Здравей tennessy,
дано не бъркам много терминологията, но имах в предвид chainstay, както му казват на английски. На български съм го срещал като водач на веригата и ми звучи малко странно.Та ставаше въпрос за разстоянието от оста на средното движение до оста на задното колело.При 29 - ките то е по - голямо и ги определя като по - стабилни(като цяло по - дълго междуосие), но и малко по - стегнати като поведение, което личи на тесните пътеки и техничните изпълнения. И аз харесвам геометрията на HT3 29 - наистина добре направена рамка и ако към малко по - острия челен ъгъл и големия BB Drop(70mm) бяха добавили по - къс chainstay, щеше да е още по - добра рамка за AM, но и 439мм също бива. Точно като такава я виждам аз и затова писах, че една вилка с по - голям ход 120/130 ще и легне добре.Производителя я дава с 100 мм, но аз бих я пробвал с 120 мм. Това би трябвало да намали още челния ъгъл и ще стане нещо като твърдия вариант на Enduro 29

Курбела с тези плочи 26/39 на мен не ми харесва, по - добрия вариант е 24/38 или даже 22/36, зависи колко стръмни наклони искаш да атакуваш и на какъв терен ще попаднеш. Рамката струва 500, за останалите 1500 - 2000 може да намериш прилични компоненти. Това ако си мераклия и искаш нещо повече от обикновено XC колело. Иначе там Canyon са много добри. И само ще вметна нещо, което не бях забелязал - по евтиния GC AL 29 има различна геометрия,от GC AL SLX 29. И точно е увеличена дължината на chainstay -я, но пък тази компонентна база

За XC си е екстра. Няма да разтягам повече, имаш добра база за избор, не е лошо и да изчакаш, все ще изскочи нещо
