Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот hitar_potar » Вто Май 19, 2015 10:34 am

Не бях сигурен тук ли да си задам въпроса или във Веломеханик, пускам го тук, пък ако трябва нека темата бъде преместена в правилния раздел.
Става дума за спирачки Hayes Stroker Ace, 4-бутални. Понеже няма кинти за Сейнт, е по-удачно да освежа малко Хейсовете, които така или иначе си ми харесват и не смятах да продавам. За пробвалите и хората с опит - тия металните плетени маркучи braided (обикновено Хоуповете се продават серийно с такива) дават ли някаква разлика и ако да, доколко се усеща подобрение? Пък и единия маркуч е леко натиснат на едно място, не е пречупен, но не съм сигурен дали не влияе на спирачното усилие. Също така ДОТа - така или иначе спирачките са с ДОТ 5.1, който уж бил най-добрия ДОТ, но съществува и благинката RBF600 с по-висока температура на кипене - чуваха се приказки, че доста се подобрявала издръжливостта на спирачката при напечени ситуации. Някой с опит да потвърди? :)
Откъм накладки така или иначе отдавна карам със суперстарски, които адски много ми харесват и според мен са по-добри от оригиналните. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот jayblack » Вто Май 19, 2015 2:12 pm

Коментарите на @Gecko ще ти отговорят на повечето въпроси. :beer:
viewtopic.php?f=26&t=95276
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот airborneone » Вто Май 19, 2015 2:58 pm

На кратко.
Колкото по-гадни спирачки, толкова повече се усеща влиянието на металния маркуч.
пр.
Имам тестово джуси5 (от най-старите) с метален маркуч, разликата спрямо стандартния е огромна.

DOT4 vs DOT 5.1 vs RBF - Отново, отчетливо се усеща разликата и колкото по-прегряваща спирачка се тества, толкова по-силно се усеща.

внимавай, за Formula RBF-a е смъртоносен.Уплътненията си заминават за седмици. Провери във форумите дали някой е имал ядове на Хейсове.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот hitar_potar » Вто Май 19, 2015 4:00 pm

Благодаря за коментарите - много са полезни!!!
Аз Хейсовете въобще не бих ги класифицирал като гадни, дори напротив! Само че прекалено много ползвам задната и на дълги сериозни спускания (Сопот например) я опекох последно. След леко охлаждане пак си спира, но усилието в лостчето вече идва голямо, за да ме спре - така и ръката почва да ме боли, щото се налага да я стискам почти постоянно. А оттам и тя пак си загрява и положението се ебава отвсякъде. Опитвам се да прехвърлям повече към предната, но не е достатъчно. Струва ми се, че на задната й трябва съвсем малко по-добро охлаждане и издръжливост на температури, за да нямам проблеми. Пък и откакто забелязах сплескания/притиснатия маркуч на задната, се чудя дали и той не влияе на спирачната сила (особено след като прочетох на GECKO коментарите). :)
Гледам Строукъра Ейс го дават оригинално с ДОТ 4. РБФ 600 май също го водят тип ДОТ 4. Или се бъркам? Определено се бъркам вече, щото от всичките ДОТове (3, 4, 5, 5.1) единия е несъвместим с другите, съответно и с РБФ-а. Оттам пък и другото объркване - несъвместим е дотолкова, че не може да се ползва, докато в спирачната система има още от предишния ДОТ (не е била прочистена спирачката напълно от предишната течност), или не е съвместим дотолкова, че дори да се изчисти напълно спирачката от предишен ДОТ, пак ще има проблем? :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот LUDIO » Вто Май 19, 2015 4:19 pm

Ако искаш спирачна течност с много висока температура на кипене можеш да погледнеш и Castrol React Srf Racing
Също така следната табличка има полезна информация относно различни спирачни течности.
Аватар
LUDIO
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 2:20 pm
Местоположение: София

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот moridinbg » Вто Май 19, 2015 9:40 pm

Различен е DOT 5 - силиконов.
DOT 3, 4, 5.1 са гликолови.

Едните изяждат уплътненията на другите.

Изображение

"Мокрите" температури са след абсорбиране на определено количество вода.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот msniki » Сря Май 20, 2015 9:21 am

Ще използвам темата да попитам :
Дот 5 на Hope tech M4 и Hope Tech X2 как би се отразил ?
ДОТ 4 и ДОТ 5.1 препоръчва производителя.
Също този ъпгрейд с braided маркучи,ще има ли голямо влияние върху Hope-вете ?
Трябва ли да поръчвам нещо друго освен самите маркучи(braided), ако искам да ъпгрейдна ?
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот hitar_potar » Чет Май 21, 2015 11:06 am

LUDIO написа:Ако искаш спирачна течност с много висока температура на кипене можеш да погледнеш и Castrol React Srf Racing
Също така следната табличка има полезна информация относно различни спирачни течности.

Интересно, този Кастрол е дори по-добър откъм температури от RBF 600 течността. Но и цената му е "добра" - 130лв за литър. Някъде го мернах на промоция за 80 и няколко лв, но май не беше наличен, а и към тях трябваше да се прибави цена за доставка. А мотула го има наличен покрай мен, че и на много приятна цена. :)
Значи май е решено. Май и при мен тогава остава въпроса като на Николай - освен маркучите, друго трябва ли да се поръчва, за да се монтират?
@msniki - абе Хоупа не е ли с минерален маргарин вътре, а не ДОТ???
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот msniki » Чет Май 21, 2015 11:12 am

hitar_potar написа:@msniki - абе Хоупа не е ли с минерален маргарин вътре, а не ДОТ???

Дот е.
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот dudelgrincen » Чет Май 21, 2015 12:55 pm

msniki написа:Дот 5 на Hope tech M4 и Hope Tech X2 как би се отразил ?

moridinbg написа:Различен е DOT 5 - силиконов.
DOT 3, 4, 5.1 са гликолови.

Едните изяждат уплътненията на другите.
...

Ники, преди да си питал човека ти го каза ^. :eyebrow:

При добрите отзиви може и аз да пробвам по някое време тази година с braided маркучи на едни juicy 7 и евентуално да пиша за ефекта.

По темата за охлаждането - интересно дали ефекта от скъпата течност ще е осезаем. Задната спирачка не съм прегрявал, но с предната ми се случва, та се замислих.
Ако вече не си със 200 мм ротор, може би това ще е добър вариант като ъпгрейд по охлаждането ... или пък някой по-охлаждащ се ротор (с алуминиев паяк примерно). За техниката на спиране си мисля, че освен ако терена не е много брутален, без сцепление и без гладки участъци трябва да наблягаш повече на предната спирачка. За задната - ясно, че е незаменима в много ситуации, но не би трябвало да е основна.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот hitar_potar » Чет Май 21, 2015 2:28 pm

203мм отпред, 203мм отзад - шимански ХТ ротори с алуминиев паяк. Единствено не са Ice tech такива, но минаването към тях е скъпичко удоволствие, поне засега.
Проблем последно с прегряването имах на Сопот миналата година - много свикнах на Съндея с течение на времето, а после сложих и -3 градуса чашки, и отпред почна да гази адски много и да си запазва скоростта. И така натрупва едни скорости, дето моите ненатренирани ръце не могат да удържат и се налага да бия спирачки (може да се каже, че байка далеч надхвърля моите скромни възможности). А проблема с прегряването идва и от това, че не толкова ползвам задната като основна, ами постоянно я почуквам от време на време, дори и да не смятам да спирам аварийно като при наближаване на завой - някак си така усещам задницата по-контролирана, по-спокойна. :dontknow: И от тези почуквания спирачката не може да изстине както трябва и при едно истинско намаляване по-рано стига до температура, която цака нещата....
moridinbg написа:
Изображение

"Мокрите" температури са след абсорбиране на определено количество вода.

Ако правилно съм разбрал тази и другата таблица от линка, стойностите на RBF 600 ще са съответно 309 и 219 градуса по Целзий. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот moridinbg » Чет Май 21, 2015 4:45 pm

С тия температури почваш да правиш проблем за самите апарати, буталата и уплътненията (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот msniki » Чет Май 21, 2015 7:03 pm

dudelgrincen написа:
msniki написа:Дот 5 на Hope tech M4 и Hope Tech X2 как би се отразил ?

moridinbg написа:Различен е DOT 5 - силиконов.
DOT 3, 4, 5.1 са гликолови.

Едните изяждат уплътненията на другите.
...

Ники, преди да си питал човека ти го каза ^. :eyebrow:


Прочетох го като : Едни разяждат уплътнения, другите не.
:blush:
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот moridinbg » Пет Май 22, 2015 12:35 am

Гликоловите (4, 5.1) със сигурност ще разядат уплътненията на спирачна система за силиконова течност (5). Дори и 5 да не яде уплътнения за гликол (според бърз гугъл ги яде), като смесиш 5 с 4/5.1, дори в малки количества, се образува едно черно желе, което задръства всичко.

Edit: От друга страна... http://forums.mtbr.com/brake-time/silic ... 32808.html
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот hitar_potar » Пет Май 22, 2015 12:42 pm

Из българските магазини има ли такива плетени маркучи в продажба, или не може да ме върже локално и трябва да си ги поръчвам от странство? :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Ъпдейт/тунинг на ДОТ-спирачки

Мнениеот hitar_potar » Сря Май 27, 2015 1:26 pm

Малък информационен ъпдейт в темата:
След направено проучване се оказа, че Castrol React SRF Racing е течността с най-високи температури на кипене. Покрай нея и Мотула също много сполучлива е и някаква Endless 650. Из тунинг-форумите (щото тия течности хората на запад ги ползват и в колите и моторите си, когато посещават т.нар. track days - нещо непознато при нас - за да си правят кефа) обаче споменават една интересна особеност: колкото по-издръжлива на температури е една течност, толкова по-хигроскопична е тя и толкова повече влага поема, следователно толкова по-често ще се налага профилактика на спирачките и подмяна на спирачната течност. Кастрола е най-високотемпературен (значи най-добро представяне, но и най-честа профилактика), а и на-скъп - нещо от порядъка на 100лв/литър най-евтино го намерих. Мотула май е най-издържлив от високотемпературните течности (предостатъчно издръжлив за нашите цели) и е най-евтин (около 50лв/литър), и най-лесен за намиране. Endless 650 май е някъде по средата между предходните 2 като качества, но за сметка на това не го намирам и не виждам инфо за цената му. :agree:

Май май Мотул наистина е фаворита за нашите ширини. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта