ето какво се получаваше при мен:
снимката е от състезанието Черни Връх 2006 - RAM HT2 21", на качването където бях с водоравна седалка някъде след Бялата Вода започна страхотно да ме боли кръста(защото заради водоравната седалка и ниското кормило седях с гръб като дъга а не прав). Положението се оправи само като наклоних седалката както е на снимката. На равно обаче така се прехвърля тежеста много към ръцете които започват да болят. Бях чел че за ХС трябва да се разчита главно на стойката и да не се задържа човек много на седалката но това сигурно е при добър "fit " върху колелото.
Има един калкулатор с различни лапи колко ще ти се дигне нивото на ръцете при дадения челен ъгъл:
http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspxТова което съм забелязал при мен е че на спускане при ниско кормило наистина си по-стабилен защото CG е по-ниско до земята но трябва да се компенсира с постоянно приклякане за да не стане OTB, което изморява.
На катерене ако кормилото е ниско седалката трябва да се накланя силно надолу(или да въртиш изгърбен като камила) - кофти за равно..
Относно лапа- кормило се сетих нещо - на скицата с различните цветове е положението на ръцете при различни лапи/кормила с издигане.

- Untitled.jpg (20.18 KiB) Прегледано 1238 пъти
Вижда се че наклона на гърба и при трите положения е еднакъв - защото дланите са се движили по дъга(ако може да се нагласи така кормилото). Т.е. наклона на торса може да остане същия и при по-къса и по-ниско разположена лапа. Бих казал че по-късата лапа по-силно ще изправи човек ако се дигне с 1 спейсър отколкото по-дългата, зависи и от челния ъгъл.
Височина на ръцете зависи също и от издигането на кормилото - за сравнение преди с boobar 7/5 нивото на краищата ми беше около 101см от земята а сега с Nuke Proof 9/6 ми е около 103см - само заради разликата от един градус извивка нагоре.
Най добре е да се пробва първо с някое кормило/лапа на заем за да видиш как е. Аз например мога да ти дам кормилото и 2 лапи 70 и 50мм с 10 издигане.
Ето още малко по темата:
http://www.leelikesbikes.com/stem-lengt ... -bike.htmlhttp://forums.mtbr.com/showthread.php?t=615672http://forums.mtbr.com/stub.php?t=612524
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!