Избор на колело за дълъг път/планинско каране

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на колело за дълъг път/планинско каране

Мнениеот windv » Нед Мар 16, 2008 2:08 pm

От известно време се заглеждам за ново колело, цял живот съм карал, но никога не съм имал нещо стабилно и свястно, затова съм бил ограничен и в по сериозните маршрути.
търся колело което да ми служи както на дълги разтояния равен път, така и ако се кача в плaнината да не се съобразявам постоянно - ще може ли от тука сега няма ли да може...
спрял съм се на рамки с преден амортесйор до около 700лв.
За момента се намирам в Германия и това, което търся е на цени до 350evro.

Интересува ме дали тези колела си струват парите и дали може в България да се намери нещо по-хубаво/изгодно.
Доста спряганите тук Рам колела, но в Германия не мога да намеря...

http://claudbutler.co.uk/CORP/cb/capewrathD24.html

Изображение

тук в германия струва 355 евро и също така спирачките са Quad QHD-1 hydraulic disc system on 160mm pulse rotor. Това нисък клас хидравлични спирачки ли са? защотото много се чудих за тази хидравлика и ако е компромис някакъв не си струва.
Друго особено за тези спирачки, колеото е на английска фирма и лявата спирачка управлява задното колело, а дясната предното.... :crap:
та понеже винаги съм карал наобратно сложно/възможно ли е просто да сменя тръбите от една в другата дръжка или ще ми коства и занимаването със спирачна течност ала бала...
и въобще ми трябва коелол с което искам да се прибера от германия, около 2000км и да е удобно за такъв път, (има алея покрай целия Дунав, ако някой знае нещо и затова ще ми интересно да сподели впечатления) както и като съм си в Бг да е катеря по планините и да съм сигурен в това което карам. Не става въпрос за постоянни Downhill спускания ама ако се случи да е такъв пътя, не ми се ще да нося колелото надолу. :D
други които разглеждах са разни незнайни, поне за мен, колела във същатата ценова граница - до 350 евро.
има и по-евтин модел- за 215 евро, ако си го взема него ще мога да си купя и по яка предна вилка....?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=250225674513&_trksid=p3984.cWAT.m240.lVI
Изображение


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=270218031927&_trksid=p3984.cWAT.m240.lVI#ebayphotohosting
Изображение
друг вариант е това, дали би било удобно с таква рамка за дълъг път?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=110230596348&_trksid=p3984.cWAT.m240.lVI#ebayphotohosting
Изображение

ето и още няколко варианта

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=230231417762&_trksid=p3984.cWAT.m240.lVI

Изображение

и за накрая оставих това...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=290213780081&_trksid=p3984.cWAT.m240.lVI
Изображение
остават му 9 часа и е още 200 евро...мисля че е мноого добър вариант и дано си остане евтинко)
това е
ще се радвам Много на помощ, както и на други предложения.
Благодаря предварително!
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Мнениеот mulltex » Нед Мар 16, 2008 3:46 pm

Последния байк едва ли ще остана на тази цена в края на надаването.

Погледни велосипедите на CUBE - останах с впечатлението, че са сравнително добре окомплектовани на сносна цена.
Аватар
mulltex
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1629
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 3:44 pm

Мнениеот XeDoX » Нед Мар 16, 2008 4:05 pm

На мен Kona-та ми грабна окото
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот stroker » Нед Мар 16, 2008 5:10 pm

XeDoX написа:На мен Kona-та ми грабна окото

Ок,но dirt jumer-a дали е най подходящ за 2000км каране Германия-България?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот windv » Нед Мар 16, 2008 8:09 pm

mulltex написа:Последния байк едва ли ще остана на тази цена в края на надаването.

Погледни велосипедите на CUBE - останах с впечатлението, че са сравнително добре окомплектовани на сносна цена.


CUBE съм разглеждал също, но този клас са за двойно повече :)

най-евтините са по 400е...

а тези Рам, биват ли?
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Мар 16, 2008 9:59 pm

Щом си в Германия се огледай за GHOST, немски са и за 350 евро си мисля че ще си намериш прилично,но да е със вилка поне SUNTOUR. Друг е момента дали държиш на ново, можеш да си потърсиш нещо втора ръка за тези пари,и то да е по висок клас.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот MartinBG » Вто Мар 18, 2008 2:22 pm

windv, сам ли ще пътуваш и колко багаж мислиш да носиш със себе си? Питам те, защото 2000 км са си сериозно разстояние (поне 10-ина дни по 10-12 часа на седалката), а при подобно натоварване раницата ще е ти опротивее още на 2-рия ден. Аз лично за подобен маршрут бих използвал дисаги за багажа а всички читави модели, които съм виждал изискват пригодени за монтирането им рамки.

Успех!
MartinBG
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот BikingTheWorld » Вто Мар 18, 2008 6:03 pm

kona или Bh-то :)
BikingTheWorld
 
Мнения: 23
Рейтинг: 988
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 3:37 pm

Мнениеот windv » Вто Мар 18, 2008 6:10 pm

MartinBG написа:windv, сам ли ще пътуваш и колко багаж мислиш да носиш със себе си? Питам те, защото 2000 км са си сериозно разстояние (поне 10-ина дни по 10-12 часа на седалката), а при подобно натоварване раницата ще е ти опротивее още на 2-рия ден. Аз лично за подобен маршрут бих използвал дисаги за багажа а всички читави модели, които съм виждал изискват пригодени за монтирането им рамки.

Успех!


засега сме двама човека, а по въпроса с багажа и аз съм мислил. раница имам голяма турсиитическа, но е прекалено обемна, а при всички положения ще трябват и палатка....дисаги при всички положения ще трябват. Ако тябва ще се присособят самоделни:)
10тина дни е доста оптимистична прогноза и ако стане толкова бързо ще е много добре.
А въпроса за спирачките предполагам, че има отделна тема и търся информация по форума в момента, но ако някой просто знае да каже, дали на хидравличните спирачки мога просто да извадя жиалта от дръжките и да ги разменя, като съответно долея сприачна течност от евентуално изтеклата...
Аз засега съм се спрял на първото...
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Мнениеот hitar_potter » Вто Мар 18, 2008 7:07 pm

бтв, защо са ти дискови хидравлични спирачки? Обикновени шимански ви брейк спирачки в комбинация с хубави накладки ще спират достатъчно добре ;) Това би свалило цената на спирачната система доста и разликата в парите би отишла в други части :) Аз лично карам с ви брейк спирачки и не съм имал нужда от повече спирачна сила :)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот windv » Вто Мар 18, 2008 9:23 pm

hitar_potter написа:бтв, защо са ти дискови хидравлични спирачки? Обикновени шимански ви брейк спирачки в комбинация с хубави накладки ще спират достатъчно добре ;) Това би свалило цената на спирачната система доста и разликата в парите би отишла в други части :) Аз лично карам с ви брейк спирачки и не съм имал нужда от повече спирачна сила :)


това постоянно ми минава през главата, повечето от тезеи колела с дискови, даже нямат на рамката възможност да си сложиш v brake...което е малко кофти.
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Мнениеот hitar_potter » Вто Мар 18, 2008 10:53 pm

windv написа:
hitar_potter написа:бтв, защо са ти дискови хидравлични спирачки? Обикновени шимански ви брейк спирачки в комбинация с хубави накладки ще спират достатъчно добре ;) Това би свалило цената на спирачната система доста и разликата в парите би отишла в други части :) Аз лично карам с ви брейк спирачки и не съм имал нужда от повече спирачна сила :)


това постоянно ми минава през главата, повечето от тезеи колела с дискови, даже нямат на рамката възможност да си сложиш v brake...което е малко кофти.
Ммм доста кофти, бих казал :( Защото за това каране, което си описал, определено не са ти нужни дискови спирачки... Както и да е, важно нещо е да си купиш колело, на което можеш да си заключваш вилката - изключително полезна екстра е, особено за дълги карания :)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот nicky bike » Вто Мар 18, 2008 11:45 pm

аз не мисля ,че има нужда дори и от амортисьор при положението ,че колелото е предназначено за каране най вече по ХАСФАЛТ (дори и по "великолепните " отдавна асвалтирани пътища)
Иначе против амортисьора нямам против само да не е с по голям ход от 100 - 120 мм
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот bodo » Сря Мар 19, 2008 8:40 pm

2000км са доста голямо разстояние и ако не си правил такова нещо - не се захващай!
1. Багажа ти ще е поне 15 - 20 кг (дрехи спален чувал, палатка, шалте и нещо за хапване, инструменти и резервни части за велосипеда)
2. Трябват ти поне 2 bottle за вода на колелото
3. Не тръгвай с подръчно сътворени торби за багаж - няма да издържат на тръскането и ще се изпокъсат.

Виж тези статии:
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=24313
http://www.mtb-bg.com/index.html?http:/ ... /ar093.htm
http://www.volodiasorokin.hit.bg/index.htm
http://www.yaksite.org/

Edit: Дали няма да ти излезе по-евтино да си поръчаш едно такова и да ти го пратят до Германия ?
http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=661 :^:
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот windv » Сря Мар 19, 2008 11:10 pm

много добри съвети, много добри линкове!
благодаря.

а колелото в последствие няма да се кара само по асфалт...
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Мнениеот Stuny » Чет Мар 20, 2008 7:11 am

bodo написа:2000км са доста голямо разстояние и ако не си правил такова нещо - не се захващай!


Това са глупости, захващай се разбира се. Ако не гониш време не виждам никакъв проблем в 2000км по алея.
Взимай спокойно някакъв байк, все пак го искаш и за планинско, но го пробвай преди да тръгнеш , може да не е лошо да смениш лапа или колче или седалка за да ти е по-удобно за дългото каране. Задължително багажник и дисаги и най-добре изобщо без никаква раница. Може да си сложиш и някакви рога на кормилото , като багажника и рогата си ги сваляш като дойдеш в БГ.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот vlassadar » Чет Мар 27, 2008 1:17 pm

тук има доста добри съвети, правил съм няколко похода с колела по асфалт, и с байк, и с шосейка. Шосейката нямаше никакви грижи по пътя, а лекотата с която върви помага мнооооого за дистанциите. Но тъй като ще си купуваш байк и ще караш по асфалта, ти препоръчвам да си вземеш чифт тънки гуми (1.7-1.9), по възможност гладки по средата или направо сликове. Ще ти спести дни каране и хиляди калории, гаранция. И много съществено при такъв багаж е да имаш достатъчно атмосфери в гумите, особено задната. Не трябва да ти се вижда сплесната като погледнеш отгоре.
И последно - през всичките ми пътувания се мъчих с разни раници и сакове, а при последното с дисагите се родих. Всякак е възможно, но трябва много добро планиране на всичко, от което можеш да имаш нужда - въженца, инструменти, части, суха храна за резерва и т.н.
Стискаме палци всичко да е наред :agree:
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Мар 28, 2008 10:33 am

@windv
Не знам дали не е късно, но на мен от посочените от теб велосипеди най-много ми допадат първия и третия (Cooratec-а). Оборудвани са с читави компоненти и ми се струват добре балансирани, но за дълъг път по асфалт не са идеални - хората ти дадоха съвети в тази насока, например за гумите.
Kona-та е с доста добра окомплектовка, но по-различно предназначение, не мисля, че ще ти е удобна за шосейно каране. BH-а като гледам вече е надхвърлил сериозно бюджета ти.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Избор на колело за дълъг път/планинско каране

Мнениеот BG-Rider » Пет Апр 04, 2008 9:52 pm

windv написа:От известно време се заглеждам за ново колело .....

Брей то направо разноглед да стане човек от заглеждане. :D
При този скромен бюджет и при такива сериозни и разнопосочни изисквания (дълго каране по шосе и планини) май Claud Butler MTB Hardtail Fahrrad neu, statt 375,- EUR. За шосейното каране е добре, че колелото е леко (Gewicht netto ca. 11,9 kg), гумите не са много широки (1,95 Kenda Kojote Bereifung) и централните зъбчатки са с повечеко зъбци (Suntour Kurbeln 28/38/48 Zähne).
Но това колело трябва да е поне с предна дискова спирачка и както пишеш "....ще мога да си купя и по яка предна вилка....?" за да имаш възможност и за някакво планинско каране.
Все пак и на оригиналната вилка можеш да сложиш дискова спирачка за да ти излезе по-евтино.
Пише, че колелото е със 7 задни венци (21-Gang Shimano Schaltwerk).
За предпочитане е комбинацията 11-30 или 11-32/, но не е ясно каква е главината (добре ще е да бъде на щлици)

Все пак това 2000 km си е направо за Гинес (зависи от къде и кога ще правиш прехода) трябва да си СУПЕР ПОДГОТВЕН (това е истински сървайвър)! :)
BG-Rider
 
Мнения: 261
Рейтинг: 995
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 2:25 pm

Мнениеот niggadick » Съб Апр 05, 2008 5:40 pm

Живял съм много години в Германия и сега съм в Прага и мога да ти кажа че за 350 евро ще си купиш един боклук , колкото и тъпо да ти звучи най евтино ще минеш ако някой ти вземе колелото от БГ (рам НТ1/2) и ти го прати по "ер кона" (автобусната линия до Мюнхен) но нз в кой град си.Така ще си си взел нещо качествено.
скайп: emil_a626
Аватар
niggadick
 
Мнения: 45
Рейтинг: 945
Регистриран на: Пет Мар 28, 2008 9:00 pm

Мнениеот did » Съб Апр 05, 2008 5:50 pm

niggadick написа:Живял съм много години в Германия и сега съм в Прага и мога да ти кажа че за 350 евро ще си купиш един боклук , колкото и тъпо да ти звучи най евтино ще минеш ако някой ти вземе колелото от БГ (рам НТ1/2) и ти го прати по "ер кона" (автобусната линия до Мюнхен) но нз в кой град си.Така ще си си взел нещо качествено.


:agree:

Аз също прекарах последните 2 години в Германия, покарах тва-онова, погледах тва-онова...

Цените в България за цели велосипеди са значително по-евтини при евтините и средния клас колелета.

При скъпите - по-евтино е там, кодето е по-голям пазара, т.е. - ТАМ!

Тъй си е. Факт!

За колела от класата на тези, които търсиш, в БГ е по-евтино. Често пъти е дооооста по-евтино.

Но ако сметнеш цената на поддръжката на едно колело, което е купено в Германия и е карано в Германия, със сигурност в крайна сметка там ще се окаже, че е по-евтино, заради истинския сервиз. Ако, обаче, няма да ползваш този истински сервиз, не си купувай колело там. Купи си го тук, където и без това не си плащаш за сервиз, съответно - не получаваш качествен такъв и се оправяш както можеш :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kaRAM » Чет Май 08, 2008 10:57 pm

Ако искаш да се прибереш от Германия си вземи 1 афтобусен билет и тука мисли за колело , ако пък мечтата ти е да го направиш с велосипед според мен най-одачно би било да си намериш дружка , и на картата да си начертаете пътя до дома.Най-важнато е да имаш кинти (в повече).
Аватар
kaRAM
 
Мнения: 51
Рейтинг: 998
Регистриран на: Пон Май 05, 2008 1:31 pm
Местоположение: Чехия / Прага


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта