Твърдак за спускане?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Съб Авг 15, 2020 10:25 am

Привет приятели!
Искам да си направя колело, което да си карам в града както и с него и да ходя на Пампорово, Боровец. (за по леките писти)
Сега съм с XC Oryx 29' , пробвах го на Пампорово, доста страшничко с него , чувствам се много на високо и нестабилно. Карах също и един КИНК ( DH FR )там съвсем друга работа. Пистата "the flow" я взех без никакъв проблем. Начинаещ съм.
Та идеята ми е да си взема нова рамка и да си направя някакво по универсално колело, като ползвам монтажа от сегашното си. Насочил съм се към Hornet 2020 XL с гуми 27,5 х 2,6-2,8 . Въпросът ми е дали ще става за такива спускания ? Тази гума кажи речи 27,5+ ще компенсира ли донякъде липсата на задно окачване? Доколкото разучих минимума за смяната на рамката е нова задна главина , спици , шина и гума. Другото от стария байк. Като за начало ще си ползвам старата вилка маниту 110х15 с 29' на 120мм ход.

Сегашния XL ,със сменено кормило 780мм и къса лапа:
https://www.oryx-cycles.com/product/view/3829/nine-d20

Към това се стремя:
https://dartmoor-bikes.com/hardware/enduro/hornet

Благодаря за вниманието ! :) :beer:
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Alexi » Съб Авг 15, 2020 12:56 pm

и как мислиш да вдигнеш вилката на 150мм ? основната разлика между това към което се стремиш и това което имаш е вилката всъщност .. отделно геометрията на рамката е различна но новата рамка не носи 100мм вилка
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Съб Авг 15, 2020 2:02 pm

Вилката е на 120 сега. Ако проектът се окаже сполучлив , ще има и нова вилка, хубава. :eyebrow:

Примерно тази :
https://www.bike-discount.de/en/buy/roc ... rid=831485

Въпросът е с твърдата задница дали ще се получават нещата, не съм карал с такива широки гуми на ниско налягане.
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот bdog » Съб Авг 15, 2020 2:48 pm

С Hornet с адекватна вилка не би трябвало да имаш проблеми на Flow. Ако обаче очакваш да се държи като мекица, ще бъдеш разочарован.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Съб Авг 15, 2020 3:03 pm

bdog написа:С Hornet с адекватна вилка не би трябвало да имаш проблеми на Flow. Ако обаче очакваш да се държи като мекица, ще бъдеш разочарован.


Очаквам от гума 27,5х2.8 и ниско налягане да е значително по мека задницата от моето 29х2,25 и 1,8 бара. както и удобна стойка за наклони. Че на моето и с най ниско седалката си става страшничко пред "пропастта" . Докато с КИНК-а беше като детска игра.
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Alexi » Съб Авг 15, 2020 4:21 pm

значи това с дебелите гуми на ниско налягане е малко нож с 2 остриета .. поема по добре неравностите но натиска на квадратен сантиметър много намалява което води до липса на грип на определени терени ,също така подобни гуми са ужасяващи на кал - да си знаеш ,аз съм пробвал моята рамка събира но в момента карам 2.4 и ги намирам за много по универсални :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот SawBass » Вто Авг 18, 2020 9:08 am

Привет, аз съм карал Hornet 2014 в конфигурация с 180мм вилка FOX по абсолютно всички трасета в България. Почти няма трасе на което да хвърлиш добре премислен Hornet и той да не се справи с лекота с него. Ако имаш желание и мерак да караш и не се чудиш как да се оправдаеш, че нещо не е наред, лично според мен няма да имаш кой знае какви проблеми по повечето трасета в България. Ако искаш обаче да се наслаждаваш на карането ще се наложи да свикнеш с идеята, че колената ти ще са под доста голямо напрежение през около 90% от времето на каране. Другото нещо което трябва да имаш предвид е, че няма как да караш на безкрайно ниско налягане освен, ако не си с tubeless гума и шина. Ако не сложиш безкамерни гуми, а караш с вътрешна гума на ниско налягане шанса да направиш задната капла на швейцарско сирене е почти 100%.
Аватар
SawBass
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 10:09 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Вто Авг 18, 2020 10:13 am

Да с тублес ще е, най-вероятно Mаксис Mинион 27.5x2.6 и шина около 30мм (вътре).
Можете ли да ми препоръчате вилка, без да се оливаме с цените ? Нещо оптимално , което да става и да не е безбожно скъпо , според мен 2000 са много за вилка.
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Вто Авг 18, 2020 12:03 pm

И идеи за шини моля. Дават ги тия Миниони с минимум 35мм.

https://www.bike-discount.de/en/buy/wtb ... ole-871956
https://26bikes.com/shop/parts/rims-and ... m-i-35-275
https://26bikes.com/shop/parts/rims-and ... cruiser-27

Dartmoora е на по приемлива цена. Но от друга страна WTB имат едни каналчета дето щраква гумата на тях и няма излизане(сега съм с такива), и имат асиметрична, което пак изглежда по здраво .
Ако може и други предложения.
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Alexi » Вто Авг 18, 2020 12:50 pm

За вилка може да погледнеш Яри .. не е нещо кой знае какво но работи прилично и е евтина ( в момента може да се вземе за 600 лв нова ,160мм )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Вто Авг 18, 2020 1:23 pm

Alexi написа:За вилка може да погледнеш Яри .. не е нещо кой знае какво но работи прилично и е евтина ( в момента може да се вземе за 600 лв нова ,160мм )

Тя като я взема на 160 може да се промени в последствие нали? От 150 до 180 ? Значи има ребанд, бавна компресия. На други съм виждал и някакво заключване и полузаключване за педалиране. Това дали върши работа? Аз на заключено съм сигурен, че няма да карам , ама този режим за въртене на педали може и да го ползвам. Поне като съдя спрямо сегашната ми как кляка като се изправя на педала.
Ако има нещо полезно в малко по скъп модел , ще правя компромис с цената само да не стане да взема нещо и после да ми липсват функции.

Може ли и да ми пратиш линк за Ярито че аз го намирам най малко на 430 евро :beer:
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Alexi » Вто Авг 18, 2020 1:46 pm

линк не мога да ти дам ,това е преференциална цена на която мога да го купя но има и 1 месец доставка т.е. преордер е ... хода на Яри се регулира до 180 със смяна на шиша на въздушната пружина ( около 25 евра ) .. има всички настройки които има МС хидравликата а те не са много - компресия до заключване ,ребаунд - ще може да се заключва с цел педалиране ако това ти е важно но не мисля че за точно тази вилка е съществено .. ако искаш нещо повече да е като работа трябва да загледаш Пайк или Лирик от Рокшоците ,или 34/36 вече на фокс но там цените са от 1200 лв нагоре :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Boyan1984 » Вто Авг 18, 2020 2:36 pm

Бай Алекси ако не начеша егото, нема кой :lol:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2410
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот SawBass » Вто Авг 18, 2020 3:01 pm

Според мен е хубаво да премислиш нещата много добре относно окачването и да се консултираш с професионалист, тъй като понякога евтиното може да излезе скъпо и обратното.
Имам приятели и познати които карат окачване на Рокошок и през месец два ходят на сервиз, а дори и след това не са доволни от вилките си. Същото разбира се важи и за някой екземпляри и на Fox, но това си е сериозна тема за размисъл, защото съм сигурен, че няма да ти хареса през месец-два да даваш по 60-70лв.

Аз лично твърдака го карах с един Fox Van FIT RC2 и тази вилка многократно ме е спасявала от падания, контузии и т.н. Сервизирах я на интервал от 1г. и всеки път като я отворех от вътре излизаше масло все едно съм го налял вчера.
Това мое мнение, разбира се, е субективно и не е казано, че взимайки Рокошок ще попаднеш на някоя проблемна вилка. Споделям ти всичко това, за да имаш едно на ум и да не се хвърляш на първата оферта на която цената просто ти харесва.

Не знам коя година вилка искаш да вземеш, но запазен екземпляр Fox от 2014г (с вградения преходник за 203мм диск) може да се намери и на цена от 700-800лв. Аз преди около 5г. моята я взех точно в този диапазон. Спукал съм я от каране на Хорнета, а сега в момента я карам на градско full suspension колело и за нищо на света не бих се разделил с нея даже и за 1000+ лева :)
Аватар
SawBass
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 10:09 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Вто Авг 18, 2020 5:44 pm

SawBass написа:Според мен е хубаво да премислиш нещата много добре относно окачването и да се консултираш с професионалист, тъй като понякога евтиното може да излезе скъпо и обратното.
Имам приятели и познати които карат окачване на Рокошок и през месец два ходят на сервиз, а дори и след това не са доволни от вилките си. Същото разбира се важи и за някой екземпляри и на Fox, но това си е сериозна тема за размисъл, защото съм сигурен, че няма да ти хареса през месец-два да даваш по 60-70лв.

Аз лично твърдака го карах с един Fox Van FIT RC2 и тази вилка многократно ме е спасявала от падания, контузии и т.н. Сервизирах я на интервал от 1г. и всеки път като я отворех от вътре излизаше масло все едно съм го налял вчера.
Това мое мнение, разбира се, е субективно и не е казано, че взимайки Рокошок ще попаднеш на някоя проблемна вилка. Споделям ти всичко това, за да имаш едно на ум и да не се хвърляш на първата оферта на която цената просто ти харесва.

Не знам коя година вилка искаш да вземеш, но запазен екземпляр Fox от 2014г (с вградения преходник за 203мм диск) може да се намери и на цена от 700-800лв. Аз преди около 5г. моята я взех точно в този диапазон. Спукал съм я от каране на Хорнета, а сега в момента я карам на градско full suspension колело и за нищо на света не бих се разделил с нея даже и за 1000+ лева :)

Ами за това пиша тук, за консултации и премисляне на нещата.
От Варна съм и каранията ми на истинските писти ще са 2- най много 3 пъти в годината , дано имам възможност. Масово ще се кара до центъра за бира :D , и след бирата може да се пробва по някой стъпало, ама без скачане, само дроп. Но просто искам да имам само едно колело и да свиквам само на него. Най важно е да се държи добре , да абсорбира бързо камъни и в същото време да е достатъчно твърда , както и да се движи мазно без такива "залепвания" като сегашната ми. Този "Debon Air" уж това пишат за него. За сервизирането вярвам че с моята експлоатация, ще е доста по рядко отколкото на приятелите ти.
Но все пак съм отворен и за нещо по класно , употребявано. Вие къде ги намирате ?
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот SawBass » Сря Авг 19, 2020 12:50 pm

В такъв случай може би наистина не ти трябва нещо кой знае колко висок клас, щом няма да е толкова претенциозно карането ти. Среден клас вилка би трябвало да ти свърши чудесна работа за това което описа като експлоатация.
Аз лично търся компоненти за колелата си само и единствено от този форум и чужбина. Съветвам те да не се заглеждаш по обяви в facebook групи или подобни меса (с някои изключения, разбира се), защото там търгуват главно хлапета, а те определено не ценят парите, не си поддържат частите и не знаят какво е да си се трудил с пот на челото да изкараш някой лев за някоя част.
Най-добре е да наблюдаваш всички канали, но да премисляш и преценяваш нещата много внимателно и винаги да си имаш едно на ум. Ако имаш тази възможност, ориентирай се към платформи като ebay.co.uk, pinkbike.com, bikemarkt.mtb-news.de и подобни.
Аватар
SawBass
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 10:09 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Чет Авг 20, 2020 9:46 am

Рамка и шини са поръчани вече. Остават спици, задна главина и вилка.
И възникват някой въпроси .
Новата главина, която ще взема е SLX за 11 ск. , мога ли да ти ползвам старата касета за 10ск " CS-HG50-10" ?
Какви спици да избера, сметнах ги всичките 272мм .
Това са ми курбелите ( https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... -M617.html ) може ли да се сложи една плоча само, примерно с 32 зъба.
:beer:
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Авг 20, 2020 11:51 am

Точно Фокс от 2014, които са CTD твърдо НЕ. Високият клас на Сънтур са съвсем съпоставими с Яри и Fox Performance сериите на доста по-приятна цена -> https://dragzone.bg/amortisyorna-vilka- ... qlc32-27-5
От Варна истинската планина е все на 300+ км. Трасетата на ТВ кулата освен по-големите скокове не са предизвикателни. Вилка със 140 ход ще ти е напълно достатъчна.

На посочената главина ще можеш да сложиш старата си касета.
Дължината на спиците най-добре да я избере механика, който ще плете.
Ако сегашните плочи на курбела се свалят можеш да сложиш 1х плоча за 104BCD захващане.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3961
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Чет Авг 20, 2020 12:17 pm

Pr3d4t0R написа:Трасетата на ТВ кулата освен по-големите скокове не са предизвикателни. ......
Дължината на спиците най-добре да я избере механика, който ще плете.


Тв-кулата не е за мен още :D

Аз сам ще си ги плета. Изчислил съм дължината. Кой модел ще ми препоръчате?
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Авг 20, 2020 1:36 pm

Отлично съотношение здравина/тегло https://www.sapim.be/spokes/butted/d-light
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3961
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Alexi » Чет Авг 20, 2020 5:01 pm

Pr3d4t0R написа: Високият клас на Сънтур са съвсем съпоставими с Яри и Fox Performance сериите на доста по-приятна цена -> https://dragzone.bg/amortisyorna-vilka- ... qlc32-27-5

това изобщо не е така и ценовите разлики са добре обосновани .. Сънтур ползва доста остарели технологии - негативна метална пружина ,опростена базова хидравлика ,семерингите са нисък клас със завишено триене .. Яри е базова Ендуро вилка не е в класа на Аион и Фокс 34 ( може би си имал предвид Рокшок 35 ? ) - ползва остаряла хидравлика с компромиси но като шаси е много корава вилка и си заслужава ако парите са проблем ,въздушната пружина е доста по модерна от на Сънтур .. Фокс 34 перформънс от 2017+г струва х2 на яри и поне х4 на сънтур но ползва най новите технологии на Фокс и работи класи над другите 2 вилки
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6258
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Авг 20, 2020 7:28 pm

Имах предвид Аурон и Дуролукс, а цените са им съвсем други.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3961
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Чет Авг 20, 2020 8:36 pm

Разглеждах и опознавах технологиите на FOX i RockShox , сякаш стигам до извод че най-ми харесва FOX с Grip2 :D , но е много скъпа нова. Евентуално да си взема обикновен FOX употребяван и да му купя патрона Грип2 отделно. Или да търся РокШокс RC2 . Ако е FOX, разбрах че трябва да е след 2016 и да не е Rhytm (ако въобще има такива Ритми 150-160мм )
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот SawBass » Чет Авг 20, 2020 11:16 pm

За първа вилка, според мен, няма никакъв смисъл да взимаш Grip2 патрон. Това е патрон с настройка на две компресии и два ребаунда. Ако смяташ да се гмуркаш смело в downhill или enduro средите... ОК, но лично според мен такъв клас вилка на твърдак е малко излишно. По-добре да започнеш от нещо по-базово като за първа вилка.... нещо с минимум една компресия и ребаунд. Естествено всяка допълнителна настройка е поле за експерименти и развитие в карането, но бюджета е най-определящ. Патрон като Grip2 според мен е за хора, които знаят какво искат от колелата си в частност за окачването. Подобни вилки не са лесни за настройка и може да постигнеш обратния ефект.... в един момент да започнеш да се дразниш, защото окачването ти не работи както ти искаш и да започнеш да съжаляваш и да си мислиш, че си се излъгал да дадеш не малка сума пари за Fox, а да се окаже, че вилката просто не е настроена правилно.

Лично според мен FIT4 е не лош патрон като за начало. Предоставя ти 3 позиции на патрона - Firm (добра позиция за педалиране), Medium (дават я като настройка за trail каране) и Open, като когато вилката се постави в Open позиция имаш допълнителна "врътка" с която да регулираш компресията.

mihal написа:Евентуално да си взема обикновен FOX употребяван и да му купя патрона Грип2 отделно.


От личния ми опит това според мен е най-лошият вариант. Много пъти и аз съм проучвал такива възможности, но лично аз смятам, че по-добре човек да даде още някой лев и директно да си вземе нещо излязло от магазина с този патрон. Има огромен шанс да купиш такъв патрон и да се окаже, че не е съвместим с ботушите на твоята вилка (или нещо от сорта). Има възможност при изпращането на патрона някоя дребна част да не е включена. Общо взето тая работа си е малко на късмет. Да не говорим, че взимаш нещо което разбираш дали работи когато вече е късно. :)
Аватар
SawBass
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1227
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 10:09 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Пет Авг 21, 2020 8:15 am

И вилката е поръчана. Изкуших се... RockShox Lyrik Ultimate Charger 2.1 RC2 Debon Air 27.5 Inch Fork - 160mm - 46mm Offset - Tapered - Maxle Stealth - 15x110mm Boost - gloss black
:nuts:
Остава чакане. Ще се радвам и на други съвети относно сглобяването.
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Сря Авг 26, 2020 8:26 pm

SawBass написа:.....

Ти с какви гуми си кара HORNET-a ? Колебая се между MAXXIS Minion 2.6 и 2.8, и също каква комбинация да взема DHF DHR или само едното. Другото пристигна вече. Остава избор на гуми и плетене , но като гледам избора на спици може и да дам направо да ми ги наплетат някъде , и те да търсят спиците. :beer:
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот RaveUnit » Чет Авг 27, 2020 11:17 pm

понеже най-много време съм карал точно това - SS HT надолу, то ще си позволя малко да споделя
първо - едноскоростната вилка е мъчение да я направиш ок и за планината и за другото (в моя случай беше с евтина марцоки хидравлика SPV мисля), двускоростната е вече ОК (в моя случай беше TPC+)
второ - липсата на окачване се компенсира с Cr-Мо, a не с гуми. И то не се компенсира наистина, но алуминка за надолу не си взимай, освен ако не е нещо наистина добро (3.5кг), такова нещо поне ще е здраво
трето - хода ти започва от 150мм ако караш надолу каквото и да е, особено ако амортизатора е само един, представи си го както е наистина - всичкото друсане се обира само от вилката
четвърто - големите гуми тежат, освен това само тежат, а на всичкото отгоре и са тежки; отзад задължително ще си с двустенна, ако си с вътрешна то ще е 2.5мм. Това е просто ако караш нормално гумата да издържа по поне 1 сезон (т.е. да не правиш повече от 10-15 лепенки на сезон). В моя случай нищо освен максис дх за вътрешна не вършеше работа и издържаха по година и половина -две (карах целогодишно), 70кг; шините трябва да са нещо около и над 30мм (тесните шини пукат и вадят гуми); гума над 55-57мм има само едно предимство - безмислено тежка е, и има само едно достойнство - отвратително тежка е. Това е сарказъм.
пето - вилка със заключване не ти трябва на твърдак за спускане, не искаш да станеш чак такъв педал, освен това ще изкъртиш заключването и да си беше взел нормална вилка направо
шесто - движенията идват с рамката, дали ще се сменят или не, в моя случай задното беше поне с 10мм ос, но рамката си беше за UA/FR поначало, ако гледаш някви боклуци за XC/AM то е общо-взето безмислено да се сменя и ще си останеш със сегашното движение, стига да са здрави кученцата; като го счупиш ще си вземеш някво нормално движение за 200-300лв и нататък
седмо - гумата работи с материала си, после с шарката и накрая е размера. Размера е да направи чудесния за целта материал на перфектен за целта. Материал значи не само мекота но и колко слоеве са и обръчите и оплетката. Това значи че 47мм гума от хубав материал и универсална шарка ще е по-добре от 57мм кофти материал същата шарка ... още си говорим за спускане, нали ... това в първите 2 години, но така или иначе гуми над 2 години не се карат. Пиша това, защото пишеш за размери на първо място. А първото място трябва да е за двустенна гума среден или мек материал в средата на грайфера и среден или твърд отстрани.Спускане все пак. Едностенката и 80мм да е пак ще я спукаш където 55мм двустенна ще си мине като пич. Освен това безкамерните трябва да са на по-високо налягане (когато спускаш), защото се вадят (което реално зависи от шините много), или най-малкото влизат камъчета и клончета и издишат. Това е, не можеш да свалиш под 2-2.1 бара на задната и да караш номрално. А с нормална вътрешна се кара на 2.2-2.3 ... Практическия пример - карах отпред с едностенна, защото имах перфектна вилка и това ми го позволяваше. Е, спестих 300гр, но бордовете вече имаха разпрано на края на първия сезон. Да, изкара ми пълните 2 години, но имаше 7-8 раздирания и едно от тях дори оплетката се беше прокъсала (но с хубава вътрешна и като предна - поносимо е, пък и бях подложил някво парче от нещо че балончето беше станало плашещо). Безкамерната на практика трябва да се кара по-твърда, това 2-2.1 дето написах е абсолютния минимум да си сигурен че ще караш, а няма да буташ (защото не си носиш компресор). Бонуса на безкамерната не е да вози по-меко, а по-леко. Иначе ако я държиш на същото налягане като с вътрешна вози доста по-меко, да. Цял един сезон бях така докато не натрупах бройката да ми излезе 3 пъти и не вадих камъчета няколко пъти и един от тия пъти изобщо не можах да я напомпам щото изповръща цялата боза и бутах и до там. После карах на 2.6 и дори повече (а с вътрешна карам на 2.2-2.3) и то нито се усещаше по-лека нито изобщо по-мека от вътрешната. Та с голямото налягане не ми излизаше и всичко си беше наред, но се бях наплашил вече и от друга страна не усещах разлика от с вътрешна.
осмо - хардтейла за спускане нито е по-лек, нито е по-евтин от мекицата. Смисъла на такова колело е само и единствено да се научиш да караш (което на мекицата е трудно). В този аспект едва ли ще го караш повече от 2-3 години, освен ако не си беден изтрещеняк като мен де.
Първо следствие - не си купувай евтини боклуци
Второ следствие - следи за теглото! В моя случай карах SS освен защото не можех да си купя свестен дерейльор (тогава беше трудно с читавите втора ръка, сега не е никак трудно) който да не почупя за няколко месеца, то и защото като се махнат и скоростите и дерейльора нещата олекват с едни 400 грама. Освен това така може да се сложи SS верига (10мм) и само башгард. Такива вериги държат по над 15к километра, а липсата на водач олеква с още 150-250гр (което се компенсира от по-тежката верига де). Задните венци се разбиват, малките се ползват за спейсъри а се слага само 1 с пълноразмерни зъбци за движение т.е. там олекване на практика няма. Огромния бонус на това решение е, че колелото е много тихо, и започваш да чуваш какво се случва, в резултат на което още по-лесно се научаваш да караш.

девето - хардтейла за спускане е наравно с която и да е АМ мекица при приятелските карания. Все пак, бил съм на АМ състезание около Стара Загора и завърших точно в средата с това колело, и то в средата както на първия ден (30км изкачване и 10км спускане) така и на втория ден (предимно спускане) така и на общото класиране.

Да минеш някое трасе 1-2 пъти няма голяма разлика, вече ако караш цял ден с такова колело е по-уморително. Както написах - целта на това колело е да се научиш да караш, а не да ти е възможно най-лесно карането. Това са 2 точно противоположни неща.

допълнителен подарък - ако си около средно висок и се чудиш какво да правиш, вземи си 165мм курбели. Разликата е малко трудно доловима ако не внимаваш със себе си.
допълнителен подарък 2 - ако ще караш със скорости, купи си китайски зъбци с капсуловани лагери за дерейльора, идея си нямаш колко много се усеща. Това са 10лв дето правят разлика като 200лв.
допълнителен подарък 3 - ще се изкушиш да си сложиш дебели грипове, недей (освен ако не са ти големи дланите, ако си S ползвай тънки грипове, ако си M или L - нормални). Дебелите са проблем, не е случайно, че читавите марки не правят, а само жълтурите. Не, че нещо ще ти стане, дори в началото ще ти е супер благо. Но след няколко месеца ... ами незнам как да го обясня, просто не стават и вече не можех да ги понасям моите. Не, че нещо ме е боляло или в тоя дух. Просто някакси не стават и не може да се кара.
допълнителен подарък 4 - не вдигай седалката, не си чак такъв педал (това май го пиша вече няколко пъти, хм); особено като караш само в града трябва да си възможно най-често на педали. Минимума е 20мин наведнъж без да сядаш, това е за да се поддържаш във форма за планината. Вече като си вземеш мекица ще почнеш да се чудиш за педалщините - подвижно колче, ама сега на 100мм ли да го натопорча или на 103. Докато си на твърдак карай на височина да си седнал, двете пети опрени долу и колената едва-едва сгънати (т.е. отпуснато-спокойно опънати). По-късите курбели помагат. И не, смисъла не е да караш седнал на ниска седалка, ни най-малко, точно обратното, смисъла е да се научиш да караш, и по-специално да се научиш да караш прав. Щото кьопавите краченца дето ги вадят тия с мекиците ако ги качиш на твърдак се почва един хленч и жалби ... та да не си като тях.
Знам, че сигурно не си се сетил, но колело се кара с крака, и чак после идват техниките (в които също има бая крака).

И те така те. Успех и като се усетиш нещо да се задълбочаваш в глупости си го премести в другия крачол да не стяга или по-добре иди да покараш.
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Drunken MadLoud » Съб Авг 29, 2020 8:52 pm

Много "изчерпателно" мнение. В интерес на истината не го прочетох от-до...но го прегледах "рехаво", защото ме изгуби още в началото с "едноскорстната вилка", и някъде към края с "педалщините с регулеруемо колче"...не цитирам дословно, но иначе адмирации за изписаната енциклопедия. :beer:
Аватар
Drunken MadLoud
 
Мнения: 369
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Сря Сеп 28, 2011 8:47 pm

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот Gworan » Нед Авг 30, 2020 8:27 am

Тоя някви комплекси май изби тука...
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1017
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Твърдак за спускане?

Мнениеот mihal » Нед Авг 30, 2020 9:03 am

Gworan написа:Тоя някви комплекси май изби тука...

Може и така да е, но си направи труда да пише , и да си изкаже мнението. Макар че някой термини не ги разбрах, долу горе ми стана ясно.
За гумите беше главната тема, всичко друго е подбрано и поръчано/ пристигнало. Май ще се спра на Minion 27.5X2.60WT 60TPI DUAL EXO/TR . Приемам и други предложения за 2,6 или 2,8. По скоро клоня към 2.6 , шината е 35мм.
Аватар
mihal
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 04, 2016 5:00 pm

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта