Братко, като телосложение си точно като мен, отделно искаш да караш стил почти като моя "универсален боец". хем да катериш нагоре, хем да пускаш мощно надолу, хем да скачаш и да дропиш. Цялото тва нещо го практикувам вече 4-ри години..
Така относно вилките. Когато си избирах вилка стигнах до извода,че най-добро съотношение цена/качество/настройки/тегло имат Фокс 36 талас, магура уотан(мойта),марзочи 55АТА(ако не се лъжа) и рокшокс лирик ю-търн. Не мога да кажа коя е най-добра, аз заложих на магурата щото ми изпадна на оферта. Домейна към който си се насочил не че не става за въртене но с тея почти 3 кила няма да можеш да си отлепиш предницата от земята и ще се измъчиш най-страшно(понеже спомена скокове) .Отделно щом се намира много трудно,значи може би не е тва твойта вилка..
Относно килограмите - мойто колело с вилка около 2.5 кг и нормална задна ос тежи почти 18кила.900 грама от чашки , 200-300(поне) от главина(която е толкова скъпа че според мен се обезмисля),400 от вилка и като нищо да минеш 20 кила.
Пак ти казвам нямаш нужда от чак толкова хардкор компоненти. Това което ти трябва е здрава рамка(смятам за излишно да ти хваля мойта,въпреки че за мен тя почти няма аналог),хубава вилка която да комбинира здравина,настройки и добро тегло (някоя от горните), и здрави капли(некви даунхилърски). сичко друго трябва да клони повече към лекота от колкото към здравина(без да се прекалява разбира се). И аз навремето мислех малко като тебе и си купих рейсфейс диаблус курбели, и сега си блъскам главата в стената че не си взех нещо по-леко.Същото важи и за кормило/лапата. Аз лично бих дал мило и драго да смъкна някое друго килце, като ще продължа да го тормозя, но както всички знаем без пари не става..
Ако наистина искаш да въртиш нагоре и да скачаш гледай тегло, колкото по-леко го направиш толкова по-добре.
Но понеже имам някакво чувство че не се вслушваш в думите ми ще ти кажа, зглоби го както ти е кеф, но после само ще се чудиш и маеш от къде да смъкнеш някой друг грам, за да не изплезваш език на 10-тия километър,защото с 18кг(камо ли пък 20) катеренето и скачането си е доста тегаво... На пазара от доста години насам има достатъчно здрави и леки компоненти, от които можеш да избираш и спокойно можеш да зглобиш достатъчно здрава машина за тормоз, която да е около 16кг, пък ако не и по-малко..
От всичко обаче най-важото нещо е да имаш техника на каране, защото ако нямаш техника и най-здравото/тежко колело да сглобиш пак ще го чупиш.От друга страна ако имаш добра техника и най-лекото/крехко колело да сглобиш пак ще можеш да го тормозиш. Имай го в предвид и докато събираш пари и сглобяваш колело няблягай на техника. Олита,баланси,крака амортисьори, правилно изместване на центъра на тежестта и т.н. и т.н. Успех
