С изключение на мненията на колегата darlik_95, останалите мнения те поставят в е такова положение:
Момчета, вие 1 кьораво описание отваряли ли сте да прочетете на съответните спирачки, или се базирате единствено на това, което ви е казал човек, който е чул как на негов приятел брата е видял да карат такива спирачки???
Еликсир 5 - базова афтърмаркет спирачка, всички модели с по-малка цифра са предимно ОЕМ модели за вграждане в цели байкове за продан. Настройка на отдалечеността на лостчето с шестогранче.
Еликсир R, от 2012 се води 7, като са му сменени карантиите в лостчето за мъничко по-голяма сила и да се противодейства по-добре на гълтането на въздух - настройка на отдалечеността на лостчето с врътка, без да е нужно каквото и да е тулче. С преименуването на модела на 7 е преместена и променна врътката, за да е по-удобна. Съответно мъничко по-лека от 5.
Еликсир CR, от 2012 се води 9 - същото като 7, но има и настройка на байт-пойнта на накладките: фактически, да си увеличавате хода на лостчето или да го намалявате. Ранните модели гълтаха въздух през тази настройка, като някои бройки все пак бяха перфектни. Сега всичко би трябвало да е ОК... но все още има оплаквания. Няколко грама по-тежка от R/7 заради байт-пойнта.
И трите модела са с еднаква спирачна сила, единствено 5-цата не съм сигурен промениха ли й карантиите през 2012, или я оставиха със старите (за да е уж по-слаба), че да я разграничат повече от по-скъпите. При всичките има доста оплаквания от гълтане на въздух, проблема обхваща дори и много скъпите версии XX, XX World Cup. Лостчетата са с една от най-добрите ергономии (демек, едно от най-удобните лостчета въобще), модулацията на спирачна сила е на ниво, когато спирачката е изправна.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.