Здравейте,
от известно време насам има тенденцията за преминаване към 1х11 движения и съответно все повече марки предлагат допълнителни задни венци с по 40+ зъба. Съответно и аз се замислих по този въпрос, а именно да сменя сегашния 3х10 и да мина на 1х10 (33 отпред) с касета 11-42 отзад.
Сегашната ми конфигурация е : Заден дерайльор - SRAM X7/ Превключватели - SRAM X5/ Преден дерайльор - SRAM X5/ Заден венец касета - SRAM PG-1030 (11-36), Курбели - SRAM X5 GXP 10S (44x33x22T), Верига SRAM PC1031
Според Е13 венец с 42зъба е съвместим със сегашната ми касета, но не съм сигурен дали дерайльора ще се справи.
според http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html ако е само 33 отпред и макс 42 отзад капацитета на дерайльора трябва да е 31, а фабрично го дават до 36 зъба и би трябвало да е ОК?
Интересно ми е:
1. Дали някой тук е правил подобна врътка и как се е получило.
2. Като цяло мнението за 40+ зъба отзад в ХС средите. заслужава ли си.. отплаща ли се или само в мн редки случаи когато наклона е много продължителен се вижда разликата.