Рам 4x и 180мм вилка?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Рам 4x и 180мм вилка?

Мнениеот spirit_fr » Съб Дек 27, 2008 1:56 pm

Искам някой да ми каже дали мога да сложа 180мм вилка на рам 4x и ще има ли евентуални последици насочил съм се кам sr durolux защото финансите не ми позволяват повече.Благодаря предварително :)
spirit_fr
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Вто Дек 23, 2008 6:30 pm
Местоположение: burgas

Мнениеот Ozzie » Съб Дек 27, 2008 2:16 pm

За моженето- може.
Друг е въпроса, че с вилка с толкова ход, тази рамка за нищо няма да става.
ще има ли евентуални последици

Напълно е възможно. Все пак производителя не е предвидил рамката да се кара с вилка с толкова ход.
Та може да го отнесе рамката, а покрай нея и ти.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот spirit_fr » Съб Дек 27, 2008 2:19 pm

Благодаря за обърнатото внимание Оzzie ;) :agree:
spirit_fr
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Вто Дек 23, 2008 6:30 pm
Местоположение: burgas

Мнениеот FireFoXa » Съб Дек 27, 2008 5:13 pm

Защо просто не си купиш някаква по-качествена вилка с 140мм ход :popcorn: И парите които си отделил за дуролукса, да ги дадеш за нещо наистина качествено и работещо :dunno:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Re: Рам 4x и 180мм вилка?

Мнениеот WesTBounD » Нед Дек 28, 2008 7:11 pm

spirit_fr написа:Искам някой да ми каже дали мога да сложа 180мм вилка на рам 4x и ще има ли евентуални последици насочил съм се кам sr durolux защото финансите не ми позволяват повече.Благодаря предварително :)
Първо нека пожелая на всички весели новогодишни празници. Сега нека пиша по същество, така значи Suntour Durolux струва 595 (според Дими Байк цък)
Рамката ти е предвидена за вилка с 140мм ход както вече ти казаха, и работи най-добре със такава вилка ( нещо като срок на годност на хранителните продукти-най-добър до: ... ) и рамките са така - най-добра работа с ход до: ... в твоят случай 140 мм. Питаш за последствията ли? Ето някои възможни такива
1. Да пишеш в темата какво счупих - имам предвид-щом пишеш там значи си счупил рамката ( да не дава Господ)
2. Да се контузиш самия ти (Боже опази)
3. Ще се наруши геометрията на колелото и няма да бъде годно за каране 180 мм
4. Вилката ще има нарушена работа предвид това, че рамката не е съвместима с толкова много ход...
Сега има много изгодни отстъпки на продукти в screambikes. Защо не се възползваш от тях и да си купиш някоя добре работеща маркова вилка с повече настройки, така ще можеш да я направиш перфектна за теб и твоето каране. За да ти дадем съвет за правилният избор на вилка първо ще трябва да кажеш какъв е стилът ти на каране и какви килограми тежиш! Може малко да наблегнеш на пунктуацията и правописа :) (не, че аз съм перфектен де...)
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот Holz » Нед Дек 28, 2008 8:56 pm

Единстеното,което мога да кажа е АХАХАХАХАХАХАХАХА

Ако можеш,обясни ни (на нас простосмъртните) как ще се развали геометрията и как няма да работи вилката ?!?!?!? Щото за първи път чуваме за такъв (научен може би) експеримент


Оооооооо....аз забравих,че щом стане въпрос за твърдак с двукоронка,реакцията е :bigeyes: :crazy: "Ае ти луТ ли си еее" или пък "Кво ?!? Ще пръснеш челото бе,ти луд ли си" и тн и тн

Ае със здраве и весели празници! :agree:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот hitar_potter » Нед Дек 28, 2008 10:17 pm

Holz написа:Единстеното,което мога да кажа е АХАХАХАХАХАХАХАХА

Ако можеш,обясни ни (на нас простосмъртните) как ще се развали геометрията и как няма да работи вилката ?!?!?!? Щото за първи път чуваме за такъв (научен може би) експеримент


Оооооооо....аз забравих,че щом стане въпрос за твърдак с двукоронка,реакцията е :bigeyes: :crazy: "Ае ти луТ ли си еее" или пък "Кво ?!? Ще пръснеш челото бе,ти луд ли си" и тн и тн

Ае със здраве и весели празници! :agree:
На тая тема, ако не се лъжа SpoileR беше направил едни хубави картинки.... Когато една рамка е предназначена да се кара със 140мм ход - значи това е оптималното. Иначе като увеличаваш много хода, челния ти ъгъл става прекалено малък, при което следват сума проблеми, за които сам би трябвало да се сетиш...
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Нед Дек 28, 2008 10:57 pm

Holz написа:...

Защо не пробваш на едно HT да сложиш един 888, па да видим колко яко ще работи? Остави възможността да му отпориш челото...

Ако намериш някоя стара твърда рамка, готов съм да сложим голямата вилка :) Интересно ми е дали ще става за нещо друго, освен just cruizin'...
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот WesTBounD » Нед Дек 28, 2008 11:30 pm

Holz написа:Единстеното,което мога да кажа е АХАХАХАХАХАХАХАХА

Ако можеш,обясни ни (на нас простосмъртните) как ще се развали геометрията и как няма да работи вилката ?!?!?!? Щото за първи път чуваме за такъв (научен може би) експеримент


Оооооооо....аз забравих,че щом стане въпрос за твърдак с двукоронка,реакцията е :bigeyes: :crazy: "Ае ти луТ ли си еее" или пък "Кво ?!? Ще пръснеш челото бе,ти луд ли си" и тн и тн

Ае със здраве и весели празници! :agree:

НЕ искам да влизам в преракания с членове от форума!
Обяснението е следното-първо за геометрията - с по висока вилка ще се вдигне челният ъгъл (градусите му) и задницата ще стане твърде ниска, а предницата обратно-твърде висока. Така на колоездача, предполагам няма да му е удобно карането (все едно сяда на земята), така ще има по малък контрол върху колелото, следователно няма да изпитва комфорт при каране, трябва да има такъв!
Второ относн работата на вилката- нейната работа също зависи от челния ъгъл. ако челният ъгъл е твърде голям, то натискът няма да пада върху нея, а върху челото и следователно то е пътник, всичко зависи и от стила на каране де... друга деформация при превишаване на допустимия ход на рамката е трудното завиване и овализиране на челото... всеки сам си преценява, кое да избере. Едни искат повече ход, които не се знае дали им е нужен, а ако е такъв мисля, че трябва да се прибегне до смяна на рамката с такава, която позволява монтирането на по-дългоходова вилка, други пък искат по-добра работа... характери различни!
Те тава е от мен за сега! Лека нощ( за нощните птици добро утро! :) )
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот MeTyYyY » Пон Дек 29, 2008 12:48 am

Таааакаа значи аз по-принцип карам RAM HT2, но миналата седмица бях взел една рамка RAM 4X и я сглобих с мойте части. Вилката ми е RS Tora 318 и като я сложих просто стана уникално удобно колелце. Кеф ти спускане по някоя пътечка. Оп хода на 130мм, кеф ти скокчета оп хода на 85-100 с малко повече компресия. Абе кеф. В същото време има 1 познат, който има също RAM 4X но е "спускач" и вилката му е RST Storm Flow със целииии 170мм ХОД. За съпоставка бяхме облегнали колелата едно до друго (съжелявам, че не направих снимки тогава),но разликите бяха ОГРОМНИ. 4Х-а с РСТ-о имаше с поне 7-8 градуса по малък челен ъгъл (незнам дали дори има и 60 градуса), а средното му беше с поне 40мм по-високо. Чувството при каране е все едно съм се качил на 16" БМХ-че, а като се изправя краката ми са толкова ниско и кормилото е толкова високо все едно карам тротинетка :rofl: Да не говорим, че заради уникалния челен ъгъл вилката изобщо не работеше както трябва, а за скокове незнам защото не посмях да скоча за да не ми остане кормилото с вилката и челото в ръцете.

Та след тези обяснения се замисли дали наистина си заслужава да прецакваш една хубава рамка заради повечето ход. Вместо да вземеш някоя вилка с 130-140 ход която за парите на Durolux-a определено ще е по-висок клас и да изпиташ на 100% рамката и удоволствието, което може да достави :)
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот Holz » Пон Дек 29, 2008 8:46 am

Ясно е,че всички говорите на изуст и никой от вас не е карал въпросния тип колело "люлка на смъртта".За разлика от вас обаче,аз съм карал: http://www.pinkbike.com/photo/1703079/ и както виждате "челния ъгъл бил под 60 градуса" АХАХАХАХ Значи според вас е МНОГО по-удобно да спускаш със голям челен ъгъл (забито),отколкото с по малък такъв :rofl:

@WestBound първо си изясни понятията "челен ъгъл" и "геометрия" и тогава пиши

@MeTyYyY пусни Сопот с вилка със 120 ход,след това със 180 и ела пак да пишеш в темата

Edit: Момчето,което взе първо място на състезанието в Сопот в клас "hardtrail" беше с Boxxer...смятайте ако е бил с някое duro или някоя Tora на какво щеше да ги направи АХАХАХАХ :rofl: :rofl:


@Krismars защо ли преди това пак беше с твърдак и с друкоронка,а не еднокорнонка...хаха Може би,защото е по-гадна геометрията,"челния ъгъл става под 60 градуса"',средното става МНОГО по-високо(вероятно е да отиде над седалката),задницата става "много ниска"(вероятно е да удари земята) и предницата става
хипер дупер мега висока....или може би излиза,че е мазохист... :rofl: :rofl:
Последна промяна Holz на Пон Дек 29, 2008 8:57 am, променена общо 1 път
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот Krismars » Пон Дек 29, 2008 8:49 am

Holz написа:Edit: Момчето,което взе първо място на състезанието в Сопот в клас "hardtrail" беше с Boxxer...смятайте ако е бил с някое duro или някоя Tora на какво щепе да ги направи АХАХАХАХ :rofl: :rofl:

Беше с рамка, предвидена да се кара с 180мм вилка. Тъй като боксера му беше стар, беше със 185 мм ход, а НС БИЧ е оразмерена с вилки до точно толкова. Има разлика!
Edit но къде се меся аз, в спора на великите дхъри :dunno:
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот taurus13 » Пон Дек 29, 2008 10:50 am

Големия ход на вилката, безспорно прави един твърдак труден за управление по равно и малък наклон, но при големи наклони, както е на Сопот, с по-дългоходова вилка е добре. Все пак, мисля, че не е нужно да се слага повече от 160мм, за да има човек колело, дето да става и за нещо друго.
Аз дори при вилка 130мм, чувствам дискомфорт при спускане на лек наклон и кална почва, тъй като тежестта ми остава по-назад и предното колело олеква и се носи насам натам, което не се случва с другото ми xc колео с 100мм вилка. Представям си как бих управлявал същата рамка със 180 мм.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот Holz » Пон Дек 29, 2008 11:53 am

@taurus13 ,понятие като "универсално колело" няма.Ако ще слагаш друкоронка /или вилка с повече ход/,какъв е смисъла да караш по улиците :crazy: Да е по-шикозно ли..?

taurus13 написа:Представям си как бих управлявал същата рамка със 180 мм.


Само си представяш


Edit: Даже снимката на профила си промених покрай тая тема.Хубаво колело беше...само дето на вторитя ден челото се изКРти (според мен ще да е заради вилката) при неуспешен опит за завиване на равно...Може би когато се сложи корона над челото се задейства необратим процес ?!?!


:rofl: :rofl:


:bowdown: :bowdown:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот AiR » Пон Дек 29, 2008 12:43 pm

Уау! Тука стана много нагорещено. Виждал съм много колела (климбер :D ) със вилки с ход над допустимия, карал съм 3 и честно казано не изпитвам неудобство и несигурност при каране. Геометрията е приятна както и за надолу, така и за предвижване из града. Един приятел кара клаймбър вече 2 години без проблеми, друг кара 4 години без проблем. Тук сега знам, че ще се каже ведната "те може да са карали толкова години, но евентуално челото ще пострада"! Естествено, че нещо ще стане "евентуално", все пак колелетата не са направени за такива вилки и такива стилове, но щом хората са си закупили такива вилки, знаят, че "евентуално" коелото няма да го бъде. Но пък това важи за всяко колело, все по някое време че се счупи, има и велосипеди Orange с изкъртени чела, виждал съм и Ram да се пръсва по време на каране. В повечето случаи е чист късмет, но изглежда, че клаймбърите са големи късметлий. На 7-мо място във DH Hardtail се класира един приятел със Juniour T и Gustav M 203мм, самия той тежи 80 килограма. Все пак, щом ще се прави такава модификация на колелото, трябва известна доза мисъл. Сигурен съм, че накой ще ми бие минусът, но какво да се прави! Se Lavi.
Аватар
AiR
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:42 pm
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Holz » Пон Дек 29, 2008 1:08 pm

За "почитателите" на твърдаци с високи вилки:

http://www.pinkbike.com/video/15292/

:rofl: :rofl:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот MeTyYyY » Пон Дек 29, 2008 5:15 pm

Holz написа:Ясно е,че всички говорите на изуст и никой от вас не е карал въпросния тип колело "люлка на смъртта".За разлика от вас обаче,аз съм карал: http://www.pinkbike.com/photo/1703079/ и както виждате "челния ъгъл бил под 60 градуса" АХАХАХАХ Значи според вас е МНОГО по-удобно да спускаш със голям челен ъгъл (забито),отколкото с по малък такъв :rofl:

@WestBound първо си изясни понятията "челен ъгъл" и "геометрия" и тогава пиши

@MeTyYyY пусни Сопот с вилка със 120 ход,след това със 180 и ела пак да пишеш в темата

Edit: Момчето,което взе първо място на състезанието в Сопот в клас "hardtrail" беше с Boxxer...смятайте ако е бил с някое duro или някоя Tora на какво щеше да ги направи АХАХАХАХ :rofl: :rofl:


@Krismars защо ли преди това пак беше с твърдак и с друкоронка,а не еднокорнонка...хаха Може би,защото е по-гадна геометрията,"челния ъгъл става под 60 градуса"',средното става МНОГО по-високо(вероятно е да отиде над седалката),задницата става "много ниска"(вероятно е да удари земята) и предницата става
хипер дупер мега висока....или може би излиза,че е мазохист... :rofl: :rofl:


Пускал съм Сопот с Тора-та и след 3 спускания след като улучих правилните настройки си беше доста добре(по мое мнение и мнението на Стефчо Василев от РАМ) като за вилка с толкова ход на тая пътечка. А с тази рамка с 180 ход не бих посмял да се спусна. Ако съм е някоя рамка, която е предвидена за вилка с толкова ход с удоволствие бих се спуснал. Но ще знам, че геометрията си е като хората и колелото ще прави каквото аз му кажа(т.е. ще е леко и удобно за управление).
Всяка рамка е направена да е бърза и да постига най-добри резултати с вилка с определеният от производителя ход(+- малки разлики, но не толкова фрапиращи).
Нека момчето само си реши коя вилка ще му е най-добра според това дали ще иска да изпробва на максимум способностите си с тази рамка или за него най-важен е готЕния вид на колелото с голяма ВИЛКА.

@Holz а ти карал ли си на Сопот с 130 вилка, че ми дириш сметка или ПРО-тата карат задължително с вилки от 180+ ход( не се заяждам любопитно ми е :popcorn: :popcorn: :popcorn: )
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Пон Дек 29, 2008 8:50 pm

Само за сведение, и без да споря с когото и да е било.Вмомента съм с НТ 2, и с ФОКС 36- 160мм.Важен е хода на вилката, но важен е и аксела. Цоки АМ 3 аксел 531мм, ход 140мм. Маниту никсън ход 145мм, аксел 518мм. Рок шок пайк, ход 140мм, аксел 517мм. Фокс 36, ход 160мм, аксел 545мм, НО има едно но, карам самата вилка по мека, като така по ми е удобна, и по този начин е и по ниска. Горе изброените вилки са минали през НТ двойката. Все пак винаги съм го казвал, че зависи и кой как кара.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот axelmax » Пон Дек 29, 2008 10:38 pm

Silvestroff Gabrovo написа:Само за сведение, и без да споря с когото и да е било.Вмомента съм с НТ 2, и с ФОКС 36- 160мм.Важен е хода на вилката, но важен е и аксела. Цоки АМ 3 аксел 531мм, ход 140мм. Маниту никсън ход 145мм, аксел 518мм. Рок шок пайк, ход 140мм, аксел 517мм. Фокс 36, ход 160мм, аксел 545мм, НО има едно но, карам самата вилка по мека, като така по ми е удобна, и по този начин е и по ниска. Горе изброените вилки са минали през НТ двойката. Все пак винаги съм го казвал, че зависи и кой как кара.


знам,ще съм важен :agree: :D

такива теми по едно време се триеха много бързо

ти му обясняваш ,че нестава това дето мисли
той ти нахалства

рамките си имат допуск така ли не го разбрахте,ало хлапетиите на вас говоря!?
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Dravceto » Вто Дек 30, 2008 12:53 pm

Holz Holz дано ти дойде акъла в главата преди да си се отрепал с некой Климбер с супер монстър....
Изяж бобър, спаси дърво !
Аватар
Dravceto
 
Мнения: 466
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 7:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот An1MaL » Вто Дек 30, 2008 1:00 pm

:thumb:

axelmax написа:

рамките си имат допуск така ли не го разбрахте,ало хлапетиите на вас говоря!?


:agree:
Аватар
An1MaL
 
Мнения: 584
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 10:05 am
Местоположение: София

Мнениеот Holz » Вто Дек 30, 2008 3:18 pm

@MetyYyY, не съм карал на Сопот със 130мм вилка,но неможеш да ме убедиш,че с по-ниска е по-добре ;)

@Dravceto,отдавна съм си оправил живота с dhx,така че няма вероятност да се убия,заради спукване на челото :D
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот Dravceto » Вто Дек 30, 2008 3:39 pm

Боли ме фара, че си се опраил с тоа DHX.... каам ти бро фани го фърли тоя DHX и си земи Climber със Super Monster и частна линейка.... и ми звънни като ходиш на Сопот с него да покараме па след тва с колегите съфорумници може да хапнем малко жито на 40-те дена (да не дава господ)
Изяж бобър, спаси дърво !
Аватар
Dravceto
 
Мнения: 466
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 7:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Holz » Вто Дек 30, 2008 7:18 pm

Няма проблеми,и с климбера със супер монстер ще карам и със dhx-а,само че да знаеш,че ако паднеш пред мен,няма да натисна спирачка ;)
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот dracunculus » Вто Дек 30, 2008 8:00 pm

Holz написа:Няма проблеми,и с климбера със супер монстер ще карам и със dhx-а,само че да знаеш,че ако паднеш пред мен,няма да натисна спирачка ;)


Първо се научи как се произнася думата "Climber". После вземи помисли трезво и ми отговори как точно ще караш Клаймър със Супер Монстър. Сега по темета: клаймър с висока вилка(а именно над 130) си е кофти. Геометрията идва доста лоша и челото е изпитано слабо, дори с ниска вилка, пък какво остава с вилка със 150- 170 и нагоре ход ;).Не случайно производителят е определил 130 като горна граница за вилка. А въпросният производител много обича да си надценява рамките и то доста, за сметка на здравината им. Ако някой има възражения, да ги сподели и да ги обоснове най- вече
dracunculus
 
Мнения: 213
Рейтинг: 1760
Регистриран на: Нед Окт 08, 2006 2:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот spirit_fr » Вто Дек 30, 2008 9:15 pm

ами благодаря на тези които се заинтересуваха от обявата малко скандал стана................ но смятам че ще изястните неястнотите по между си вече ми стана ясно какъв избор да направя :)
spirit_fr
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Вто Дек 23, 2008 6:30 pm
Местоположение: burgas

Мнениеот CoBHC » Пон Яну 26, 2009 11:14 am

Включвам се с малко закъснение. Такаам ... рам 4х.
Рам са я направили за вилка 100мм(оптимално)-140мм(максимум) "ход на вилката". Какъв е тоя ход изобщо ?!? Нищо не зависи от хода, а от растоянието "аxle-to-crown". У нас сега, например, се мота едно Judy 3, което прави 12 см. ход, но подпорите са му 15см. То може и да се заключи, но това не променя ни най-малко напрежението в челото, което тази вилка създава.
Сега малко теория: предполагам за да разисквате тази тема, няма нужда да ви обяснявам как се променя геометрията в зависимост от дължината на вилката. Идеалния вариант е челен ъгъл 90 градуса - силите действат по дължината на вилката и напрежението в челото е минимално. При одължаване на вилката, този ъгъл става все по-малък, което влияе и на посоката на силите спрямо мислената ос на челото и започва да го натоварва в по-неблагоприятни посоки.
Ето го тук схематично: Изображение
По време на спускане, обаче, нещата се променят и геометрията се понамества: Изображение
(за по-ясно - стрелката излизаща от средното означава силата на тежестта, която карача оказва под влияние на гравитацията, а стрелката от предната ос - противодействието, с което земята действа в/у колелото. При спускането, колелото е наклонено и тези ъгли се променят спрямо него, но винаги са успоредни на земното притегляне)
Не знам колко ви стана ясно от моето обяснение, но това е !

Този дуролукс прави 150-180 ход следователно подпорите са му минимум 18см (издадени от ботушите). Не знам, как действа реглажа на хода (дали е като U-Turn или просто го ограничава до един момент), но според мен това не е най-подходящата вилка за тази рамка.

Със здраве !
Аватар
CoBHC
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 10:33 am


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта