До онзи ден бях с Conti Digga и смея да твърдя, че е една отлична гума за задна. МНОГО бронирана, на прилично тегло и се търкаля доста леко и приятно. Няма много добро сцепление, но за задна би била прекрасна. Към настоящия момент съм с Kenda Nevegal 2.5 предна и 2.35 задна, и в момента в който ги подкарах ........ адското сцепление. Дори в 2.35 размер Stick-E матеряла (около 50А дурометър но с бавен ребаунд - еквивалент на slow rezzay) си върши работата и се залепя стабилно за земята. Минуст тук според мен е, че е много бавна (не се търкаля толкова леко колкото Digga-та и си е мъка придвижването с нея.
В общия случай ако искаш икономични гуми с прилично сцепление може да се насочиш към Digga.
Ако искаш да комбинираш това с още повече сцепление, отпред слагаш Nevegal и получаваш една отлична комбинация, която държи много, и не си отиват за няколко месеца гумите.
Ако все пак искаш много сцепление, като не ти пука колко бързо се износват, комплект Maxxis Minion DHF Slow Rezzay ще се държат адски добре, ще ти лепнат навсякъде... но всичко си има цена. Тези ще се износват неприлично бързо.
Като цяло нещата за мен стоят така:
Имаш гуми които са с 'бавен' компонент (Slow rezzay/Stick-E... на Tioga не се сещам как бяха) и обикновенният каучук/HER (High Energy Rubber на Tioga), като 'бавните' дават много сцепление, с всички + и - на това.
Освен това имаш "корпус" на гумата - двойно/тройно/повече стенни със какви ли не защити. Тук има неща от рода на MAXXPRO системата на Maxxis с защитна лента между 2-те стени, която пази от прещипвания. Schwalbe прилагат подобна система и при техните гуми. Continental имат DuraSkin (една красота, която помага при много зъбери и прави гумата "безсмъртна") а и ползват 3-ностенна система, като интересното е теглото което се постига на цялото това нещо. DH Casing-а на Kenda отново е двойностенен с лента която да пази от прещипвания и т.н.
Та в общия случай ще за да получиш комбинация между гума с прилично сцепление, и прилично съпротивление (две неща които взаимно се изключват) трябва да си решиш както точно ти трябва... за това едно бързо сравнение:
Digga - среден материял с "лек" грайфер - търкаля се много добре, има много ниско съпротивление и е доста бронирана. Много дълъг живот.
Nevegal - среден материял с бавен ребаунд - търкаля се значително по-трудно от Digga-та но има и много добро сцепление (*)
Maxxis Minion DHF 40A - АДСКИ много сцепление.... доста "бавна" с което става много добра за надолу, но едвам се движи, и се изнася доста бързо.
В крайна сметка мнението ми е, че отпред трябва да имаш "БАВНА" гума, а отзад нещо пъргаво с леко търкаляне... пример:
е аз толкоз мога, за повече аки, погледнете в кенефа
*Nevegal-а до сега съм го търкалял само из града, и някои леки пътечки с завойчета и т.н. но доста малко/кратки. Утре смятам да проведа по-обстойни тестове
