mastadon't написа:Добре е да се има предвид, че Drop Off-а е по-лесен и евтин за поддръжка и съответно доста по-издръжлив, здрав и непретенциозен от Travis-а особено при тежки натоварвания. Drop Off-а като цяло не е толкова прецизен в работата(гъвкавост на настройките), за разлика от Travis-а, но е по-надежден.
Ами... не
Относно "...по-издръжлив и здрав" си тотално в грешка - трависа има по-стабилно шаси а хидравликата е изолирана от смазочните функции както и от всякакви външни замърсители. Всичко във вилката освен стандартните болтове е на доста високо ниво, изпълнено от алуминиева сплав. В повечето модели Drop Off се изплозва пластмаса, която има и функция на крепежен елемент.
Разликата в поддръжката е само във времето. На Drop Off обслужването може да стане за 5 минути. На Travis-a това може да стигне до час, но ще го направиш с доста малка част от маслото. Надеждността зависи от поддръжката - моя Travis се обслужва средно 2 пъти годишно и нямам абсолютно никакви забележки с работата и надеждността. За големи натоварвания не искаш Drop Off - всъщност няма ситуация в която да се съпоставят 2-те вилки адекватно.
Като изпълнение и функции Travis-а се конкурира с FOX 40 и Boxxer оборудван с Mission Control DH хидравлика (R2C2). Като цена е доста далече, но това е заради тегло и някои липсващи външни настройки. Тук трябва да се обележи, че липсата на 2 Rebound настройки, не винаги значи, че няма 2 Rebound-а в една вилка. Същото е и за компресията.
Ето пример коя вилка какви възможности има:
RS Boxxer R2C2
Тук е лесно - фирмата се е постарала да има почти всичко отвън
Бърз и бавен Rebound
Бързa и бавнa компресия
прогресивност чрез реглаж на пружината (механична прогресивност състояща се от буферче или реглаж на обема на въздушната пружина)
Fox 40
тук не е толкова лесно, но не е кой-знае колко по-трудно.
липсва прогресивен реглаж и външен реглаж на бързият Rebound. Второто обаче може да се регулира при нужда от качествен сервиз/професионалист в окачването (изпълнението е с шайби също както при задните амортисьори)
Travis
тук цената е доста приятна, но нещата стават по-сложнички.
Вилката разполага с всички функции на Boxxer-а но бързият Rebound и компресия нямат външен реглаж - следва вилката да се отвори и да се прередят шайбите за да се постигне нужният ефект.
за старите (черните) вилки прогресивността се осигурява от SPV клапан добавен в компресията на вилката
за новите (червени, сиви и т.н.) прогресивността както и фин реглаж на началното съпротивление на вилката може да се прави посредством промени на въздушната камера. Вилката се настройва съвсем като на Fox DHX 4.0 например
Давам си сметка, че не се пита за това сравнение, но факта е че тази вилка не е в същият клас като Drop Off, за това няма място за същото сравнение... ето пример:
Drop Off
Цената предполагам много сериозно си казва думата тук, но има причина вилката да струва толкова.
Бърза компресия и Rebound не съществуват. Опция за вътрешна настройка също няма.
Бавните стойности се регулират посредством маслото в неадекватно малки граници и в момента не мога откровено да си спомня дали нямаше една много шантава вътрешна настройка на бавният Rebound с адски дълъг шестогран, но май тя беше при Super T.
Прогресивността може да се регулира в минимални граници с доливане на масло за сметката на тегло.
Началното съпротивление може да се регулира посредством помпане отново в изключително малки граници и за кратко поради отворената баня.
Липсата на описаните по-горе неща значи автоматично че вилката става на нивото на старо Duro в работата си.
Тежи повече и заради липсващите функции не позволява на гумата да следи добре терена. Това изморява ездача и като цяло по-скоро може да се определи като окачване за каране по асфалт.
Простотата и лекотата на обслужване идват заради липсата на всички допълнителни неща, Дурако-устойчивостта също, но и твърдата вилка е здрава и лесна за поддръжка а колко хора карат с такива
