въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот eMcKu » Сря Окт 27, 2010 8:29 am

Търся си вариант, за заместитил на верига XTR M980 2011 - десет скорости.
Титаниевата верига на KMC, добър вариант ли е, съвместима ли е ?
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот MacLeod » Сря Окт 27, 2010 10:15 pm

bio написа:
MacLeod написа:...
Доста добро попадение, не се бях сещал за този проблем, но звучи логично. Някой ако има обяснение ?

да, че не четете достатъчно ...
zero knowledge написа:Не че съм фен на ремъците, но това с ремъка и зъбците, които да се самопочистват вече е измислено.

...


Код: Избери целия код
The patented sprockets contain MudPortsTM that shed even the worst types of debris. Not even snow or mud will slow you down


Абе аз чета, ама не си я представям някакси тая работа. Имаш ремък, имаш и зъбни колелца, проста механика. Как тоя ремък се чисти сам от мърсотията и тя не разваля зъбните колелца, при положение че няма нито една дупка, откъдето да се изтласква ?
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот bio » Чет Окт 28, 2010 8:05 am

MacLeod написа:Абе аз чета, ама не си я представям някакси тая работа. Имаш ремък, имаш и зъбни колелца, проста механика. Как тоя ремък се чисти сам от мърсотията и тя не разваля зъбните колелца, при положение че няма нито една дупка, откъдето да се изтласква ?

освен, че не четеш явно и не виждаш :> (майтап си правя) MudPorts .... и двете зъбни колела са с огромни отвори, кое не е ясно ?
Изображение
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот MacLeod » Чет Окт 28, 2010 6:32 pm

Мерси, разбрах :beer: А като гледам поста ти с теглото на тия работи, май излиза че верно са си тежички..
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот did » Чет Окт 28, 2010 6:50 pm

Аз все още не вярвам, че ако ремъкът е БЕЗ отвори, то тия MudPorts са достатъчни, за да отведат мръсотията. Ако някое камъче отхвръкне и влезе в жлебчето на ремъка, залепне там с калчица, пък после се окаже на върха на зъба на товя "специално" надупчено колело... как ли ще излезе и дали няма да направи поразии по ремъка? :dontknow:

А ако ремъкът ИМА отвори, какви са гаранциите, че ще е по-слабо податлив на разтягане от качествена верига? :dontknow:

Здравият разум ми говори, че проблемът с мръсотията и ремъците е решен само на теория.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот Daniel Panev » Чет Окт 28, 2010 9:04 pm

Аз само да вмъкна едно небрежно уточнение, че да няма неразбрали - Rohloff главината (а и, предполагам, всяка друга от тоя тип) можете да си я карате и с нормални курбели и верига...
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот did » Чет Окт 28, 2010 9:15 pm

Daniel Panev написа:Аз само да вмъкна едно небрежно уточнение, че да няма неразбрали - Rohloff главината (а и, предполагам, всяка друга от тоя тип) можете да си я карате и с нормални курбели и верига...

Все съм си мислел, че това е ясно на всички. Затова и в началото на темата не обърнах никакво вниимание на "ремъците".

В момента тука стана турлю-гювеч от вериги, ремъци, осмици, девятки, десятки, ...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот MacLeod » Съб Окт 30, 2010 10:55 am

На мен лично ми се изясниха нещата. Тая работа с ремъците явно не струва поне за сега. Не е по - лека, пък и не се изкарва мърсотията както трябва. Тоест плюс няма. Ако някой кара "single speed", явно не кара в планина, то тогава може би e по - добре.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот MacLeod » Пон Дек 20, 2010 11:07 pm

Някой карал ли е с тези sram XX компоненти ? Гледам на сайта им, че са дори по висок клас от sram X0. До сега си мислех че X0 e най - висок клас, явно съм се бъркал.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот Plamen_EM » Вто Дек 21, 2010 12:59 am

Ами ... аз съм с такива. :look:
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот hitar_potar » Вто Дек 21, 2010 10:23 am

Plamen_EM написа:Ами ... аз съм с такива. :look:

И заслужават ли си дивите цени? Малко са се оляли според мен от SRAM, като са смятали какви суми да искат за тия компоненти. Като гледам, откъм тегло са на нивото на XTR на Шимано, но пък изглеждат прекалено XC-насочени. XTR е мъничко по-универсален. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот MacLeod » Вто Дек 21, 2010 10:12 pm

hitar_potar написа: но пък изглеждат прекалено XC-насочени
Това обяснява и другото, за което се чудех. Защо няма sram XX, тук http://www.sram.com/sram/mountain/category/130 и тук: http://www.sram.com/sram/mountain/category/131
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот Plamen_EM » Вто Дек 21, 2010 10:42 pm

Малко съм затруднен ... Принципно, в темата за любовта съм по-силен, от колкото във "Веломеханик".
Писал съм в тази тема по въпроса най-общо.
Съпоставяйки цените на ХХ и други монтажи или компоненти, според мен цената е съвсем резонна. Качеството на работа и изработката са на най-високо ниво. Касетата е без аналог, или поне аз не съм чувал за изработена по такъв начин друга. Вилката работи перфектно, температурните амплитуди не променят качеството и на работа по никакъв начин. Тотален контрол над спирането.
В никакъв случай не бих казал, че са изцяло ХС насочени. Виждал съм ХХ монтиран на колело за спускане, тук вече бюджетът е определящ. Според мен, във всяка дисциплина, за която има карбонова рамка, има мегдан и за ХХ.
И сега идва неизбежният цикъл SRAM VS Shimano. За теглото, мисля навсякъде бият XTR, като в този клас разликите са доста малки. Понеже подозирах, че ще ми се наложи да пиша този пост, днес съм си снимал част от кормилото. Целта е да онагледя моето виждане по въпроса. Другата снимка е от една обява за продажба на колело тук.
Shimano.jpg
Shimano.jpg (38.96 KiB) Прегледано 1670 пъти
SRAM.JPG
SRAM.JPG (40.26 KiB) Прегледано 1684 пъти

Сега идва най-същественото: Как стигнах до този избор.
1. Намерих MTB-BG.com и изчетох всичко за твърдите рамки на Драг и RAM. Изобщо не ми е минавало през акъла, да си купя велосипед на чужд производител.
2. Изчетох всички мнения на did, като отварях в друг прозорец всяка интересна тема и я прочитах.
3. Като т.2, ама с TOYAGA/STAFF.
4. Регистрирах се в MTB-BG.com.
5. Като т.2 и 3, ама с PtD.
6. Всички статии и пътеписи на Admin.
Освен изписаното в този ферман, най-важното според мен, е в подписа по-долу. :)
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот MacLeod » Вто Дек 21, 2010 11:28 pm

Вярно е колега, едва ли има някой да противоречи на подписа ти :beer: Иначе като гледам от тия снимки си зглобил някакви луди машини ( или машина ). Ако качиш още някоя снимка, едва ли някой ще се разсърди.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот hitar_potar » Сря Дек 22, 2010 9:58 am

Plamen_EM - така като гледам снимките, Шиманото изглежда претрупано. :D И все пак, с прегледността, която ти дава СРАМския Мач-мейкър, пък губиш възможността да смениш даден компонент. Представи си, че си харесаш друга спирачка или друга вилка на чужд производител. Затова сметката се прави предварително, спор няма - ти явно си си направил своята (логично, като гледам какви пари си дал :beer: ). Но като се замислиш, новия XTR вече предлага аналог на мач-мейкъра.
Относно насочеността на компонентите ХХ - командите да, курбела може би, спирачките също може би... но задния дерайльор на спускарска машина - :xx(: -> с тва дългото рамо ще е отвратително. И досега аз лично не съм видял тези компоненти, монтирани на нещо различно от XC-дзвер.
Колкото до грамовете - хубаво е да имаш лек байк, но от един момент нататък почва да става стряскащо!
Относно касетата на Срам - доколкото разбирам, това е 1 цял зъбен блок, без възможност да се разглобява. Което, лично за мен, е минус - не чистя байка си много често, но когато седна да го правя, стигам до крайности от типа да чистя мизерията между отделните зъбчета на всяка зъбчатка. :crazy: Отделно от това чистя всяка зъбчатка изцяло, опитвам се да я докарам почти до първоначалния й вид в магазина. Когато карах сравнително евтинка 7-ца Шимано, бях ги разнитил и си чистех всяка зъбчатка отделно - баси кефа! Сега бръмча с SLX/Saint 9-ка - ми мъничко ми е неудобно, понеже първите 3 зъбчатки са на общ "спайдер", както и следващите 2 на друг - останалите са си единични. Знам, че за много от колегите това не е проблем, има вече най-различни четчици и препарати, спомагащи чистенето, но просто на мен не ми е удобно така. И все пак ползвам подобна четчица. :dontknow: Та по тази причина никога не бих си взел подобен зъбен блок на Срам, колкото и да е лек - ще откача, ако не мога поне 1 зъбчатка да смъкна. :lol:
Ааа да, и аз съм любопитен да видя машината с ХХ-компонентите в цял ръст, ако е възможно. :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот Plamen_EM » Сря Дек 22, 2010 1:27 pm

Далеч не е такъв начина за закачване. Ти едва ли не допусна, че ХХ са комбинирани команди. Най-общо казано, всяка скоба е на три части. На една е командата, на друга спирачката и на третата е вилката. Могат да се закачат заедно или поотделно. Като вилката може да бъде в ляво или дясно. Не новият XTR, ами с излизането на ХХ, Shimano догонвайки в надпреварата, пускат една отделна златиста серийка със скобички и детайли - Yumeya. Досещате се, че тя също струва пари и ей така малко по малко ХХ далеч не е чак толкова по-скъп.
За насочеността, аз по-горе съм казал моето виждане. Щом можеш, да си позволиш, да рискуваш карбонова рамка, какъв точно е проблема в едно лостче, курбел или друго.
Моето колело е 9,300кг. и мисля е поне половин кило над границата за саморазпад. :)
За почистването на касетата. Твоето мнение е преобладаващо във форума. Аз бях изчел много подобни мнения, преди да взема колелото и ги споделях. Истината обаче се оказа съвсем друга. Точно поради монолитността на венците, реално никъде не остава място за да се натрупа мърсотия. Карал съм много пъти при много лоши условия, струята от маркуч ги почиства перфектно.
За снимките ... аз съм на възраст, ако не допусках,че съм единственият с такъв монтаж тук, изобщо нямаше да си призная. :)
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот STAFF » Сря Дек 22, 2010 3:13 pm

Добре! :santa2:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот hitar_potar » Сря Дек 22, 2010 6:59 pm

Plamen_EM написа:...

Не съм допуснал, че са комбинирани. Доколкото знам, Мач-мейкър се продава отделно и можеш да си ги направиш комбинирани за по-голяма прегледност, или да си ползваш нормалните клампи. Юмеята си е чисто и просто още 1 повод да налееш малко пари, та байка ти да стане по-уникален (не че 50-60 паунда за 2 кьорави клампи за команди са малко пари де :crazy: ). И дори и с тази линия, сметната към цената на върховия клас на Шимано, разликата остава достатъчна, та да можеш да оборудваш още 1 байк поне с DEORE драйвтрейн. :eek3:
За теглото ти - струва ми се много за байк с такъв клас компоненти. В Русе има твърдак, тежащ горе долу толкова, който има 2 части на Шимано по себе си - курбел ХТ и команда Алтус отпреди десетилетие. А е с изключително тежки платформи - едно арни педали и малко по-леки гуми ще го смъкнат под 9 кила. Естествено, ефект има и от това, че вилката е твърда, но все пак е едричка - 34мм тръби и изкуствено издигане колкото 100мм амортисьорна вилка. :)
За риска за частите, които си изброил - стига бе, ако карах евтини части, да не ме бърка... Ама ХХ? :xx(: Че той задния дерайльор е 200 и кусур паунда - ЕБАСИ! :lol:
Относно почистването - както казах, малко съм старомоден откъм почистването - избягвам да си мия таралясника с маркуч и водичка. Не е ли то очо да види, ръка да пипне - не ми го хвали! :lol:
Доколкото знам, не си единствения с ХХ, накачулени по байка си. ;)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот Plamen_EM » Чет Дек 23, 2010 1:39 pm

hitar_potar написа:Доколкото знам, не си единствения с ХХ, накачулени по байка си. ;)

Защо не ме подкрепят сега, ами да се чудя какъв мозък да си изсмуча от пръстите! :look:
За теглото, това е реалното при положение, че колелото ще се кара, а няма да се показва на изложение само. Там разните имагинерни седалки и колчета ...
Рамка- 1,25кг. + много висок клас колела + гуми по 330гр. + ХХ + всичко друго от карбон = 9,3кг. Факт. :santa2:
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: въпрос за новите скоростни системи на шимано и срам

Мнениеот Salgari » Чет Дек 23, 2010 6:47 pm

Аз съм съчетал XX и XTR.
Само Shadow системата, за мен е предимство. Но и двете системи си заслужават и всичко е въпрос на естетика.
Ако имах възможност за XX или XTR, бих сложил на твърдак, точно да го видя как се представя в състезателни условия.
Относно XX вилките, не са най-доброто, което е постигано до сега. Има далеч по-работещи вилки.


@Пламене, кога ще караме с теб :P
I will always listen to my coaches. But first I listen to my body. If what they tell me suits my body, great. If my body doesn't feel good with what they say, then always my body comes first.
Haile Gebrselassie
Аватар
Salgari
 
Мнения: 102
Рейтинг: 1208
Регистриран на: Сря Ное 10, 2010 8:36 pm
Местоположение: София

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта