Е, ако катериш нагоре, да речем на малкия отпред и 2-3 отзад, баира свършва и пътеката се изравнява. Ако си с преден дерайльор - качваш на средна плоча, отзад качваш 1-2 предавки и си ти. Това са ти 2-3 превключвания

Ако отпред си само с 1 плоча, ще трява отзад да направиш 3-4 превключвания за същия резултат. След това да речем идва спускане - качваш на най-голям отпред и качваш още 1-2 отзад, и се спускаш. След спускането идва равно - среден отпред, сваляш 1 отзад и т.н... имаш все по 2-3 превключвания общо, като едното е на отделна команда. Същите упражнения с 1 плоча отпред - ще трябва като луд да сменяш предавките отзад

Може и аз да бъркам, ама 2-3 превключвания са < от 4+
Честно казано, допреди да имах читав преден дерайльор и команда и аз мразех да сменям предните венци. Но читави команди с читав дерайьор - въобще не е трудно да се сменя, даже е кеф, щото наистина като комбинираш правилно предавките отпред и отзад превключванията са много по-малко, без значение какъв терен идва.
А и честно казано, не мисля, че 1х10 е тема за XC раздела - по-скоро за АМ
