоръчване е да се доверите на здравината ако финансовите ви възможности недостигат да покрият и двете условия. За спирачките ще няма да коментирам защото там всичко е толкова оплескано че в общия случай сменяш спираки след спирачки докато не попаднеш на нещо което ти харесва как работи и се придържаш към него, колкото и хора да питате все различни впечатления и мнения за дадена спирачка.
Пиша всичко това не с цел сам да кажа че "няма ефтини колела за ДХ" просто не се стремете да правите едно коелело абселютно универсално. Просто решете какво ще карате и какво не.
И да ако има някой нормално мислещ човек в този форум "за бога" пропускайте фрази от рода на "не си взимай това че се късат много при челото". В този спорт всичко е консуматив, всичко. Да неприятно е когато се счупи нещо струващо 2 средни работни заплати, но не е края на света, просто си е изслужило времето.
Трети допис: ИНВЕСТИРАИТЕ ПАРИ В ЕКИПИРОВКА, ТЯ НИКОГА НЕ Е ИЗЛИШНА. Не гледайте хората от филчетата, че падат като циркови аробати и стават и няма нито кръв нито счупвания, хората го правят ежедневно и от доста време, знаят как да падат и са в доста по-добра физическа форма от 99% от членовете на форума. Дето се вика мислете с главата, не с онази си работа, миг невнимание и след това цял сезон страдание.