Заден венец с 42 зъба - да или не

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Vertigo » Пон Юли 20, 2015 3:12 pm

Здравейте,

от известно време насам има тенденцията за преминаване към 1х11 движения и съответно все повече марки предлагат допълнителни задни венци с по 40+ зъба. Съответно и аз се замислих по този въпрос, а именно да сменя сегашния 3х10 и да мина на 1х10 (33 отпред) с касета 11-42 отзад.

Сегашната ми конфигурация е : Заден дерайльор - SRAM X7/ Превключватели - SRAM X5/ Преден дерайльор - SRAM X5/ Заден венец касета - SRAM PG-1030 (11-36), Курбели - SRAM X5 GXP 10S (44x33x22T), Верига SRAM PC1031

Според Е13 венец с 42зъба е съвместим със сегашната ми касета, но не съм сигурен дали дерайльора ще се справи.

според http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html ако е само 33 отпред и макс 42 отзад капацитета на дерайльора трябва да е 31, а фабрично го дават до 36 зъба и би трябвало да е ОК?

Интересно ми е:
1. Дали някой тук е правил подобна врътка и как се е получило.
2. Като цяло мнението за 40+ зъба отзад в ХС средите. заслужава ли си.. отплаща ли се или само в мн редки случаи когато наклона е много продължителен се вижда разликата.
Vertigo
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 8:46 am

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот cyclopz » Пон Юли 20, 2015 9:57 pm

Аз съм 1х10 32 /11-42, SRAM, от тая пролет, и съм безкрайно доволен. Според мен е задължително да добавиш 40+ венец отзад, иначе се лишаваш от възможност да катериш сериозно (зависи ти от силите, но все пак...) Иначе карам доста по пътеките, катеря си навсякъде, където можех и преди, удобството и улеснението от системата според мен са големи. Питай ако има нещо конкретно.
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Bace_kz » Пон Юли 20, 2015 10:59 pm

Цък Аз лично съм чупил две алуминиеви свободни движение, може би, заради 42-ката. Иначе си е + от всякъде ако смяташ да катериш сериозно както каза колегата, но не смятам че ще ти се изплати ако не си състезател ! Т.е. трудно ще усетиш разликата на 300-400 грама, но за сметка на това ще усетиш липсата на 2-3 плочи отпред. Лично мнение, никой не ангажирам с него :8D:
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Vertigo » Вто Юли 21, 2015 5:54 am

cyclopz написа:Аз съм 1х10 32 /11-42, SRAM, от тая пролет, и съм безкрайно доволен. Според мен е задължително да добавиш 40+ венец отзад, иначе се лишаваш от възможност да катериш сериозно (зависи ти от силите, но все пак...) Иначе карам доста по пътеките, катеря си навсякъде, където можех и преди, удобството и улеснението от системата според мен са големи. Питай ако има нещо конкретно.


Ами чисто самото преминаване от 3х10 към 1х10 ми е странното. Предполагам, че освен плочата от 42 зъба за отзад ще трябва да се вземе и narrow-wide за отпред ? На първо време го мисля просто да махна малкия и големия венец от сегашните ми. Дали така ще се получи? Евентуално с някакъв башгард или водач за да не пада веригата? Предполагам че сегашния ми дерайльор ще се справи с 33-42 предавка.

Bace_kz написа: Аз лично съм чупил две алуминиеви свободни движение, може би, заради 42-ката. Иначе си е + от всякъде ако смяташ да катериш сериозно както каза колегата, но не смятам че ще ти се изплати ако не си състезател ! Т.е. трудно ще усетиш разликата на 300-400 грама, но за сметка на това ще усетиш липсата на 2-3 плочи отпред. Лично мнение, никой не ангажирам с него :8D:


Как така си чупил свободни движения? Повече напрежение ли идва отзад или..? А относно теглото, вероятно си прав, но аз го мисля това главно щото колелото се кара само в планината, а там 44 зъба не съм ползвал никога,. Бих оставил евентуално малкия, за да е 2х10 но тогава според мен дерайльора ще издъхне при предавка 22х42.
Vertigo
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 8:46 am

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот emo_gp » Вто Юли 21, 2015 7:35 am

Колега да те попитам предавката 22/36 тежка ли ти е? Питам понеже отпред дори и 28 да сложиш и отзад 42, пак няма да достигнеш тази лекота като 22/36. Дерайльора ще се справи, не съм сигурен но мисля, че декланшора може да се ограничи и да пази веригата ако решиш да оставаш 2x10 ( 22 и 33 отпред ). Личен съвет ако няма да си 1x не си взимай 42.
П.С. мен ме интересува усукването и износването на компонентите при XC и другото е с шайби може ли да се отдалечава плочата от курбела с цел да се коригира самото усукване?
Boardman Fs Pro 27.5
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Vertigo » Вто Юли 21, 2015 8:47 am

emo_gp написа:Колега да те попитам предавката 22/36 тежка ли ти е?


За тежка, не ми е, дори почти никога не съм прибягвал до нея, или максимум 1-2 пъти. Проблема ми е, че когато съм на 22 отпред и над 25 отзад предницата започва яко да ми подскача. Със сигурност това има общо и с техниката ми на педалиране (или липса на добра такава ) , но когато съм на 33 отпред всичко е значително по-стабилно. Затова и започнах да мисля за вариантите 1/2х10 с 40+ отзад. Просто на по техничен баир с корени и каманаци, а не просто гладък асфалт не бих ползвал 22 отпред.
Vertigo
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 8:46 am

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот emo_gp » Вто Юли 21, 2015 9:18 am

Щом е така 1x е моя съвет, само си избери подходящ брой зъби narrow wide плоча!
Boardman Fs Pro 27.5
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Юли 21, 2015 10:01 am

400 гр. разлика се усещат веднага. Прецени си внимателно необходимите ти минимална и максимална предавки, които използваш, защото 1х10 е компромис с едно от двете.

Беше хубаво да се пише в другата тема....
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Telepatok » Вто Юли 21, 2015 12:03 pm

От близо половин година карам с 1х10. Сетъпа е 32 narrow wide отпред и 12-42 отзад с X9 Type 2 дерайльор.
Винаги има компромис при такива бюджетни решения (все пак не е 1х11 с 9-42 зъбаци).

Да, по-трудно е на баирите заради по-малкото предавателното число, но мен това ме мотивира да се раздавам още повече :)
А кефа да се отърва от лява команда, жило по рамката, грозния декланшор и 280 грама.. безценно.
Сменянето на скоростите вече е интуитивно и не мисля за кръстосване на веригата. Чистенето е по-лесно.

Според мен за allmountain каране си е логична стъпка. Трябва само внимателно да се подбират компонентите, как ще опазваш веригата да не падне:
- narrow wide плоча за отпред
- ако нямаш, тогава трябва водач, поне някакъв минимален отгоре
- type2 или shadow дерайльор - без такъв си е дрънкане
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Bace_kz » Вто Юли 21, 2015 5:19 pm

Telepatok написа:...
- type2 или shadow дерайльор - без такъв си е дрънкане

Shadow plus е минимума, според мен ако ще блъска и клетка/водач му трябва. 280 грама ... едно сраньйе, 280 грама изпита вода, кал по рамката, абе особено за allmountain където велосипедите са 14 кг + са ... цели 2 % ... Но все пак сме в раздела Крос-кънтри, където се предполагам че велосипедите са от 9 до 12 кг, което са цели 3,2%-2,4 %. Но в случая май не това е важното, щом не можеш да катериш на по-лека предавка от 22/25 виж дали велосипедът е подходящ за теб/ да не би да е къс, къса лапа, високо кормило/ като сам спомена подобри техниката си на катерене. За в момента няма смисъл да минаваш на 1х ...
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Vertigo » Вто Юли 21, 2015 10:40 pm

Bace_kz написа:
Telepatok написа:...
- type2 или shadow дерайльор - без такъв си е дрънкане

Shadow plus е минимума, според мен ако ще блъска и клетка/водач му трябва. 280 грама ... едно сраньйе, 280 грама изпита вода, кал по рамката, абе особено за allmountain където велосипедите са 14 кг + са ... цели 2 % ... Но все пак сме в раздела Крос-кънтри, където се предполагам че велосипедите са от 9 до 12 кг, което са цели 3,2%-2,4 %. Но в случая май не това е важното, щом не можеш да катериш на по-лека предавка от 22/25 виж дали велосипедът е подходящ за теб/ да не би да е къс, къса лапа, високо кормило/ като сам спомена подобри техниката си на катерене. За в момента няма смисъл да минаваш на 1х ...


Относно лапата и кормилото и аз имах подобни мисли и от 60мм сложих 80мм, като имам и една 100мм. Ще има врътки тия дни със сигурност. До размера на колелото, точен е и ми е удобно, просто горната му тръба явно е по-къса и като цяло стойката ми е по-изправена (+60мм лапа, която не е много ХС но такава имах).

Намерих обаче добра оферта на предна плоча 35 зъба Chromag-Clocker-Chainring-104-BCD за 18$, не са narrow-wide, но производителя твърди че били удължени и пак задържали веригата от падане. Като цяло обаче не намирам особени впечатления от точно този продукт на марката.
Vertigo
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 8:46 am

Re: Заден венец с 42 зъба - да или не

Мнениеот Bace_kz » Вто Юли 21, 2015 11:06 pm

Слагай 100 мм лапа с ъгъла на долу. Плочата няма да ти помогне по никакъв случай само ще те скопи ...
Аватар
Bace_kz
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 27, 2010 9:42 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта