И така... първо малко предистория.
Лятото на 2009г. се сдобих с чисто нов Тотем Соло Еър.В началото вилката беше доста странна– нямаше никаква чувствителност към малките препятствия,трябваше голяма сила за да преодолее първите 1см-1см и половина от хода и се усещаше спичане в хода.Всичко това очаквах да изчезне след първия месец каране и профилактиката последвана след него, но уви, вилката си остана същатата, все едно карах вилка с много голяма платформа.Пробвах да намаля и налягането в камерата,саг-а беше на 6,но вилката си продухваше хода от миниатюрни препятствия.
Покарах вилката още 2-3 месеца(почти премирен с работата ѝ),попаднах на една тема в чуждестранните форуми, за хора махнали настройката на Floodgate-a.С премахването на Floodgate-a,се открива път към портовете на буралото и се увеличава потока на масло,от което следва вилката да стане по чувствителна.
Процедурата е напълно възвратима и се извършва за 5-6 мин. как се сваля Floodgate-a
Преди

След

Посредата се намира порта за Low speed компресията,след като премине през него маслото, отстрани има bleed port с Variable oriface(той осъществява ѝ настройката)
Около централния порт се намират портовете за High speed компресията, а зад тях се намира шим стака, който отговаря за гасенето на големите неравности.
Цялата заигравка с Floodgate-а се отрази добре на вилката,стана значително по-отзивчива към малките препятствия,павета и бабунки,но се появи нов проблем....
Заради откритите портове, вилката започна да куца в High speed компресията, стоеше високо в хода и се дънеше лесно.
Поинтересувах от това, какви са шайбите на High speed-а, и се оказа че вилката разполага с доста линеен стак от 3 напълно еднакакви шайби.
Идеята беше на променя малко стака.
И сега изпълнението...нищо сложно няма,но не препоръчвам на хора, които нямат никакъв опит да се захващат с това!
Прескачам частта с разглобяването на вилката и изваждането на хидравликата(има го показано в клипа по горе)

така изглежда цялата хидравлика.
шайбите се намират м/у черното тяло и златното бутало.

Настройката на High speed компресията се осъществява като се preload-нат шайбите от "голямото" черно тяло
И сега как да достигнем до шайбите.
Тази процедура съм е правил на 2 вилки- на моята златното бутало се разви без никакви усилия,хванах с ръка вилката за синята част,напънах с ръка и буталото се разви,а на другата даде малко зор,трябваше да се хване контра на черната гайка и пак с ръка да се отвие буталото.
ВАЖНО!ВАЖНО! мястото на черната гайка не трябва да се променя изобщо.В противен случай ще последват проблеми с прекалено много компресия или прекалено малко,защото ще се промени preload-a в/у шайбите.
И такам..

ето ги шайбите
размера им е:
Външен диаметър: 20mm
Вътрешен диаметър: 8mm
Дебелина: 0.10mm
Шайбите,които аз успях да намеря от едно роко
Външен диаметър: 21mm
Вътрешен диаметър: 8mm
Дебелина: 0.15mm

Подредбата е: 2-те шайби от рокото в/у буталото и 1 от оригиналните в/у тях.
За финал добавих и 10-15мл масло в въздушната камера и сега се усеща ramp up в края на хода,който преди липсваше дори и в оригиналния и вид.
Riding report:Сега вилката се чувства доста по dh-ърска,представя се добре на малките неравности има приемлива настройка на лоу спийд компресията,в хай спийд може би ще иска още донастройка, но в момента не разполагам с точните шайби.НО! като цяло вилката придоби съвсем друг облик.
