Окомплектовка на рамка Specialized Sx Trail

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Окомплектовка на рамка Specialized Sx Trail

Мнениеот stroker » Нед Фев 24, 2008 4:02 pm

Дълго очакваната рамка пристигна!!! :) :) :) (специални благодарности на jivkonik!!!)
Сега на преден план стои компонентите за изграждането на целия велосипед!

1.Вилка варянтите са няколко - 180 или 160 мм ход
ако е 180 мм варянтите са MZ66 rc3 vs. MZ66 rc2x vs. Totem solo air vs. Totem coil.
Ако е 160мм варянтите са Lyrik solo air vs. Lyrik u-turn vs MZ 55 ETA vs Fox 36 RC2
Вилката ми се ще да е 180мм,но все пак с това колео ще се кара и градско,а и може и да има и малки изкачвания.тотема много ми харесва защото прилича на дебело прасе с 40 мм-вите си тръби :rofl: :rofl: :rofl: ,но съм чувал за доста сервизни проблеми, не малък плюс ще бъде сгъваемият ход ,но пък за АТА системата на МЗ и за 2-step air на РС има ужасяващи оплаквания.ФОКС РС2 ми харесва много и чувам добри неща само дето е 160мм.Това са варянтите ,но може би ще зависи и до голяма степен от конкретната оферта която изникне.
2.Курбели - Тук съм много зле и въобще нямам представа
Гледах в ибеи доста евтино варянти на FSA Gravity и на Race Face evolve DH.Принципно много харесвам шимано сейнт,но прехвърлят бюджета с много.Курбелите трябва да са с размер 170 мм и два венец + башгард.Ако не са сейнт ще ги поръчвам от някои онлаин магазин или от ибеи и не трябва да надхвърлят 180-200лв с средното движение.
http://cgi.ebay.com/FSA-Gravity-Maximus ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/FSA-Gravity-ATB-Cra ... p1638.m124
http://cgi.ebay.com/Race-Face-Evolve-Cr ... dZViewItem
3.Спирачки
Avid code 5 vs. Avid juicy 7 vs.Shimano Saint vs. някои модел hayes предложен ми от вас
На всякаде чета че най-добро е Formula K 24, но ми идва много скъпо.
4.Заден и преден дерайльор и команди -
Shimano XT Shadow vs. SRAM X.9.В момента съм с шимано ХТ 2007 и съм доволен,само дето е дълго рамо и веригата се клати много цигански.
5.Wheelset-
Azonic Outlow vs. custom made - главини формула спици ДТ и шини МACH1 vs нещо което вие ми предложите
Ако може и няколко въпроса отнасящи се до самата рамка:
Какъв размер средно движение трябва да си взема?
Какъв преден дерайльор трябва да си взема-горно или долно дърпане?
Kакъв размер задна ос трябва да ми е главината(малко не ги разбирам 150мм,135 и т.н,знам че моита рамка не е за 150,но все пак да съм сигурен за точния размер)?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот stroker » Нед Фев 24, 2008 5:38 pm

Е защо да казвам за какво ще използвам байка.....
70% спускане 30% въртене,нищо екстремно,просто сурнене на долу както мога(т.е не много добре) ,спускане с неголяма скорост по технични пътеки и извън тях.От вилката държа да е с възможно най-мазния ход- да обира малките неравности,но и да не се притеснява от големи препядствия.В момента съм с шимано ЛХ спирачки и чувствам не достатъчна сирачна сила(пръстите ми се уморяват от якото стискане).
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Фев 24, 2008 8:02 pm

Честито за рамката.Фокс 36 ,джуиси 7 ,рейс фейс еволве,сянката със средно рамо,главини формула, предната ще е 20 то е ясно, задната някой друг да изрази мнение,спици дт ясно,шини търси дт 5.1д ,мавик 325ех е също вариант,или сън сингъл трак,дерайльора мисля че ти е нужен с долно дърпане но провери.Това е според моето скромно мнение.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот URNEST » Нед Фев 24, 2008 8:03 pm

Само да ти кажа, че RC3 е същото като RC2X, само че в нова опаковка.Системата на смекчаване е същата просто под ново име.
За хода на вилката сам си решаваш.Имаш добър избор и при двата варианта - 160/180мм.Лично аз много харесвам тази рамка с Fox 36 RC2.

За курбелите - може да помислиш и за Shimano Hone.

За спирачки - помисли лично за себе си дали имаш нужда от настройка на контактната точка на наклдките.Може да включиш и Formula Oro K18.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Нед Фев 24, 2008 8:45 pm

Kaкто казах и аз харесвам фокса,но малко се притеснявам дали 160 няма да ми е малко,защото сега 130 мм са ми краино недостатъчни(тъпо сравнение но кво да направя :) ) Иначе това че има хаи и лоу спиид компресия ме привлича,36 мм тръби също,но незнам как е като работа.Освен това незнам как ще бъде сервизиранеот на подобна вилка,не че има много хора които работят МЗ-чита.
За задния дерайльор и команди ми препоръчаха Х.9,въпреки че аз съм си фен на шимано,но някак си ми се ще да опитам и нещо различно,не съм имал досег с срам.
За курбелите и средното съм много объркан.особено за средното!Нямам си и представа какво средно ми трябва.Сток модела е с Truvativ Howitzer ма незнам какви други могат да се сложат ,на самата рамка пише ISCG bottom bracket.За какъв размер средно да гледам?
juicy 7 дали ще са достатъчни за целите ми?Кое е по-добре к18 или juicy 7?
В момента карам курбели шимано ЛХ и съм много доволен от почти една година каране,до колкото знам HONE не е кои знае колко по-различен.Дали си струва да си купувам почти еднакви курбели?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот airborneone » Нед Фев 24, 2008 9:07 pm

Aко искаш изцяло мазен ход бих заложил на марцочи.
Но , ако ще се върти или погледни 66рц2ета или тотем.
Въпреки, че аз лично с тотема никога не съм изпитвал нужда от по-мазен ход... :)
За спирачките или коде или к24, зависи как вържеш бюджета.
Иначе за дерайльор бих казал сейнт. Стува си ;)
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот ddevil » Нед Фев 24, 2008 9:10 pm

ISCG, е че има отделно място за монтиране на водач с такъв стандарт за монтаж. Не знам това до колко ефектира върху дължината/размера на средното.
Относно спирачките лично аз предпочитам к18-ките, пред Джусито.

Успех със сглобяването и честита рамка :) :agree:
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот URNEST » Нед Фев 24, 2008 9:12 pm

Първо за рамката ISCG е стандарт за монтаж на водач директно към рамката.Ето снимка да видиш:
http://i5.pinkbike.com/photo/482/med/mpbpic482450.jpg
За спирачките си мисля, че ако караш по-кротко, без големи и продължителни спускания ще може и нещо "по-малко" от Code да те оправи.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Нед Фев 24, 2008 9:31 pm

@all Благодаря
Сега разбрах какво е е това ISCG.Сега търся точните размери за средното и гледам че на труватив Howitzer XR 2006 пише 68/51 ма кво е това нямам си и представа :dunno:
Колелото основно ще се ползва за спускане ,така че спирачките са ми важни , а още повече че съм аматиор и си спирам хамалската.Каква е разликата между К18 и К24?
@airborneone
Защо смяташ че тотема е по-добре за въртене от другите(Аз нямам да мога да взема 2-степ)?
Saint-a не изисква ли по специална главина?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Krismars » Нед Фев 24, 2008 9:38 pm

Разликата м/у К18 и К24 е :
- FCS - настройка на контактната точка на накладките без инструмент

Аз бих заложил на Формула поне К18, особено пък ако нямаш нужда от настройка на контактната точка. Пък и формула са по-леки, по-красиви и по-спиращи. В класовете си :)
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот URNEST » Нед Фев 24, 2008 9:44 pm

stroker написа:Saint-a не изисква ли по специална главина?

Точно в това се крие тайната. ;)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот stroker » Нед Фев 24, 2008 10:08 pm

Krismars написа:Разликата м/у К18 и К24 е :
- FCS - настройка на контактната точка на накладките без инструмент

Аз бих заложил на Формула поне К18, особено пък ако нямаш нужда от настройка на контактната точка. Пък и формула са по-леки, по-красиви и по-спиращи. В класовете си :)

т.е К18 има настроика на контактната точка на накладката само че е с инструмент,иначе са еднакви така ли?
Знам че е изписано много за сейнта,ма ме марзи сега да търся каква главина трябва и т.н,ако някои не го мързи да пише,ако не ще по-търся :)
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот kotka12 » Пон Фев 25, 2008 9:31 am

има един тънък момент
когато се налага да въртиш дълго нагоре
колкото по-ниско е муцунката на магаренцето
толкова по-добре
ЕТА ;) /в случая 66RC2 ETA/
55 според мен са прекалено нови вилки
и не е изключено да имат проблеми на растежа :dunno:
ФОКС-а си е класика...
а ТОТЕМ - може би мааалко височка за по-дълго въртяне
иначе отзивите за работата и /и настройките за хай - лоу спийд компресия/
са повече от ласкави
ако гониш тегло не си взимай КОУД
на мен са ми добре
спират адски, но са тежки /аз май за по-тежки не се сещам/
(на мен това не ми пречи)
може би Формула к18 няма да са никак зле
за това, което сглобяваш
от курбелите аз бих се спрял на Гравити или Сейнт
/макар че имаше едни съобщения за технически проблеми при Сейнта - "пукнатини" :dunno: /каквото и да значи това/
аз съм с Х7 команди и дерайльор - превключването е отчетливо и бързо /преди съм карал с пълен монтаж ХТ - като че ли /на мен/ повече ми допада работата на SRAMa :dunno: /
така че и сянка да вземеш и Х9 мисля че няма да сбъркаш
ПП да не забравиш да сложиш снимки като сглобиш :beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот airborneone » Пон Фев 25, 2008 9:39 am

Krismars написа:Разликата м/у К18 и К24 е :
- FCS - настройка на контактната точка на накладките без инструмент

Аз бих заложил на Формула поне К18, особено пък ако нямаш нужда от настройка на контактната точка.

Всъщност тази настройка е много ама много важна.

stroker написа:
@airborneone
Защо смяташ че тотема е по-добре за въртене от другите(Аз нямам да мога да взема 2-степ)?

Гейт-а при тотема се настройва много лесно.
т.е. прага на отключване и можеш напълно да излолираш педалирането.
НО си е вярно, че не е от най удобните за въртене, заради височината си. Въпреки, че се свиква и не е болка за умиране

stroker написа:Saint-a не изисква ли по специална главина?

За 150/12 няма проблеми. каквато и да е главината. То сейнта се закача за остта.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пон Фев 25, 2008 10:56 am

ЕТА /в случая 66RC2 ETA/
55 според мен са прекалено нови вилки
и не е изключено да имат проблеми на растежа
ФОКС-а си е класика...
а ТОТЕМ - може би мааалко височка за по-дълго въртяне
:agree:
тотема е и тежка ... ако въобще теглото ще е някакъв фактор ФОКС или ПАЙК (не знам що така го изключихте от избора, мен поне много ме радва). От ФОКС-а поне аз се отказах заради вече споменатата голяма въпросителна около сервизирането и у нас.

иначе за дерейльор и шифтъри, ако не искаш да ти е закачено на оста или ако теглото е фактор - ХТR са приятен вариант

за спирачки и аз се присъединявам към фенклуба на ORO 18 / 24 :bowdown:
Всъщност тази настройка е много ама много важна.
... бих добавил, че това зависи от карача. Може да го погледнеш и от такава гледна точка ... или си взимаш 18 и и свикваш на контактана точка, така както е или си напреднал и имаш конкретни изисквания за въпросната точка и си взимаш 24 за да си я настроиш според това, което искаш.
Последна промяна outfaced на Пон Фев 25, 2008 11:01 am, променена общо 1 път
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Пон Фев 25, 2008 10:56 am

airborneone написа:... 150/12 ....


Ако не се лъжа тази рамка е с 135 главина та... ако е така ще трябва Saint главина и дерейльор, и като бонус ще се закорави задницата. :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Фев 25, 2008 11:04 am

airborneone написа:
stroker написа:Saint-a не изисква ли по специална главина?

За 150/12 няма проблеми. каквато и да е главината. То сейнта се закача за остта.


Тз... Има главини, при които НЕ става номера(Mavic DeeMax например)
Както и някои рамки... например тези с Maxle ос.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот kotka12 » Пон Фев 25, 2008 11:10 am

outfaced написа:тотема е и тежка ... ако въобще теглото ще е някакъв фактор ФОКС или ПАЙК (не знам що така го изключихте от избора, мен поне много ме радва).


66 е по-тежка от ТОТЕМ
но разликата е 200 грама /не съм сигурен дали и толкова има/
ПАЙК е изключен, поради желанието
за 160-180 мм ход
това директно изстрелва като кандидат Домейн
но мисля, че и ТОТЕМ и 66 го превъзхождат значително
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Фев 25, 2008 11:27 am

kotka12 написа:
outfaced написа:тотема е и тежка ... ако въобще теглото ще е някакъв фактор ФОКС или ПАЙК (не знам що така го изключихте от избора, мен поне много ме радва).


66 е по-тежка от ТОТЕМ
но разликата е 200 грама /не съм сигурен дали и толкова има/
ПАЙК е изключен, поради желанието
за 160-180 мм ход
това директно изстрелва като кандидат Домейн
но мисля, че и ТОТЕМ и 66 го превъзхождат значително


Ами Лирик? :)
иначе.... кой Тотем... с кой 66 сравняваш(за тегло)?
RC2eta тежи ~2880гр. със 210мм стержен;
RC2X - ~2890гр. с 200мм стержен;
Според сайта на SRAM, Тотем Койл/2-степ/ИС тежат 2857 грама с 260мм стержен(за 1.5" версията, която уж е по-лека от стандартната).
Единствено при Соло Еър има осезаема разлика спрямо гореспоменатите 66 - грубо 200 грама....
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот kotka12 » Пон Фев 25, 2008 2:46 pm

Пеше
както и да ги сравняваш Марзото е по-тежко /не го изтъквам като недостатък/
моята тежеше обвита в дебел найлон и нерязан стержен, заедно с фолиото по ботушите 3110 грама /по документи 3070 гр/
така че цифрите са точни
РЦ2Х тежи с около 100-ина грама по-малко
предполагам че SL са доста по-леки
но за тяхната работа да се изкаже PtD
за ТОТЕМа мнения има изказани
така че темата няма кво да я обсъждаме
с едма дума
ТОТЕМ
/+/ - отлична хидравлика, хай и лоу спийд компресия
/-/ доста висока за въртене


66 /RC2ETA/
/+/ адски се смъква предницата и се катери като песен
/-/ по-тежка /относително/, регулирането на компресията е за хай и лоу едновременно
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот stroker » Пон Фев 25, 2008 5:14 pm

@all :beer:
@kotka12
Имам си на представа че с по-ниска предница се върти по-добре на горе,аз сега съм с 130мм отпред пък на постръмен наклон аха,аха д ами се дигне предницата,пък представям си с 180мм.Просто исках да znам какво има предвид airborneone
За разликата между code и code5 разбрах че е модулацията,която при 5-цата отсъствала(за мен малко е далечно понятието модулация ма карай :rofl: :rofl: :rofl: ).Просто се насочих към тях заради това че просто със сегашните ми спирачки при спускане усещам сериозен недостиг на спирачна сила.Теглото за мен също е от значение.
Стана ми ясно че между коде 5 и К24 избора е ясен и тои е формулата.
Все пак ми се ще да разбера защо К18 е по-добра от авид джуиси 7?К18 знам че е двубутална ,но не съм сигурен за авида.
Фокса е много примамлив наистина-регулируем ход,хий и лоу сид компредия,рибаунд и т.н екстри! Само сервизната поддръжка ме притеснява.
За дерайльора вече доста сериозно се замислям за х.9,но все пак дано да се включат накои от колегите които са купил новите сенки.

@airborneone рамката ми не е пригодена за 150мм ос,т.е до колкото разбирам от gecko ако искам заден дераильор сейнт трябва и главина сейнт,което е много хубаво,но пук маи отива доста пари(сега ще смятам).
@outfaced PIKE-a е 140мм,а аз все пак искам минимум 160.
@all При варянт 180 мм бих пренебрегнал разликите от около 150г между отделните вилки,повече ме интересува работата на вилкатаТака или иначе всички са около 2.8кг)!ЕТА звучи супер,но за сега не съм срещал много оферти за тазе 66-ци.
След последното каране на Драгалевци с ХТ2-ката и RS revelation 130mm,си мисля че бих пренебрегнал неудобството от по високата предница,ще ми се да се чувствам по-комфортно при по голям наклон.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Harka » Пон Фев 25, 2008 5:19 pm

Първо да внеса малко яснота за теглата:

66 RC2X, 270mm стержен - 2913гр.
66 RC2 ETA, 270mm стержен - 3087гр.
66 SL 1 ATA, 270mm стержен - 2648гр.

Totem Solo Air, 1 1/8, 265mm стержен - 2737гр.
Totem 2-Step, 1.5, 265mm стержен - 2924гр.

За Totem Coil нямам данни.

В случай, че stroker го интересува, мога да публикувам теглата и на 160мм-овите вилки на Rock Shox и Fox.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ddevil » Пон Фев 25, 2008 5:27 pm

stroker написа:ЕТА звучи супер,но за сега не съм срещал много оферти за тазе 66-ци.

Ако имаш предвид 2-ра ръка, ето една с ЕТА - Цък и една rc2x - Цък-2

edit: Ясно ;)
Последна промяна ddevil на Пон Фев 25, 2008 5:56 pm, променена общо 1 път
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот stroker » Пон Фев 25, 2008 5:45 pm

ddevil написа:
stroker написа:ЕТА звучи супер,но за сега не съм срещал много оферти за тазе 66-ци.

Ако имаш предвид 2-ра ръка, ето една с ЕТА - Цък и една rc2x - Цък-2

Знам ги тези обяви,но аз ще мизерствам с поръчване от чужбина.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Harka » Пон Фев 25, 2008 5:58 pm

@stroker:

1. Разликата между 160мм и 180мм е доста съществена. И то не толкова в тези 20мм, колкото в това, че просто вилките в тези два класа са ориентирани в доста различни посоки.
180 или 160мм? Не знам. Знам само, че една добре работеща 160мм-ва вилка може да бие по всички показатели една посредствена 180мм-ва такава. Ако трябва да бъда по-конкретен бих казал така - един 36 Talas RC2 08 покрива многократно по-голям диапазон на възможности за приложение от един Totem или 66, примерно. Най-коравата вилка в класа си (по-корава от Lyrik и 55) и доказано много добре работеща (за тази година има някои подобрения по компресиите, които според мнозина са довели до още по-положителни резултати). Какво имаме от другата страна? - Totem и 66. Да ме прощават феновете на Marzocchi, но докато жабарите не си оправят компресиите тези вилки остават извън графата ми на вилките, заслужаващи внимание. Тук бих искал да разбуля едно за съжаление всеобщо заблуждение - тва за "мазността" на вилките. Разберете, това, че на място вилката работи "мазно" не означава, че това е една добре работеща вилка! Елементарно - при ниска LS компресия (= "мазен" ход) има и повече "brake diving". Ниска LS компресия + значителен brake diving = стоене по-ниско в хода на вилката => непълно използване на капцитета на хода. Е, обяснете ми тогава - какъв е смисълът да имаш вилка 180мм ако постоянно ще ти стои на 100-120мм?
2. Защо не погледнеш FSA Gravity Light?
3. Може да обърнеш внимание и на Magura Louise. Спирачката е на много добра цена.
4. Тук не виждам какъв съвет търсиш - който вид команди са ти най-удобни, би следвало и към съответната скоростна система, към която принадлежат, и да се насочиш.
5. Така, без да си казал до какви пари wheelset търсиш, много не може да ти се помогне.
Задницата ти е стандартна 135мм, без проходна ос.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Фев 25, 2008 6:22 pm

:offtopic:

@Harka: brake-dive е явление, което спада към средните скорости на компресия. Докато на пазара не се появят други вилки освен Avy, които да имат шим-стак за средни скорости, всяко сравнение по показател брейк-дайв между вилки със и без реглаж на LS компресия е ТОТАЛНО неадекватно и не говорещо нищо.

Какво конкретно имам предвид - не мисля, че "решение" против brake-dive чрез LS клапа работи повече от липса на решение. Цената на LS "решението" да не ми се гмурка предницата е прекалено висока и се казва small bump compliance. Нищо лично, но Totem в режим "въртене" не ми харесва как поема неравностите. Така че не мисля, че си коректен в сравнението си - по-скоро внасяш объркване отколкото обратното :peace:

Що се отнася до "мазнота" на хода - мазнотата на хода означава нисък коефициент на "статично" триене и не касае изобщо хидравликата, а единствено структурното устройство и смазването.


Да не говорим, че динамичната височина на предницата изобщо, ама изобщо не зависи само от компресията. Рибаунда също участва в уравнението, нали? :) Щото моята вилка няма реглаж на компресията и въпреки това някакси съм я настроил да не потъва излишно при спиране през препятствия. Не защитавам Marzocchi, но мисля, че си малко краен. ETA винаги е било по-добро решение от интелигентните "универсални" компресии държащи вилката в разгънато положение (демек кормилото нависоко).


Извинявам се за офтопика, едва ли допринасям нещо за изясняване на дилемата на stroker, но мисля, че тези неща трябва да бъдат ясно казани :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stroker » Пон Фев 25, 2008 6:36 pm

Harka написа:@stroker:

1. Разликата между 160мм и 180мм е доста съществена. И то не толкова в тези 20мм, колкото в това, че просто вилките в тези два класа са ориентирани в доста различни посоки.
180 или 160мм? Не знам. Знам само, че една добре работеща 160мм-ва вилка може да бие по всички показатели една посредствена 180мм-ва такава. Ако трябва да бъда по-конкретен бих казал така - един 36 Talas RC2 08 покрива многократно по-голям диапазон на възможности за приложение от един Totem или 66, примерно. Най-коравата вилка в класа си (по-корава от Lyrik и 55) и доказано много добре работеща (за тази година има някои подобрения по компресиите, които според мнозина са довели до още по-положителни резултати). Какво имаме от другата страна? - Totem и 66. Да ме прощават феновете на Marzocchi, но докато жабарите не си оправят компресиите тези вилки остават извън графата ми на вилките, заслужаващи внимание. Тук бих искал да разбуля едно за съжаление всеобщо заблуждение - тва за "мазността" на вилките. Разберете, това, че на място вилката работи "мазно" не означава, че това е една добре работеща вилка! Елементарно - при ниска LS компресия (= "мазен" ход) има и повече "brake diving". Ниска LS компресия + значителен brake diving = стоене по-ниско в хода на вилката => непълно използване на капцитета на хода. Е, обяснете ми тогава - какъв е смисълът да имаш вилка 180мм ако постоянно ще ти стои на 100-120мм?
2. Защо не погледнеш FSA Gravity Light?
3. Може да обърнеш внимание и на Magura Louise. Спирачката е на много добра цена.
4. Тук не виждам какъв съвет търсиш - който вид команди са ти най-удобни, би следвало и към съответната скоростна система, към която принадлежат, и да се насочиш.
5. Така, без да си казал до какви пари wheelset търсиш, много не може да ти се помогне.
Задницата ти е стандартна 135мм, без проходна ос.

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
1.Нямам думи :bowdown: Все ми се искаше да пробвам тая мазнотия МЗ,ма думите ти леко ме разубеждават :) Много силни думи за фокса,Много се повтарям ,но имаш ли напредстава каде може да се намери сервиз в който да имат представа от подобни вилки?
оффтопик!!!-Даже сега се чудя каде да дам задния ми шок,който доиде заедно с рамката - FOX DHX 5.0?
2.еи сега ще потърся
3.сега ще видя цените и спецификациите(колкото и да не разбирам) на тази спирачка
4.да тука май ще е на настроение избора.
5.Ами тук е трудна цената ,затова и умишлено си я спестих!Да кажем че в ибей има комлект предна и задна азоник аутлау за около 210 долара и още нялколко къстъм меид weelset-a с шини мавик 325,823 и тн,20мм предна ос и 135 задна,спици дт за около 180-200 долара.Ако ползвам части от БГ(а теще бъдат шини MACH1 или нещо друго на тази цена,главина предна формула 20мм,задан шимано или формула и спици ДТ) също ще ми излезе същите пари.Така че дано съм те ориентирал за какав бюджет става на въпрос.
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот GECKO » Пон Фев 25, 2008 7:07 pm

bikerider написа::offtopic:
...освен Avy, които да имат шим-стак за средни скорости,... :)


Упорито вярвам, че шайбите на боксера, които работят след LSC и преди Bottom Out-a ми играят доста... идентична роля... поне от експериментите които си играх да правя.

За вилка.. на пук на всички ще предложа Nixon 160mm, само защото никой не го е предложил а е лек и... ме кефи, че е the underdog :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот did » Пон Фев 25, 2008 7:30 pm

stroker написа:5.Ами тук е трудна цената ,затова и умишлено си я спестих!Да кажем че в ибей има комлект предна и задна азоник аутлау за около 210 долара и още нялколко къстъм меид weelset-a с шини мавик 325,823 и тн,20мм предна ос и 135 задна,спици дт за около 180-200 долара.Ако ползвам части от БГ(а теще бъдат шини MACH1 или нещо друго на тази цена,главина предна формула 20мм,задан шимано или формула и спици ДТ) също ще ми излезе същите пари.Така че дано съм те ориентирал за какав бюджет става на въпрос.


Специално за колелата не се занимавай с ebay!!! За всичко друго може, но не и за wheelset-а. Наплитането е поне толкова важно, колкото и качествените компоненти, а ebay не е мястото, където ще получиш търсеното качество. Довери се на човек в България, който НАИСТИНА може да наплита и плати колкото трябва за това, ако искаш да имаш истински колела. Ако ще е отвън, довери се на магазин, за който знаеш, че наплитат добре. Моите колела са от http://www.actionsports.de/index.php?language=gb и горещо ти препоръчвам това място. Наплитат отлично и цените не са никак лоши! Почти всяка седмица различни wheelset-ове са при тях в промоция. Ако дебнеш, може да улучиш много приятна цена за това, което търсиш.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stroker » Пон Фев 25, 2008 7:54 pm

did написа:
stroker написа:5.Ами тук е трудна цената ,затова и умишлено си я спестих!Да кажем че в ибей има комлект предна и задна азоник аутлау за около 210 долара и още нялколко къстъм меид weelset-a с шини мавик 325,823 и тн,20мм предна ос и 135 задна,спици дт за около 180-200 долара.Ако ползвам части от БГ(а теще бъдат шини MACH1 или нещо друго на тази цена,главина предна формула 20мм,задан шимано или формула и спици ДТ) също ще ми излезе същите пари.Така че дано съм те ориентирал за какав бюджет става на въпрос.


Специално за колелата не се занимавай с ebay!!! За всичко друго може, но не и за wheelset-а. Наплитането е поне толкова важно, колкото и качествените компоненти, а ebay не е мястото, където ще получиш търсеното качество. Довери се на човек в България, който НАИСТИНА може да наплита и плати колкото трябва за това, ако искаш да имаш истински колела. Ако ще е отвън, довери се на магазин, за който знаеш, че наплитат добре. Моите колела са от http://www.actionsports.de/index.php?language=gb и горещо ти препоръчвам това място. Наплитат отлично и цените не са никак лоши! Почти всяка седмица различни wheelset-ове са при тях в промоция. Ако дебнеш, може да улучиш много приятна цена за това, което търсиш.

Да ,прав си за наплитането!Но нали азоник-а са си фабрично наплетени?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта