Снимките са последователни - чистене след по-прашно каране. Добре е да го правиш, ако не след всяко каране, то поне след всяко второ. Не съм имал за цел да покажа различен тип профилактика на различните редове

А металното приспособление, което те е заинтригувало е отвертката на мултитула. Простно нямаше с какво друго да нахлузя семеринга обратно.
Профилактиката на вътрешността на вилката е според зависи - може веднъж на сезон, може и по-често, но едва ли ще има нужда. Тя е важна в случаите когато устройството на вилката е по-сложно - маслен патрон, въздушни пружини и т.н. При теб няма ни едното, ни другото, а само метални пружини (и в двата крака), намазани с грес.
Общо взето вилката е за вътрешна профилактика, когато усетиш че е започнала да работи по-"дървено" - да прави по-малко ход, да "насича" по време на хода и т.н. Ако след пръскане със силиконов спрей нещата все още не ти се струват нормални, то е дошло време за отваряне.
Ако си намериш специфичния ключ, с който се отвиват / завиват тапите на короната, ще можеш да си правиш профилактиката сам и да избегнеш сервиза. Някой колага да помогне с информация къде може да се продава - аз не се сещам.
Това е в общи линии.