Преработка на хидравлика Mission Control(Totem,Lyrik)

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Преработка на хидравлика Mission Control(Totem,Lyrik)

Мнениеот jayblack » Вто Яну 18, 2011 11:12 pm

Здрасти на всички!

И така... първо малко предистория.
Лятото на 2009г. се сдобих с чисто нов Тотем Соло Еър.В началото вилката беше доста странна– нямаше никаква чувствителност към малките препятствия,трябваше голяма сила за да преодолее първите 1см-1см и половина от хода и се усещаше спичане в хода.Всичко това очаквах да изчезне след първия месец каране и профилактиката последвана след него, но уви, вилката си остана същатата, все едно карах вилка с много голяма платформа.Пробвах да намаля и налягането в камерата,саг-а беше на 6,но вилката си продухваше хода от миниатюрни препятствия.
Покарах вилката още 2-3 месеца(почти премирен с работата ѝ),попаднах на една тема в чуждестранните форуми, за хора махнали настройката на Floodgate-a.С премахването на Floodgate-a,се открива път към портовете на буралото и се увеличава потока на масло,от което следва вилката да стане по чувствителна.
Процедурата е напълно възвратима и се извършва за 5-6 мин. как се сваля Floodgate-a
Преди Изображение
След Изображение

Посредата се намира порта за Low speed компресията,след като премине през него маслото, отстрани има bleed port с Variable oriface(той осъществява ѝ настройката)
Около централния порт се намират портовете за High speed компресията, а зад тях се намира шим стака, който отговаря за гасенето на големите неравности.


Цялата заигравка с Floodgate-а се отрази добре на вилката,стана значително по-отзивчива към малките препятствия,павета и бабунки,но се появи нов проблем....
Заради откритите портове, вилката започна да куца в High speed компресията, стоеше високо в хода и се дънеше лесно.
Поинтересувах от това, какви са шайбите на High speed-а, и се оказа че вилката разполага с доста линеен стак от 3 напълно еднакакви шайби.
Идеята беше на променя малко стака.
И сега изпълнението...нищо сложно няма,но не препоръчвам на хора, които нямат никакъв опит да се захващат с това!
Прескачам частта с разглобяването на вилката и изваждането на хидравликата(има го показано в клипа по горе)
Изображение
така изглежда цялата хидравлика.
шайбите се намират м/у черното тяло и златното бутало.
Изображение
Настройката на High speed компресията се осъществява като се preload-нат шайбите от "голямото" черно тяло
И сега как да достигнем до шайбите.
Тази процедура съм е правил на 2 вилки- на моята златното бутало се разви без никакви усилия,хванах с ръка вилката за синята част,напънах с ръка и буталото се разви,а на другата даде малко зор,трябваше да се хване контра на черната гайка и пак с ръка да се отвие буталото.
ВАЖНО!ВАЖНО! мястото на черната гайка не трябва да се променя изобщо.В противен случай ще последват проблеми с прекалено много компресия или прекалено малко,защото ще се промени preload-a в/у шайбите.

И такам..
Изображение
ето ги шайбите
размера им е:
Външен диаметър: 20mm
Вътрешен диаметър: 8mm
Дебелина: 0.10mm

Шайбите,които аз успях да намеря от едно роко
Външен диаметър: 21mm
Вътрешен диаметър: 8mm
Дебелина: 0.15mm
Изображение
Подредбата е: 2-те шайби от рокото в/у буталото и 1 от оригиналните в/у тях.
За финал добавих и 10-15мл масло в въздушната камера и сега се усеща ramp up в края на хода,който преди липсваше дори и в оригиналния и вид.

Riding report:Сега вилката се чувства доста по dh-ърска,представя се добре на малките неравности има приемлива настройка на лоу спийд компресията,в хай спийд може би ще иска още донастройка, но в момента не разполагам с точните шайби.НО! като цяло вилката придоби съвсем друг облик.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Преработка на хидравлика Mission Control(Totem,Lyrik)

Мнениеот Metel » Нед Яну 30, 2011 10:10 pm

Много добре, нямам думи колко добре е описано :bowdown: Щях да ти казвам за прага в началото, че може да сложиш масло във въздушната камера, но като скролнах надолу видях че напълно знаеш всичко свързано с работата на тотема :agree:
Аватар
Metel
 
Мнения: 427
Рейтинг: 1751
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 12:52 am
Местоположение: Варна

Re: Преработка на хидравлика Mission Control(Totem,Lyrik)

Мнениеот Admin » Пон Яну 31, 2011 8:32 pm

Браво, чудесна тема! :beer:

П.П. Позволих си да поправя една правописна грешка на две места - пише се "Осъществява". Не вървеше такова добро описание да остане с грешката.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Преработка на хидравлика Mission Control(Totem,Lyrik)

Мнениеот jayblack » Пон Яну 31, 2011 9:53 pm

Admin написа: П.П. Позволих си да поправя една правописна грешка на две места - пише се "Осъществява". Не вървеше такова добро описание да остане с грешката.


Мерси много за поправката! :beer:
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта