геометрия на рамката - пружини на шока

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот konopr » Пон Май 16, 2011 10:09 pm

тука тия дни се чудя, как твърдостта на шока се влияе в зависимост от геометрията на рамката и силата на пружината. Примерно една пружина 450 lbs може да се усеща различно твърда на различните геометрии.
Видовете геометрии съвсем не са чак толкова много в общи линии - примерно с вертикална пружина, с хоризонтална и всякакви варианти между двете. Според вас как стоят нещата от тази гледна точка?

Чудя се, понеже трябва да си слагам шок, който е с такова разположение:
http://www.mtbstudio.si/images/kolesa/slike/slike/grossman_ms2_rahmen.jpg
и нямам инфо за силата на пружината за дадено тегло на ездача.

Аз съм 66-67 кг и пружина от 450 либри ми изглежда мека сложена на specialized big hit 2:
http://mountain-bikes.findthebest.com/sites/default/files/796/media/images/bighit_II.jpg
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот fenoryl » Пон Май 16, 2011 11:09 pm

konopr написа:тука тия дни се чудя, как твърдостта на шока се влияе в зависимост от геометрията на рамката и силата на пружината. Примерно една пружина 450 lbs може да се усеща различно твърда на различните геометрии.
Видовете геометрии съвсем не са чак толкова много в общи линии - примерно с вертикална пружина, с хоризонтална и всякакви варианти между двете. Според вас как стоят нещата от тази гледна точка?

Чудя се, понеже трябва да си слагам шок, който е с такова разположение:
http://www.mtbstudio.si/images/kolesa/slike/slike/grossman_ms2_rahmen.jpg
и нямам инфо за силата на пружината за дадено тегло на ездача.

Аз съм 66-67 кг и пружина от 450 либри ми изглежда мека сложена на specialized big hit 2:
http://mountain-bikes.findthebest.com/sites/default/files/796/media/images/bighit_II.jpg


Смятам, че не трябва да делиш геометрийте на рамките според ориентацията на шока.
Прочети тази статия и може да добиеш известна представа : http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_suspension

Има калкулатори на пружината в зависимост от типа на окачването - примерно: http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
Google: Spring Rate Calculator

Използвай няколко различни калкулатора, сравни резултатите (надали ще са много различни) и на базата на това което си изпробвал до момента (или опит на приятели с подобно на твоето окачване) направи избор.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот dEcLiNe » Пон Май 16, 2011 11:19 pm

По-скоро става дума за leverage ratio-то на дадено окачване и как то се променя с промяната на хода.То кара шока да се усеща като по-мек или твърд.
Потърси из нета както и във форума с "коефициент на окачването", има доста писано. :agree:
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот fenoryl » Пон Май 16, 2011 11:33 pm

dEcLiNe написа:По-скоро става дума за leverage ratio-то на дадено окачване и как то се променя с промяната на хода.То кара шока да се усеща като по-мек или твърд.
Потърси из нета както и във форума с "коефициент на окачването", има доста писано. :agree:


Мисля че имаше някакви формули из форума, използващи коефициента на окачването като изходна величина, но ... спомена е много блед :)

Примерно този калкулатор на Foxhttp://service.foxracingshox.com/consumers/Content/mtbspringratecalculator.htm , ти изчислява и коефициента на окачването, спрямо други параметри. Винаги можеш да сравниш резултата с твоя коефициент и да нагласяш стойностите. Това може да не ти даде точен отговор, каква пружина да използваш, нo със сигурност може да ти изясни как величините зависят една от друга.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот konopr » Вто Май 17, 2011 6:57 pm

мерси за отговорите, мисля че инфото ще ми е повече от достатъчно при избора :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот VUTE » Вто Май 17, 2011 9:40 pm

Това с хоризонталния и вертикален амортисьор няма никакво значение, както и геометрията. От значение е коефициента на рамката (което всъщност е колко се свива рамката за 10мм ход на буталото на шока демек за 10мм ход на буталото рамката прави 30мм и ето коефициент 1:3) всичко това е примерно!!!
А като работа на окачването нещата могат да станат изключително сложни, но като цяло може да се разгледа като линейно, прогресивно и регресивно демек за згъване на 10мм са необходими 20кг за згъване на 20мм трябва 40кг (линейно)
10мм 20кг а за 20мм 30кг (регресивно)
10мм 20кг а за 20мм 50кг (прогресивно)

някъде из форума имаше една много хубава тема точно по този въпрос, но не я намирам.

и не забравяй, че всяка пружина има освен твърдост и ход който също е написан на нея.
Аватар
VUTE
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот konopr » Чет Май 19, 2011 12:54 pm

калкулаторите ми даваха стойности от към 470 до към 530, което се върза добре с предположението, че ще ми трябва 500 либри като за моите кила, а и е единствената опция в магазина, от който си взеh една DHX 5-ca на fox :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот fenoryl » Чет Май 19, 2011 1:08 pm

konopr написа:калкулаторите ми даваха стойности от към 470 до към 530, което се върза добре с предположението, че ще ми трябва 500 либри като за моите кила, а и е единствената опция в магазина, от който си взеh една DHX 5-ca на fox :beer:


Ако ти е необходима пружина 500x2.80, може да измислим нещо, тъй като ще сменям моята с 400 така или иначе. Пружината е стоманена на Fox. :beer:
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот konopr » Чет Май 19, 2011 1:32 pm

мерси, но на мен ми трябва 500х2.0, нея я имаше в наличност и сега ми я слагат в новата сглобка, а пружини подходящи не се намират лесно май, така че сигурно бързо ще се намери желаещ за нея :)
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот VUTE » Чет Май 19, 2011 8:47 pm

Не разчитай много на калкулаторите.
Аз вече имам 3 все различни твърдости и както е тръгнало ще си взема 4-та (дано с нея ми е добре)
Аватар
VUTE
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот Newone » Пет Май 20, 2011 12:59 pm

В mtbr.com имаше публикуван един калкулатор във форумите, който доста точно изчисляваше, но не мога да дам линк в момента...Калкулаторът на tftunedshox е подобен, но по-опростен и не хваща някои "екстремни" левъриджи.
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Re: геометрия на рамката - пружини на шока

Мнениеот bikerider » Пет Май 20, 2011 5:10 pm

С малко математика и Linkage за база също става.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта