Предна и задна гума за дх

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Предна и задна гума за дх

Мнениеот spirit » Съб Сеп 22, 2007 5:35 pm

Еми за момента съм се насочил към Kenda Nevegal 2.5 (нз на high octane-a колко ще събере такаче ако някой знае да каже ако не ще пробвам) .Но не е посочена твърдостта ,предполагам тва Stick-E значи нещо ,.. :dunno: .
Не ме интересува марката ,стига гумата да се държи добре .Цената и за двете гуми да не надхвърля 120 ,ако може ;) .
За сега съм карал само тиоги и имам чуството че тея гуми са пластмасови .Вече и аз незнам колко време карам с тях и още не са се изхабили .

От гумите иска да се държат добре както на сухо така и на влажно (не кално или заснежено а влажно, щото за кал/сняг мисля Wet Scream да взимам).

Еми мисля ,че това е :popcorn:

пп
Вече четох "Гума за ДХ/Сняг" и ненамерих инфото което ми трябва.
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот RAM-FR » Съб Сеп 22, 2007 5:37 pm

Minion DHF 40a/42a 2.5
Minion DHR 60a 2.5
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот spirit » Съб Сеп 22, 2007 5:38 pm

RAM-FR написа:Minion DHF 40a/42a 2.5
Minion DHR 60a 2.5

42а за предна нали.

пп
Абе ти нали щеше да караш ? :D
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот RAM-FR » Съб Сеп 22, 2007 5:48 pm

spirit написа:
RAM-FR написа:Minion DHF 40a/42a 2.5
Minion DHR 60a 2.5

42а за предна нали.

пп
Абе ти нали щеше да караш ? :D


епа аз карах
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот spirit » Съб Сеп 22, 2007 6:42 pm

Няма ли да предложите и още нещо, максис на са единствената марка .... :popcorn:
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот gatof » Съб Сеп 22, 2007 7:22 pm

spirit написа:Няма ли да предложите и още нещо, максис на са единствената марка .... :popcorn:


Continental DIGGA , пояснявам че не съм карал такива но съм чувал добри впечатления!
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот bikerider » Съб Сеп 22, 2007 9:19 pm

gatof написа:
spirit написа:Няма ли да предложите и още нещо, максис на са единствената марка .... :popcorn:


Continental DIGGA , пояснявам че не съм карал такива но съм чувал добри впечатления!


Добра е само за гора и корени и средно влажна почва - точно както пише в сайта им.
Лесно се перфорира на остри насрещни скални ръбове.
Не държи добре на страничен наклон, лесно изпуска при натискане в завой, страничния грайфер не е особено универсален, сравнително трудно се чисти от лепкава кал.

Два дена на Сопот с тази гума дадоха като резултат пет перфорации и само бозата ме спаси от лепене на гуми.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Съб Сеп 22, 2007 9:23 pm

До онзи ден бях с Conti Digga и смея да твърдя, че е една отлична гума за задна. МНОГО бронирана, на прилично тегло и се търкаля доста леко и приятно. Няма много добро сцепление, но за задна би била прекрасна. Към настоящия момент съм с Kenda Nevegal 2.5 предна и 2.35 задна, и в момента в който ги подкарах ........ адското сцепление. Дори в 2.35 размер Stick-E матеряла (около 50А дурометър но с бавен ребаунд - еквивалент на slow rezzay) си върши работата и се залепя стабилно за земята. Минуст тук според мен е, че е много бавна (не се търкаля толкова леко колкото Digga-та и си е мъка придвижването с нея.

В общия случай ако искаш икономични гуми с прилично сцепление може да се насочиш към Digga.

Ако искаш да комбинираш това с още повече сцепление, отпред слагаш Nevegal и получаваш една отлична комбинация, която държи много, и не си отиват за няколко месеца гумите.

Ако все пак искаш много сцепление, като не ти пука колко бързо се износват, комплект Maxxis Minion DHF Slow Rezzay ще се държат адски добре, ще ти лепнат навсякъде... но всичко си има цена. Тези ще се износват неприлично бързо.

Като цяло нещата за мен стоят така:

Имаш гуми които са с 'бавен' компонент (Slow rezzay/Stick-E... на Tioga не се сещам как бяха) и обикновенният каучук/HER (High Energy Rubber на Tioga), като 'бавните' дават много сцепление, с всички + и - на това.

Освен това имаш "корпус" на гумата - двойно/тройно/повече стенни със какви ли не защити. Тук има неща от рода на MAXXPRO системата на Maxxis с защитна лента между 2-те стени, която пази от прещипвания. Schwalbe прилагат подобна система и при техните гуми. Continental имат DuraSkin (една красота, която помага при много зъбери и прави гумата "безсмъртна") а и ползват 3-ностенна система, като интересното е теглото което се постига на цялото това нещо. DH Casing-а на Kenda отново е двойностенен с лента която да пази от прещипвания и т.н.

Та в общия случай ще за да получиш комбинация между гума с прилично сцепление, и прилично съпротивление (две неща които взаимно се изключват) трябва да си решиш както точно ти трябва... за това едно бързо сравнение:

Digga - среден материял с "лек" грайфер - търкаля се много добре, има много ниско съпротивление и е доста бронирана. Много дълъг живот.
Nevegal - среден материял с бавен ребаунд - търкаля се значително по-трудно от Digga-та но има и много добро сцепление (*)
Maxxis Minion DHF 40A - АДСКИ много сцепление.... доста "бавна" с което става много добра за надолу, но едвам се движи, и се изнася доста бързо.

В крайна сметка мнението ми е, че отпред трябва да имаш "БАВНА" гума, а отзад нещо пъргаво с леко търкаляне... пример:

е аз толкоз мога, за повече аки, погледнете в кенефа :magnify:


*Nevegal-а до сега съм го търкалял само из града, и някои леки пътечки с завойчета и т.н. но доста малко/кратки. Утре смятам да проведа по-обстойни тестове :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот gatof » Съб Сеп 22, 2007 9:32 pm

bikerider написа:
gatof написа:
spirit написа:Няма ли да предложите и още нещо, максис на са единствената марка .... :popcorn:


Continental DIGGA , пояснявам че не съм карал такива но съм чувал добри впечатления!


Добра е само за гора и корени и средно влажна почва - точно както пише в сайта им.
Лесно се перфорира на остри насрещни скални ръбове.
Не държи добре на страничен наклон, лесно изпуска при натискане в завой, страничния грайфер не е особено универсален, сравнително трудно се чисти от лепкава кал.

Два дена на Сопот с тази гума дадоха като резултат пет перфорации и само бозата ме спаси от лепене на гуми.



мерси за инфото. аз нещо от Continental Gravity не съм доволен, много ми опускат, последния път щях да се очукам като куче...
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот spirit » Съб Сеп 22, 2007 9:42 pm

@GECKO :bowdown:
Много мерси за изчепателният отговор.

Така победител във временното класиране е Maxxis Minion DHF .

Преди малко гледах Nokian Gazzaloddi и Schwalbe Big Betty GG .За голямата Бети прочетох доста позитивни мнения, за Gazzaloddi-то много мнения и в двете крайности.Но спрямо DHF-а кое от трите е по добро за спускане .Или кое отговара на "АДСКИ много сцепление..... с което става много добра за надолу".

Аз тея гуми няма да ги карам из града ,заради съпротивлението, т.е. не ми е проблем да ги сменям всеки път когато се качвам :crazy: .Само сцепление да има и на сухо и на влажно. :^:
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Съб Сеп 22, 2007 10:00 pm

spirit написа:@GECKO :bowdown:
Много мерси за изчепателният отговор.

Така победител във временното класиране е Maxxis Minion DHF .

Преди малко гледах Nokian Gazzaloddi и Schwalbe Big Betty GG .За голямата Бети прочетох доста позитивни мнения, за Gazzaloddi-то много мнения и в двете крайности.Но спрямо DHF-а кое от трите е по добро за спускане .Или кое отговара на "АДСКИ много сцепление..... с което става много добра за надолу".

Аз тея гуми няма да ги карам из града ,заради съпротивлението, т.е. не ми е проблем да ги сменям всеки път когато се качвам :crazy: .Само сцепление да има и на сухо и на влажно. :^:


Според мен нещата стоят така:

Minion - много DH гума, добра е за надолу и за скорост
Nevegal - много FR гума, изглежда достатъчно прилична за всичко, без да е прекалено мек (бързо износващ се) матерял
Digga - FR гума с АМ възможности. Става както за надолу така и за нагоре, и поне при мен много се забавлява на камъци. Много дълъг живот и леко търкаляне, но не бих казал, че е подходяща за състезания ;)
Gazza-та бих я наредил между Nevegal и Digga като повече към Nevegal-а. Има доста добро усещане (сцепление) но не е 'бавна' и става за въртене, а и факта, че е с два матеряла и помага бая в това отношение.

Като стана дума за многокомпонентните гуми... не забравяй за 3С на Maxxis, с своите 40А на страничния грайфер 42А на средния и основа от 70А, е доста игрива в завоите, стабилна при въртене и има приличен живот.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот spirit » Съб Сеп 22, 2007 10:46 pm

Мисля ,че темата ще е полезна и за други такаче ако може някой да я заключи преди да се е разводнила .GECKO написа достатъчно ,за което спецялни благодарности и бира :beer: ,ако се видим някъде по витоша.

пп
Гумата за мене е Maxxis Minion .Съвсем скоро ще я тествам лично :D .
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Нед Сеп 23, 2007 11:48 am

spirit написа:пп
Гумата за мене е Maxxis Minion .Съвсем скоро ще я тествам лично :D .

С риск да има нужда от корекции по мнението ми (не успях да видя всички постове и фермана на геко :D ) Само ще ти кажа че голи връх , алеко , плато и момина скала са вече в кал , едва ли ще изсъхнат. Общо взето си дойде сезона на wet scream-a , така че проблема ти е за задна гума ;) А там можеш да пробваш Хай-ролер или преден миниън (за отзад)

Промените:
Геко,
стига с тоя Конти! Дигата се търкаля много лесно (да признавам) но възможностите и в завой са ъпсурдно малки. А както знаеме: "истината е в завоите". Какво като се търкаля лесно на правите, като трябва почти да спреш за да вземеш завой.

Миниъна (въпреки че ми е от любимите гуми) не е чак дЪ ултиматЪ гумЪ има какво да се желае по отношение на страничния грайфер.
Търкаля се прилично за размерите си, освен това не се износва чак толкова лесно. Освен това гумата има интересно поведение при обърната ротация.
Пък и все пак гумите са консуматив.
Цецо,
пак казвам , мисли за мокрия писък , ако нямаш.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Сеп 23, 2007 1:27 pm

airborneone написа:...страничния грайфер...


A Nevegal-а си има 2 реда от това.... и е гот ;)

Днес възможносттите ми за каране се орязаха заради някакви... зле-та :D но си поиграх над Княжево на... So Called: "NasoФ TRAIL" и... тази гума завива. Друг е въпроса, че надолу трябва да въртиш за да поддържаш скорост.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Нед Сеп 23, 2007 5:24 pm

Или да си олекотиш колелата :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот RAM-FR » Нед Сеп 23, 2007 10:13 pm

Minion 3C :dunno:
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Сеп 23, 2007 10:28 pm

bikerider написа:Или да си олекотиш колелата :)


Лоши хора си ти ей!!! Ама има истина в приказките ти... но по-нататък, да почнат намаленията по CRC'н'шит, а ти ако си пуснеш кю-то нищо лошо няма да ти стане ;) .

По темата... отзад не е оферта бавна гума (според мен). Комбинация с 3С задна (по предложението на Айрянчо) или Maxxpro (50/60А) би била по-удачна. Поне аз мисля, че по-жива гума отзад може да е по-полезна :popcorn:
Последна промяна GECKO на Нед Сеп 23, 2007 10:30 pm, променена общо 1 път
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот RAM-FR » Нед Сеп 23, 2007 10:30 pm

идеята ми с 3Ц-то е за предна ... а за отзад ... макспро 60 ....
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот TheUndertaker » Пон Сеп 24, 2007 1:19 pm

GECKO написа:Към настоящия момент съм с Kenda Nevegal 2.5 предна и 2.35 задна, и в момента в който ги подкарах ........ адското сцепление. Дори в 2.35 размер Stick-E матеряла (около 50А дурометър но с бавен ребаунд - еквивалент на slow rezzay) си върши работата и се залепя стабилно за земята. Минуст тук според мен е, че е много бавна (не се търкаля толкова леко колкото Digga-та и си е мъка придвижването с нея.


Еми търкаля бавно щото я караш на Хасвалт :) , качи я на високо и виж как търкаля ... Пък и тая гума не е много за твърдо .. има си Блу-то за твърдо :).
Лично аз бих ти препоръчал невегал за предна и отзад каквото решиш и както караш ... лично аз пак съм с невегал заради кофти поведението на моята рамка в завоите . компенсирам с грайфер :)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот GECKO » Пон Сеп 24, 2007 4:18 pm

TheUndertaker написа:... :)


Аз не се оплаквам бе, имам да отслабвам така и така, а нагоре..... няма да коментирам - гумата си е арна, особенно в завоите :agree: но пак трябва въртене и нанадолу :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот kww » Пон Сеп 24, 2007 7:01 pm

RAM-FR написа:Minion DHF 40a/42a 2.5
Minion DHR 60a 2.5
:agree:
I LIVE FOR THIS SHIT!
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gatof » Пон Сеп 24, 2007 8:11 pm

колко струва минион-а и има ли почва той у хард тейл колелата ?
пауър ъф нейчър!
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Мнениеот Smurf4o » Сря Сеп 26, 2007 3:15 pm

Адски Полезна тема! Благодаря предварително на всички. :agree: И сега моите въпроси: Педна Гума.
1-Гледах в Горгоната за Nevegal-a, ама ми се виждат два... Едната била ФР. Ама коя с какво превъзхожда и каква е разликата?
2-Абе...гледам, че яко се кара с Кенда,поне по мненията :D ,и явно че ще е Кенда.
3-Хмм,споменахте че идва мокро,калчица... и лайненца, а никой нищо не каза за Тelonix http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1527 адски готина гума на външен вид,според мен. ;) И знам, че ще кажете че то си пишело "...и все пак това не е гума за кал", Та въпроса е дали тоя Telonix е по-добър за кално от Nevegal-a.


Благодаря предварително на всички. :bowdown: :^: :beer:

П.п. Забравих.... Твърдаче. С такова се кара. :D Ако има значение, де...
Skype: Neiko7
Аватар
Smurf4o
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 14, 2005 10:15 am
Местоположение: Bulgaria,Sofia

Мнениеот MaN1aK » Сря Сеп 26, 2007 3:28 pm

И за 3-те ти въпроса е писано малко по нагоре и в една друга тема!Така,че почети малко и тогава питай. :) Успех!
MaN1aK
 
Мнения: 1761
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Нед Фев 25, 2007 8:32 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Smurf4o » Сря Сеп 26, 2007 3:33 pm

MaN1aK написа:И за 3-те ти въпроса е писано малко по нагоре и в една друга тема!Така,че почети малко и тогава питай. :) Успех!


Екстра... :D :D :D предполагах, че това ще се напише. Но... не си прав. ;)
1-Никъде.
2-... не е въпрос.... :rofl:
3-Никъде.

Айде, лек ден.
Skype: Neiko7
Аватар
Smurf4o
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 14, 2005 10:15 am
Местоположение: Bulgaria,Sofia

Мнениеот URNEST » Сря Сеп 26, 2007 3:38 pm

Ако беше се зачел в написаното щеше да разбереш каква е разликара между Nevegal и Nevegal FR.

Nevegal FR - гумата е с тънки стени, но е добавена специална лента предпазваща от спукване при прещипване с цел олекотяване на гумата.Тегло 1070гр.

Nevegal - Дебели стени от спукване при прещипване.Тегло 1350гр.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Smurf4o » Сря Сеп 26, 2007 3:44 pm

URNEST написа:Ако беше се зачел в написаното щеше да разбереш каква е разликара между Nevegal и Nevegal FR.

Nevegal FR - гумата е с тънки стени, но е добавена специална лента предпазваща от спукване при прещипване с цел олекотяване на гумата.Тегло 1070гр.

Nevegal - Дебели стени от спукване при прещипване.Тегло 1350гр.


Благодаря,... уж четох. :D И то два пъти... трагедия. Приятен ден. ;)
Skype: Neiko7
Аватар
Smurf4o
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 14, 2005 10:15 am
Местоположение: Bulgaria,Sofia

Мнениеот MaN1aK » Сря Сеп 26, 2007 3:58 pm

Мъкаааа :bawling:
MaN1aK
 
Мнения: 1761
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Нед Фев 25, 2007 8:32 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Newone » Сря Сеп 26, 2007 5:19 pm

Някой по-нагоре спомена Big Betty GG на Schwalbe....Много добра гума за отпред, с добро търкаляне/шарката е много подобна на Minion DHF/, сцепление и несравнима като тегло...Ширината и е 2.4 , което е като 2.5 при Максис....
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TheUndertaker » Сря Сеп 26, 2007 6:48 pm

Smurf4o написа: Хмм,споменахте че идва мокро,калчица... и лайненца, а никой нищо не каза за Тelonix http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1527 адски готина гума на външен вид,според мен. ;) И знам, че ще кажете че то си пишело "...и все пак това не е гума за кал", Та въпроса е дали тоя Telonix е по-добър за кално от Nevegal-a.



Тест на гумата съм правил на Сопот. 2.6 версия
Вчепетленията като предна: Изключително бързо търкаляща гума - аналог на HR при Максис, по-добро странично сцепление от Невегал, но и поне на прахоляка на Сопот ми се строи ,че губи сцепление при спиране върху такава настилка. Не съм тествал на друг терен освен Сопотския имам мерак на горско ;).
Като задна: Като добавим търкалянето, вече ми хареса страничното сцепление спрямо невегал. Тъй като моята задница много бързо губи сцепление при накланяне на колелото /старо окачване какво да правим/ и влизам в дрифт , разликата с Невегала с който по принцип карам беше осезаема.
накратко предимствата бързо търкаляне, добро странично сцепление.
Тестовете продължават след възстановаване на тестващия :)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта