Въпрос за срам

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за срам

Мнениеот MacLeod » Съб Май 15, 2010 8:41 am

Здравейте,
чудех се известно време дали тази тема е за тук или за общия форум, но все пак реших тук да я пусна. Не знам дали съм объркал раздела или не.

Гледам че срам и шимано минават на 10 скоростни задни предавки. Тъй като мойто колело е изцяло окомплектовано с 9 скоростни компоненти на срам ( и точно задната ми команда е срам X0 ), сериозно ме интересува дали срам ще поддържат в бъдеще и 9 скоростните си чаркове или ще ги зарежат. В сайта им след като цъкнах на секцията "derailleurs" примерно ми се появиха само 10 скоростни такива, което сериозно ме обезпокои :bigeyes: Хич не ми се иска да няма 9 скоростна касета примерно, като реша да си я сменя. Това би довело до цялостно преоборудване на колелото с 10 скоростни компоненти и да си захвърля сегашните доста добре работещи такива. Разбира се същият въпрос се отнася и за шимано, не съм гледал в техния сайте де..
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот bio » Съб Май 15, 2010 9:11 am

ами погледни на # SRAM.com ># SRAM Mountain # > Cassettes # > ... има 9, 8 и 7 скоростни касети ... няма да бъдат спрени от производство. прости си гледал серията X0 2X10, която е ... само 10. иначе си има нормални серии 3x9,8,7 ... които едва ли ще бъдат спрени, а дори и да бъдат спрени от производство още дълго време ще има резервни части и поддръжка за тях. в случая безпокойството ти е излишно !!!
желая ти успех.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Въпрос за срам

Мнениеот hitar_potar » Съб Май 15, 2010 5:54 pm

колегата е прав - не вярвам СРАМ или ШИМАНО да преустановят производството на 9-скоростните системи. просто пазара за тях е огромен. доколкото виждам, 10-скоростните касети са нови модели, следователно настоящите 9-скоростни ще продължат да си се произвеждат отделно. има доста хора, които едва виждат някакъв смисъл в 9 скорости, пък камо ли 10. най-малкото - доста от зарибените в по-нанадолните дисциплини не искат шосейни касети отзад, а си купуват нормални, с големи зъбчатки отзад (аз съм 1 от тях ;) ) - та тези индивиди пък въобще не им трябват повече от 9 скорости. бъди спокоен - 9-ката ще бъде и ще пребъде. :D :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за срам

Мнениеот MacLeod » Съб Май 15, 2010 9:02 pm

Чул те господ hitar_potar. И аз грам не виждам смисъл в 10 скоростните задни предавки. Единственото ясно е, че теглото се качва. Между другото намерих и секцията с 9 скоростните касети в сайта на срам. Явно съм пропуснал предния път. Дееее****а и сайтовете, много сложни ги правят и с много картинки. Човек не може да намери това което му трябва лесно !
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот hitar_potar » Нед Май 16, 2010 8:56 pm

ааа, хич не се качва теглото, даже напротив - успяват да го намалят. доколкото знам, СРАМ ХХ касетата е фрезована от 1 цяло парче от там какъвто шантав метал го правят. как го правят тоя номер, как после се чисти - нямам си на идея, но 1 е сигурно - правят ги много леки. също така е интересно и това - преди време гледах в http://www.actionsports.de секцията им за касети - направи впечатление, че се предлагат 10-скоростни касети на FUNN, които ако не ме лъже паметта си бяха баш за МТБ, а не за шосе. и бяха с едно 20-30 грама по-леки от ХХ на СРАМ. :bowdown: и цената им беше по-ниска. малко шашнат бях, понеже ХХ тъкмо беше обявен и първите състезатели го връткаха тепърва, пък още не беше пуснат в продажба, и хоп - FUNN предлагали дори по-добро от тях, и то доста по-отрано. :bigeyes:
ЕДИТ: мда, намерих ги сега, като се подсетих за тях - http://www.actionsports.de/Cassettes/Fu ... 24524.html . определено са си за МТБ. изцяло титаниеви зъби, като изключим паяка отзад - чак ми е чудно ШИМАНО и СРАМ как биха могли да отговорят на такова тегло. :bowdown:
колкото до 98-скоростните касети, не е задължително да се насочваш към модели на някой от двата големи производители - FUNN мислят и за теб :D - http://www.actionsports.de/Cassettes/Fu ... 23342.html - а гледай тука тегло! :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes: :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за срам

Мнениеот Rix » Пон Май 17, 2010 7:54 pm

Е то идеята на касета с 10 венци отзад е че отпред ще си с 2 :) което означава по-малко тегло отколкото при 9х3
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот hitar_potar » Вто Май 18, 2010 6:59 pm

ъъъъм, защо реши, че комбинация 2х10 ще е по-лека от 3х9? :dontknow: като е така, сравни 2х10 серия СРАМ Х-7 с 3х9 серия ШИМАНО XTR - резултатите далеч няма да са в твоя полза. теглото зависи от използваните материали и обработката/изработката. броя скорости е, за да се покрият дадени предавателни числа. СРАМ, с новата си концепция 2х10, покриват предавателни числа, които се смятат за далеч по-използвани от досега приетите. ШИМАНО пък тръгват по друг път - те остават с 3 плочи отпред, но вместо с плочи 22-32-44, вече разполагат с 24-34-42 - 42-то се покрива с на СРАМ в единия им вариант (понеже другата опция на СРАМ е за голяма плоча 39 зъба, ако не ме лъже паметта), затова ми е интересно да видя какво биха казали хората за различните решения на двете фирми - при СРАМ малка плоча 29т, а при ШИМАНО наличието на 2 плочи 24т и 34т - кое решение би било по-добро... :dontknow:
но да се твърди, че броя на скоростите определя теглото, е все едно да кажеш, че едно колело е толкова по-хубаво, колкото повече скорости съумеят инженерите да му нахакат. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за срам

Мнениеот Rix » Нед Май 30, 2010 12:58 pm

Най-малкото касетата отзад десятка е по-лека от предишната девятка.. да не говорим за курбелите 2<3.. естествено, че ще е по-леко
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот MacLeod » Нед Май 30, 2010 2:15 pm

2 < 3, но 10 > 9. Тоест задната касета би трябвало да е по - тежка, а предните плочи по - леки.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот hitar_potar » Пон Май 31, 2010 6:12 pm

пак ще кажа - броя скорости е за да се покрият нови, непознати досега, предавателни отношения... а и нали трябва да си по-хай-тек от конкуренцията. но теглото се определя от материала и изработката на компонента.
не за друго, ами мога да ви дам пример и за курбел само с 1 плоча, който да е МНООООГО по-тежък от курбел с 3 плочи. :deal:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за срам

Мнениеот MacLeod » Пон Май 31, 2010 7:18 pm

Дай по - добре пример за някой хубав и лек курбел с 3 плочи, да го имам в предвид като тръгна да сменям някой ден :beer:
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот marsa » Вто Юни 01, 2010 1:56 am

MacLeod написа:2 < 3, но 10 > 9. Тоест задната касета би трябвало да е по - тежка, а предните плочи по - леки.
Ако допуснем, че няма напредък в използваните материали (сплави) за изминалата година, то остава да се замислиш поне върху факта, че самите зъбчатки (както и спейсърите между тях) с увеличаване на броя им, намаляват широчината си, също така и веригата става по- тясна.

Иначе ето още един пример за олекотяване на касетите при Sram:
http://www.bikeman.com/store/graphics/0 ... W6223B.jpg
http://www.nexternal.com/icycles/images ... ssette.jpg

Моето мнение е, че колкото повече въртене има, толкова по- голям смисъл има от повече предавки, разбира се трявба добре да се подбира подходяща комбинация от такива, според профила на евентуалните карания.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос за срам

Мнениеот MacLeod » Чет Сеп 16, 2010 7:06 pm

c увеличаване на броя им, намаляват широчината си, също така и веригата става по- тясна.
Това би трябвало да означава, че и издръжливостта на частите намалява.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Въпрос за срам

Мнениеот bio » Чет Сеп 16, 2010 7:34 pm

MacLeod написа:
c увеличаване на броя им, намаляват широчината си, също така и веригата става по- тясна.
Това би трябвало да означава, че и издръжливостта на частите намалява.

... м.м-.м ... ами не точно така .. много е сложно. същото е все едно да кажеш, че понеже имаш повече скорости ... времето на живот на касетата се увличава, защото разпределене върху повече предавки. реално аз си ползвам точно определени предавки, който са ми удобни ... и винаги натоварвам едина/две зъбчатки от касета на 50% и те умират първи и ... край.
веригата е по-тясна за сметка на пиновете, не за сметка на страниците. зъбчатките няма нужда са много по-тясни, просто спейсърите меджу тях са по-малки ...
отпред на курбелите е би следвало да е същото положение. от гледана точна на ширина на плочата, иначе разстояниете между плочите не се променя.
101% съм убеден, че ... 8-скоростните компоненти на SRAM се изнозват много по-бързо от високите серии. не мога да обсъждам материалите, от които са изработени.
има една много готина книжка ... Sutherland's Handbook for Bicycle Mechanics, за жалост изданието което се "безплатно" от 6-то и е до 1996. тя съдържа много техническа информация ... за продукти и въобще добър каталог/справочник.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Въпрос за срам

Мнениеот MacLeod » Чет Сеп 16, 2010 9:42 pm

101% съм убеден, че ... 8-скоростните компоненти на SRAM се изнозват много по-бързо от високите серии. не мога да обсъждам материалите, от които са изработени
Винаги съм се чудил защо няма 8-скоростни компоненти от висок клас ?? Защо да не може човек да си направи 8 скоростна система с яки компоненти.. Означава ли това, че такава ще е съдбата и на 9 скоростните в бъдеще ? Е такива неща ми се въртят в главата, човек без работа. :D
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта