Как да спрем "Мечката" надолу?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот tanec » Пон Авг 31, 2009 11:11 pm

другата оферта от която можеш да се възползваш е да поразгледаш форума за спирачки. За 120 лева си купих 2 хидравлични (hayes nine) с 203 мм ротори и съм доста доволен от тях. Не винаги втората употреба е за изхвърляне ;)
Аватар
tanec
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1992
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 8:22 am

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот 222_nos » Вто Сеп 01, 2009 4:33 pm

EccentricMOTION написа:Максимално допустимия размер на спирачни дискове на посочената от теб вилка е 8" /185мм/. Преди време се коментираше темата от Ковачев от Драг дали е подходящо поставянето на подобни дискове. Като заключение достигнаха до извода че единственото предимство на дискове с по-голям диаметър е по-малкото загряване и по-бързото охлаждане на спирачната система, за сметка на риска да си откъртиш ухо/поява на луфт и т.н. Личното ми мнение е че спирачната сила не се определя от размера на ротора. 185мм ротор с подобаващ спирачен апарат /може би хидравлика среден клас/ е идеалния вариант в твоя случай. Само ще те помоля да отбележиш килограмите ти, както и на бехемота понеже това е определящ фактор при избор на спирачка.


ПП. despite, ти ли си пича с Бехемот-а с монолинк-окачване, дроп-офф и 4-way отзад? За теб мисля че ББ7 със 185мм ще е повече от идеална. Предполагам не си повече от 50кг? Може ли да те помоля да качиш снимка на Бехемот-а с 190мм шок отзад, интересно ми е как стой.

Извинявай за офф-топика,но каза пълна глупост.Щом спирачната сила не се определя от размера на ротора,как тогава с по-голям ротор има по-голям риск да ти се откърти ухо,нещо не се връзва.Разбира се че с по-голям ротор спирачната сила е по голяма.
king of the road.....
Аватар
222_nos
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 6:44 pm

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Сеп 01, 2009 4:41 pm

Многократно е пресмятано. Разликата в спирачната сила в 15% за ротор 160 спрямо 185. Тоест за 25мм разлика в диаметъра силата се променя само с 15% /пресметнато в N/. Използвах момент на сила спрямо точка и ос. Разглеждайки центъра на оста като моментен център, измервайки рамото на силата при двата ротора и задавайки примерна стойност на силата.

Защо се чупят ушите на вилката? Всички сме чували израза "Дайте ми опорна точка и достатъчно дълъг лост, и ще повдигна Земята." от Архимед. Натам продължи сам...
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот tanec » Вто Сеп 01, 2009 5:51 pm

разлика в спирачната сила се усеща при продължително каране, защото по големия диск се загрява по трудно и охлажда по лесно. Без пресмятания от опит :agree:
Аватар
tanec
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1992
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 8:22 am

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот screamBoy » Съб Сеп 19, 2009 8:30 pm

всякакви преходници и всякакви ротори са възможни като комбинация

взимаш най-евтините възможни преходници без значение от марката, ако не те кефи цвета можеш да си ги оцветиш - анодизацията беше 5-6лв, а на спрейче пък имаш всякакви възможности за цвят

виж за роторите е малко по-друго
правилото е на външен вид да са възможно най-подобни на оригиналните, но в общия случай каквито и да са с повече отвори е по-добре - така че търсиш комбинацията от евтин+красив ротор ... щото може и на спиране (загряване) да не усетиш разлика, но колелото си го гледаш постоянно и ако примерно вземеш 'къдраво готически' ротор и той ти стои зле на колелото кво да ти кажа ... много трудно ще го продадеш ... колко спици има ротора, дали са извити, колко точно му е дебелината на спирачната площ - само на изглед има значение за нас, простосмъртните

за мен най-важното е: 8" ротор хаби по-малко накладките от 7" ! за моето каране дава 3-4 месеца повече живот на предната;
загрява по-малко - при бб7 това няма никакво значение;
и естествено 'спира повече' - на което ще свикнеш за няколко седмици без проблем

ако си вземеш хидравлики се подготви за обезвъздушаване, специални маркучи дето всеки път като решиш да им правиш нещо отиваш в сервиза, спирачни течности за неам си кви пари, лостчета дето са е*а ги парите и те, но може би усещането при спиране ще ти хареса толкова че да компенсира тези екстри

механиките сигурно вече си свикнал на спирането, на това всяка пролет да сменяш брони и жила (задължително !) 10лв - при това си ги пускаш точно колкото ти трябват, точно от където ти трябват, сам, без някой друг да ти бучи на главата с неговите идеи какво било трябвало и то след като си изчакаш реда за това, нали

сигурно междувременно стана ясно че за мен не съществуват други спирачки освен бб7 ... яко фанатизъм, но си има своята вече 5 годишна подплата (предната е от Март 2004-та, задната е от ъъъ есента 2004-та май)

7" са достатъчни за всякакво несъстезателно каране ... за човек до около 80кг вече съм си залагал живота, така че е проверено, ако си по-тежък обаче не зная

не си писал за гумите, психически се подготви ако си с някви 30левки след нормална спирачка да си търсиш и нормални гуми ^_^

и още веднъж за красотата - не е за подценяване, това е един от онези елементи който те карат да се чустваш добре, а повярвай ми това е много по-важно отколко ума ти да се чуства добре, знаейки че (примерно) точно тези ротори се загряват с 5% по-малко и са издържливи на страничен удар с 50 нютона повече или че си спестил цели 15 лева

гледай си колелото като цяло, представи си как ще изглежда и горе-долу със следващите рамка и вилка (най-вероятно по доста подобен начин) и съобрази роторите с цената, и с това цялостно излъчване; въпреки някои легенди роторите са нещото което остава най-дълго без да се сменя

бдв квото и да избереш бъди сигурен че те влече някак, нз кво ти се разправя, това е най-важното от всички важни неща
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот Antediluvian » Пет Сеп 25, 2009 12:32 am

Не е задължително щом човек кара хидравлики да има проблеми с обезвъздушаване, с лостчета, маркучи, и свръхскъпа спирачна течност, която се сменя доста нарядко...
Аз лично откакто използвам хидравлики, забравих, че отпред нещо се прави / пипа, с изключение на смяна на накладки...
Обратното, с механиките съм имал само разправии...
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: Как да спрем "Мечката" надолу?

Мнениеот IVO Jordanov » Пет Сеп 25, 2009 9:51 am

Antediluvian написа:...Аз лично откакто използвам хидравлики, забравих, че отпред нещо се прави / пипа...
искам и аз така ... с каква спирачка си?
Подкрепяйте и стимулирайте начинаещите в спорта!
Аватар
IVO Jordanov
 
Мнения: 593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:48 pm

Предишна

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


cron